Connect with us

Educație

Șeful catedrei de limba română de la o universitate din Seul, în vizită la “Brediceanu”

Publicat

în

Jeong O Park, şeful catedrei de limba română de la Universitatea de Studii Internaţionale Hankuk din Seul s-a aflat pentru mai multe zile într-o vizită, în România. Profesorul din Coreea de Sud s-a întâlnit și cu elevii unei clase de la Liceul “Coriolan Brediceanu” din Lugoj.

RETIM

“Liceul nostru a găzduit marti, 29 ianuarie, un eveniment, pe atât de discret, pe atât de deosebit, pentru care ne-am simţit foarte onoraţi.  Elevii clasei a XII-a D au beneficiat de o lecție de patriotism și un schimb de impresii, constructiv pentru ambele părți, prin prezenţa în mijlocul lor alături, bineînţeles, de profesorul de la clasă, dna. prof. Dr. Mihaela Bînă, a domnului profesor universitar Dr. Jeong O Park, şeful catedrei de limba română de la Universitatea de Studii Internaţionale Hankuk din Seul.
Domnul profesor este specialist în Civilizația și cultura română, cu peste 100 de articole despre cultura, literatura și civilizația noastră, cu 13 cărți pe aceeași temă, cu o enciclopedie de peste 500 de pagini despre România şi a ales să ne viziteze în cadrul unui turneu personal de documentare în partea noastră de ţară”, arată reprezentanții liceului.

Autoliv Lugoj

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Cartea l-a făcut om mare. Orfan crescut în casele de copii, acum are două facultăți și este directorul unei școli

Publicat

în

Imagine cu caracter ilustrativ/FOTO Pixabay

Ionel Petrea are o poveste de viață ce pare desprinsă dintr-un film artistic. Abandonat imediat după naștere la spitalul din Făget, drumul său către succes a fost plin de provocări. În ciuda tuturor obstacolelor întâmpinate, Petrea nu doar că a supraviețuit, dar a reușit să își depășească statutul de orfan pentru a deveni profesor și, recent, director al unei școli din Timiș.

RETIM

Nominalizat în 2024 pentru titlul de „Profesorul Anului”, Ionel este un exemplu rar de reușită personală și profesională, așa cum subliniază TION.ro într-un interviu cu orfanul care a reușit să își construiască o carieră remarcabilă.

Autoliv Lugoj

Ionel a fost abandonat în spitalul din Făget în 1985 și a fost ulterior crescut în centre de plasament din Timișoara și Lugoj. „Am avut educatori devotați care ne-au învățat nu doar lecții academice, ci și despre cum să ne gestionăm viața,” își amintește Ionel.

Petrea a reușit să finalizeze două facultăți – Facultatea de Științe Economice a UVT, specializarea Contabilitate, și Asistență Socială în Arad. Acest parcurs educațional nu a fost doar o realizare academică, ci și o căutare a răspunsurilor la întrebările fundamentale despre identitatea sa. A aflat cine este mama sa și a reușit, în cele din urmă, să stabilească o legătură cu ea.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

În prezent, Ionel Petrea este profesor titular la Liceul Teoretic Traian Vuia din Făget, unde predă discipline economice și contabilitate, comunicare profesională, marketing și vânzarea mărfii. Din septembrie 2023, el a preluat funcția de director al Școlii Gimnaziale Bârna, unde își dedică eforturile pentru a îmbunătăți condițiile de învățare.

„Vreau să le transmit copiilor importanța educației, să le ofer un exemplu pozitiv și să îmi folosesc experiența personală pentru a-i motiva să frecventeze școala,” spune el.

Pentru tinerii care își aleg viitoarea profesie, Ionel Petrea subliniază importanța empatiei și plăcerii în muncă, precum și necesitatea de a avea o bază solidă emoțională și financiară. „Să se gândească la empatie, să fie activ și să facă lucrurile cu plăcere. Să se gândească atât la el, cât și la viitoarea familie pe care o întemeiază pentru că nu poți să întemeiezi o familie dacă nu ai o bază atât emoțională, spirituală, creștină, cât și financiară; nu poți să susții o familie fără să ai un loc de muncă. Am devenit de curând tatăl lui Matei Elias și sper să fiu nu eroul lui, ci exemplul lui”, spune el cu modestie.

Citiţi mai departe

Educație

Zeci de școli din Timiș nu sunt dotate și pregătite corespunzător pentru începerea anului școlar

Publicat

în

În perioada 9 iulie – 30 august 2024, o comisie mixtă, compusă din reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Banat” al Județului Timiș, Direcției de Sănătate Publică Timiș și Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș, a desfășurat o amplă acțiune de verificare și control la nivelul unităților de învățământ din județ.

RETIM

Rețeaua școlară din județ pentru anul 2024-2025 include 617 unități de învățământ preuniversitar, ce vor găzdui peste 100.000 de elevi. Dintre acestea, 332 sunt creșe și grădinițe, 205 școli primare și gimnaziale, 62 licee și colegii, și 18 alte unități, cum ar fi cluburi sportive și școli postliceale. În acest context, 16 unități de învățământ vor funcționa în clădiri noi sau extinse, 20 în clădiri reabilitate, iar pentru 10 unități va fi necesară relocarea unor grupe din cauza lucrărilor de reabilitare neterminate.

Autoliv Lugoj

De asemenea, din lipsa spațiului, 108 clase vor funcționa în spații modulare, iar până la sfârșitul anului 2024, alte 11 unități vor beneficia de construcții noi sau reabilitate. În cadrul PNRR, 13 proiecte pentru „școli verzi” sunt în curs de semnare a contractelor de finanțare, iar 161 de unități vor fi dotate cu mobilier și echipamente IT, în timp ce 37 de școli vor primi laboratoare inteligente.

100 de clădiri fără autorizație de securitate la incendiu

În județul Timiș, toate unitățile de învățământ dispun de toalete interioare, fără a exista unități cu toalete de tip latrină. Deși toate școlile sunt pregătite să înceapă anul școlar pe 9 septembrie, controalele au relevat că 100 de clădiri funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dintr-un total de 953 de clădiri destinate învățământului. Principalele probleme identificate includ lipsa autorizațiilor de securitate la incendiu, nefuncționarea instalațiilor de detectare și alarmare în caz de incendiu, precum și exploatarea instalațiilor electrice cu defecțiuni sau improvizații. Au fost emise avize pentru 55 de unități de învățământ pentru realizarea unor investiții necesare obținerii autorizației de securitate la incendiu.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

În ceea ce privește securitatea unităților de învățământ, 97 de unități sunt asigurate cu o formă de pază umană, 297 de unități sunt dotate cu sisteme tehnice de alarmare împotriva efracției, iar 81 de unități beneficiază de ambele măsuri. Cu toate acestea, 142 de unități nu dispun de nicio formă de securitate. Totodată, s-a constatat că 59 de unități nu dețin analize de risc la securitate fizică, iar 57 de unități nu au implementat măsurile stabilite în aceste analize. În urma acestor constatări, au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale sub formă de avertismente și au fost trasate măsuri clare pentru remedierea deficiențelor, cu termene de implementare.

27 de școli nu au autorizații sanitare de funcționare

Referitor la transportul școlar, au fost verificate 156 de autovehicule, iar șoferii și coordonatorii acestora au fost reinstruiți cu privire la respectarea destinației vehiculelor și conduita preventivă. De asemenea, au fost identificate 45 de deficiențe de semnalizare rutieră în apropierea școlilor, pentru care administratorii de drum au primit termene clare de remediere.

În privința autorizațiilor sanitare, 27 de unități școlare, majoritatea din mediul rural, nu au încă autorizație sanitară de funcționare, însă 20 dintre acestea au depus deja documentația necesară. În județ, există 113 cantine școlare înregistrate sanitar-veterinar, iar controalele efectuate la 20 de grădinițe în timpul verii nu au identificat nereguli în privința siguranței alimentare.

Pentru unitățile de învățământ special, aflate în finanțarea Consiliului Județean Timiș, s-au realizat lucrări de curățenie, igienizare și reparații, iar Liceul Tehnologic Special „Gheorghe Atanasiu” Timișoara va desfășura temporar cursurile în containere, din cauza unor investiții aflate în desfășurare.

Citiţi mai departe

Educație

Peste 300 de școlari din Lugoj primesc gratuit ghiozdanele și rechizitele necesare primului an de școală

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Municipiului Lugoj continuă și în 2024 tradiția campaniei „Primul Ghiozdan”, oferind micilor școlari din clasa pregătitoare ghiozdane echipate în prima zi de școală.

RETIM

Anca Micșa Oprea, city managerul orașului, a declarat: „Așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, și în 2024, micii școlari din clasa zero vor primi ghiozdane echipate în prima zi de școală. Anul acesta sunt 348 de copii care încep clasa pregătitoare la școlile publice din oraș și, implicit, vom avea 348 de ghiozdane personalizate pentru fete și băieți.”

Autoliv Lugoj

Ghiozdanele vor conține toate materialele esențiale pentru începutul școlii, de la pixuri și creioane, la caiete și blocuri de desen.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Educație

Profesori de la Brediceanu, specializare în Croația, într-un program Erasmus+

Publicat

în

Proiectul de acreditare Erasmus+, 2023-1-RO01-KA121-SCH-000127970, implementat de Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” din Lugoj, se încheie cu succes în cel de-al doilea an de derulare. După ce în luna ianuarie, 12 elevi au participat la un stagiu de pregătire la Business Academy Linz pentru examenul de certificare lingvistică Deutchessprachdiplom, în luna august, a venit rândul profesorilor să-și îmbogățească cunoștințele.

RETIM

Șapte profesori din cadrul liceului s-au deplasat în Split, Croația, pentru a urma cursuri de perfecționare în utilizarea tehnologiei în procesul didactic și învățarea limbii engleze. Activitățile desfășurate au variat de la cursuri în săli de clasă, până la exerciții interactive în aer liber și vizite tematice. „Învățarea în echipe internaționale este întotdeauna benefică pentru participanți”, au declarat reprezentanții liceului. Profesorii și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare, competențele digitale și capacitatea de a colabora în echipe internaționale, toate acestea având scopul de a spori creativitatea și motivația elevilor.

Autoliv Lugoj

În plus, utilizarea tehnologiei în pregătirea pentru lecții va ajuta cadrele didactice să-și gestioneze mai bine timpul de lucru și să fie mai eficiente în activitatea lor. Profesorii au avut ocazia să compare aspecte ale sistemelor de învățământ europene, cum ar fi dotarea cu tehnică modernă, politica de utilizare a telefoanelor mobile și regimul temelor pentru acasă.

Pentru anul școlar 2024-2025, conducerea liceului este optimistă și speră ca procesul educațional să se desfășoare sub „auspicii favorabile unui învățământ de calitate europeană”. Aproximativ o treime dintre profesorii liceului au participat la cursuri de perfecționare sau au însoțit elevii în deplasările internaționale. Pe lângă experiența profesională acumulată, aceștia s-au întors acasă cu amintiri frumoase și contacte noi, care ar putea sta la baza viitoarelor proiecte europene.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Cele mai citite