Connect with us

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

RETIM

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala „Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum „Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

În mai multe școli din Timiș, elevii tremură de frig. Probleme sunt inclusiv la Lugoj

Publicat

în

Foto arhiva

Mai multe școli din Timiș au probleme cu asigurarea căldurii, având în vedere că au scăzut considerabil temperaturile. În Timișoara, majoritatea unităților de învățământ sunt racordate la sistemul centralizat de încălzire, care nu a fost pornit de către Colterm.

„La acest moment, la inițiativa Ministerului, cu termen până vineri, centralizam din unități diferențele dintre bugetul pe 65.02.20-bunuri și servicii primit, consumat și nevoile urgente! Datele se vor trimite spre Minister!”, anunță Aura Danielescu.

Probleme legate de încălzire au următoarele școli: Școala Gimnazială Șandra – este debranșată de la rețeaua de gaz pentru neplata facturilor; Clubul Sportiv Lugoj – contract expirat, iar E-ON nu mai vrea să semneze un nou contract cu unitatea de învățământ; Școala Primară Cornești și Grădinița Cornești nu au aprovizionate lemne pentru încălzire, iar la Liceului Tehnologic Jimbolia și Școala Gimnazială Jimbolia, nu există bani suficienți pentru asigurarea căldurii.

Inspectorul școlar general Aura Danielescu spune că se caută soluții pentru rezolvarea problemelor din unitățile școlare menționate

„La acest moment, la inițiativa Ministerului, cu termen până vineri, centralizam din unități diferențele dintre bugetul pe 65.02.20-bunuri și servicii primit, consumat și nevoile urgente! Datele se vor trimite spre Minister!”, anunță Aura Danielescu, conform tion.ro.

 

Citiţi mai departe

Educație

Toți copiii din clasa pregătitoare au primit ghiozdane și rechizite gratuit, din partea Primăriei Lugoj

Publicat

în

Peste 300 de copii, care au început astăzi clasa pregătitoare în Lugoj, au fost așteptați în școli cu un ghiozdan plin cu rechizite. Inițiativa vine din partea Primăriei Lugoj, care a demarat programul „Primul ghiozdan”, prin care copiii care încep școala să primească gratuit, la începutul anului școlar, tot ce au nevoie.
„Începând cu anul școlar 2022-2023, în colaborare cu unitățile de învățământ de stat din municipiul Lugoj, ne propunem sprijinirea elevilor prin acordarea unui ghiozdan complet echipat cu rechizite școlare, pentru fiecare copil. După parcurgerea tuturor etapelor, aprobate în Consiliul local, au fost achiziționate și au fost distribuite, către șase școli gimnaziale cu clase pregătitoare, un număr total de 367 de ghiozdane, complet echipate”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al municipiului Lugoj.
Programul „Primul ghiozdan”, a fost aprobat de Consiliul local ca un program anual, așa că, în fiecare an, copiii care încep școala la Lugoj vor beneficia de acest sprijin.
Citiţi mai departe

Educație

Mii de elevi din Lugoj încep noul an școlar. Când are loc prima vacanță din 2022

Publicat

în

Mii de elevi din Lugoj și din jurul orașului, dar și preșcolari, încep de luni dimineața noul an școlar. Festivitățile de deschidere au fost programate în intervalul oral 9-11, astfel că elevii însoțiți de părinți se vor revedea cu ai lor colegi, după o pauză de vară lungă.

După ce își vor lua în primire sălile de clase și toate informațiile de care au nevoie, elevii vor povesti despre ce au făcut în vacanță în prima zi de școală oficială. Ministerul Educației a publicat deja structura noului an școlar, astfel că prima vacanță nu se va lăsa mult așteptată.

  • cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022; 
    • vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022; 
  • cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022; 
    • vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz; 
    • vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023; 
    • vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023; 
  • cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023; 
    • vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.
Citiţi mai departe

Educație

GALERIE FOTO Școală ca în Occident, într-un sat de lângă Lugoj. Transformare incredibilă cu ajutorul fondurilor europene

Publicat

în

O comună cu numai 1.600 de locuitori poate fi exemplu pentru orice oraș din România, atunci când vine vorba de condițiile pe care le oferă elevilor. Școala Gimnazială din Mănăștiur, Timiș, a fost reabilitată, extinsă și dotată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, iar fotografiile sunt grăitoare pentru felul în care îi va primi de luni pe elevi, arată Agenția de Dezvoltare Regională Vest.

Școala a fost dotată cu echipamente IT, materiale didactice moderne si materiale specifice pentru documentare. Aici a fost înființat un laborator de științe, un centru de documentare și informare și o sală festivă. Tot proiectul a fost realizat ținând cont de nevoile persoanelor cu dizabilități, pentru care s-au creat condiții optime de acces și educație. 5 milioane de lei au fost investiți în instituția de învățământ, dintre care 4,7 milioane sunt reprezentați de fonduri nerambursabile.

Proiectul de reabilitare, extindere si dotare a Școlii Gimnaziale “George Garda” din Mănăștiur a fost implementat prin Axa 10 de finanțare: Îmbunătățirea infrastructurii educaționale.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite