Connect with us

Administrație

Primăria Lugoj are două zile la dispoziție să instaleze dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor

Publicat

în

Noua ordonanță militară, anunțată dumibnică seara aduce o serie de reglemetări noi. Printre regulile stabilite pentru populație, ordonanța prevede și măsuri noi care trebuie puse în aplicare de către administrațiile locale. Astfel, Primăria Lugoj trebuie să asigure spații de carantină pentru conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

O altă reglementară importantă prevede că autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.  Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.

Iată mai jos, textul întregii ordonanțe

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

 

Ordonanța militară nr. 4 din 29.03.2020

Art.1

(1) Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în exteriorul locuinței/gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00-13.00 dacă aceasta se face pentru rezolvarea problemelor de natură medicală, precum tratamentele oncologice planificate, dializă etc. folosind mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susținătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat.

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în situațiile prevăzute la alin. (1) se prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil, care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.

(3) Circulația persoanelor prevăzute la alin.(1), în afara locuinței/gospodăriei, este permisă și în intervalul orar 20.00 – 21.00, dacă aceasta se face pentru a asigura nevoile animalelor de companie/domestice doar în proximitatea locuinței/gospodăriei. Declarația pentru acest interval orar nu este necesară atunci când deplasarea se face în acest scop.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2

(1) Operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență își vor organiza programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă. (2) Măsura se aplică începând cu data de 30 martie 2020.

Art.3

(1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4

(1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;

b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;

c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.

(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.

(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.5

(1) Se instituie, pentru o perioadă stabilită de angajator, măsuri de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului și distribuției energiei electrice și gazelor naturale, a activităților de întreținere și mentenanță a echipamentelor și instalațiilor specifice, precum și a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv, extracție, producție și procesare a resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului Energetic Național în concordanță cu prevederile Planurilor proprii de continuitate a activităților de bază în cazul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.

(2) Refuzul izolării preventive de către personalul prevăzut la alin.(1) atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020, ora 12.00.

Art.6

(1) Autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.7

(1) Ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.8

(1) În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9

(1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.

(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10

(1) Pe perioada stării de urgență se autorizează Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN1 și Ecologie, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino” pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11

(1) Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID- 19, impuse de Ministerul Sănătății.

(2) Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății.

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.12

(1) După alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:

„(3) Interdicția privind circulația persoanelor într-un grup mai mare de 3 persoane se aplică exclusiv circulației pietonale.”

Art.13

(1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:

a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1;

b) Poliția Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și poliția locală, pentru măsura prevăzută la art.2;

c) Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, poliția locală, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.3 și 4;

d) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.5;

e) Ministerul Sănătății și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile prevăzute la art.11.

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-5 și art.11 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14

(1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Avarie majoră la o magistrală de apă din Lugoj. Uzinele sunt oprite

Publicat

în

Lugojul trece printr-o avarie majoră, la rețeaua de apă. Acvilian Belințan, directorul societății Meridian a declarat pentru Lugojeanul.ro, că a cedat magistrala de apă a de pe str. Brândușelor.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„S-a spart magistrala de 450, de pe Brândușelor, până pe 13 Decembrie. Uzinele au picat amândouă, pentru că pompele nu pot duce pierderile ce le avem aici. S-a deschis undeva la 3 metri din asfalt. Momentan încercăm să izolăm partea aceasta de oraș, dar vanele nu închid. După ce reușim să închidem vanele, repornim uzinele, dar nu pot face față. Magistrala încercăm să o reparăm până mâine la prânz”, a declarat Belințan.

Directorul Meridian a mai spus că pentru o parte din oraș nu va fi apă până la mâine la prânz, iar în restul orașului presiunea va fi extrem de scăzută.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj reziliază contractul cu antreprenorul care execută lucrările în centrul orașului

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu a anunțat că va rezilia contractul cu constructorul care trebuia să reabiliteze primul tronson din centrul orașului Lugoj. Demersul vine chiar în urma solicitării antreprenorului, care nu mai dorește să realizeze lucrarea cu aceeași bani, pentru care a câștigat licitația. Astăzi, reprezentanții Primăriei și cei ai constructorului se întâlnesc pentru a evalua nivelul și costurile lucrărilor executate.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Antreprenorul general spune că prețurile au crescut foarte mult și ne-a comunicat intenția de a rezilia contractul și a făcut o solicitare în acest sens. Practic contractul este denunțat unilateral de către antreprenor. Urmează să ne întâlnim pentru a evalua o situație finală a lucrărilor executate și a materialelor existente pe șantier. Vom plăti tot ce s-a executat la zi, vom face un proces-verbal de recepție parțială și vom face un proces-verbal de reziliere a contractului.”, a declarat Claudiu Buciu.

Primarul Lugojului spune că s-a întâlnit și cu proiectantul lucrărilor și a fost schimbată soluția de execuție, astfel că vor fi scoase la licitație toate cele trei tronsoane, cu bani care se vor obține dintr-o finanțare europeană.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Proiect pe bani europeni de șase milioane de euro pentru parcurile și malurile Lugojului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Spitalul din Lugoj nu este singurul proiect mare care va fi realizat în oraș pe fonduri europene. Un alt proiect despre care administrația vorbește este legat de parcurile și malurile Timișului. Potrivit conducerii administrației locale, investiția va fi una importantă, de aproximativ 6 milioane de euro.

“Se refac parcurile integral pe fonduri europene. Este vorba despre un proiect gigant, care va cuprinde toate spațiile verzi importante din oraș, dar și malurile care nu au fost puse până acum în valoare”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

În proiect sunt cuprinse toate parcurile mari din oraș, Ștrand, Copiilor, Cornet, George Enescu, dar și malurile Timișului, între pasarela din Cotu Mic și Podul de Fier. Proiectarea va costa 740.000 de lei, iar suma alocată pentru proiectul în sine se va ridica la 5.950.000 de lei.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Înregistrare gratuită de terenuri în sistemul de cadastru și carte funciară, la Lugoj

Publicat

în

Primăria Lugoj informează deținătorii de terenuri agricole că, în perioada 06.09.2021-06.04.2022, la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Lugoj, se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în sectoarele cadastrale 7, 11, 15, 35, 36, 39, 46, 49.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lucrările se desfășoară în cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară demarat de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară(ANCPI), în scopul înregistrării gratuite a imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

La sediul Primăriei Municipiului Lugoj, pe site-ul autorității publice locale www.primarialugoj.ro, pe site-ul Agenției Naționale De Cadastru Și Publicitate Imobiliară, în piața agroalimentară a municipiului Lugoj,  sunt afișate reprezentarea grafică a sectoarelor cadastrale în care se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică, precum și situația desfășurării lucrărilor de înregistrare sistematică.

La sediul Primăriei Municipiului Lugoj, Compartimentul Agricol-Cadastru, camera 215, a fost înființat un punct de informare cu program în zilele de MARȚI-JOI-VINERI între orele 14:00-15:00.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite