Connect with us

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

Meniul zilei, Octavian

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

RETIM

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala „Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum „Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Consiliere, cursuri și prime de inserție pentru tinerii care nu au loc de muncă

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj dorește să vină în sprijinul tinerilor lugojeni cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi 24 de ani, care nu au loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională, categorie denumită generic NEET (acronimul pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”).
Aceștia pot beneficia de consiliere educaţională şi profesională, de posibilitatea de a urma un curs de formare profesională (gratuit), de prime de inserţie, de activare şi alte beneficii dacă decid să se angajeze. În acest sens, tinerii aflați în situația de mai sus pot fi cooptați într-un proiect european în cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU), intitulat INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare.
Persoanele interesate pot să transmită intenția de a fi cooptate în acest proiect printr-o cerere depusă la registratura Primăriei Municipiului Lugoj, cam. 7, sau prin transmiterea la una dintre adresele de e-mail: contact@primarialugoj.ro sau intespo@edu.gov.ro a următoarelor date: numele şi prenumele, domiciliul, numărul de telefon mobil, e-mail.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Educație

Cum se vor desfășura cursurile la școlile din Lugoj și satele din jur de luni, 8 martie

Publicat

în

După carantinarea Timișoarei și a satelor limitrofe, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a decis să modifice și scenariile după care se desfășoară orele în toate școlile și liceele din județ. Astfel, peste 130 de școli și licee din Lugoj, satele din jurul orașului, dar și din restul județului, vor funcționa după noi scenarii începând cu 8 martie.

În tabelul de mai jos veți găsi scenariile de funcționare pentru toate unitățile de învățământ din Lugoj, satele din jur, precum și restul unităților școlare din Timiș. La Lugoj, școlile funcționează după scenariul galben. Cele trei posibile scenarii sunt verde, galben, și respectiv roșu.

Incidența în cele trei scenarii:

  • scenariul verde – incidența sub 1 la mia de locuitori
  • scenariul galben – incidența de sub 3 la mia de locuitori
  • scenariul roșu – incidența de peste 3 la mia de locuitori

În localitățile care se încadrează în așa-numitul scenariu verde, cu relativ puține cazuri, toate școlile se redeschid fizic, copiii merg la școală.

În localitățile care se încadrează în scenariul galben, adică sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimbă în sensul că merg în continuare la școală, mai exact la grădiniță și la școală, copiii de grădiniță, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, și copiii din clasele terminale – VIII, XII, XIII.

În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu, continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și de ciclu primar, dar ceilalți nu mai merg la școală.

Tabel cu scenariile școlilor din Timiș.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Educație

Concurs creativ despre reciclare pentru elevii județului Timiș

Publicat

în

RETIM și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș alături de Zonă în Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara organizează concursul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor dedicat tuturor elevilor din clasele 0-IV, V-VIII şi IX- XII în perioada 03 martie – 12 aprilie 2021. Concursul este organizat și se desfășoară în județul Timis, zona 1 și zona 0.

Scopul acestui concurs online este de informare si conștientizare a modului în care pot reduce, refolosi si recicla deșeurile de la școală sau acasă. Elevii, cei care învață pentru prima data despre aceste concepte, trebuie să înteleagă ca de ei depinde viitorul mediului înconjurător. Copiii pot învăța de mici cum să sorteze deșeurile, să respecte mediul înconjurător, să consume mai puțin. Toate aceste gesturi îi vor face să fie conștienți de ce înseamnă ecologie. Grija față de mediu se va vedea în multe alte comportamente ale tinerilor, grija față de spațiul personal, de la camera și banca de la școală, sau ghiozdan. Un copil care deprinde din timp noțiuni ecologice va deveni un adolescent responsabil.

Astfel, tinerii pot deveni creativi prin diferite forme, desene, eseuri, fotografii, videouri, obiecte sau reprezentări grafice realizate din materiale reciclabile, ilustrând princiiple 3R.

Înscrierea elevilor și depunerea materialelor de concurs se va face în perioada 03 – 16 martie 2021 astfel: conducerea fiecarei unități de invatamant va desemna un profesor coordonator care va implementa proiectul în clasă, iar profesorul coordonator va înscrie elevii prin completarea și transmiterea Anexei 1 (disponibila pe site-ul retim.ro) în format electronic la adresa de email timisrecicleaza@gmail.com. Lucrările vor fi transmise în același timp cu Anexa 1. Fișierul cu lucrarea expediată va fi denumit cu numele elevului și școala din care face parte.

Premiile oferite de către organizatori sunt:
⦁ 21 x biciclete
⦁ 21 x trotinete freestyle
⦁ 21 x seturi role
⦁ 100 x ruscaci
Premii de participare:
⦁ 150 x bidoane de apă
⦁ 150 x sepcuțe
⦁ 100 x sacoșe din material reciclabil

Detaliile despre regulamentul concursului, descrierea etapelor acestuia şi anunţarea câştigătorilor se găsesc pe https://retim.ro/regulamentul-oficial-al-concursului-3r-reducere-refolosire-reciclare-a-deseurilor/

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Educație

Un liceu din Lugoj își va împodobi toate ferestrele cu mici „grădini suspendate”

Publicat

în

Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj ia parte la Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future”.

Proiectul Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future” este un parteneriat strategic între următoarele școli partenere: Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj, Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi Turcia, Colegio Claret Askartza Ikastetxea Spania, Profesionalna Tehnicheska Gimnaziya „N.Y.Vaptsarov” Bulgaria, Istituto Professionale Di Stato Per I Servizidi Enogastronomia E Ospitalita’ Alberghiera Potenza Italia și Lycee Professionnel Les Carillons Franța.

„În zilele noastre, în timp ce lumea se confruntă cu o epidemie care amenință grav umanitatea, de fapt, lupta globală, solidaritatea, problemele împreună și realizează cât de important este să găsești soluții sincere pentru mamei Pământ. Importanța dezvoltării unei atitudini de respect față de natură la elevii noștri va crește gradul de conștientizare a elevilor și profesorilor noștri cu privire la respectarea naturii, cu activitățile pe care le vom desfășura în școlile partenere. Scopul nostru comun este de a minimiza și de a crea un viitor mai viabil prin creșterea sensibilităților generațiilor. Primul pas în îndeplinirea acestui obiectiv este ideea de realizarea unei grădini suspendate la fiecare fereastră a liceului nostru”, arată reprezentanții liceului, printr-un comunicat de presă. Fiecare grădină în miniatură va fi o jardinieră cu aranjamente florale.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite