Connect with us

Administrație

Șeful Poliției Locale și primarul Lugojului „și-au pus poalele în cap”, la ultima ședință de consiliu

Publicat

în

Ședința de consiliul local, de joi, de la Teatrul Municipal „Traian Grozăvescu”, a fost transformată într-un circ fără bani, de către doi dintre oamenii cu cele mai importante funcții în administrația Lugojului. Amândoi, candidați la funcția de primar pentru alegerile din acest an. Florin Dumitru și Francisc Boldea au fost parteneri până de curând și se considerau „tata și copilul”. De altfel, Florin Dumitru a fost purtătorul de cuvânt al PSD și directorul de campanie al actualului primar, Francisc Boldea.

În ședința de joi, Florin Dumitru a prins momentul perfect să iasă în evidență. La punctul în care s-a discutat acordarea normei de hrană pentru personalul Poliției Locale. Discuțiile au fost deschise de consilierul Liviu Brîndușoni, care l-a întrebat pe primarul Francisc Boldea de ce, în fiecare an, în primele două luni, nu li se acordă norma de hrană celor de la Poliția Locală. Francisc Boldea a motivat că se poate acorda norma doar după votarea bugetului local. Brîndușoni l-a introdus în scenă pe Florin Dumitru, cerându-i să-l lămurească.

„Din păcate asist la ședința dumneavoastră și trebuie să vă spun că trăim în două lumi paralele, una a realității de pe teren, alta a ședinței de aici. Vreau să vă spun că sunt aici, în numele a 40 de oameni, care de două săptămâni suntem pe teren. Avem de gestionat o situație de criză, cu care nu s-a mai întâlnit niciunul dintre noi. Noi, anul trecut, am primit norma de hrană începând cu luna iunie, deci jumătate de an nu am primit-o. Legea spune că cei care nu primesc norma de hrană, primesc indemnizația de hrană, ca orice angajat din primărie. Nici pe aia nu am primit-o. Nimeni nu oprește Consiliul Local ca această plată să se facă pe întregul an. Fac precizarea că acești oameni, foarte mulți dintre ei sunt obosiți psihici. Situația din ultimele zile este de natură să-i facă și pe ei și pe ei să se gândească la concedii medicale și la alte refugii ca să scape de serviciu. Vreau să vă spun că, astăzi, gestionăm 300 de persoane, posibil infestate cu covid, izolate acasă, gestionăm persoane carantinate, gestionăm situația de la spital. Deci și noi suntem în linia întâi. Nu vreau să vă spun condițiile în care lucrăm. Domnul primar s-a supărat pe mine că, la o ședință, i-am spus că sistemul de securitate lipsește cu desăvârșire și că e cel care trebuia să facă rost de …că n-am cerut decât mănuși”, a spus Florin Dumitru, care i-a amenințat pe primar și pe secretar, că toți polițiștii locali vor da în judecată Primăria Lugoj pentru norma de hrană.

A urmat apoi o ceartă, în care Florin Dumitru și Francisc Boldea și-au reproșat că nu își fac treaba. Florin Dumitru i-a spus primarului că trăiește în lumi paralele, Francisc Boldea i-a spus lui Dumitru că este în campanie electorală, șeful poliției locale i-a atras atenția primarului că nu ține ședințele comitetului de urgență, Boldea l-a avertizat că nu vine la lucru etc. S-a ajuns la situația în care Dumitru i-a spus lui Boldea că bălăcăreala lui nu mai ține, iar Boldea l-a amenințat pe Dumitru că de „data asta chiar nu o să mai țină bălăcăreala”. De altfel, nu este prima dată când Francisc Boldea îl amenință pe Florin Dumitru cu demisia. Șeful Poliției Locale i-a mai spus lui Francisc Boldea că poate continua să-și bată joc de polițiștii locali, pentru că va veni vremea când și ei își vor bate joc de primar.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lista localităților de lângă Lugoj și Timișoara pentru care nu mai e nevoie de declarație

Publicat

în

Luni 25 mai, a avut loc o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș, condusă de Liliana Oneț, în cadrul căreia a fost stabilită lista unităților administrativ teritoriale cuprinse în zona de 30 km ca perimetru în jurul municipiilor Timișoara și Lugoj.

Comitetului Județean pentru Situații de Urgență i-au trebuit aproape patru zile să pună în aplicare o decizie ce era dată la nivelul întregii țări deja din 22 mai, de către Ministerul Afacerilor Interne.

„Pentru stabilirea unei aplicări unitare pe întreg teritoriul național al României în privința zonelor în care cetățenii pot circula în afara localității fără declarație pe proprie răspundere, Ministerul Afacerilor Interne a transmis, prin Comandantul Acțiunii, Centrelor Județene de Coordonare și Conducere a Intervenției următoarele precizări:

Sunt considerate zone metropolitane, în interiorul cărora nu este nevoie de prezentarea declarației pe proprie răspundere pentru circulația cetățenilor între localități, teritoriul administrativ al Bucureștiului și al județului Ilfov, respectiv teritoriul administrativ al municipiilor din România și o zonă de 30 de kilometri în jurul acestor municipii, dar nu mai mult de limita județului din care fac parte municipiile”, este decizia MAI, publicată în 22 mai pe site-ul instituției.

Așadar, iată, lista localităților de lângă Timișoara și Lugoj , pentru care nu mai este nevoie de declarație.

Timișoara:

• Săcălaz, Cărpiniș, Cenei, Peciu Nou, Sânmihaiu Român, Parța, Jebel, Pădureni, Liebling, Șag, Sacoșu Turcesc, Chevereșu Mare, Giroc, Moșnița Nouă, Recaș, Bucovăț, Remetea Mare, Ghiroda, Fibiș, Pișchia, Giarmata, Dumbrăvița, Orțișoara, Satchinez, Sânandrei, Dudeștii Noi, Becicherecu Mic, Biled, Iecea Mare;

• localitățile din cadrul următoarelor unități administrative: Uivar, Răuți, Sânmartinul Maghiar (din comuna Uivar), Topolovățu Mare, Șuștra, Cralovăț (din comuna Topolovățu Mare), Petroman, Obad (din orașul Ciacova).

Lugoj:

• Buziaș, Racovița, Topolovățu Mare, Belinț, Boldur, Darova, Victor Vlad Delamarina, Găvojdia, Știuca, Criciova, Coșteiu, Nădrag, Fârdea, Bârna, Făget, Dumbrava, Traian Vuia, Mănăștiur, Ohaba Lungă, Bara, Secaș, Ghizela, Brestovăț, Balinț, Bethausen;

• localitățile din cadrul următoarelor unități administrative: Baloșești ( din comuna Tomești), Petrovaselo, Stanciova(din orașul Recaș).

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii lugojeni, convocaţi la şedinţă. Ce subiecte sunt pe ordinea de zi a administraţiei locale

Publicat

în

Consiliului local este convocat în şedinţă ordinară joi, 28 mai. Şedinţa se va ţine în sistem de videoconferinţă. Printre cele mai importante puncte, se discută aprobarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj.

„A decedat domnul Borchescu, de la Tehnic şi trebui să angajăm pe cineva în locul său. Mai trebuie să scoatem la concurs două posturi la Serviciul de Salubritate, administrator şi contabil, pentru că nu avem. Până acum am funcţionat cu un contabil detaşat de la Casa de Cultură”, a declarat Francisc Boldea.

Celelalte puncte de pe ordinea de zi se referă la:

– Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2020 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Spitalul Municipal ,,Dr. Teodor Andrei” Lugoj a unui generator curent, grup electrogen KOHLER-SDMO J 110K. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea Regulamentului privind stabilirea și acordarea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Lugoj, pentru unităţile/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, situate pe raza administrativ – teritorială a municipiului Lugoj.Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea contului de execuţie al bugetului local pe trimestrul I al anului 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Alocarea din bugetul local a sumei de 5.000 lei necesară achiziționării a două laptopuri pentru premierea a doi elevi lugojeni pentru spirit civic. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

– Stabilirea naturii juridice a unor imobile. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Data așteptată de mii de lugojeni. Când se redeschide piața de vechituri ocico a orașului

Publicat

în

Una dintre cele mai așteptate zile pentru lugojeni este cea în care vor putea să meargă din nou la piața de vechituri a orașului. Din nefericire însă, această zi este programată să vină de-abia peste mai bine de o lună de acum. Potrivit administrației locale, piața ocico se va deschide cu o parcare nouă și, dacă lumea își va dori, se va ține nu o dată, ci de două ori pe săptămână.

“Acum lucrăm la partea de parcare din stânga, vor fi 400 de locuri de parcare noi. O să vreau să consult mai apoi populația, să fie piața marțea și sâmbăta, întrucât nu se lucrează și mai multă lume poate să vină. O să vedem dacă vor și clienții, și comercianții. Data de deschidere nu o avem fixă, însă se va întâmpla după ce se termină starea de alertă, și dacă nu se extinde, adică cel mai probabil la 1 iulie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Francisc Boldea.

Piața de vechituri a fost printre primele locații din Lugoj care s-au închis din cauza pandemiei de coronavirus.

Citiţi mai departe

Cele mai citite