Connect with us

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala „Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum „Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Elevii lugojeni se pregătesc de bacalaureat. Programul complet al probelor examenului maturității

Publicat

în

Ministerul Educației a aprobat ordinul prin care s-a stabilit programul de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat din acest an, în care orele s-au predat în mare parte pe internet din cauza pandemiei de coronavirus. Doar acele centre în care s-au înscris la examen peste 30 de elevi vor funcționa și vor susține probele de bacalaureat.

Școlile în care au loc probele examenului maturității trebuie să respecte anumite condiții stricte, impuse din pricina pandemiei. Astfel, în sălile de examen se va asigura o distanță minimă de doi metri între candidați, iar școlile vor fi dotate cu sisteme de supraveghere audio-video pe toată durata desfășurării probelor. 

Examenul va începe cu probele competențelor lingvistice și digitale, care se vor desfășura între 11 și 17 iunie. Urmează ca tinerii să suțină mai apoi probele scrise, prima fiind cea la limba română de pe 22 iunie. Primele rezultate vor fi afișate pe 30 iunie. Iată întreg programul bacalaureatului din acest an:

– 3 – 10 iunie 2020 – Înscrierea candidaților;

– 11 – 17 iunie 2020 Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale;

– 22 iunie 2020 Limba și literatura română – proba E a) – proba scrisă;

– 23 iunie 2020 Limba și literatura maternă – proba E b) – proba scrisă;

– 24 iunie 2020 Proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă;

– 25 iunie 2020 Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E d) – proba scrisă;

– 30 iunie 2020 Afișarea rezultatelor la probele scrise – până la ora 12:00;

– 30 iunie 2020 Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00 – 20:00;

– 1 iulie 2020 Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00 – 12:00;

– 1 – 4 iulie 2020 Rezolvarea contestațiilor;

– 5 iulie 2020 Afișarea rezultatelor finale.

Citiţi mai departe

Educație

Mii de elevi din Timiș nu pot învăța online și riscă să piardă anul școlar. Prefectura caută donatori de tablete și internet

Publicat

în

Mulți dintre elevii din Timiș învață de acasă încă de la începuturile pandemiei de coronavirus. Din păcate însă, o bună parte dintre aceștia nu pot face asta pentru că le lipsesc fie o conexiune bună la internet, fie o tabletă sau un laptop care să le permită să “ajungă” la orele virtuale care au loc online.

Așa stau lucrurile pentru peste 6.000 de elevi din județul Timiș, spun cei de la prefectură. Aceștia au declarat pentru Tion.ro că, după ce au centralizat datele trimise de profesori, din care rezultă că aproximativ 6.000 de elevi și 100 de cadre didactice din județ nu au încă acces la un echipament informatic activ pentru a participa la activități didactice online.

„Prefectul își exprimă speranța că va exista un răspuns pozitiv din partea autorităților publice locale, pentru a se permite accesul neîngrădit al tuturor elevilor din județul nostru la educație, fapt ce ar putea însemna un nou pas spre modernizarea actului educativ. Totodată se face un apel la instituții, agenți economici, organizații non-guvernamentale și persoane fizice să se alăture demersului și să doneze tablete, laptopuri sau smartphone-uri pentru a facilita accesul egal la educație”, au precizat reprezentanții prefecturii timișene.

Instituția cere sprijinul tuturor operatorilor de telecomunicații pentru identificarea celor mai bune soluții astfel încât toți elevii din județ să poată avea acces la platformele de învățare online.

Citiţi mai departe

Educație

Când și cum se vor da examenele de Bacalaureat și cele de Evaluare Națională

Publicat

în

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat data la care vor avea loc examenele naționale din acest an, Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2020, în condițiile în care președintele Klaus Iohannis a anunțat că școlile nu se vor redeschide anul acesta.

Astfel, Evaluarea Națională începe în 15 iunie, iar Bacalaureatul – în 22 iunie. O noutate este că bacul va începe cu probele scrise și abia după aceea se vor da probele orale.

Examenele se vor desfășura cu cel mult 10 elevi în clasă, în condiții de respectare a distanțării, a mai spus ministrul. 

Anisie a precizat că, deși școlile rămân închise și se va învăța în continuare la distanță, elevii din clasa a VIII-a, a XII-a, a XIII-a, anii de final de ciclu profesional și postliceal pot reveni în clase pe 2 iunie, pentru două săptămâni, pentru a face pregăture pentru examenele naționale.

Citiţi mai departe

Cele mai citite