Connect with us


Social

1.200 de persoane au plantat o pădure de 17.000 de puieți, la 20 de kilometri de Lugoj

Publicat

în

Luna Pădurii a debutat cu o acțiune mare de împădurire, ce a avut loc, sâmbătă, 16 martie 2019, pe dealul de la Cralovăț, comuna Topolovățu Mare, Timiș. Acțiunea face parte din cadrul iniţiativei naționale de împădurire pe bază de voluntariatPlantăm fapte bune în România.

PMP

 Pe o ploaie măruntă, ce a căzut în reprize, aproximativ 1.200 de voluntari au plantat 17.000 de puieți forestieri de cer, frasin, paltin și cireș, pentru a preveni erodarea și alunecarea dealului în timp, dar și pentru a extinde pădurea din zonă. Apreciem efortul tuturor, mai ales pe o astfel de vreme, și mulțumim voluntarilor, unii fideli acțiunii noastre, că nu au renunțat și datorită lor plantația va prinde rădăcini.

USR

Am fost susținuți necondiționat de grupuri de voluntari organizați de la diferite instituții de ordine și siguranță publică, instituții pentru situații de urgență, facultăți, multinaționale, firme, ONG-uri și mai ales simpli cetățeni timișoreni, care au venit în număr foarte mare. Nici ploaia, nici vântul, nici frigul, nu i-a făcut să se răzgândească, nu au cedat nici măcar o clipă. Au avut un singur gând: să planteze.

Reinterăm mulțumirile noastre spre voluntarii din cadrul: Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Banat” al județului Timiș, Jandarmeria Română, Gruparea de Jandarmi Mobilă Timișoara, Facultatea de economie și de Administrare a Afacerilor – UVT, Facultatea de Chimie Biologie – UVT, Flex Romania, Continental Automotive România, Hella România, Mewi, Litens, Daikin, SIXT, UnifiedPost, Wipro, KPMG, Kaufland, Accenture, Cmed Group, BeeSpeed Automatizări, Avery Dennison, Sustainalytics, Artmatch, Sindicat IT, RNSSI, Kathrein România, Infobest România, Autonom, Leman Industry, Kromberg&Schubert, Licos, GEOTIM, ASSEUT, Asociația Little People,  Noua Acropolă” , a declarat Andreia Schneider, coordonator local Timiş.

Asistența tehnică de specialitate a fost asigurată voluntar de ingineri silvici din cadrul Direcției Silvice Timiș.

Organizatorii locali: Asociația ECO CLUB Timișoara, Primăria și Consiliul local al comunei Topolovățu Mare.

Partenerii naționaliJYSK, Bergenbier și Dedeman. Susțin financiar inițiativa: Daikin, FAN Courier, Groupe Renault România, Kaufland, Unicredit Consumer Financing și Unilever.

Proiectul a fost finanțat de către Flex Foundation.

Partenerii și sponsorii locali: Flex Romania, Continental Anvelope Timișoara, Hella Romania, Mewi, Litens, UnifiedPost.

Partener media:  Descoperim România.

Susținători: Asociația Tineri pentru Viață Arad, Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor – UVT  (cu sprijinul organizatoric al echipei de voluntari FEAA Verde) și Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie – UVT, GEOTIM, OpenVille, Hotel Casa de la Rosa.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

FOTO Cât de diferit arăta Lugojul acum 30 de ani. Imagini istorice cu orașul după Revoluție

Publicat

în

Lugojul arăta foarte diferit acum 30 de ani față de cum arată astăzi. Dovadă stau fotografiile postate de internauți pe rețelele sociale. Mai exact, utilizatorii de Facebook au postat mai multe imagini cu Lugojul din 1991, la doar doi ani după Revoluție, în care au fost surprinse mai multe zone importante din oraș, precum și forfota unei zile normale în orașul de pe Timiș.

Zona centrului pietonal, tribunalul, platoul de la Casa de Cultură a Sindicatelor, strada către piața agroalimentară, dar și o imagine din fața fostei IURT, toate au stârnit emoții pentru lugojenii trecuți de prima tinerețe, dar și curiozități pentru cei mai tineri dintre locuitorii orașului.

Privind imaginile, oamenii își aminteau de restaurantul Dacia, acolo unde petreceau după-amiezile după muncă, dar și de magazinele din centru, de bicicletele cu duiumul, dar și de faptul că puteai să te plimbi și după 12 noaptea pe stradă fără să îți fie teamă că o să pățești ceva. Lugojenii au comparat imaginile cu zilele noastre, în care carantina ne ține în case pe mulți dintre noi.

“Un oraș mai îngrijit și mai curat decât în 2020”, sau “Oamenii erau mai simpli și mai fericiți”, scriu doi dintre utilizatorii de Facebook, la postarea de pe grupul “Ești din Lugoj dacă…”

PMP

USR

Citiţi mai departe

Social

Cum explică fostul director al spitalului din Lugoj diferența de 1,3 milioane de lei în stocul de medicamente

Publicat

în

Fostul director al spitalului din Lugoj susține că problema pe care a sesizat-o Curtea de Conturi(despre care am scris aici), în legătură cu stocul de medicamente și materiale sanitare nu se poate rezolva. Erwin Floroni afirmă că o soluție ar fi achiziționarea, pentru fiecare secție, a cel puțin a unui dulap cu cod de bare. Fostul director spune că această achiziție este extrem de costisitoare și foarte puține spitale din țară au asemenea dotări.

„Nu există diferențe în gestiunea de medicamente. Medicamentele pe pacienți se descarcă prin două modalități: pe CNP, pe foaia de observație, medicamentele pe care le dai direct pacientului și cele de pe aparat, adică medicamentele care se duc în aparatul de urgență a secției și se dau pacientului la nevoie. Aparatele nu se descarcă direct în gestiune, se descarcă la final de an, din gestiunea farmaciei și se scad din financiar. Neregulile care sunt acum, sunt de fapt pentru că medicamentele par consumate, cumpărate în financiar, dar ele nu se regăsesc niciunde. Pentru că, în primul rând, la final de an se face inventarul și atunci ce rămâne în aparat se scade din ce ți-o dat farmacia pe aparat, abia atunci se bagă în financiar. Deci ele sunt reale, nu sunt pierdute sau dispărute. Situația asta, la Spitalul Județean din Timișoara, din 2014 le-a dat Curtea, în fiecare an, să rezolve treaba asta. Nu se poate în România, decât achiziționând dulapuri cu cod de bare pe medicament. Așa se face în Germania. Și asta a fost soluția și la noi. Eu am făcut o solicitare de oferte, dar nu am avut niciodată banii pentru această achiziție, pentru că sunt extrem de scumpe”, spune Floroni.

Fostul director al spitalului susține că, până la cumpărarea acestor dulapuri, Curtea de Conturi va sesiza la fiecare control această diferență în stocul de medicamente.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Social

Patron de pompe funebre din Lugoj, acuzat că își bate joc și profită de pe urma morților de Covid

Publicat

în

Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian din Lugoj, este acuzat că-și bate joc și profită de pe urma morților de Covid 19. Acuzația vine de la o familie din Deva, care a fost anunțată că o rudă internată la spitalul din Lugoj a pierdut lupta cu teribila boală. 

Potrivit jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara, contactați de familia îndoliată, cadavrul rudei lor a avut parte de un tratament batjocoritor, pentru care aceștia au fost puși să plătească o sumă uriașă, de 1200 de lei, pentru că a fost depozitat puțin peste jumătate de zi într-un TIR frigorific.

“Pe lângă durerea provocată de pierderea persoanei dragi, familia deveanului a trecut prin momente traumatizante. A doua zi, după ce rudele bărbatului au fost anunțate despre deces, au mers să-i ridice trupul neînsuflețit pentru a-l înhuma. Ceea ce au văzut, însă, la spitalul din Lugoj, cu greu poate fi descris în cuvinte. O dovada pură că în acea unitate medicală nu se acordă respectul minimum cuvenit unei ființe umane. O cerință care, de altfel, este prevăzută de lege.

De la spital li s-a spus că decedatul a fost predat unei firme de pompe funebre, care are un TIR în curtea spitalului.

Acolo, într-adevăr, au găsit o remorcă de TIR neînmatriculată, înconjurată de mormane de gunoaie. La nivel declarativ, remorca ar aparține unei firme de pompe funebre. Însă, din scripte reiese că aparține unei firme care are activitate în domeniul alimentației publice, respectiv restaurante/catering. Sau cine știe.

Pentru faptul că au ținut cadavrul în remorcă 14 ore, angajații firmei SC Bom Mecanica SRL le-au cerut aparținătorilor 1.200 de lei (foto factura)”, scriu cei de la Ziar de Hunedoara.

Taxa de depozitare este doar una dintre umilințele pe care familia îndoilată le-a suferit în acest caz. Angajații de la firma de pompe funebre au folosit un limbaj dezgustător, atunci când au vorbit despre trupul neînsuflețit al defunctului, în dialogul avut cu familia bărbatului mort. Decedatul a fost pus într-un sac de cadavre cu tot cu tuburile folosite la ATI, fiind legat la gât cu un cearșaf și plin de sânge, susțin rudele bărbatului.

Ascultați înregistrarea audio a dialogului dintre familia îndoliată și reprezentații firmei lugojene de pompe funebre, citiți reacția fostului manager al spitalului din Lugoj legat de caz, reacția DSP privind condițiile de depozitare a persoanelor moarte de Covid 19, dar și alte detalii despre acest caz în relatarea jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite