Administrație
RETIM și ADID Timiș anunţă modificarea tarifelor de colectare a deşeurilor în Zona 0 a judeţului Timiş
RETIM Ecologic Service S.A. împreună cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri (ADID) Timiș informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari, persoane juridice și instituții publice) din Zona 0 a județului Timiș, că urmează să se modifice tarifele de colectare a deșeurilor municipale.
Modificarea tarifelor este determinată in principal de creșterea cuantumului salariului minim pe economie, de creșterea valorii tichetelor de masa, de creșterea costului de colectare a sticlei (datorata creșterii in anumite zone a numărului de clopote si/sau a frecventelor de colectare), de actualizarea cu indicele prețurilor de consum, precum si de creșterea tarifelor de preluare la Depozitul de deșeuri nepericuloase din comuna Ghizela (conform HCJ nr. 74 din 31.03.2021).
Propunerea de modificare a tarifelor unice pe categorii de utilizatori şi a tarifelor diferenţiate (rezidual si reciclabil) pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale şi a deşeurilor similare a fost avizată favorabil de către Consiliul Director al ADID Timiș, urmând să fie aprobate de către autoritățile deliberative a unităților administrativ-teritoriale din Zona 0 de colectare a județului Timiș, precum și de AGA ADID, în vederea aplicării noilor tarife.
Localităţile care aparţin Zonei 0 a judeţului Timiş sunt următoarele : Balinţ, Bara, Belinţ, Bogda, Boldur, Brestovăţ, Buziaş, Chevereşu Mare, Coşteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Lugoj, Nădrag, Niţchidorf, Racoviţa, Recaş, Sacoşu Turcesc, Secaş, Ştiuca, Topolovăţu Mare, Victor Vlad Delamarina.
Tarifele aplicabile pentru întreaga Zonă 0 Ghizela vor fi:
- Pentru Persoane fizice , tarife exprimate în lei cu TVA
Tarif – populație | U.M | Tarif actual – LEI cu TVA | Tarif NOU – LEI cu TVA | ||
Unic, din care | Rezidual | Reciclabil | |||
POPULATIE URBAN | lei/persoană/lună | 12.10 | 12.64 | 9.03 | 3.61 |
POPULATIE RURAL | lei/persoană/lună | 4.13 | 4.31 | 3.08 | 1.23 |
- Pentru persoane juridice – tarife exprimate în lei fără TVA
Tarif – persoane juridice | U.M | Tarif actual – LEI FĂRĂ TVA | Tarif nou – LEI FĂRĂ TVA | ||
Unic, din care | Rezidual | Reciclabil | |||
Agenți economici și Instituții Publice | lei/tonă | 258.60 | 267.99 | 277.47 | 247.58 |
Administrație
FOTO Pasarela rușinii de la Lugoj, pentru care locuitorii cer trei becuri și un electrician
Una dintre cele mai utilizate pasarele pietonale din Lugoj, cea care traversează calea ferată din vecinătatea gării lugojene, arată ca după război. De ani buni, lugojenii cer reabilitarea pasarelei, însă în zadar. Nici măcar becurile de pe pasarelă, pentru a asigura iluminarea noaptea, nu au fost schimbate de câțiva ani.
Potrivit Ziarul Actualitatea, unii cetățeni mai cu inițiativă cer primăriei doar trei becuri și un electrician: un bec la un capăt al pasarelei, unul la mijloc, iar al treilea la celălalt capăt.
„Dacă primăria nu rezolvă, atunci să ne dea voie să cumpărăm noi becurile și să angajăm un electrician autorizat să le monteze”, a declarat un cetățean revoltat de situație, pentru publicația citată.
Lugojeanul.ro a cerut un punct de vedere de la administrația locală.
„Fosta administrație a semnat un contract de proiectare. CFR nu și-a dat avizul. Pe de altă parte, modernizarea pasarelei este cuprinsă într-un proiect al CFR de modernizare a întregii infrastructuri între Timișoara și Drobeta Turnu Severin”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro
Administrație
Primăria Lugoj începe digitalizarea birocrației din relația cu cetățeanul
Primăria Lugoj a plătit 120.000 de lei unei firme de IT din Timișoara pentru realizarea unui sistem de management al birocrației dintre cetățean și instituție publică. Proiectul este la a doua încercare, potrivit primarului Buciu, care spune că fosta administrație a plătit 500.000 de lei pentru același proiect. După ce firma a tot tras de timp, fiind incapabilă să livreze produsul finit, primăria a dat-o în judecată.
“Încercăm să digitalizăm administrația locală. Am fost blocați un an și jumătate, firma cealaltă nu a făcut nimic, mai dați-ne o lună, mai două, și nu s-a făcut. Am reziliat contractul și facem cu altcineva, este o digitalizare a tuturor proceselor din primărie în relația cu cetățeanul. La orice depunere de exemplu vom putea urmări actele, putem vedea dacă actul a fost la biroul cu tare, dacă a trecut mai departe sau nu, putem vedea live ce se întâmplă în primărie”, a explicat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.
Același beneficiu îl vor avea și cetățenii, putând să verifice statutul documentelor lor în direct, unde se află și dacă au fost sau nu rezolvate problemele cu care s-au adresat primăriei. Primăria a modernizat unele birouri pentru a se ocupa de relaționarea cu publicul mai rapid, unele birouri răspunzând la solicitări chiar și în mai puțin de o săptămână. Digitalizarea va spori și mai mult acest proces de comunicare și rezolvare a problemelor cetățeanului.
Administrație
Lugojul va avea un nou parc amenajat în mijlocul unui cartier de vile
Lugojul va avea în curând un nou parc, amenajat chiar în mijlocul unui cartier de vile nou din oraș. Este vorba despre cartierul Militari, situat la dreapta de strada Timișorii spre ieșirea din oraș. Cartierul, în construcție de peste un deceniu, va avea propriul parc pentru locuitorii din zonă.
Deocamdată, primăria a plătit 30.000 de lei pentru începutul lucrărilor de amenajare. Alte investiții vor avea loc în zonă pentru întregirea spațiului spre transformarea acestuia în parc.
“E un prim pas. Deocamdată amenajăm terenul, îl îndreptăm, punem gazon. Vor urma plantări de arbori, loc de joacă și montarea de mobilier urban”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.
Viitorul parc va avea 4000 de metri pătrați.
Administrație
Consiliul local Lugoj a aprobat cofinanțarea pentru construcția unui nou spital la Lugoj
Consilierii locali lugojeni, convocați astăzi, 10 mai, în ședință de îndată, de către primarul Lugojului, au aprobat cofinanțarea proiectului noului spital din Lugoj, în valoare de până la 150 de milioane de euro. Demersul edililor lugojeni vine după ce, Guvernul României a solicitat ca unitatea administrativ teritorială să ia această decizie, până joi, 11 mai, pentru ca proiectul noului spital din Lugoj să rămână în selecția finală pentru finanțarea din PNRR.
Cofinanțarea ar urma să fie asigurată de administrația locală dintr-un credit, însă primarul Claudiu Buciu spune că există și varianta ca banii să poată fi puși de la bugetul local, fără ca Primăria să se mai împrumute.
„Așa cum știți, am fost prinși și noi în lista largă a obiectivelor din sistemul sanitar care ar putea să primească finanțare din PNRR. Guvernul trebuie ca, până în luna iunie, să aprobe ghidurile pe baza cărora vom putea aplica, pentru întocmirea unui clasament final pentru finanțare. Ne-au trimis o adresă, ieri, prin care trebuie să răspundem la anumite chestiuni, legate de darea acordului cu privire la cofinanțare. În cazul nostru, fiind vorba despre o finanțare de până în 150 de milioane de euro, contribuția este de 5 la sută din partea beneficiarului”, a spus Claudiu Buciu, primarul Lugojului.
Buciu crede că proiectul Lugojului are șanse mari să treacă într-o nouă etapă a selecției pentru finanțare, deoarece există multe proiecte unde comunitățile locale nu pot asigura cofinanțarea. În momentul de față, Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” – Lugoj se află pe lista celor 49 de obiective propuse spre finanțare prin PNRR. Dintre acestea, doar 25 de obiective se vor califica în etapa finală și vor obține finanțarea.
-
Actualitate3 zile în urmă
VIDEO Casa fostului primar al Lugojului, cuprinsă de un incendiu
-
Divertisment4 zile în urmă
Cinci locuri din apropiere de Lugoj unde să te bucuri de natură în weekend
-
Actualitateo zi în urmă
Raport ISU: De la ce a luat foc casa fostului primar al Lugojului
-
Actualitateo zi în urmă
Tânăr de 23 de ani, la spital după un accident pe autostrada dintre Lugoj și Balinț