Iulius Mall

Surpriza uriașă pe tronsonul Timișoara – Lugoj: Lucrări în 6 gări simultan

Foto: opiniatimisoarei.ro

Proiectul de modernizare a magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad face pași mari înainte. La această oră, patru șantiere sunt deschise pe întregul traseu de 162 de kilometri, cu lucrări finanțate din fonduri europene prin PNRR, în valoare de aproape 9 miliarde de lei. După ani de pregătiri și avizări, lucrările încep să avanseze pe toate cele patru loturi ale proiectului, conform opiniatimisoarei.ro.

Lotul 1 Caransebeș – Lugoj: Începe organizarea șantierului

Publicitate

Pe lotul 1, Caransebeș – Lugoj, au fost finalizate până acum doar etapele de proiectare și obținerea avizelor, dar lucrările au început deja cu organizarea de șantier. În perioada următoare, vor începe reparațiile la liniile din triajul gării de la Caransebeș. Acest lot cuprinde 39,56 km de cale ferată, 6 stații, 12 poduri și 19 podete. Termenul estimat pentru finalizarea acestui lot este 2027. Lucrările sunt realizate de Asocierea Webuild SPA – Salcef SPA.

Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est: Avans semnificativ la infrastructura feroviară

La Lugoj – Timișoara Est, lucrările sunt deja în fază avansată, cu un progres de 24% realizat. Recent, au fost executate lucrări de montare a suprastructurii feroviare, de centralizare și semnalizare, dar și de relocare a utilităților și refacere a terasamentelor și peroanelor în stațiile Lugoj, Belinț, Chizătău, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare. De asemenea, se lucrează la podurile de peste râurile Timiș și Bega. Termenul estimat de finalizare este 2026, iar lucrările sunt realizate de compania spaniolă FCC Construccion SA.

Lotul 3 Timișoara Est – Ronat Triaj: Pregătiri pe terenul feroviar din Timișoara

În Timișoara, lucrările pe lotul 3, care se întinde pe 13,86 km între Timișoara Est și Ronat Triaj, sunt în plină desfășurare. În stațiile Timișoara Est și Timișoara Nord au început lucrările de demontare și relocare a infrastructurii existente, inclusiv a rețelelor electrice și a cablurilor de fibră optică. În stația Ronaț Triaj se efectuează lucrări de modernizare a racordurilor și a instalațiilor SCB. Proiectul este în fază de 14% realizat, iar termenul estimat de finalizare este 2026, cu lucrări realizate de Asocierea Webuild SPA – Participazioni Italia SPA – Salcef SPA.

Lotul 4 Ronat Triaj – Arad: Progrese pe podul peste Mureș

Pe lotul 4, între Ronat Triaj și Arad, lucrările la terasamente, pasaje și poduri sunt avansate, în special pe podul de peste râul Mureș. Se continuă și relocarea utilităților și realizarea drumurilor tehnologice pentru noul traseu de cale ferată. Progresul pe acest lot este de 7%, iar termenul de finalizare este tot 2026. Lucrările sunt realizate de aceeași asociere, Webuild SPA – Participazioni Italia SPA – Salcef SPA.

Un proiect ambițios pentru viitorul transportului feroviar

Modernizarea magistralei Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad va transforma infrastructura feroviară din vestul țării. După finalizare, trenurile vor putea atinge viteze de până la 160 km/h pentru călători și 120 km/h pentru marfă. Acest proiect de infrastructură de importanță națională este finanțat din fonduri europene, iar lucrările trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2026.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate