Connect with us

Lugoj

REPORTAJ: Judecata craterelor! Primaria Lugoj, chemata in instanta de 3 ori pentru gropile de pe strazile orasului

Publicat

în

asfaltare coloman wallisch lugoj 27 aprilie 2013 florii lugojeanul (2)Două procese pe rol și unul soluționat, acesta este bilanțul în ceea ce privește litigiile primăriei Lugoj cu șoferii care, după ce și-au avariat mașinile pe străzile din oraș, au apelat la instanță pentru a-și cere drepturile ce li se cuvin. Cum primăriile sunt responsabile de orice daună provocată la autoturismele ce au circulat pe străzile aflate în administrarea instituției, asiguratorii apelează, atunci când cred că este cazul, la soluționarea cauzelor în instanță. Până acum, trei cazuri au fost semnalate și la Lugoj, două dintre ele fiind încă pe rol, iar al treilea terminându-se cu victoria în instanță a primăriei.

Meniul zilei Octavian

Cele două procese pe rol, intentate administrației locale de către asiguratorii a doi șoferi lugojeni au început în 2012 și respectiv 2013. Daunele au fost constatate în primul caz pe strada Făgetului, iar în al doilea pe strada Colloman Wallisch, în ambele cazuri fiind vorba despre mașini afectate de starea proastă a carosabilului. Dacă vor prezenta aceleași probe și în aceste două cazuri, câștig de cauză nu vor mai avea tot cei de la primărie, care au pus tot greul pe umerii celor de la CNADNR, spunând în fața instanței în cazul deja câștigat că drumurile pe care au avut loc incidentele sunt naționale și se aflau la momentul producerii daunelor în administrația companiei naționale de drumuri, fapt acceptat de instanța bucureșteană, acolo unde a ajuns cazul deja soluționat.

Problema în cele două cazuri nesoluționate apare datorită faptului că, din 2011, străzile pe care s-au constatat daunele și pentru care s-a ajuns la judecată au fost predate în administrarea Lugojului. „Străzile Colloman Wallisch, aparținând DN 68B și Făgetului, ce face parte din DN 68A sunt administrate de Lugoj de la 9 august 2011, când au fost predate în scris primăriei, astfel că toate problemele ce apar trebuie să fie rezolvate de primăria Lugoj”, ne-a declarat Monica Mitroi de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș din cadrul CNADNR.

Dosarele nerezolvate sunt pe rol la judecătoria Lugoj, străzile fiind în administrația orașului, conform declarației celor de la Direcția de Drumuri Timiș, lucru afirmat de reprezentanții compartimentului juridic al primăriei lugojene, care spun că în cazul celor două procese rămase vor căuta alte căi de apărare. Pentru că strada Colloman Wallisch a fost în administrarea CNADNR înainte de începerea primului litigiu, soluționat în 2013 la București, primăria a putut da vina pe compania națională, însă în cazul celorlalte două litigii nu se mai poate apela la această cale de apărare.

RETIM

„Ce e în intravilanul orașului, e în răspunderea noastră. Dacă, în cazul unor lucrări, CNADNR preia temporar drepturile de administrare pe unele străzi, atunci CNADNR își asumă răspunderea pentru orice se întâmplă în acea perioadă. Ca regulă generală însă, primăria e obligată să repare, asfalteze și să răspundă de orice stradă este în intravilanul Lugojului”, ne-a declarat juristul Dan Ciucu, secretar al municipiului Lugoj. Acesta a mai adăugat că, în asemenea litigii, reclamantul trebuie să demonstreze clar că este vina primăriei pentru avaria pe care un drum prost îngrijit a provocat-o unei mașini, dovadă ce nu se poate rezuma doar la faptul că șoseaua este în administrarea primăriei.

Pentru a avea o șansă în a câștiga procesele cu primăriile în astfel de cazuri, asiguratorii trebuie să acționeze în instanță direct Compania de Drumuri și Autostrăzi, dacă avariile nu se constată pe străzile aflate în administrarea primăriei, iar dacă acestea se află în intravilanul orașului, să verifice întâi dacă sunt administrate sau nu de către municipalitate. De asemenea, pe lângă aflarea administratorului drumului cu precizie, reclamantul trebuie să dovedească și că acesta este de vină pentru avaria suferită, pentru că, potrivit legii, administratorul nu poate fi tras la răspundere doar pentru că este administrator, dacă nu există probe concludente că avaria a fost cauzată din neglijența acestuia.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Lugojul va avea șapte stații de încărcare pentru mașini electrice

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Primăria Lugoj va amenaja mai multe stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Proiectul este deocamdată în faza incipientă, administrația locală plătind 6000 de lei pentru un studiu de fezabilitate, unei firme din București specializată în domeniu, potrivit SEAP.

Potrivit administrației locale, vor exista șapte asemenea stații pe toată suprafața orașului, care vor fi plasate în puncte strategice pentru a acoperi întreaga zonă urbană. 

“Am prevăzut bani pentru studiul de fezabilitate. Vrem să amenajăm șapte asemenea stații, din studiul de fezabilitate vor rezulta și locațiile în care vor fi amplasate, și tot ce ține de utilizarea acestor stații”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

RETIM

Administrația locală nu a decis unde vor fi amplasate stațiile, dar nici data la care proiectul ar urma să fie finalizat.

foto: Autoweek

Citiţi mai departe

Lugoj

Organizatorii concursului 3R- Reducere, Refolosire, Reciclare anunță câștigătorii

Publicat

în

Între 1 martie și 31 martie a avut loc concursul „3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor”, un concurs educativ, organizat de RETIM Ecologics Service SA şi Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID Timiș), împreună cu partenerul Zona de Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara. Ajuns acum la final, după verificări amănunțite și deliberări complicate, juriul compus din reprezentanții organizatorilor a decis câștigătorii pentru toate cele trei secțiuni anunțate.

Meniul zilei Octavian

Concursul s-a bucurat de mulți participanți din partea școlilor primare, gimnaziale și liceale, iar prin lucrările realizate, elevii au demonstrat că au înțeles conceptul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor și modul cum acesta trebuie aplicat.
Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, nu a fost posibilă organizarea ceremoniei de premiere cu prezența fizică a copiilor și a cadrelor didactice implicate, aceasta fiind organizată în cadru restrâns cu organizatorii concursului.
Concursul a avut un real succes, organizatorii fiind încântați de numărul mare de participanți înscriși – peste 1000 de elevi din zona 1 Timișoara și zona 0 Ghizela.

Elevii au dat dovadă din nou de creativitate în diverse forme, realizând desene, video-uri, eseuri sau obiecte ilustrate prin care au demonstrat că știu aplicarea principiului 3R.

Lucrările au fost expuse pe panourile din Foaierul de lângă Sala Multifuncțională – Palatul Administrativ.
Premiile concursului au fost în valoare totală de 32.000 de lei, fiind structurate pe următoarele categorii:
Premiul I – 21 x biciclete
Premiul II – 21 x trotinete
Premiul III – 21 x set role
Mențiune – 100 x rucsac timp liber
Premii de participare –150 bidoane de apă de 0,5 l, 150 şepcuţe, 100 de sacoşe din material reciclabil.

RETIM

În perioada următoare, partenerul concursului Lions Club Timișoara Dinamic Plus va distribui premiile elevilor prin unitățile de învățământ.
„Compania RETIM investește constant resurse financiare și umane în proiecte care au ca scop educarea copiilor în domeniul reciclării deșeurilor. Încercăm să învățăm acești copii că o latură foarte importantă a comportamentului social îl reprezintă grija pentru mediu, iar campania actuală – 3R -a însemnat o platformă accesibilă prin care elevii au demonstrat că înțeleg și aplică aceste principii simple. Succesul acestui concurs este încă o dovadă că tinerii sunt o categorie foarte receptivă și atentă la tot ce înseamnă reducere, refolosire și reciclare a deșeurilor” a punctat Dan PASCU, Director General Marketing – Economic RETIM.
„Mă bucură faptul că numărul elevilor participanți la concursurile organizate de noi crește de la un concurs la altul, acum fiind peste 1000 de elevi .Ca de fiecare dată, suntem surprinși de ingeniozitatea și creativitatea lucrărilor realizate. Toți trebuie să acordăm o importanță deosebită protecției mediului și mă bucură să văd cu ce responsabilitate și seriozitate este tratat acest subiect de elevii din județul nostru. Vor urma și alte concursuri unde vom provoca elevii și la alte activități la fel de interesante și educative, toate având ca scop deprinderea regulilor de gestionare corectă a deșeurilor și protecție a mediului. Mulțumesc pentru partipare elevilor, profesorilor coordonatori pentru implicare. Felicitări câștigătorilor! Mulțumim pentru susținere Inspectoratului Școlar al județului Timiș și Consiliului Județean Timiș ” a declarat Romeo Petru URSU, director executiv ADID Timiș.

„Ca de fiecare dată, s-au înscris în concurs foarte mulți elevi, cu lucrări creative și diversificate și doresc să mulțumesc atât lor cât și conducerii unităților de învațămănt, profesorilor coordonatori și parinților care i-au susținut. Mulțumesc RETIM și ADID TIMIȘ pentru sponsorizarea premiilor și totodată pentru contribuția adusă la dezvoltarea personală a elevilor. Mulțumesc de asemenea membrilor Clubului pentru implicare în organizarea Concursului, Inspectoratului Școlar al județului Timiș și Consiliului Județean Timiș pentru susținere” a spus Ana CRĂSNEANU, președinte fondator Lions Club Timișoara Dinamic Plus.
Lista cu câștigătorii premiilor I, II, III și a mențiunilor este disponibilă pe site-urile www.retim.ro și adidtimis.ro. Toți elevii înscriși în concurs vor primi o diplomă din partea organizatorilor, iar premiile de participare constând în bidoane de apă, șepcuțe și sacoșe vor fi acordate în limita stocului disponibil anunțat în regulamentul de organizare.

Câștigătorii concursului 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare

 

Citiţi mai departe

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

RETIM

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

RETIM

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite