Consilierii locali, împreună cu primarul municipiului Lugoj, Francisc Boldea, s-au întâlnit astăzi, de la ora 14:00, în sala de ședință a Consiliului Local, unde au dezbătut și aprobat bugetul local al orașului pentru anul 2013. La ședință au fost prezenți consilierii, precum și locuitori ai orașului, dar și un grup impresionant de jurnaliști, ca de obicei mai mare decât cei care ar trebui să vină la astfel de ședințe, adică cetățenii.
119.494,57 mii de lei, aceasta este suma cheltuielilor din acest an pentru bugetul local al orașului nostru. Banii au fost împărțiți în funcție de necesitățile fiecărui capitol care este susținut financiar de instituția primăriei după cum urmează:
–poliția locală va primi 921,34 mii de lei;
–școlile și liceele din oraș 23.712,20 mii de lei (Colegiul „Brediceanu” va primi 2.496,98 mii de lei, „Hasdeu”, 3.365,92 mii de lei, „Vlaicu”, 3.722,42 mii de lei, iar „Braniște” va primi 2.862,20 mii de lei, restul sumei fiind împărțit între școli și grădinițe);
–sănătatea, adică spitale (1.625 mii de lei), medici (372,75 mii de lei) și medicii DASC (25 mii de lei) va fi susținută de un buget de 2.082,75 mii de lei;
–cultura (Biblioteca Municipală, 206,86 mii de lei, Muzeul de Istorie, Etnografie și Artă Plastică, 371,35 mii de lei, Școala Populară de Arte, 54 mii de lei, Casa de Cultură, 576 mii de lei, Galeria „Pro Arte”, 46,2 mii de lei) va primi un total de 7.677,85 mii de lei;
–sportului i-au fost alocate 883,41 mii de lei, iar 552 mii de lei vor merge separat la CSM Lugoj;
-restul banilor vor merge la tineret (66.000 lei), zone verzi (972,25 mii de lei), asigurări și asistență socială (7.384.53 mii de lei), servicii și dezvoltare publică, locuințe și mediu (50.452,93 mii de lei) și transporturi (7383,15 mii de lei).
Pe ordinea de zi s-au mai aprobat, cu unanimitate de voturi, atribuirea în folosință gratuită a Asociației „Free Amely 2007”, a unui teren în suprafață de 3600mp în vederea construirii unui adăpost pentru câini și pisici fără stăpân, înscrierea Lugojului pe Bursa Română de Mărfuri, pentru schimbarea furnizorului de energie electrică din oraș, precum și reglementarea situației juridice a unor străzi.
Părerea ta contează! Crezi că s-au distribuit bine banii de la buget pentru anul 2013? Comentează mai jos.