Connect with us

Lugoj

REPORTAJ: Judecata craterelor! Primaria Lugoj, chemata in instanta de 3 ori pentru gropile de pe strazile orasului

Publicat

în

asfaltare coloman wallisch lugoj 27 aprilie 2013 florii lugojeanul (2)Două procese pe rol și unul soluționat, acesta este bilanțul în ceea ce privește litigiile primăriei Lugoj cu șoferii care, după ce și-au avariat mașinile pe străzile din oraș, au apelat la instanță pentru a-și cere drepturile ce li se cuvin. Cum primăriile sunt responsabile de orice daună provocată la autoturismele ce au circulat pe străzile aflate în administrarea instituției, asiguratorii apelează, atunci când cred că este cazul, la soluționarea cauzelor în instanță. Până acum, trei cazuri au fost semnalate și la Lugoj, două dintre ele fiind încă pe rol, iar al treilea terminându-se cu victoria în instanță a primăriei.

Cele două procese pe rol, intentate administrației locale de către asiguratorii a doi șoferi lugojeni au început în 2012 și respectiv 2013. Daunele au fost constatate în primul caz pe strada Făgetului, iar în al doilea pe strada Colloman Wallisch, în ambele cazuri fiind vorba despre mașini afectate de starea proastă a carosabilului. Dacă vor prezenta aceleași probe și în aceste două cazuri, câștig de cauză nu vor mai avea tot cei de la primărie, care au pus tot greul pe umerii celor de la CNADNR, spunând în fața instanței în cazul deja câștigat că drumurile pe care au avut loc incidentele sunt naționale și se aflau la momentul producerii daunelor în administrația companiei naționale de drumuri, fapt acceptat de instanța bucureșteană, acolo unde a ajuns cazul deja soluționat.

Problema în cele două cazuri nesoluționate apare datorită faptului că, din 2011, străzile pe care s-au constatat daunele și pentru care s-a ajuns la judecată au fost predate în administrarea Lugojului. „Străzile Colloman Wallisch, aparținând DN 68B și Făgetului, ce face parte din DN 68A sunt administrate de Lugoj de la 9 august 2011, când au fost predate în scris primăriei, astfel că toate problemele ce apar trebuie să fie rezolvate de primăria Lugoj”, ne-a declarat Monica Mitroi de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș din cadrul CNADNR.

Dosarele nerezolvate sunt pe rol la judecătoria Lugoj, străzile fiind în administrația orașului, conform declarației celor de la Direcția de Drumuri Timiș, lucru afirmat de reprezentanții compartimentului juridic al primăriei lugojene, care spun că în cazul celor două procese rămase vor căuta alte căi de apărare. Pentru că strada Colloman Wallisch a fost în administrarea CNADNR înainte de începerea primului litigiu, soluționat în 2013 la București, primăria a putut da vina pe compania națională, însă în cazul celorlalte două litigii nu se mai poate apela la această cale de apărare.

„Ce e în intravilanul orașului, e în răspunderea noastră. Dacă, în cazul unor lucrări, CNADNR preia temporar drepturile de administrare pe unele străzi, atunci CNADNR își asumă răspunderea pentru orice se întâmplă în acea perioadă. Ca regulă generală însă, primăria e obligată să repare, asfalteze și să răspundă de orice stradă este în intravilanul Lugojului”, ne-a declarat juristul Dan Ciucu, secretar al municipiului Lugoj. Acesta a mai adăugat că, în asemenea litigii, reclamantul trebuie să demonstreze clar că este vina primăriei pentru avaria pe care un drum prost îngrijit a provocat-o unei mașini, dovadă ce nu se poate rezuma doar la faptul că șoseaua este în administrarea primăriei.

Pentru a avea o șansă în a câștiga procesele cu primăriile în astfel de cazuri, asiguratorii trebuie să acționeze în instanță direct Compania de Drumuri și Autostrăzi, dacă avariile nu se constată pe străzile aflate în administrarea primăriei, iar dacă acestea se află în intravilanul orașului, să verifice întâi dacă sunt administrate sau nu de către municipalitate. De asemenea, pe lângă aflarea administratorului drumului cu precizie, reclamantul trebuie să dovedească și că acesta este de vină pentru avaria suferită, pentru că, potrivit legii, administratorul nu poate fi tras la răspundere doar pentru că este administrator, dacă nu există probe concludente că avaria a fost cauzată din neglijența acestuia.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Educația și infrastructura prioritare pentru Violeta Murari, candidata PSD pentru Primăria Fârdea

Publicat

în

Fârdea are toate șansele să devină o comună europeană cu un primar educat, integru, curajos, cu experiență în administrația locală și care știe să fie alături de fiecare cetățean. Violeta Murari este un exemplu de candidat care știe respectul față de oameni și dragostea pentru locurile natale. Mesajul ei pentru locuitorii comunei este simplu și direct, centrat pe priorități.

”Îmi doresc să vă prezint, în linii mari, programul meu electoral pentru anii 2020-2024. Sigur că cu fiecare dintre dumneavoastră am reuşit până în prezent să discut, în detaliu, acest program. Doar că, aici se vede altfel. Nu întâmplător am început cu educaţia. De ce? Consider educaţia piatra de fundament a fiecărui tânăr.

Îmi doresc pentru elevii comunei Fârdea transport şcolar gratuit către liceele din Făget şi Nădrag, îmi doresc burse de merit pentru elevii Şcolii Gimnaziale Fârdea, sigur, în funcţie de rezultatele obţinute. Pentru medii de peste 8,50, elevii Şcolii Gimnaziale Fârdea vor primi o bursă de 100 de lei. Elevii care au medii de peste 9,50 vor primi o bursă de 300 de lei. Îmi doresc ca elevii Şcolii Gimnaziale Fârdea, dar şi toţi elevii care locuiesc în comuna Fârdea să fie motivaţi să vină la şcoală, să înveţe, să nu mai plece.

Îmi doresc ca elevii Şcolii Gimnaziale Fârdea să poată beneficia de table smart, de tablete şi de toate condiţiile IT necesare unei bune desfăşurări a procesului educaţional. De asemenea, pentru profesorii care predau la Şcoala Gimnazială Fârdea îmi doresc asigurarea transportului gratuit. Legat de infrastructură, vreau să prezint câteva aspecte foarte importante. O să aveţi acces la proprietăţile dumneavoastră, o să aveţi şanţuri, o să aveţi podeţe, o să aveţi drumuri pietruite către cimitire, ulterior asfaltate, o să aveţi străzi curăţate, îngrijite exact aşa cum meritaţi şi exact aşa cum trebuie să fie o comună europeană.”- spune candidata PSD pentru primăria comunei Fârdea.

” Eu țin cu voi!” spune Violeta Murari. Cu siguranță așa este!

Citiţi mai departe

Actualitate

Un om care chiar este capabil! Haideți să-i dăm o șansă

Publicat

în

Transportul public nu reuseste sa acopere toate zonele municipiului Lugoj si nici nu mai corespunde situației actuale din oraș, fiindca s-au construit cartiere noi si nu toti lugojenii au acces facil la acest serviciu public. De aceea, rutele de transport in comun trebuie să fie optimizate si extinse, iar confortul calatorilor, care in momentul de fata este unul foarte scazut din cauza conditiilor oferite in autobuzele vechi si murdare ale societatii Meridian 22, trebuie ridicat la cele mai inalte standarde.
Transportul in comun trebuie sa fie unul ecologic, mult mai eficient si predictibil, mai rapid si confortabil, si de aceea este necesara achizitionarea unor mijloace de transport electrice. Statiile de autobuz existente trebuie modernizate si dotate cu echipamente moderne, pentru ca lugojenii sa poata sa urmareasca in timp real circulatia tuturor mijloacelor de transport in comun, indiferent in care statie de autobuz se afla. Totodata, trebuie amenajate si alte statii noi pentru calatori, locuri in care acestia sa fie in siguranta si sa nu mai astepte in frig sau caldura, ori in soare sau in ploaie. Un transport public bine pus la punct va genera si alte avantaje, intre care si acela ca lugojenii vor putea alege să meargă cu autobuzul și nu cu mașina personală, iar acest lucru va însemna mai puțină aglomerație în trafic și mai puțină poluare. Un mare accent trebuie pus si pe transportul alternativ si pe dezvoltarea infrastructurii de transport alternativ, inclusiv bike-sharing (serviciu de inchiriere al bicicletelor pe perioade scurte de timp), dar si alte solutii inovative de deplasare. Avem un oras frumos si avem multi locuitori care prefera sa mearga pe jos sau cu bicicleta decat sa stea blocati in masina, dar pentru aceasta trebuie sa construim infrastructura necesara.
Ne asigurăm că lucrările sunt de calitate. Avem în continuare străzi de pământ sau balastate, spre nemultumirea multor lugojeni. O alta nemulțumire a cetățenilor este aceea că lucrările sunt de proastă calitate si astfel la scurt timp, apar din nou gropi în asfalt și se dau alți bani pentru reparații. Totodata, trebuie sa construim noi parcări de reședință, iar acestea sa fie atribuite locatarilor, dar fără a sacrifica spațiul verde existent. Oamenii trebuie să aibă unde să-și lase mașina. Si celelalte locuri publice de parcare din Lugoj trebuie inventariate si delimitate, astfel încât fiecare șofer să știe foarte clar unde are voie sa parcheze si unde nu.
Revitalizăm malurile râului Timis. Spatiile verzi de pe malurile raului Timis trebuie sa devina spații verzi de proximitate, iar falezele sa fie transformate in zone in care lugojenii sa se poata plimba linistiti pe malul apei, in aer liber. Va asigur ca, pentru a realiza toate acestea voi fi un primar extrem de exigent cu orice abatere de la lege, cu orice tentativă de fraudă din bani publici. De aceea vom publica din oficiu pe pagina de internet a Primăriei toate contractele, facturile, ordinele de plată și documentațiile aferente lucrărilor sau serviciilor plătite din bani publici.
Vor fi multe de făcut pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii noastre a tuturor şi pentru a înfrumuseţa cartierele în care locuim, pentru a îmbunătăţi siguranţă şi integritatea noastră şi a copiilor noştri şi de aceea vom stabili împreună cu dumneavostra priorităţile, pentru a fi cu toţii de acord cu privire la modul de realizare a acestora. Cu votul dumneavostra din 27 septembrie, pentru candidatura mea la funcţia de Primar şi pentru cea de consilier local, împreună cu echipă formată din colegii mei din Partidul Mişcarea Populară Lugoj (PMP), voi reuşi să fac toate aceste lucruri pentru dumneavoastră!
Votaţi Liviu Brindusoni -PRIMAR şi echipa PMP la CONSILIUL LOCAL, poziţia 3 pe buletinul de vot! E vremea schimbării şi e timpul să ne implicăm cu toţii pentru a decide împreună ce facem cu viitorul nostru, al copiilor şi nepoţilor noştri! Toţi pentru Lugojul nostru!
Citiţi mai departe

Lugoj

“Politica se face la partid, nu în sediile instituțiilor publice” (P)

Publicat

în

Interviu cu Adrian Pau, candidatul Pro România la funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș

Dommnule Adrian Pau, ați intrat în lupta pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș. Cum vede Pro România, partidul pe care îl conduceți în Timiș, aceste alegeri și care sunt așteptările dumneavoastră?

Ne aflăm într-o perioadă total atipică pentru o campanie electorală din cauza pandemiei de COVID 19. Mă refer la faptul că nu putem desfășura acțiunile electorale așa cum eram obișnuiți pentru că sunt o sumedenie de restricții în ceea ce privește interacțiunea cu oamenii, care, cred eu, este foarte importantă. Dar încercăm să ne adaptăm și să respectăm toate indicațiile specialiștilor. Cât despre alegeri, lucrurile sunt destul de clare: încercăm să maximizăm tot ceea ce putem, iar eu cred că noi, ca partid tânăr, suntem într-o poziție bună în Timiș. Avem candidați serioși, oameni respectați în comunitățile pe care le reprezintă, oameni în care eu îmi pun toată încrederea. Eu am decis să candidez pentru funcția de președinte al Consiliului Județean fiind coordonartor al Pro România Timiș și cred că experiența administrativă de până acum mă recomandă pentru această funcție.

Vorbiți de experiență administrativă, dar funcția de președinte al Consiliului Județean este, totuși, una politică…

Da, așa este, dar când accezi într-o asemenea funcție, politica trece pe plan secund. Un președinte de consiliu județean face, înainte de orice, administrație, își pune toată priceperea pentru un act administrativ performant. Politica se face la partid, nu în sediile instituțiilor publice. Eu așa am făcut când am ocupat funcții publice. Trebuie să înțelegem că un președinte, fie că este reprezentant Pro România, PNL sau al oricărui alt partid, nu ajunge pe acea funcție pentru jocuri politice, ci pentru a administra județul.

Ne imaginăm următorul scenariu: suntem în 28 septembrie, ați câștigat alegerile. Care este primul lucru pe care îl faceți în calitatea de președinte al Consiliului Județean Timiș?
Este simplu: un audit intern, pentru că trebuie să știi exact ce preiei și care sunt cele mai stringente probleme. Aud alți candidați care spun că vor concedia parte a angajaților din Consiliul Județean… Este dovada unei imaturități, a lipsei de experiență în administrație. Dar să revin. E important să știi situația exactă la zi pentru a lua cele mai bune decizii în folosul locuitorilor județului Timiș. Eu am o serie de informații din interiorul CJT, știu care sunt problemele acolo și am și soluții pentru rezolvarea lor.

Haideți să vorbim puțin despre proiectele dumneavostră pentru județul Timiș în următorii patru ani.

Sunt câteva domenii prioritate, unde astăzi suntem deficitari și trebuie intervenit pentru ca lucrurile să intre pe un făgaș normal. Când vorbim despre sănătate, educație și infrastructură, nu trebuie să facem rabat de la nimic. Este clar că acestea sunt principalele axe prioritare în următorii patru ani, oricine ar fi președinte al Consiliului Județean Timiș. Nu mai putem pierde timp în așteptarea unor promisiuni care nu cred că se vor onora vreodată de către decidenții naționali, și mă refer în primul rând la spitalul regional de care se tot vorbește. După cum bine știți, Spitalul Județean se află în patrimoniul CJ Timiș, și cred că această mare unitate spitalicească are nevoie de susținere serioasă pentru ca actul medical să se desfășoare în condiții cât mai bune. Vorbim, totuși de sănătatea timișenilor… Mai apoi, educația este un alt domeniu în care trebuie să investim, copiii reprezintă viitorul iar pentru ei trebuie să facem orice efort. Iar în ceea ce privește infrastructura, discuțiile pot fi foarte ample. Nu mi-aș dori să fiu un președinte de consiliu județean care taie panglici la drumuri asfaltate lungi de trei kilometri. Trebuie să gândim la nivel mai mare, iar pentru acest lucru am alături de mine câțiva specialiști cu care mă sfătuiesc pentru a lua deciziile cele mai bune. O infrastructură rutieră bună este un atu important.

Sunt câteva obiective importante în Timișoara aflate sub “jurisdicția” Consiliului Județean Timiș. Care este planul dumneavostră pentru ele?

Cred că obicetivul numărul 1 îl reprezintă Castelul Huniazilor unde e o adevărată telenovelă cu renovarea. Nu este posibil ca o clădire de asemenea valoare să fie într-un șantier continuu și nimeni să nu răspundă pentru situația creată. Aici trebuie să intervenim urgent. Tot în Timișoara, chiar în centrul orașului, Consiliul Județean Timiș are o parcare care nu este pusă în folosul timișorenilor așa cum ar trebui. Proiectul nostru este ca acolo să construim în cel mai scurt timp posibil o parcare supraetajată cu o capacitate de 7-800 de locuri. Am tot auzit decidenții actuali vorbind despre lipsa banilor pentru o astfel de investiție, dar când de trei ani excedentul bugetar al Consiliului Județean Timiș este de 200 de milioane de lei în fiecare an, nu cred că putem vorbi de lipsa fondurilor. Este doar un management defectuos. Tot pentru Timișoara, mi-am propus să susțin cât de mult posibil proiectul “Timișoara, capitală culturală europeană”, care, chiar dacă a fost amânat, merită tot sprijinul. Vreau să fim mândri de orașul nostru după anul în care vom fi capitala culturală a Europei.

Comandat de Partidul Pro România – Organizația Timiș. CMF: 21200010.
Citiţi mai departe

Cele mai citite