Connect with us
Winter in My Town

Administrație

Trebuie să pună banii! Curtea a dat Primăriei termen să recupereze un prejudiciu imens

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a prezentat, în ultima şedinţă a Consiliului Local, Decizia Curţii de Conturi privind controlul efectuat în 2017. Deşi au fost constatate foarte multe nereguli, consilierii locali nu au avut nimic de comentat asupra acestora.  Singurele discuţii le-au provocat Liviu Brânduşoni şi Marius Martinescu, care i-au atras atenţia primarului că, în conformitate cu prevederile legii, trebuie să prezinte inclusiv raportul întocmit de inspectori, nu doar decizia acestora, fapt refuzat de către edilul-şef.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Aşa cum v-am anunţat deja, în mai multe articole, inspectorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială. Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, 2018.

Ce prejudicii  au fost stabilite la Primărie

Primăria Lugoj este obligată să stabilescă întinderea prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare integrală pentru drepturile de muncă de natură salarială, care exced cadrului legal, respectiv indemnizaţia de dispozitiv, în cuantum de 25% aplicată salariului de bază, acordată propriilor angajaţi în perioada octombrie 2014-iunie 2017.

RETIM

Alţi 13 mii de lei au stabilit inspectorii că au fost achitaţi de Primărie ilegal, către diverse firme care au prestat servicii şi activităţi, însă cea mai mare problemă este cea de la staţia de epurare, o lucrare de peste 5 milioane de euro, plătită şi realizată parţial.  Aici, auditorii cer Primăriei Lugoj, ca până în luna iunie, să stabilească exact şi să recupereze integral prejudiciul, la care să calculeze şi majorările şi dobânzile de întârziere.

Câţi bani s-au „pierdut” la Casa de Cultură, CSM şi Direcţia Socială

La Casa de Cultură, edilii locali trebuie să stabilească cât de mare e prejudiciul cauzat de decontarea unor activităţi artistice pentru care entitatea nu a făcut dovada prestării, precum şi recuperarea integrală a acestuia.

Tot aici, inspectorii au atras atenţia că trebuie stabilite proceduri de lucru, pentru organizarea activităţilor culturale şi trebuie stabilit prin fişele posturilor atribuţiile personalului. O altă problemă descoperită este lipsa unor documente care să certifice preţul materialelor din devizul de lucrări de reabilitare, prezentat de o societate comercială. Inspectorii au mai cerut şi stabilirea prejudiciului cauzat prin decontarea unor situaţii de lucrări nefectuate, în cadrul investiţiei “Reparaţii curente la cabinele Teatrului Municipal”.

La Clubul Sportiv Municipal sunt de recuperat plăţi de peste 34 de mii de lei, pentru care auditorii au considerat că nu există documente legale.

Nici Direcţia de Asistenţă Socială nu a scăpat. Aici trebuie recuperată suma de 106 mii de lei, ce reprezintă plăţi nelegale care au fost făcute prestatorilor de evenimente, încălcând prevederile contractuale, deoarece aceştia au subcontractat serviciile, nedeclarând subcontractanţii.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

loading...

Administrație

Sute de copii din Lugoj vor fi premiați pentru colindele pe care le vor înscrie într-un concurs online

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

750 de copii din Lugoj vor fi premiați pentru colindele pe care le vor înscrie într-un concurs online, cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Anunțul a fost făcut de primărie, care va da drumul unei noi ediții a concursului de colinde Iată, vin colindătorii!“ organizat și anul trecut la Lugoj.

Primii 750 de copii înscriși să participe la acest proiect, primesc din partea Primăriei un cadou de Crăciun, reprezentat de o cutie frumos personalizată care conține cărți, jocuri și surprize dulci. Evenimentul se adresează copiilor și elevilor cu vârsta cuprinsă între 3 și 14 ani.

„Înscrierea copiilor în eveniment se face doar de către cadrele didactice sau de către părinți, prin completarea formularului de mai jos, până cel târziu la data de 10 decembrie 2021. În momentul completării formularului trebuie să și urcați colindul/colindele elevilor dumneavoastră pe internet”, scriu organizatorii.

RETIM

Găsiți aici toate detaliile concursului de colinde.

Citiţi mai departe

Administrație

Certificat verde sau nu la Târgul de Crăciun la Lugoj? Reacția primarului orașului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Târgurile de Crăciun se vor desfășura în acest sezon de sărbătoare doar pentru persoanele cu certificate verzi. Se întâmplă la Timișoara, la București, dar și la Sibiu sau alte orașe din România, acolo unde târgurile organizate cu ocazia sărbătorilor au ajuns de renume mondial.

La Lugoj, deși administrația locală mai are doar câteva zile până să organizeze complet târgul, situația privind certificatul verde este ambiguă. Pe de-o parte, administrația locală spune că nu va exista o delimitare a zonei de târg. Potrivit legii, în acest caz nu este nevoie de certificat verde pentru a achiziționa produse de la căsuțe.

Pe de altă parte, edilul șef spune că va respecta legislația de la acea dată, dând de înțeles că s-ar putea totuși ca obligativitatea certificatului verde să fie impusă.

RETIM

“Nu va fi o incintă închisă. Accesul nu va fi restricționat, însă se vor respecta regulile stabilite la nivel național. Se vor respecta regulile stabilite prin legislația în vigoare la momentul derulării evenimentului”, a explicat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

Citiţi mai departe

Administrație

Lista persoanelor care pot să primească în chirie locuințe ANL, la Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Lugoj a stabilit persoanele care au prioritate la închirierea locuințelor ANL. 58 de solicitanți se află pe această listă, care va ajunge, în ședința din 25 noiembrie la votul consilierilor locali. În funcție de punctajul obținut, aceștia vor avea acces la locuințe. Este vorba de tineri, de până în 35 de ani, care trebuie să dovedească, în primul rând că muncesc pe raza municipiului Lugoj. Iată, mai jos, lista solicitanților, cu punctajul obținut, în urma dosarelor depuse la primărie până în 19 iulie 2021.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Din totalul dosarelor depuse, patru persoane au retras cererile, iar alte trei au fost plecate în străinătate când reprezentanții Primăriei Lugoj au efectuat ancheta socială și nu au transmis o dovadă că au loc de muncă pe teritoriul municipiului

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul a cumpărat luminițe festive pentru Crăciun de 130.000 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul ar urma să arate ca în povești de sărbători. Asta după ce primăria din oraș a cumpărat ghirlande, decorațiuni și alte luminițe pentru Crăciun și restul sărbătorilor de iarnă în valoare totală, cu tot cu montare și demontare, de aproape 130.000 de lei.

La capitoulul luminițe, s-au cheltuit 93.575 de lei, pentru becuri LED de toate formele, ghirlande, instalații, cortine luminoase și altele. La capitolul montare și demontare, primăria a mai scos din buzunar alte 37.780 de lei. Montarea urmează să aibă loc în curând, iar demontarea va avea loc în lunile ianuarie sau februarie.

Important de menționat este faptul că primăria a “rupt” contractul cu Elba, firma care furniza an de an instalațiile de iluminat pentru sărbători în oraș pe timpul fostei administrații. Compania care a vândut produsele și serviciile către Lugoj este una din județul Hunedoara.

RETIM

foto: Facebook.com/Cosmina Livadaru

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite