Connect with us

Administrație

Zece reguli de urmat în gestionarea deșeurilor în gospodărie în perioada pandemiei de coronavirus

Publicat

în

Societatea RETIM Ecologic Service SA dorește să comunice clienților săi următoarele 10 reguli privind gestionarea deșeurilor în perioada pandemiei de coronavirus:

RETIM

ÎNAINTE DE ORICE:

⦁ SE VA EVITA CONSUMUL ŞI GENERAREA INUTILĂ DE DEȘEURI (nu cumpărăm și nu gătim in excess, nu facem curățenie generală, etc)
⦁ NU SE VOR DEPOZITA ÎN RECIPIENTE ALTE DEȘEURI DECÂT CELE MENAJERE: deșeurile voluminoase și periculoase, deșeurile vegetale și deșeurile din construcții și demolări

În ceea ce privește deșeurile reziduale (care se depozitează în pubela neagră):
1. Este strict interzisă depozitarea deșeurile vrac (vărsate) în pubelă. Este imperios necesară folosirea sacilor de gunoi sau a oricăror pungi din folie de plastic.
2. Sacii din coșul de gunoi sau din recipientul în care se depozitează deșeurile temporar în gospodărie se vor lega ermetic pentru a împiedica vărsarea accidentală a conținutului în pubelă.
3. Pentru a reduce posibilitatea de contaminare a mânerului sau a capacului pubelelei este necesară spălarea mâinilor în prealabil și evitarea atingerii șervețelelor, batistelor sau a altor materiale care ar putea fi contaminate. Sunt de preferat utilizarea și deplasarea pubelei cu mănuși din latex (medicale) sau dezinfectarea cu alcool sanitar sau cu alt dezinfectant a mânerelor și a capacului.
4. Șervețelele, batistele, măștile și mănușile utilizate se vor depozita în pubela neagră și NU se vor depozita împreună cu deșeurile reciclabile (în pubela galbenă/sacul galben). Acestea nu sunt deşeuri reciclabile, si nu pot fi sortate, tocmai pentru că ar putea fi contaminate.
5. NU se va intra în contact sub nici o formă cu angajații RETIM.
6. NU se vor depozita deșeuri lângă recipiente – acestea NU vor fi colectate.

În plus, PERSOANELE AFLATE IN IZOLARE LA DOMICILU trebuie să respecte regulile generale de mai sus împreună cu următoarele REGULI SPECIALE:

7. Sacii din coșul sau recipientul în care se depozitează deșeurile reziduale temporar în casă se vor lega ermetic și vor fi introduși într-un al doilea sac care de asemenea se va lega ermetic pentru a împiedica vărsarea accidentală a conținutului
8. Șervețelele/ batistele, măștile medicale și mănușile de latex se vor depozita într-un sac separat. Întrucat virusul COVID-19 poate rezista până la 9 zile pe suprafețe, sacii cu șervețele, batiste, măști, mănuși se vor păstra în gospodărie până la ieșirea din izolare (14 zile) și încă 9 zile peste acest termen în plus, într-un loc sigur unde animalele de companie nu au acces.
În ceea ce privește deșeurile reciclabile (care se depozitează în sacul galben sau pubela galbenă)
Acum, mai mult ca niciodată, se impune colectarea separată şi sortarea deşeurilor reciclabile (ambalaje din hârtie, carton, plastic și metal) de cele reziduale.
9. este obligatoriu ca acestea sa fie sortate, bine curățate și strivite, pliate sau rupte inainye de a fi depozitate în pubela sau sacul galben sau, în lipsa sacului galben, în orice alt sac din plastic, transparent – sacii vor fi in mod obligatoriu legați
În plus, PERSOANELE AFLATE IN IZOLARE LA DOMICILU trebuie să respecte și următoarele REGULI SPECIALE:
10. întrucat estimările specialiştilor arată că virusul rezistă pe hârtie până la 24 ore, iar pe metal şi plastic între 3-9 zile, deșeurile reciclabile se vor stoca pe toata durata izolării la domiciliu (14 zile) și încă 9 zile în plus, în gospodărie (pe balcon, în cămară, în curte) în saci care sunt legaţi la gură și marcați cu data la care au fost închiși.

Este foarte important să se depoziteze deșeurile numai în recipiente și nu în afara lor. Dacă echipajele RETIM vor găsi deşeuri lângă recipiente NU le vor colecta!

Respectarea acestor reguli este OBLIGATORIE pentru prevenirea răspândirii COVID-19 și pentru continuitatea serviciului de colectare deşeuri menajere.

RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook. În plus, operatorii serviciului de call-center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

FOTO Apelul părinților din Lugoj pentru autorități: “Faceți ceva, ne plimbăm copiii aici, e un risc enorm pentru ei”

Publicat

în

RETIM

Părinții din Lugoj cer ajutorul administrației locale, pe rețelele sociale, din cauza stării deplorabile în care a ajuns cel mai circulat pod pietonal de peste Timiș. Aceștia sunt îngroziți de ideea că, într-un moment de neatenție, cei mici s-ar putea să cadă de pe pod, dat fiind faptul că barele de protecție ale pasarelei Leucuța au cedat pe alocuri.

“Pasarela Cotu Mic. Primăria Lugoj, vă rugăm faceți ceva, ne plimbam copii pe aici si e un risc enorm pentru ei. Și sunt mult mai multe zone cu probleme pe aceasta pasarela. Verificati sa vedeti”, scrie o mamă pe un grup de Facebook.

Zeci de lugojeni i-au dat dreptate și au cerut la rândul lor intervenția administrației locale. Pasarela Leucuța dintre strada Timișorii – OMV și Cotu Mic nu a mai fost reabilitată, nici măcar superficial, de zeci de ani.

Citiţi mai departe

Administrație

Ce averi au noii consilieri locali ai Lugojului, proaspăt investiți în funcție cu ocazia alegerilor locale

Publicat

în

RETIM

Noii consilieri locali și-au completat declarațiile de avere, respectând data limită impusă de lege, de la investitura în funcție ce a avut loc în luna octombrie a anului 2020. Aceștia se “laudă” și nu prea cu averi peste averi, unii având mai mult sau mai puțin decât alții. În funcție de ocupație și de afaceri, consilierii locali stau mai bine sau mai puțin bine la capitolul financiar, conturi bancare, sau rate. Iată situația acestora, în ordine alfabetică, potrivit declarațiilor de avere:

Agache Mihai – Partidul Național Liberal: deține două terenuri în Hunedoara, trei imobile, nu are mașini și nici credite pe numele lui. Are un salariu de 38.455 de lei pe an la frima de mobilă Agache, adică 3.200 de lei pe an, la care se adaugă indemnizația de 8.942 de lei pe an;

Bădina Nicu – Partidul Social Democrat: are trei terenuri și trei clădiri la Lugoj, Sacoșul Turcesc și Breaza, un autoturism, a vândut un teren de aproape 100.000 de euro în octombrie a anului trecut, având totodată un cont bancar cu 270.000 de lei. Ca și venit, încasează chirie pe numele soției, precum și pensie care în 2019 a valorat 29.552 de lei;

Blidariu Bogdan – Ștefan – Partidul Național Liberal: viceprimarul orașului deține împreună cu alți membrii ai familiei un teren în Bozocici, Caraș-Severin, dar și două imobile în comuna cărășeană și în Lugoj. Are datorii de 15.000 de euro în două credite bancare, iar ca venituri, a încasat 24.945 de lei ca director executiv la Agromec Lugoj;

Câmpean Ioan – Partidul Național Liberal: a moștenit un teren, deține un imobil și nu are niciun alt bun, iar la venituri, singura care aduce bani în casă este soția, potrivit declarației, care a încasat în ultimul an 57.842 de lei ca asistent medical.

Cliciovan Ionel – Dănuț – Partidul Național Liberal: deține două imobile și un teren în Lugoj, precum și alte două clădiri în afara orașului. Are trecute în declarație două mașini pe numele lui, precum și două conturi bancare de aproximativ 57.000 de lei. La capitolul datorii, are un credit de 572.707 de lei scadent în 2029, medicul lugojean câștigând pe an suma de 255.513 de lei ca șef al secției ATI a spitalului din Lugoj.  

Cornean Cristian –  Dorinel – Partidul Național Liberal: deține 11 terenuri, la Lugoj și Criciova, dar și șase case de locuit, în cele două localități, precum și un spațiu comercial. Are un cont cu 24.000 de euro, iar ca venituri, Cornean a declarat că este paznic de vânătoare, și că a încasat într-un an 15.150 de lei.

Crăciunescu Iosif – Partidul Social Democrat: două imobile și un teren pe numele lui apar în declarația de avere, dar și un Logan. Veniturile sunt de la Casa de Cultură a Sindicatelor, de pe postul de director, 30.296 de lei, plus cele de la Asociația de Cultură pentru Tineret “Traian Grozavescu” Lugoj, 7.092 anual.

Cut-Lupulescu Flavia-Lorena – Partidul Național Liberal: deține jumătate dintr-un teren de 5720 de metri pătrați, fără imobile sau mașini pe numele ei. Are un credit la BCR, de 110.000 de lei, scadent în 2025. Ca venituri, a încasat 77.800 de lei într-un an din activități didactice, manager producție și respectiv operator linie producție.

Costea Gheorghe-Marian – Partidul Mișcarea Populară: cu patru terenuri și fără niciun alt bun, Costea a realizat venituri de 27.000 de lei din consultanță, la care se adaugă 37.000 din funcția de manager a firmei din partea soției, precum și 8.700 de lei arenda unui teren.

Dumitra Daniel-Adelin – Partidul Național Liberal: singurul consilier care nu a trecut absolut nimic în declarația de avere.

David Paul – Sebastian – Alianța USR-PLUS: are un teren și o casă de locuit la Lugoj, o mașină, precum și un credit de 50.000 de lei la bancă, scadent în 2025. Este angajat la Autoliv, iar suma pe care o câștigă anual nu a făcut-o publică în declarație. Fără alte venituri declarate.

Galescu Cristian – Pavel – Partidul Social Democrat: fostul viceprimar de Lugoj deține nu mai puțin de 15 terenuri la Lugoj, în parte cu alte persoane, dar și unul la Ilia. I-au fost donate trei imobile, două la Lugoj și unul la Ilia, având totodată pe numele lui un autoturism. În 2020 a încasat 98.565 de lei + 1.450 de lei voucher de vacanță, în funcția de viceprimar.

Jivulescu Sorin Ciprian – Partidul Național Liberal: a cumpărat două terenuri la Tapia, alături de soție, având totodată două imobile la Lugoj, precum și trei autoturisme. Nu are declarat venit, singurul din declarație fiind cel al soției, de 15.600 de lei din funcția de administrator.

Mîrșevină Nicoleta – Partidul Național Liberal: deține o casă în Lugoj dobândită în 1991, având și un credit bancar în valută, în valoare de 35.000 de euro, scadent în 2033. Nu are venituri declarate.

Opriș Gerlinde  – Partidul Social Democrat: deține un teren și un imobil în Lugoj, dar și un autoturism și un credit bancar de 44.000 de lei scadent în 2028. A încasat 21.345 de lei în ultimul an, din funcția de director al firmei proprii, la care se adaugă indemnizația de consilier.

Serendan Adrian – Doru – Partidul Național Liberal: deține două terenuri la Lugoj și unul forestier, o casă și un spațiu comercial, precum și un autoturism. Venitul principal al familiei este pensia lui și a soției, în total 67.188 de lei anual.

Szucs Diana – Maria – Partidul Național Liberal: deține jumătate dintr-un teren și un imobil în Lugoj, precum și trei autoturisme. Are două conturi bancare în valoare de 120.000 de lei. Venitul din ultimul an declarat pentru medicul lugojean și familia sa a fost de 392.000 de lei.

Țepeș – Paleu Daniela – Alianța USR-PLUS: noul consilier și candidat de primar deține un teren în intravilanul orașului, dar și un imobil și două autoturisme. Are trei conturi bancare cu sume mai mici de 3.000 de lei, iar la capitolul încasări, a declarat în jur de 30.000 de lei, plus dividente de 23.000 de lei.

Vari Lajos – Ernestin – Alianța USR-PLUS: deține o casă și un teren la Lugoj, precum și un cont de economii de 12.000 de euro, dar și un credit scadent în 2040, în valoare de 455.000 de lei. De la firma pe care o conduce, a încasat oficial în ultimul an 48.000 de lei, plus cei 36.000 de lei ai soției.

Găsiți aici lista cu toate cele 19 declarații de avere ale aleșilor locali.

foto: arhiva Lugoejanul

Citiţi mai departe

Administrație

La 1 februarie va avea loc prima concediere colectivă de la Meridian. Câți oameni pleacă acasă

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au fost convocați în ședință extraordinară, joi, 21 ianuarie, pentru a discuta noua organigramă și măsurile de redresare propuse de conducerea societății Meridian 22.

RETIM

În momentul de față, Meridian are 129 de angajați. Aceștia se ocupă de livrarea apei potabile, serviciul de canalizare, activitatea de transport urban și gestionarea patrimoniului locativ al municipiului. În noua organigramă nu se mai regăsesc 30 de angajați. La aceste concedieri se mai adaugă și desființarea unor posturi vacante. Este vorba despre șapte locuri de muncă pentru muncitori și patru pentru personalul din birouri.

Pentru ca să limiteze numărul persoanelor concediate, conducerea Meridian 22 a anunțat că a luat o serie de măsuri. De exemplu, paza obiectivelor societății se va face cu proprii angajați și nu va mai fi plătită altor societăți. Se vor reduce cheltuielile cu protocolul și publicitate, dar și cheltuielile pentru combustibil. O altă serie de măsuri, la care s-au angajat cei din conducerea Meridian 22, se referă la recuperarea creanțelor societății, creșterea producției fizice facturate prin intensificare campaniei de montare a apometrelor dar și atragerea de lucrări executate pentru persoane fizice și juridice.

Dacă planul de reorganizare propus de conducerea Meridian 22 primește votul Consiliului Local Municipal, concedierea colectivă se va face începând cu 1 februarie.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite