Connect with us


Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

RETIM

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala „Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum „Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Prima unitate de învățământ din Lugoj care se închide din cauza infectărilor, la două săptămâni după revenirea în clase

Publicat

în

O primă unitate de învățământ din Lugoj se închide complet, timp de 14 zile, la doar două săptămâni după redeschidere. Joi dimineața, educatorii de la Grădinița „Harul” au fost anunțați că orele se mută din nou online, după ce mai multe cazuri de infectare cu noul coronavirus au fost confirmate la preșcolari, educatori și îngrijitori.

În urma unei ședințe pe care au avut-o miercuri, reprezentanții grădiniței au decis să închidă complet unitatea. Inițial, doar două grupe urmau să fie trecute în online, însă conducerea unității de învățământ a luat decizia de a suspenda complet cursurile la clasă.

Totodată, educatorii și profesorii care se ocupă de elevi au început să fie programați pentru vaccinarea împotriva coronavirus. La Lugoj, două grădinițe, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5 și respectiv Harul, au avut până acum cazuri confirmate de infectare cu SARS-Cov 2.

RETIM

Citiţi mai departe

Educație

Clasele din Lugoj nu și-au mutat orele în online, după prima săptămână de cursuri în clase

Publicat

în

Nicio clasă din Lugoj nu a fost nevoită să-și mute orele în online, dintre cele care funcționează în regim normal începând cu 8 februarie. Datorită măsurilor de prevenție și a testărilor rapide a elevilor care au avut semne de răceală, școlile au reușit să rămână la modul de predare fizic până la această oră.

La nivelul orașului, merg la școală fizic copiii de grădiniță, elevii claselor primare, dar și elevii claselor terminale, adică cei de pe clasele a opta și respectiv a douăsprezecea. Dacă Lugojul va trece în scenariul verde, și alte categorii de elevi vor merge în clase. 

Până la această oră, la Lugoj rata de infectare este de 1,72 de cazuri la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile. Dacă va scădea sub, 1,5/1000, orașul va trece în scenariul verde.

RETIM

Citiţi mai departe

Educație

Cu școlile deschise, sub 10% din profesorii lugojeni s-au imunizat împotriva Covid-19

Publicat

în

Sub 10 procente dintre toate cadrele didactice din Lugoj s-au vaccinat împotriva coronavirusului, asta deși școlile au fost deschise de luni, 8 februarie. Întârzieri la vaccinuri, dar și o reticență din partea cadrelor didactice, stau la baza procentului mic de profesori vaccinați.

Situația este la fel la nivel județean. Potrivit ISJ, din cele 6.813 cadre didactice din Timiș, 3.306 s-au înscris la vaccinare, 1.934 fiind deja programați. Până miercuri, 10 februarie, au fost imunizați 573 de profesori, deci 8,4% din numărul lor total din județ.

Chiar dacă au fost anunțate, până acum autoritățile nu au confirmat deschiderea acelor fluxuri speciale care urmau să fie operaționale în județ, în primele 10 zile ale lui februarie, 2 la ISHO și unul în Lugoj, pentru a deservi la imunizarea profesorilor.

RETIM

Citiţi mai departe

Educație

Elevii din Lugoj vor fi testați pentru coronavirus, dacă prezintă simptome de infectare

Publicat

în

Mii de teste rapide antigen vor ajunge la școlile din Lugoj în această perioadă, pentru a fi folosite la testarea elevilor. Aceștia din urmă vor fi testați doar dacă prezintă unele simptome specifice infectării cu SARS-CoV 2.

Potrivit DSP, unitățile de învățământ din Lugoj vor primi 2.746 de teste rapide antigen pentru depistarea Covid-19. Testele vor fi distribuite de către Direcția de Sănătate Publică, cu ajutor de la Inspectoratul Școlar Timiș.

Toate școlile din județ urmează să primească aceste teste rapide antigen. Testarea se va face însă doar acelor elevi sau profesori care prezintă simptome specifice de infectare, cum sunt febra, tusea seacă, lipsa gustului sau a mirosului, sau oboseala. Părinții vor completa un formular pentru a-și da acordul de testare pentru cei mici.

„Acel formular trebuie sa fie scris și semnat și va fi necesar în cazul in care copilul prezinta simptome sau în cazul în care sunt colegi contacti direcți ai unui caz confirmat, subliniez confirmat, nu numai cu supoziții, cu simptome. Acel formular nu este necesar în prima zi de scoala, nu scrie niciunde. Dacă cineva vrea să-l ducă în prima zi de scoala, noi vom încerca sa acoperim și aceasta situatie și să transmitem precizări către școli în așa fel încât luni profesorii sa le primească de la acei părinți care benevol, voluntar doresc”, a explicat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Atunci cand un elev face febră sau are alte simptome specifice ale infectarii cu SARS-CoV-2 la cursuri, acesta trebuie să fie izolat. Dacă există acordul scris al părinților sau al elevului major, acesta va fi testat la cabinetul medical cu un test rapid antigen. În caz contrar, elevul va merge la medicul de familie, care va decide planul de urmat.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite