Connect with us


Administrație

Trebuie să pună banii! Curtea a dat Primăriei termen să recupereze un prejudiciu imens

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a prezentat, în ultima şedinţă a Consiliului Local, Decizia Curţii de Conturi privind controlul efectuat în 2017. Deşi au fost constatate foarte multe nereguli, consilierii locali nu au avut nimic de comentat asupra acestora.  Singurele discuţii le-au provocat Liviu Brânduşoni şi Marius Martinescu, care i-au atras atenţia primarului că, în conformitate cu prevederile legii, trebuie să prezinte inclusiv raportul întocmit de inspectori, nu doar decizia acestora, fapt refuzat de către edilul-şef.

PMP

Aşa cum v-am anunţat deja, în mai multe articole, inspectorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială. Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, 2018.

USR

Ce prejudicii  au fost stabilite la Primărie

Primăria Lugoj este obligată să stabilescă întinderea prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare integrală pentru drepturile de muncă de natură salarială, care exced cadrului legal, respectiv indemnizaţia de dispozitiv, în cuantum de 25% aplicată salariului de bază, acordată propriilor angajaţi în perioada octombrie 2014-iunie 2017.

Alţi 13 mii de lei au stabilit inspectorii că au fost achitaţi de Primărie ilegal, către diverse firme care au prestat servicii şi activităţi, însă cea mai mare problemă este cea de la staţia de epurare, o lucrare de peste 5 milioane de euro, plătită şi realizată parţial.  Aici, auditorii cer Primăriei Lugoj, ca până în luna iunie, să stabilească exact şi să recupereze integral prejudiciul, la care să calculeze şi majorările şi dobânzile de întârziere.

Câţi bani s-au „pierdut” la Casa de Cultură, CSM şi Direcţia Socială

La Casa de Cultură, edilii locali trebuie să stabilească cât de mare e prejudiciul cauzat de decontarea unor activităţi artistice pentru care entitatea nu a făcut dovada prestării, precum şi recuperarea integrală a acestuia.

Tot aici, inspectorii au atras atenţia că trebuie stabilite proceduri de lucru, pentru organizarea activităţilor culturale şi trebuie stabilit prin fişele posturilor atribuţiile personalului. O altă problemă descoperită este lipsa unor documente care să certifice preţul materialelor din devizul de lucrări de reabilitare, prezentat de o societate comercială. Inspectorii au mai cerut şi stabilirea prejudiciului cauzat prin decontarea unor situaţii de lucrări nefectuate, în cadrul investiţiei “Reparaţii curente la cabinele Teatrului Municipal”.

La Clubul Sportiv Municipal sunt de recuperat plăţi de peste 34 de mii de lei, pentru care auditorii au considerat că nu există documente legale.

Nici Direcţia de Asistenţă Socială nu a scăpat. Aici trebuie recuperată suma de 106 mii de lei, ce reprezintă plăţi nelegale care au fost făcute prestatorilor de evenimente, încălcând prevederile contractuale, deoarece aceştia au subcontractat serviciile, nedeclarând subcontractanţii.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

PMP

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

USR

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite