Connect with us

Administrație

Primăria Lugoj are două zile la dispoziție să instaleze dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor

Publicat

în

Noua ordonanță militară, anunțată dumibnică seara aduce o serie de reglemetări noi. Printre regulile stabilite pentru populație, ordonanța prevede și măsuri noi care trebuie puse în aplicare de către administrațiile locale. Astfel, Primăria Lugoj trebuie să asigure spații de carantină pentru conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

Meniul zilei Octavian

O altă reglementară importantă prevede că autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.  Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.

Iată mai jos, textul întregii ordonanțe

RETIM

 

Ordonanța militară nr. 4 din 29.03.2020

Art.1

(1) Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în exteriorul locuinței/gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00-13.00 dacă aceasta se face pentru rezolvarea problemelor de natură medicală, precum tratamentele oncologice planificate, dializă etc. folosind mijloacele proprii de deplasare sau ale familiei/susținătorilor sau, după caz, mijloacele de transport sanitar special destinat.

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în situațiile prevăzute la alin. (1) se prezintă o declarație pe propria răspundere completată în prealabil, care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.

(3) Circulația persoanelor prevăzute la alin.(1), în afara locuinței/gospodăriei, este permisă și în intervalul orar 20.00 – 21.00, dacă aceasta se face pentru a asigura nevoile animalelor de companie/domestice doar în proximitatea locuinței/gospodăriei. Declarația pentru acest interval orar nu este necesară atunci când deplasarea se face în acest scop.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2

(1) Operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență își vor organiza programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă. (2) Măsura se aplică începând cu data de 30 martie 2020.

Art.3

(1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la domiciliu și sunt identificate în afara spațiului de izolare, vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, și vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4

(1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;

b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;

c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.

(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.

(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.5

(1) Se instituie, pentru o perioadă stabilită de angajator, măsuri de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului și distribuției energiei electrice și gazelor naturale, a activităților de întreținere și mentenanță a echipamentelor și instalațiilor specifice, precum și a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv, extracție, producție și procesare a resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului Energetic Național în concordanță cu prevederile Planurilor proprii de continuitate a activităților de bază în cazul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.

(2) Refuzul izolării preventive de către personalul prevăzut la alin.(1) atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020, ora 12.00.

Art.6

(1) Autoritățile administrației publice locale vor asigura montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe situate pe raza unității administrativ-teritoriale și vor dezinfecta periodic lifturile, casa scărilor și alte spații comune.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.7

(1) Ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale care au în subordine sau în coordonare unități sanitare vor asigura la cerere spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului COVID-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora.

(2) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020.

Art.8

(1) În perioada stării de urgență prețurile la energie electrică și termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate și carburanți nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanțe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcție de cerere și ofertă.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9

(1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.

(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10

(1) Pe perioada stării de urgență se autorizează Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare, Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN1 și Ecologie, Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino” pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11

(1) Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID- 19, impuse de Ministerul Sănătății.

(2) Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății.

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.12

(1) După alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:

„(3) Interdicția privind circulația persoanelor într-un grup mai mare de 3 persoane se aplică exclusiv circulației pietonale.”

Art.13

(1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:

a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1;

b) Poliția Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și poliția locală, pentru măsura prevăzută la art.2;

c) Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, poliția locală, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.3 și 4;

d) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.5;

e) Ministerul Sănătății și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile prevăzute la art.11.

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-5 și art.11 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.14

(1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cum a cheltuit Primăria Lugoj peste 300 de mii de lei pentru o achiziție care nu folosește la nimic

Publicat

în

În afara lucrărilor prost executate, fosta conducere a Primăriei Lugoj a lăsat moștenire și mai multe contracte încheiate, care nu mai pot fi reziliate, pentru achiziții cărora noul primar nu le vede rostul. Primarul Claudiu Buciu spune că administrația locală trebuie să plătească o sumă imensă pentru două ecrane gigant, cu care nu are ce să facă.

Meniul zilei Octavian

„Ecran video cu leduri, pentru exterior, două bucăți. Fosta administrație a considerat că sunt necesare, nu știm pentru ce. Sunt ecrane video de dimensiuni foarte mari 6/4 metri, prin care să informeze cetățenii, nu știm cu privire la ce. S-au achiziționat la valoarea de 352 de mii de lei, nu sunt încă plătite, pentru că trebuie autorizată și amplasarea lor.  Nu știm unde să le amplasăm, dacă știam pentru ce au fost gândite, atunci poate am putea găsi un loc și pentru amplasarea lor. Nu putem să le mai dăm înapoi, pentru că s-a semnat contractul de achiziție”, a declarat primarul Lugojului.

Claudiu Buciu a spus că unul dintre ecrane ar putea fi montat ca tabelă video la stadion, însă până în prezent nu s-a găsit destinație pentru cel de-al doilea.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj se pregătește pentru construcția unei noi uzine de apă

Publicat

în

FOTO arhiva

Primăria Lugoj pregătește documentele necesare pentru construcția unei noi uzine de apă. Este vorba despre o uzină în totalitate nouă, care ar urma să fie construită pe locul actualei Uzine 1, dintre Lugoj și Tapia.

Meniul zilei Octavian

În același proiect e prinsă și reabilitare fântânilor care extrag apa de la mare adâncime și alimentează această uzină. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că au fost prinși bani în bugetul local din acest an, pentru întocmirea tuturor documentelor necesare pentru acest proiect.

„Am bugetat 1,5 milioane de lei, pentru studiu de fezabilitate, proiect tehnic și caiet de sarcini, în vederea modernizării sau mai bine zis a construirii unei uzine noi pe strada Tapiei. Uzina de apă nr.1, după toate evaluările făcute, de mai multe echipe de specialiști, cu care ne-am consultat și au fost la fața locului, nu mai corespunde și trebuie construită o uzină nouă, dacă vrem să avem apă curată la robinete. Această modernizare va cuprinde și forajele și aducțiunile până la fântână. Sper ca, după finalizarea documentelor, să găsim și o finanțare pentru executare, dacă nu, vom apela la un împrumut bancar, fiind extrem de necesară pentru Lugoj o astfel de investiție”, a declarat Buciu.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

A fost finalizat bugetul Lugojului. La începutul săptămânii viitoare ajunge la votul consilierilor locali

Publicat

în

Executivul lugojean a finalizat proiectul de buget pentru anul 2021. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că, cel mai probabil, luni, 26 aprilie, se va discuta în ședința Consiliului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. „Fosta administrație nu ne-a lăsat absolut nimic”, a declarat primarul, referindu-se la studiile și proiectele pentru obținerea unor finanțări U.E.

Meniul zilei Octavian

De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie achiziționate în leasing. De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

Cinci milioane de lei au prevăzut edilii pentru achiziția unor imobile: clădirile societății Meridian 22, care vor fi scoase la licitație, terenurile de la școala nr.1, fostul sediu al unității a A Textila, Casa de Cultură a Sindicatelor etc.

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc. Lugojul va avea în continuare un fond de rulment de 70 de milioane de lei, format de fosta administrație și care va trebui păstrat.

 

Citiţi mai departe

Administrație

A căzut la datorie și ultimul utilaj al administrației din Lugoj, după ce a fost oprit în trafic de polițiști

Publicat

în

FOTO Arhiva

Ultimul camion, cu care se transporta gunoiul din Lugoj spre Ghizela și aparținea administrației locale, a fost tras pe dreapta de polițiști.

Meniul zilei Octavian

„Astăzi, am aflat că serviciul de salubritate înființat de fosta conducere nu a fost niciodată licențiat și nu are drept de operare. Adică a funcționat ilegal. În Primărie, nimeni nu știe nimic, toată lumea dă din umeri. Am aflat asta, pentru că astăzi a fost oprit în trafic camionul care transporta gunoiul de la gropile clandestine, la Gizela. Neavând licența ne-a fost pus în vedere că nu mai putem transporta gunoiul”, a declarat Claudiu Buciu.

Aproape toate utilajele și autovehiculele cu care administrația efectua tot felul de servicii în Lugoj sunt sub poprire, la Meridian, pentru datoriile de peste 5 milioane de lei către Apele Române și urmează să fie scoase la licitație. Primăria a prins în acest an sume importante în proiectul de buget, pentru achiziția de utilaje și autovehicule pentru serviciile de salubritate, apă și canal.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite