Connect with us
Winter in My Town

Social

Reclama, sufletul comerțului! Tipuri de promoții la care reacționează consumatorii

Publicat

în

Se spune că reclama e ”sufletul comerțului”, o afirmație reală dacă ținem cont că orice formă de promovare duce la interacțiuni de tip comercial. Trăim vremuri în care suntem bombardați zilnic cu tot felul de reclame, mesaje publicitare, bannere, oferte promoțioanale și tot felul de campanii de activare a unor produse sau branduri.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Din cauza numărului mare de campanii publicitare, brandurile trebuie să inoveze în permanență pentru a ieși din tiparele promovării standard și pentru a sări în mentalul colectiv al consumatorului.

Consumatorul este ”intoxicat” cu foarte multă publicitate încât, de la un punct, începe să ignore bannerele, spoturile publicitare și orice altă formă de reclamă. Dar în același timp, rămâne atras de oferte și promoții, de reclama neconvențională.

Conform unui studiu realizat de GFK România asupra consumatorilor din România s-a constatat că un număr foarte mare de consumatori, care au relativ venituri ridicate, nu sunt atrași direct de promoția de preț și nici de reclamale clasice. Însă îi incită inovația și campaniile simple, fără posibilitatea de a depune efort. Trăim în era tehnologiei, iar oamenii vor simplitate. Consumatorii nu mai sunt dispuși să depună prea mult efort pentru a profita de anumite promoții. În concluzie, simplu, comod și rapid ar trebui să fie criterii de bază atunci când se realizează o promoție / campanie publicitară / o campanie de activare.

RETIM

Însă rămâne a doua parte a studiului, care reprezintă majoritatea românilor, cei ce sunt sensibili la prețuri. O mare parte dintre ei sunt foarte organizați când merg la shopping, au lista de cumpărături făcută de acasă și sunt mereu în căutarea de reduceri, de oferte și promoții.

Trebuie de reținut faptul că toți oamenii sunt consumatori, indiferent de statudul social, de funcția ocupată sau de business-ul manageruit. Cu toții se îmbracă, se hrănesc, consumă băuturi de tot felul, călătoresc, au gadgeturi etc.

Mai jos vom povesti despre tipuri de promoții la care reacționează lumea, mai mult sau mai puțin. O promoție / ofertă este dezvoltată și implementată de o companie cu menirea de a crește vânzările. Indiferent că vorbim de magazine, vacanțe, mașini, case, haine, toate acțiunile de publicitate au rolul de a crește veniturile companiilor.

O campanie agreată de foarte mulți consumatori se învârte în jurul mecanismului ”cumperi un produs, al doilea e gratuit”. Atâta timp cât nu se fac jonglerii cu prețul inițial, această campanie se mai poate traduce prin discount de 50%, doar că scopul campaniei nu este reducerea, ci creșterea volumului de vânzări și obligă consumatorul să achiziționeze două produse la preț de unul. Acest tip de promoție este întâlnit destul de des în zona de călătorii. Agențiile de turism sau companiile aeriene vin cu astfel de promoții pentru a stimula vânzarea de pachete turistice și de a crește gradul de ocupare al avionului sau al hotelului.

Pentru comerciant, acest tip de campanie nu costă foarte mult și cu siguranță se încadrează în marja de profit, fără a ieși pe minus. Totodată, crește numărul de clienți și automat cresc veniturile.

Un alt mecanism promoțional agreat și apreciat de consumatori este de tip cashback. Cu alte cuvinte, clientul cumpără un produs și primește un procent din suma cheltuită înapoi sub formă de voucher, iar acesta poate fi folosit în cadrul unei tranzacții viitoare. Astfel de campanii vedem foarte des la încălțăminte, la haine și chiar la electronice și electrocasnice.

Asemănător sunt și promoțiile de tip buy back, care sunt întâlnite în special în zona de electronice și electrocasnice. Clientul dorește să schimbe telefonul, televizorul, mașina de spălat etc. Acesta va merge la magazinul ce are promoția buy back, va da produsul vechi și va primi o reducere la cel nou. Această promoție are un rol important și în campania de reciclare a produselor din aceste categorii. Este o campanie win-win pentru ambele părți. Clientul este mulțumit pentru că scapă de un produs vechi și își achiziționează un produs nou. În timp ce magazinul înregistrează vânzări, dar are și o componentă ce ține de reciclare.

Promoțiile bazate pe bonusuri și recompense sunt la mare căutare. Astfel de promoții vedem în special în zona de divertisment: jocuri, filme, programe și aplicații pentru telefoane și calculatoare. Inclusiv în zona jocurilor de noroc, cazinourile online oferă bonusuri și recompense pentru înscriere, pentru a încerca un nou joc sau pentru a încuraja clienții să parieze. Vă sugerăm să profitați de bonusurile oferite de 888casino. Există bonus de bun-venit în care sunt oferite rotiri gratuite și recompense financiare. Sunt și promoții zilnice bazate pe reduceri procentuale.

În cadrul jocurilor video, producătorii oferă bonusuri și recompense în urma realizării unor misiuni sau dacă jucătorii depășeșc anumite praguri valorice în urma practicării jocului. Aceste bonusuri pot consta în artefacte, în reduceri la achiziții de skilluri pentru eroul din joc și multe altele.

O altă promoție atractivă este cea bazată pe programe de loialitate. Recompensele și programale de loialitate pot fi motivante pentru clienți. Sunt programe de loialitate bazate pe puncte dobândite în urma achizițiilor făcute sau bazate pe un sistem de rambursare a unui procent din suma cheltuită și conversia acesteia în puncte. Astfel de programe de loialitate întâlnim la companiile aeriene, la marile lanțuri de supermarketuri și chiar la companiile de telefonie mobilă. La orice achiziție, clienții folosesc carduri de loialitate sau coduri speciale ce atestă prezența clienților în sistemul de loialitate. Ulterior, în urma cumpărăturilor făcute, se strâng puncte pe card, care pot fi folosite la alte cumpărături sau punctele pot fi transformate în produse. De exemplu, companiile aeriene obișnuiesc să facă upgrade la biletul de avion de la o clasă inferioară la una superioară. Sau clientul își poate cumpăra bilet de avion mai ieftin pe baza punctelor dobândite.

Inevitabil, reducerea de prețuri rămâne poate cea mai atractivă promoție pentru consumatori. Cu toate că în multe cazuri, reducerea nu mai e de mult o realitate, ci doar o acțiune de marketing, prețul dictează în decizia de achiziție a multora dintre noi. Orice e redus atrage priviri. Poate cunoștințele noastre despre produse și prețuri ne mai temperează elanul în a cumpăra impulsiv atunci când vedem reduceri procentuale foarte mari, dar cu singuranță nu trecem cu vederea.

Fără îndoială, în decursul timpului, ați profitat de aceste promoții. Scopul a fost să vă îndepliniți nevoile cotidiene, dar decizia de cumpărare a fost influențată de aceste campanii promoționale. Iar companiile și-au atins scopul și, probabil, targetul de vânzări. Cumpărați responsabil și după nevoi!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

loading...

Social

Lugojul a intrat în scenariul verde, însă restricțiile rămân în vigoare

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În ultima săptămână, la Lugoj au fost înregistrate doar 19 cazuri de infectare cu noul coronavirus, potriviti raportărilor autorităților locale. Rata de infectare a scăzut sub 1,5 la mia de locuitori, astfel că orașul nostru este acum în scenariul verde.

Vineri, la Lugoj nu a fost raportat niciun caz, o premieră după mai bine de 3 luni de valul 4. La nivelul județului Timiș, rata de infectare este de 1,93/1000 de locuitori. Singurele două sate unde rata de infectare este peste 3 în zona Lugojului sunt Balinț, 3,27 și respectiv Racovița, 3,11 la mia de locuitori.

Deși rata de infectare a scăzut sub 3 la mie, autoritățile nu au scos încă restricțiile, cum ar fi certificatul verde pentru intrarea în magazinele neesențiale.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Un lugojean a plecat spre Alba Iulia, pentru a sărbători Ziua Națională a României

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Un lugojean a plecat deja spre Alba Iulia, orașul Marii Uniri, pentru a sărbătorii Ziua Națională a României acolo unde a luat naștere țara. Ștefan Hodi, ciclistul lugojean cunoscut în toată lumea pentru turele pe care le-a făcut pe două roți, a plecat pe 29 noiembrie din Lugoj spre orașul unirii.

Hodi este la ce-a de-a 19-a tură Lugoj-Alba Iulia, care însumează 360 de kilometri dus-întors. Față de alți ani, Hodi a plecat mai repede în 2021, pentru că va poposi la Deva pentru o noapte, date fiind condițiile de drum și frigul de afară.

Lugojeanul a parcurs România de 10 ori pe bicicletă, dar și Europa de 5 ori. La cursa pentru cicliștii amatori Paris-Brest, a reușit în 2015 să parcurgă o distanță de 1230 de kilometri în doar 88 de ore.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

La Lugoj “răsare” un nou supermarket, la nici 300 de metri de alte două

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul nu ducea și nici nu va duce lipsă de supermarketuri vreodată. Un nou magazin de mari dimensiuni se construiește în oraș în această perioadă. Este vorba despre al treilea supermarket al celor de la Carrefour, lanțul franțuzesc de magazine de produse alimentare și nu numai.

Noul magazin va fi ridicat în locul fostei Gold Cafe, în locul clădirii parțial demolată și care a fost abandonată pentru aproape doi ani. Recent, lucrările au fost reluate, iar antreprenorul va ridica la locație o clădire cu parter și etaj. Dacă în timpul fostei administrații, lucrarea s-a blocat din cauza unor probleme legate de patrimoniu, noua administrație a precizat că dezvoltatorii au toate autorizațiile necesare pentru a construi.

La parter, va fi amenajat un supermarket Carrefour. La etaj, se vor amenaja spații pentru birouri și alte afaceri. La nici 200 de metri de viitorul magazin există alte două supermarketuri.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Vaccinare la sat în două localități învecinate cu Lugojul în weekend

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Două sate de lângă Lugoj vor primi vizita voluntarilor caravanei de vaccinare mobilă în acest weekend. În ziua de duminică, voluntarii care merg din sat în sat pentru a-i imuniza împotriva coronavirusului pe doritori se vor opri la Gavojdia și respectiv Bârna, o comună și respectiv sat nu departe de Lugoj.

La Gavojdia, imunizarea va avea loc la sediul primăriei, între orele 9 și 12 dimineața.

La Bârna, voluntarii vor administra vaccinul la căminul cultural, între orele 13 și 15.

RETIM

Medicii din echipele mobile sunt de la Spitalul Militar din Timișoara, aceștia începând să meargă prin satele din Timiș încă din luna aprilie a acestui an. Până în prezent, echipele au ajuns în 40 de sate din județ care sunt departe de centrele de vaccinare fixe.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite