Connect with us

Social

Reclama, sufletul comerțului! Tipuri de promoții la care reacționează consumatorii

Publicat

în

Se spune că reclama e ”sufletul comerțului”, o afirmație reală dacă ținem cont că orice formă de promovare duce la interacțiuni de tip comercial. Trăim vremuri în care suntem bombardați zilnic cu tot felul de reclame, mesaje publicitare, bannere, oferte promoțioanale și tot felul de campanii de activare a unor produse sau branduri.

Meniul zilei, Octavian

Din cauza numărului mare de campanii publicitare, brandurile trebuie să inoveze în permanență pentru a ieși din tiparele promovării standard și pentru a sări în mentalul colectiv al consumatorului.

Consumatorul este ”intoxicat” cu foarte multă publicitate încât, de la un punct, începe să ignore bannerele, spoturile publicitare și orice altă formă de reclamă. Dar în același timp, rămâne atras de oferte și promoții, de reclama neconvențională.

Conform unui studiu realizat de GFK România asupra consumatorilor din România s-a constatat că un număr foarte mare de consumatori, care au relativ venituri ridicate, nu sunt atrași direct de promoția de preț și nici de reclamale clasice. Însă îi incită inovația și campaniile simple, fără posibilitatea de a depune efort. Trăim în era tehnologiei, iar oamenii vor simplitate. Consumatorii nu mai sunt dispuși să depună prea mult efort pentru a profita de anumite promoții. În concluzie, simplu, comod și rapid ar trebui să fie criterii de bază atunci când se realizează o promoție / campanie publicitară / o campanie de activare.

RETIM

Însă rămâne a doua parte a studiului, care reprezintă majoritatea românilor, cei ce sunt sensibili la prețuri. O mare parte dintre ei sunt foarte organizați când merg la shopping, au lista de cumpărături făcută de acasă și sunt mereu în căutarea de reduceri, de oferte și promoții.

Trebuie de reținut faptul că toți oamenii sunt consumatori, indiferent de statudul social, de funcția ocupată sau de business-ul manageruit. Cu toții se îmbracă, se hrănesc, consumă băuturi de tot felul, călătoresc, au gadgeturi etc.

Mai jos vom povesti despre tipuri de promoții la care reacționează lumea, mai mult sau mai puțin. O promoție / ofertă este dezvoltată și implementată de o companie cu menirea de a crește vânzările. Indiferent că vorbim de magazine, vacanțe, mașini, case, haine, toate acțiunile de publicitate au rolul de a crește veniturile companiilor.

O campanie agreată de foarte mulți consumatori se învârte în jurul mecanismului ”cumperi un produs, al doilea e gratuit”. Atâta timp cât nu se fac jonglerii cu prețul inițial, această campanie se mai poate traduce prin discount de 50%, doar că scopul campaniei nu este reducerea, ci creșterea volumului de vânzări și obligă consumatorul să achiziționeze două produse la preț de unul. Acest tip de promoție este întâlnit destul de des în zona de călătorii. Agențiile de turism sau companiile aeriene vin cu astfel de promoții pentru a stimula vânzarea de pachete turistice și de a crește gradul de ocupare al avionului sau al hotelului.

Pentru comerciant, acest tip de campanie nu costă foarte mult și cu siguranță se încadrează în marja de profit, fără a ieși pe minus. Totodată, crește numărul de clienți și automat cresc veniturile.

Un alt mecanism promoțional agreat și apreciat de consumatori este de tip cashback. Cu alte cuvinte, clientul cumpără un produs și primește un procent din suma cheltuită înapoi sub formă de voucher, iar acesta poate fi folosit în cadrul unei tranzacții viitoare. Astfel de campanii vedem foarte des la încălțăminte, la haine și chiar la electronice și electrocasnice.

Asemănător sunt și promoțiile de tip buy back, care sunt întâlnite în special în zona de electronice și electrocasnice. Clientul dorește să schimbe telefonul, televizorul, mașina de spălat etc. Acesta va merge la magazinul ce are promoția buy back, va da produsul vechi și va primi o reducere la cel nou. Această promoție are un rol important și în campania de reciclare a produselor din aceste categorii. Este o campanie win-win pentru ambele părți. Clientul este mulțumit pentru că scapă de un produs vechi și își achiziționează un produs nou. În timp ce magazinul înregistrează vânzări, dar are și o componentă ce ține de reciclare.

Promoțiile bazate pe bonusuri și recompense sunt la mare căutare. Astfel de promoții vedem în special în zona de divertisment: jocuri, filme, programe și aplicații pentru telefoane și calculatoare. Inclusiv în zona jocurilor de noroc, cazinourile online oferă bonusuri și recompense pentru înscriere, pentru a încerca un nou joc sau pentru a încuraja clienții să parieze. Vă sugerăm să profitați de bonusurile oferite de 888casino. Există bonus de bun-venit în care sunt oferite rotiri gratuite și recompense financiare. Sunt și promoții zilnice bazate pe reduceri procentuale.

În cadrul jocurilor video, producătorii oferă bonusuri și recompense în urma realizării unor misiuni sau dacă jucătorii depășeșc anumite praguri valorice în urma practicării jocului. Aceste bonusuri pot consta în artefacte, în reduceri la achiziții de skilluri pentru eroul din joc și multe altele.

O altă promoție atractivă este cea bazată pe programe de loialitate. Recompensele și programale de loialitate pot fi motivante pentru clienți. Sunt programe de loialitate bazate pe puncte dobândite în urma achizițiilor făcute sau bazate pe un sistem de rambursare a unui procent din suma cheltuită și conversia acesteia în puncte. Astfel de programe de loialitate întâlnim la companiile aeriene, la marile lanțuri de supermarketuri și chiar la companiile de telefonie mobilă. La orice achiziție, clienții folosesc carduri de loialitate sau coduri speciale ce atestă prezența clienților în sistemul de loialitate. Ulterior, în urma cumpărăturilor făcute, se strâng puncte pe card, care pot fi folosite la alte cumpărături sau punctele pot fi transformate în produse. De exemplu, companiile aeriene obișnuiesc să facă upgrade la biletul de avion de la o clasă inferioară la una superioară. Sau clientul își poate cumpăra bilet de avion mai ieftin pe baza punctelor dobândite.

Inevitabil, reducerea de prețuri rămâne poate cea mai atractivă promoție pentru consumatori. Cu toate că în multe cazuri, reducerea nu mai e de mult o realitate, ci doar o acțiune de marketing, prețul dictează în decizia de achiziție a multora dintre noi. Orice e redus atrage priviri. Poate cunoștințele noastre despre produse și prețuri ne mai temperează elanul în a cumpăra impulsiv atunci când vedem reduceri procentuale foarte mari, dar cu singuranță nu trecem cu vederea.

Fără îndoială, în decursul timpului, ați profitat de aceste promoții. Scopul a fost să vă îndepliniți nevoile cotidiene, dar decizia de cumpărare a fost influențată de aceste campanii promoționale. Iar companiile și-au atins scopul și, probabil, targetul de vânzări. Cumpărați responsabil și după nevoi!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Spitalul din Lugoj primește de la Primărie peste 1,1 milioane de lei pentru aparatură și investiții

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Primăria Lugoj are un proiect pentru construirea unui nou spital, însă până la materializarea acestuia, vechiul spital are nevoie de mai multe investiții ca să poată funcționa.  În acest an, peste 1,1 milioane de lei au fost alocați de la bugetul local către spitalul din Lugoj. Cea mai importantă achiziție este nou aparat RMN, care se va realiza în parteneriat cu Ministerul Sănătății. Banii de la Primărie, 750 de mii de lei, reprezintă 10% din cheltuieli, restul urmând să fie achitat de minister.

Alți 100 de mii de lei sunt alocați de Primărie pentru reamenajarea și modernizarea filtrului de acces la sala de nașteri, unde lucrările ar trebui să înceapă în curând.

Tot pentru acest an, Primăria a alocat spitalului 275 de mii de lei pentru participarea în proiectul de minimis pentru finanțarea spitalelor din județul Timiș. În cadrul acestui proiect, vor fi achiziționate mai multe aparate de care spitalul lugojean are nevoie, cum ar fi: autoclav vertical, baie curățare cu ultrasunete pentru instrumentar, defibrilator cu monitor, electrodermatom, electrocardiograf, hotă microbiologică, holter ECG etc.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Lugojenii se lasă greu vaccinați. Creștere înceată a numărului de imunizări în mai față de aprilie

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Eforturile autorităților de a-i convinge pe cât mai mulți lugojeni spre a se vaccina nu dau roade la Lugoj, cel puțin nu pe măsura campaniilor puse la dispoziție de către guvernanți. Astfel, creșterea numărului de persoane care au fost vaccinate la Lugoj, în mai față de aprilie, este sub așteptările medicilor și a reprezentanților campaniei de vaccinare.

La 19 aprilie, la Lugoj erau deja folosite 5.238 de doze de vaccin. Până la 30 aprilie, adică în 12 zile, numărul ajungea la 6.348, adică erau utilizate exact 1.100 de doze de vaccin. După introducerea posibilității de vaccinare doar cu buletinul și demararea schimbării centrului dintr-unul AstraZeneca în Pfizer, aspect aflat încă în lucru, la Lugoj numărul de doze de vaccin utilizate a ajuns la 7.746 pe 12 mai.

Astfel, în mai s-au utilizat 1.398 de doze de vaccin, o creștere cu doar 298 de doze, adică aproape 25 de vaccinări pe zi. Ritmul de vaccinare poate fi mult mai mare la Lugoj, spun autoritățile, asta pentru că există mai multe fluxuri de imunizare care pot funcționa concomitent. Singura problemă este, și în prezent, lipsa doritorilor.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Cele mai bune parfumuri damă pe care i le poți dărui iubitei tale

Publicat

în

Ca femeie, câteodată un parfum foarte bun este tot ai nevoie pentru a-ți completa look-ul și a decide starea de spirit sau ocazia.
Subtil și discret sau îndrăzneț și neînfricat, nu există nicio limită atunci când vine vorba de încântarea simțurilor cu parfumuri damă ademenitoare.

Meniul zilei, Octavian

Și puține cadouri pentru femei, fie pentru iubita ta, fie pentru cineva apropiat, au magia de a evoca amintiri în același mod în care o face un parfum care lovește o coardă personală.

Iată care sunt cele mai bune parfumuri damă pe care le poți oferi iubitei tale sau unei persoane apropiate.

Jimmy Choo Signature

RETIM

Orhideea tigru și caramelul toffee creează un miros puternic și seducător. Jimmy Choo Signature este fermecător și plin de viață, evocând romantismul și seducția, cu note verzi de top care sunt impetuoase și gurmande. Un impuls energic, cu un apel suculent minunat, este sexy și mistic, cu un buchet unic. Un puf va dezvălui nectar dulce și portocală italiană, contrastantă, cu indicii de patchouli indoneziene.

Tom Ford Black Orchid

Trufă neagră, bergamotă și orhidee neagră sunt aromele centrale în acest parfum de la Tom Ford, cu o sticlă inspirată de Art-Deco care necesită atenție. Notele întunecate și orientale ale orchideei negre sunt fructul interzis al lumii parfumurilor: prunele, paciuli și vanilia de asemenea prezente au un miros suficient de bun că le-ai mânca. Ciocolata neagră topită și picăturile de chihlimbar, tămâie și balsam completează acest parfum dintr-o sticlă frumoasă unisex care rezistă pentru totdeauna pe piele.

Jo Malone Velvet Rose & Oud Cologne Intense

Elegant, sofisticat și plin de farmec: Jo Malone Velvet Rose & Oud Cologne Intense își acoperă purtătorul cu un amestec magnetic și decadent de oud lemnos și trandafir dulce catifelat. Scufundat în pralină, este „prăjit” cu lemn de oud afumat și câteva indicii de cuișoare. Feminitatea de bază provine dintr-o profunzime florală bogată, care este dulce, dar proaspătă, puternică și plăcută și simplă, în același timp.

Yves Saint Laurent Black Opium

Cafeaua bogată în adrenalină a Black Opium, amestecată cu vanilie dulce, floare de portocal și iasomie, te va trezi mai repede decât ar putea-o face orice espresso. Aceste parfumuri damă ferme sunt sexy, feminine și îndrăznețe, completate de o catifelare dulce. Dulceața sa face ca acest parfum să fie aproape comestibil, cu adâncime, căldură și longevitate care se adaugă combinației sale câștigătoare. Opiumul negru este bine amestecat și îmbătător cu nuanțe florale care rămân pe piele ore întregi după ultimul puf.

Tom Ford Vanille Fatale

Vanille Fatale de Tom Ford este o forță a naturii într-o sticlă care este frumoasă atât la exterior, cât și la interior. Este balsamic și dulce, cu o lingură de vanilie picantă, șofran și un fragment de coriandru proaspăt. Vei respira aer din Africa cu notele adânci de vanilie din Madagascar și orz prăjit. Un indiciu subtil de mahon persistă ore în șir.

Diptyque Eau Capitale

Imaginează-ți că rătăcești pe străzile Parisului, admirând clădirile Art Nouveau înconjurate de un nor de trandafir moale și paciuli reconfortant. Diptyque Eau Capitale este exact asta: un parfum floral fără gen ușor dulce, fără a fi prea delicat. Luminozitatea sa scoate la iveală cerul albastru chiar și în cele mai înnorate zile, cu un amestec puternic de bergamotă, boabe de piper roz, trandafir, ylang ylang și scorțișoară.

Calvin Klein Euphoria

Calvin Klein Euphoria este lemnos și cald, este primitor într-un mod care necesită atenție și atrage încredere. Notele delicioase de fructe sunt pline de farmec, îmbinând fructe exotice și florale seducătoare cu note de rodie, persimmon suculent, chihlimbar, violetă neagră și lemn de mahon. Este imposibil să treci neobservat când porți Euforia, care pare să încurajeze intimitatea.

Vera Wang Princess

Caise, mandarină, nufăr, ciocolată neagră și tuberoză fac ca Princess de la Vera Wang să fie aproape bun de mâncat. Aceste parfumuri damă își îmbrățișează purtătorul cu o aromă blândă, moale de fructe, care reușește să fie dulce și sofisticată în același timp. Numele „Princess” ar putea evidenția indicii reconfortante și delicate ale acestui parfum, dar promite un parfum mai întunecat și complex, care îl face să iasă în evidență.

Michel Germain Sexual

Acest parfum emană scântei de dorință sexuală, dar promite și o lume de rafinament, romantism și mister francez. Este alcătuit din straturi calde, orientale, picante și feminine care așteaptă să fie dezbrăcate, cu o bază adâncă de tămâie, smirnă și lemn de santal. Desfacerea acestor straturi dezvăluie o margine mai fumurie și mai întunecată. Scorțișoara și vanilia ușurează starea de spirit, în timp ce notele subiacente de fructe de pădure sălbatice și flori de pasiune adaugă o dulceață inocentă. Caprifoiul și frezia completează buchetul, contrastat de un ton cremos.

Montblanc Femme Individuelle

Aceste parfumuri dama feminine, orientale combină clasa și rafinamentul. Montblanc Femme Individuelle este parfumul cu care se parfumează în grabă femeia ocupată și independentă. Este elegant și cald, cu o injecție de piper roz și coacăz negru acru pentru a adăuga o notă de culoare și note de floare de lotus, păducel și trandafir care amintesc de un pat de petale. Cu o bază de paciuli, chihlimbar, mosc și vanilie, este un parfum care îți dă încredere.

Citiţi mai departe

Actualitate

Amenzi de până la 20.000 de lei pentru terenurile cu ambrozie. Reprezentanții Primăriei Lugoj încep controalele

Publicat

în

ambrozie-lugojPrimăria Municipiului Lugoj informează cetățenii că în conformitate cu Legea nr. 62/2018, proprietarii sau deținătorii de terenuri, administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole au obligația să desfășoare lucrări de prevenire, combatere și distrugere a buruienii ambrozia, pentru evitarea instalării și răspândirii ei pe terenurile intravilane sau extravilane, iar în cazul prezenței acesteia, pentru eliminarea ei.
În scopul distrugerii și a prevenirii răspândirii ambroziei, se impune desfășurarea periodică a unor lucrări de întreținere a terenurilor prin cosire, smulgere, erbicidare sau alte lucrări și metode specifice. Aceste măsuri trebuie efectuate în perioada cuprinsă între răsărirea acestei plante și apariția primelor inflorescențe, respectiv cel târziu până la data de 30 iunie a fiecărui an.
Având în vedere HG 707/2018, art. 2 și 3, în perioada următoare, începând cu data de 7 mai 2021, angajați ai Primăriei Municipiului Lugoj, având atribuții în acest domeniu, vor face verificări pentru identificarea terenurilor infestate cu buruiana ambrozia.
Nerespectarea prevederilor obligațiilor legale privind combaterea ambroziei constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment. Nerespectarea prevederilor din avertisment se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele fizice şi cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru persoanele juridice;

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite