Connect with us


Administrație

Salprest, într-o situaţie critică. Primarul consideră că managerul trebuie demis

Publicat

în

Situaţia societăţii Salprest, care aparţine Consiliului Local Lugoj, se agravează de la o zi la alta. Chiar dacă a câştigat la licitaţie contractul cu Primăria Lugoj pentru măturarea şi deszăpezirea străzilor din oraş, societatea riscă să intre în insolvenţă şi automat în faliment.

Conducerea Salprest s-a prezentat la ultima şedină ordinară a Consiliului Local cu o organigramă de 51 de persoane, după ce a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane, râmânând cu 68 de angajaţi. Drept urmare, încă 17 persoane pleacă acasă. Numai că oameni rămaşi nu sunt suficienţi pentru a face faţă lucrărilor angajate, prin contractul semnat cu Primăria Lugoj.

După câştigarea contractului cei care conduc societatea au realizat că banii nu le sunt suficienţi pentru a supravieţui  cu această schemă de personal, iar numărul de angajaţi este prea mic pentru lucrările pe care le au de executat în baza contractului.

Mai mult Francisc Boldea a refuzat să le achite prima factură, celor de la Salprest, acuzând că nu executat lucrările care cereau să le fie plătite.

“Salprestul are un buget de patru ori mai mare decât avea pe vremea domnului Martinescu. Atunci avea patru miliarde și jumătate, acum are 20 de miliarde, cu o singură condiție, să lucreze de banii aceștia. Aceasta este suma maximă pe care o poate aloca Primăria. Dar dacă ei scriu că mătură un milion mp și mătură numai o sută de mii mp, deci de zece ori mai puțin, așa vor primi și banii, fiți siguri de asta, pentru că acesta este rostul nostru, fiecare lucru trebuie măsurat, pentru a putea fi cuantificat și plătită” susţine primarului Lugojului.

Neoficial, la o întâlnire cu consilierii locali, actualul manager,  Mircea Ghera a anunţat că Salprest ar putea intra în reorganizare judiciară – insolvenţă, în zilele care urmează.

Consilierul local Bogdan Blidariu, liderul aleşilor locali ai PNL, susţine însă că dacă Salprest îşi va declara insolvenţa şi va intra în reorganizare judiciare, va intra automat şi în faliment, deoarece, singurul contract pe care îl are societatea, cel cu Primăria Lugoj, se încheie automat conform unei clauze contractuale.

“Capitolul 9 din contract, care se numeşte încetarea contractului de delegarea a gestiunii, articolul 17, care stipulează că <<prezentul contract  de delegarea a gestiunii încetează în următoarele situaţii: litera e – în cazul reorganizării judiciare sau falimentului delegatului>>, deci asta au prevăzut expres în contract”, spune Blidariu.

Directorul Salprest nu a putut să fie contact pentru o opinie, însă primarul Fracisc Boldea susţine că mai mult ca probabil acesta îşi va pierde postul.

“Din punctul nostru de vedere, dacă au un buget de patru ori mai mare decât au avut înainte de a veni eu primar, ar trebui să se descurce excelent. Dar nu cu opt măturători și lângă ei cu opt gunoieri. Cinci șoferi, lângă ei cinci mecanici care să stea cu ei în mașină. Nu, trebuie o altă organigramă, o altă structură și sunt convins că lucrurile vor merge bine. Poate trebuie și un alt manager. Ca să fie o forță nouă care să își dorească să facă acest lucru. Insolvența este pentru cei care nu îi mai interesează instituția din care au primit salariu ani de zile”, spune Boldea.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Situația incredibilă care aduce Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi. Cum s-a ajuns aici

Publicat

în

Lugojul se află în momentul de față într-o situație incredibilă, din cauza stației de epurare. Primarul Claudiu Buciu a anunțat, imediat după preluarea mandatului, că de la 1 noiembrie, Apele Române vor aplica Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi, din cauza apelor neepurate corespunzător, pe care le deversează în râul Timiș. S-a ajuns aici pentru că nu s-a respectat planul de măsuri, la care, operatorul de apă și canal, Meridian și fosta administrație locală s-au angajat pentru stația de epurare. Astfel, stația de epurare va fi încadrată de la 1 noiembrie, la alte reglementări, cu sancțiuni mult mai drastice.

Primarul Claudiu Buciu spune că Meridian nici nu ar fi putut să investească și pună în aplicare măsurile, din cauză că nu este decât operatorul, nu proprietarul stației, iar Curtea de Conturi nu îi permite să facă această investiție. Paradoxal, nici Primăria Lugoj nu mai poate să investească să remedieze problemele de la stația de epurare pentru că, fosta administrație a semnat recepția lucrărilor și investiția figurează funcțională.

“Începând cu 1 noiembrie, vom reveni la un normativ NTPA 2001, care este mult mai strict, cu privire la normele de poluare a râului Timiș și a altor ape, ceea ce va însemna pentru Lugoj, că vom ajunge la un nivel de amenzi de 6.000 de lei pe zi, adică 180 de mii de lei pe lună, practic falimentul sistemului de apă și a operatorului Meridian 22, firmă a Consiliului Local Lugoj. Meridianului i-a fost interzis de Curtea de Conturi să investească, pentru că este simplu operator. Nici Primăria Lugoj nu poate face investiții pentru că această lucrare figurează ca fiind recepționată fără obiecțiuni de către fosta administrație. Conform unor documentelor întocmite, din punctul nostru de vedere în mod fals, s-a constatat că lucrările de modernizare au fost făcute conform și integral. Deci, în prezent, nu se justifică să investim acolo, din punct de vedere al documentelor. Realitatea contrazice vădit documentele. Apele se deversează neepurate, fapt pentru care suntem penalizați de Apele Române”, a declarat Claudiu Buciu, pentru Lugojeanul.ro.

Primarul Lugojului spune că situația este foarte gravă și că se încearcă, în aceste zile, să se obțină bani de la Guvern  pentru remedierea problemelor de la stația de epurare.

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO Noul primar al Lugojului, Claudiu Buciu, a fost investit în funcție

Publicat

în

Noul primar de Lugoj, Claudiu Buciu, a fost investit în funcție joi dimineața. La ceremonia de depunere a jurământului a participat prefectul județului Timiș, Liliana Oneț, precum și mai multe personalități politice sau din domeniile educației și culturii. Investirea primarului și a consilierilor în funcții a început la ora 10 dimineața, în Sala de Consiliu a primăriei.

Primii care au depus jurămintele au fost consilierii locali. Mai apoi, a fost rândul primarului să jure că va face tot ce îi stă în putință să îndrepte lucrurile la Lugoj. Edilul a numit fosta conducere a orașului una “de-a dreptul toxică”. Buciu nu s-a ferit din a spune lucrurilor pe nume, în primul său discurs ca și primar.

Am aflat unele lucruri incredibile zilele trecute, de exemplu că primarul i-a plătit abonamentul de telefon nepoatei sale, pentru opt ani de zile. Îmi cer scuze că vă dau acest exemplu, dar mă gândesc că dacă a fost în stare să facă asta, ce a făcut cu restul lucrurilor din oraș. Am fost și la o întâlnire la Apele Române unde mi s-a spus că, din cauza faptului că stația de epurare nu funcționează, deși s-au investit în ea 6 milioane de euro, și a fost recepționată în 2013, din 1 noiembrie vom primi penalități de 6000 de lei pe zi, 180000 pe lună”, au fost printre primele declarații ale noului primar în funcție.

Claudiu Buciu a fost ales de către peste 7000 din cei aproximativ 13000 de lugojeni care au ieșit la vot pe 27 noiembrie. Partidul Național Liberal, din care face parte Buciu, a câștigat alegerile și pentru consiliul local. 

Citiţi mai departe

Administrație

Boldea i-a surprins pe angajații din primărie. Ce a făcut în ultima zi ca primar al Lugojului

Publicat

în

Miercuri, 21 octombrie, este oficial ultima zi de mandat pentru primarul Lugojului, Francisc Boldea. Acesta a ajuns să conducă administrația locală din Lugoj în 2008, după ce a câștigat alegerile locale, ocupând funcția pe o perioadă de 12 ani. Ieri, Boldea și-a luat concediu pentru două zile, alegând să-și petreacă ultima zi ca primar acasă.

Șeful administrației locale lugojene, în vârstă de 72 de ani, spunea într-o declarație dată pentru Lugojeanul.ro că nu își dorește altceva decât să aibă mai multă grijă de sănătatea sa, la final de mandat, dar și să petreacă mai mult timp alături de familie.

Francisc Boldea și-a dat demisia din toate funcțiile pe care le ocupa la PSD. După ziua de astăzi, edilul va ieși la pensie.

Citiţi mai departe

Cele mai citite