Connect with us

Administrație

Trebuie să pună banii! Curtea a dat Primăriei termen să recupereze un prejudiciu imens

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a prezentat, în ultima şedinţă a Consiliului Local, Decizia Curţii de Conturi privind controlul efectuat în 2017. Deşi au fost constatate foarte multe nereguli, consilierii locali nu au avut nimic de comentat asupra acestora.  Singurele discuţii le-au provocat Liviu Brânduşoni şi Marius Martinescu, care i-au atras atenţia primarului că, în conformitate cu prevederile legii, trebuie să prezinte inclusiv raportul întocmit de inspectori, nu doar decizia acestora, fapt refuzat de către edilul-şef.

Meniul zilei, Octavian

Aşa cum v-am anunţat deja, în mai multe articole, inspectorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială. Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, 2018.

Ce prejudicii  au fost stabilite la Primărie

Primăria Lugoj este obligată să stabilescă întinderea prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare integrală pentru drepturile de muncă de natură salarială, care exced cadrului legal, respectiv indemnizaţia de dispozitiv, în cuantum de 25% aplicată salariului de bază, acordată propriilor angajaţi în perioada octombrie 2014-iunie 2017.

RETIM

Alţi 13 mii de lei au stabilit inspectorii că au fost achitaţi de Primărie ilegal, către diverse firme care au prestat servicii şi activităţi, însă cea mai mare problemă este cea de la staţia de epurare, o lucrare de peste 5 milioane de euro, plătită şi realizată parţial.  Aici, auditorii cer Primăriei Lugoj, ca până în luna iunie, să stabilească exact şi să recupereze integral prejudiciul, la care să calculeze şi majorările şi dobânzile de întârziere.

Câţi bani s-au „pierdut” la Casa de Cultură, CSM şi Direcţia Socială

La Casa de Cultură, edilii locali trebuie să stabilească cât de mare e prejudiciul cauzat de decontarea unor activităţi artistice pentru care entitatea nu a făcut dovada prestării, precum şi recuperarea integrală a acestuia.

Tot aici, inspectorii au atras atenţia că trebuie stabilite proceduri de lucru, pentru organizarea activităţilor culturale şi trebuie stabilit prin fişele posturilor atribuţiile personalului. O altă problemă descoperită este lipsa unor documente care să certifice preţul materialelor din devizul de lucrări de reabilitare, prezentat de o societate comercială. Inspectorii au mai cerut şi stabilirea prejudiciului cauzat prin decontarea unor situaţii de lucrări nefectuate, în cadrul investiţiei “Reparaţii curente la cabinele Teatrului Municipal”.

La Clubul Sportiv Municipal sunt de recuperat plăţi de peste 34 de mii de lei, pentru care auditorii au considerat că nu există documente legale.

Nici Direcţia de Asistenţă Socială nu a scăpat. Aici trebuie recuperată suma de 106 mii de lei, ce reprezintă plăţi nelegale care au fost făcute prestatorilor de evenimente, încălcând prevederile contractuale, deoarece aceştia au subcontractat serviciile, nedeclarând subcontractanţii.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

S-a stabilit managerul spitalului lugojean, pentru următorii patru ani. Ce priorități are

Publicat

în

FOTO arhiva

Astăzi, 17 mai, a avut loc ședința Consiliului de Administrație, din cadrul Spitalului „Teodor Andrei”, în care s-a validat rezultatul concursului pentru postul de manager. Singurul candidat, medicul Ionuț Lucian Cocoș, a fost validat și va conduce spitalul în următorii patru ani. El a asigurat și interimatul, din noiembrie 2020, când fostul manager Erwin Floroni a fost eliberat din funcție, de către primarul Claudiu Buciu.

Meniul zilei, Octavian

„Domnul doctor Ionuț Lucian Cocoș a fost declarat admis după prezentarea unui proiect de management bazat pe siguranța pacientului, dar și pe îmbunătățirea comunicării dintre doctor pacient aparținător”, a declarat city-managerul Lugojului, Anca Micșa Oprea, care este și președintele Consiliului de Administrație din cadrul Spitalului „Teodor Andrei”.

Medicul Ionuț Cocoș spune că, în următorii patru ani, vrea mai multă siguranță pentru pacienți. „Așa cum am scris și în proiectul de management, pe care l-am prezent pentru concurs, îmi doresc să crească siguranța și satisfacția pacientului. În primul rând, comportamentul personalului medical trebuie să se modifice și să fie mult mai implicat și deschis spre pacient”, a declarat noul manager.

Proiectul de management, cu care Ionuț Lucian Cocoș a obținut mandatul de director, poate fi găsit pe site-ul spitalului sau aici.

RETIM

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii lugojeni, convocați să aprobe agenda acțiunilor sportive și regulamentul CSM Lugoj

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu a convocat Consiliul Local al Municipiului Lugoj în şedinţă extraordinară pentru data de luni, 17 mai, orele 14.00, în sistem online. Pe ordine de zi, sunt trei proiecte:

Meniul zilei, Octavian

  1. Proiect de hotărâre privind alocarea din bugetul local a unei sume necesară pentru  acțiunea cultural – educativă “Tabăra de creație a scriitorilor din Banat” Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al  Clubului Sportiv Municipal Lugoj, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 105 din 19.08.2002 . Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea agendei acţiunilor sportive pe anul 2021, propuse pentru a fi cofinanţate din  bugetul local capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie”, subcapitolul 05.01  „Acţiuni sportive”. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul primar al Lugojului, criticat vehement pentru achiziții în domeniul floral, are un moștenitor

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, a fost mereu criticat pentru sumele exorbitante pe care le plătea pentru flori, pe care angajații de la Sere și Spații Verzi le montau prin oraș în fiecare an. Zeci de mii de lei a plătit primăria orașului pentru flori în fiecare an. 

Noul primar, Claudiu Buciu, a strâns un adevărat cult „anti-floral” în jurul său, înainte de alegeri, promițând lugojenilor că nu va cumpăra flori sau arbuști pentru oraș, din puținii bani publici, ci doar gazon.

Deși s-a ținut de promisiune cu iarba, noul edil al orașului a ajuns la a doua achiziție de flori și arbori pentru municipiu, în ciuda promisiunilor. Primăria a plătit nu mai puțin de 32.000 de lei pentru 5.000 de mușcate, flori care vor fi livrate și plantate în curând în diferite zone din oraș. Pe magnolii, achiziționate de curând, Buciu a mai dat 8.220 de lei. Primăria nu a comunicat niciuna dintre cele trei achiziții, de magnolii, mușcate sau gazon, acestea fiind însă publice datorită platformei SEAP.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Cinematograful din Lugoj se redeschide. Data la care vei putea merge la film

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Cinematograful din Lugoj este primul dintre obiectivele de interes din oraș care se redeschid, la mai bine de un an de când a fost închis din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit administrației locale, locația urmează să fie deschisă pentru public începând cu 1 iunie.

Deocamdată primăria nu a anunțat dacă cinematograful se deschide complet sau la capacitate redusă, însă cert este că în interior lugojenii vor trebui să poarte masca de protecție, dar și să păstreze o distanță de cel puțin un scaun între ei.

Un alt obiectiv important pentru care se decide sau nu redeschiderea este piața ocico de vechituri.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite