Fidelity by Iulius Mall

Verificări la spitalul din Lugoj. De acest control depinde dacă unitate mai primește bani de la Casa de Asigurări de Sănătate

FOTO Arhiva
FOTO Arhiva

În această săptămână, inspectorii Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) se află la spitalul din Lugoj unde desfășoară cea de-a doua etapă de acreditare. Conform ANMCS,  acreditarea unităților sanitare este modalitatea prin care se demonstrează că o astfel de unitate face eforturi să acorde îngrijiri medicale, care să satisfacă așteptările pacienților, atât din punct de vedere al rezultatelor, cât și din punct de vedere al condițiilor spitalicești.

Spitalele care nu obțin acreditarea pot funcționa în continuare, însă nu vor putea încheia contract cu Casa de Asigurări de Sănătate. Cu alte cuvinte, un spital care nu este acreditat nu mai primește bani din bugetul CAS. Ceea ce înseamnă că, pacienții vor putea să fie îngrijiți, doar contra-cost. Mai precis, prin obținerea acreditării se confirmă că o unitate medicală dispune de resursele și de competențele profesionale necesare pentru a acorda îngrijiri medicale. Pacienții vor avea siguranța că vor fi corect informați asupra problemelor lor de sănătate, asupra posibilităților respectivei unități de a le trata și asupra asigurării continuității îngrijirii medicale pana la însănătoșire.

Publicitate

Acreditarea unităților sanitare are termen de  5 ani, timp în care unitățile acrediate sunt monitorizate permanent. După expirarea perioadei de 5 ani, unitățile intră din nou în procesul de acreditare. Evaluarea unui spital pentru obținerea acreditării are trei etape.

„Primul ciclu a fost în 2015, acuma este ciclu 2, o urmeze ciclul 3 nu știu exact când, probabil undeva în câțiva ani, deja se fac standardele pentru ciclul 3. E o procedură periodică”, spune Ionuț Cocoș, managerul spitalului lugojean.

În etapa I, evaluatorii au analizat documentele solicitate de ANMCS, în etapa a II a – vizita, comisia de evaluare s-a deplasat la sediul unității sanitare pentru a valida datele pe baza cărora se stabilește conformitatea cu cerințele din standarde, urmărind obiectivele menționate anterior. În etapa a III – post vizita, în care se realizează proiectul raportului de evaluare, se răspunde la eventualele obiecțiuni sau neclarități ridicate de conducerea unității și se întocmește raportul de evaluare, pe baza căruia se elaborează raportul de acreditare.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate