Iulius Mall

REPORTAJ: Judecata craterelor! Primaria Lugoj, chemata in instanta de 3 ori pentru gropile de pe strazile orasului

asfaltare coloman wallisch lugoj 27 aprilie 2013 florii lugojeanul (2)Două procese pe rol și unul soluționat, acesta este bilanțul în ceea ce privește litigiile primăriei Lugoj cu șoferii care, după ce și-au avariat mașinile pe străzile din oraș, au apelat la instanță pentru a-și cere drepturile ce li se cuvin. Cum primăriile sunt responsabile de orice daună provocată la autoturismele ce au circulat pe străzile aflate în administrarea instituției, asiguratorii apelează, atunci când cred că este cazul, la soluționarea cauzelor în instanță. Până acum, trei cazuri au fost semnalate și la Lugoj, două dintre ele fiind încă pe rol, iar al treilea terminându-se cu victoria în instanță a primăriei.

Cele două procese pe rol, intentate administrației locale de către asiguratorii a doi șoferi lugojeni au început în 2012 și respectiv 2013. Daunele au fost constatate în primul caz pe strada Făgetului, iar în al doilea pe strada Colloman Wallisch, în ambele cazuri fiind vorba despre mașini afectate de starea proastă a carosabilului. Dacă vor prezenta aceleași probe și în aceste două cazuri, câștig de cauză nu vor mai avea tot cei de la primărie, care au pus tot greul pe umerii celor de la CNADNR, spunând în fața instanței în cazul deja câștigat că drumurile pe care au avut loc incidentele sunt naționale și se aflau la momentul producerii daunelor în administrația companiei naționale de drumuri, fapt acceptat de instanța bucureșteană, acolo unde a ajuns cazul deja soluționat.

Publicitate

Problema în cele două cazuri nesoluționate apare datorită faptului că, din 2011, străzile pe care s-au constatat daunele și pentru care s-a ajuns la judecată au fost predate în administrarea Lugojului. „Străzile Colloman Wallisch, aparținând DN 68B și Făgetului, ce face parte din DN 68A sunt administrate de Lugoj de la 9 august 2011, când au fost predate în scris primăriei, astfel că toate problemele ce apar trebuie să fie rezolvate de primăria Lugoj”, ne-a declarat Monica Mitroi de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș din cadrul CNADNR.

Dosarele nerezolvate sunt pe rol la judecătoria Lugoj, străzile fiind în administrația orașului, conform declarației celor de la Direcția de Drumuri Timiș, lucru afirmat de reprezentanții compartimentului juridic al primăriei lugojene, care spun că în cazul celor două procese rămase vor căuta alte căi de apărare. Pentru că strada Colloman Wallisch a fost în administrarea CNADNR înainte de începerea primului litigiu, soluționat în 2013 la București, primăria a putut da vina pe compania națională, însă în cazul celorlalte două litigii nu se mai poate apela la această cale de apărare.

„Ce e în intravilanul orașului, e în răspunderea noastră. Dacă, în cazul unor lucrări, CNADNR preia temporar drepturile de administrare pe unele străzi, atunci CNADNR își asumă răspunderea pentru orice se întâmplă în acea perioadă. Ca regulă generală însă, primăria e obligată să repare, asfalteze și să răspundă de orice stradă este în intravilanul Lugojului”, ne-a declarat juristul Dan Ciucu, secretar al municipiului Lugoj. Acesta a mai adăugat că, în asemenea litigii, reclamantul trebuie să demonstreze clar că este vina primăriei pentru avaria pe care un drum prost îngrijit a provocat-o unei mașini, dovadă ce nu se poate rezuma doar la faptul că șoseaua este în administrarea primăriei.

Pentru a avea o șansă în a câștiga procesele cu primăriile în astfel de cazuri, asiguratorii trebuie să acționeze în instanță direct Compania de Drumuri și Autostrăzi, dacă avariile nu se constată pe străzile aflate în administrarea primăriei, iar dacă acestea se află în intravilanul orașului, să verifice întâi dacă sunt administrate sau nu de către municipalitate. De asemenea, pe lângă aflarea administratorului drumului cu precizie, reclamantul trebuie să dovedească și că acesta este de vină pentru avaria suferită, pentru că, potrivit legii, administratorul nu poate fi tras la răspundere doar pentru că este administrator, dacă nu există probe concludente că avaria a fost cauzată din neglijența acestuia.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate