Connect with us

Administrație

Problema deszăpezirii, încă nu este rezolvată. Primarul ar putea să fie nevoit să ceară ajutorul voluntarilor

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu a anunțat că nu s-a încheiat încă un contract cu o firmă pentru deszăpezirea orașului. Acest lucră se întâmplă din cauză că negocierile au pornit foarte târziu, pentru că fosta administrație nu a rezolvat această problemă la timp, iar firmele profită de acest lucru și cer sume aberante.

RETIM

Într-o postare pe pagina sa de socializare, Claudiu Buciu arată că a avut discuții cu mai multe societăți. Cele care au prețuri acceptabile nu au utilajele necesare, iar cele care asu utilajele au prețuri mult prea mai.

Iată, mai jos, mesajul primarului.

AUTOLIV

„Așa cum v-am anunțat, saptamana aceasta am inceput discutiile cu doua societati din Lugoj, care detin utilajele necesare desfasurarii operatiunii de deszapezire. Am considerat firesc sa ne adresam, in primul rand, firmelor din Lugoj.
Luni, una dintre societati ne-a comunicat urmatoarele tarife: 74,08 RON/ora de activitate – Autobasculanta echipata cu lama cu latimea de minimum 2,5 m si raspanditor (sararita) cu capacitate de minimum 4 mc, respectiv 26,01 RON/ora de stationare in limita a maximum opt ore/zi. Am solicitat si am si convenit sa nu platim stationarea, avand in vedere faptul ca, oricum, utilajele sunt garate la Lugoj. Materialul antiderapant urma sa fie platit tot de primarie.
Astazi am avut o noua discutie, urmand sa incheiem contractul cel tarziu luni, avand in vedere ca se anunta conditii meteorologice (incepand de duminica) care ar putea necesita interventia utilajelor de deszapezire / imprastiere a materialului antiderapant.
Spre dezamagirea noastra, pretul solicitat astazi a fost de 180 RON / ora de activitate!
In aceste conditii nu am putut proceda mai departe la semnarea unui contract. Cealalta societate nu dispune decat de un utilaj.
In cursul zile de astazi am avut discutii cu alte doua societati, tot din Lugoj. Una dintre acestea ne-a solicitat un tarif exagerat, apropiat de cel mentionat mai sus. Cu cealalta vom incheia in cel mai scurt timp un contract, insa detine putine utilaje si are o disponibilitate restransa, avand in vedere ca este deja angajata si in alte contracte.
Luni vom lansa un anunt public pe platforma nationala de achizitii publice, in scopul identificarii oricaror altor ofertanti. Fac mentiunea ca fosta administratie nu a dotat primaria cu niciun utilaj destinat operatiunilor de deszapezire si nici nu a demarat vreo procedura de achizitie a serviciilor de deszapezire. La fel, primaria nu detine nici material antiderapant. Colegii din primarie nu erau dotati nici macar cu rudimentarele spargatoare de gheata, care servesc pentru a indeparta gheata de pe trotuarele din proximitatea scolilor, spitalului sau a altor institutii publice.

Oricat va fi de greu, si chiar daca va fi necesar sa apelam la voluntari, va asiguram ca vom reusi sa mentinem drumurile circulabile in conditii normale”

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Luna aceasta încep lucrările de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est. Termenul de execuție este estimat la 3 ani

Publicat

în

Autoritățile au anunțat că din luna martie încep lucrărilor de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est al Magistralei CFR București-Timișoara. Proiectul, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va aduce îmbunătățiri semnificative în infrastructura feroviară a României.

RETIM

Cu o lungime de 54 de kilometri, acest tronson va fi modernizat pentru a permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h, sporind eficiența și confortul călătoriei. Contractul pentru aceste lucrări a fost semnat cu un constructor din Spania, valoarea acestuia ridicându-se la aproape 2 miliarde de lei, iar autoritățile sunt hotărâte să respecte acest grafic strâns.

Această investiție face parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează modernizarea a aproximativ 160 de kilometri de linie de tren între Caransebeș, Timișoara și Arad. Toate cele patru loturi au beneficiat de finanțare din PNRR.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte milioane de euro de la bugetul local, adăugați la costurile privind construcția noului spital din Lugoj

Publicat

în

În ultima ședință a Consiliului local din Lugoj, unul dintre proiectele aflate pe ordinea de zi s-a referit la actualizarea devizului general pentru construcția noului spital. Valoarea devizului a crescut cu șapte milioane de euro, pe lângă ce 150 de milioane din finanțarea din PNRR.

RETIM

„Ce se întâmplă? Toată piața de construcții a fost bulversată de pandemie și de războiul din Ucraina și prețurile cresc într-un ritm accelerat. Și atunci Statul Român a introdus un capitol 7 – Actualizări. Noi am actualizat devizul în limitele finanțării noastre, fără a depăși plafonul de finanțare semnat. Prevăzători fiind, de la momentul semnării, noi am prevăzut o rezervă de 11 milioane de euro la proiect. În urma reevaluării devizului general, arhitectul ne-a spus că ar trebui să mai adăugăm undeva la 7 milioane de euro. Banii i-am luat din acea rezervă de implementare”, a declarat Claudiu Buciu, managerul de proiect al construirii noului spital din Lugoj.

Prima procedură de achiziție publică pentru găsirea unui constructor în vederea ridicării noului spital a eșuat. Constructorul selectat nu îndeplinea condițiile privind experiența în construirea de spital de asemenea mărime. Primăria Lugoj se pregătește să reia procedura de achiziție publică, urmând ca zilele următoare să lanseze o nouă licitație.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

110 persoane solicită în prezent casă de la Primăria Municipiului Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Municipiului Lugoj a inițiat un proiect privind stabilirea listei de priorități pentru închirierea de locuințe sociale, în conformitate cu prevederile legale și cu analiza detaliată a situației sociale din oraș. Documentul va fi discutat de către consilierii locali, în ședința din 29 februarie.

RETIM

Conform documentului, întocmit pe baza Procesului-verbal al Comisiei sociale de analizare a cererilor de locuințe din fondul de stat, lista de priorități a fost actualizată și cuprinde 110 persoane aflate în situații de nevoi locative.

Locuințele sociale urmează să fie repartizate de către autoritățile administrației publice locale conform criteriilor stabilite, într-o ordine de prioritate care să reflecte nevoile și situațiile de urgență ale solicitanților. Conform reprezentanților Primăriei Lugoj, în această perioadă se efectuează și un inventar al locuințelor aflate în fondul de stat urmând identificarea celor care pot fi atribuite.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

Digul din centrul Lugojului, grav afectat de inundațiile din urmă cu patru ani, e încă în stare precară

Publicat

în

FOTO Arhiva

Digul din centru municipiului Lugoj, grav afectat de inundațiile devastatoare din urmă cu patru ani, rămâne într-o stare precară și astăzi, deși autoritățile promiteau repararea acestuia imediat după inundațiile din iunie 2020. Situat în cartierul Ștrand, digul de beton în lungime de aproape un kilometru continuă să fie o amenințare pentru comunitate.

RETIM

Responsabilii de la Apele Române anunțau acum doi ani că Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) va începe procedura de achiziție pentru reparații, iar proiectul tehnic a fost deja remis. Cu toate acestea, digul rămâne nereparat până în prezent.

Proiectul tehnic prevedea refacerea părților deteriorate ale parapetului, etanșarea rosturilor și fisurilor, și asigurarea unei permeabilități reduse la apă pe o lungime de 970 de metri. Cu toate acestea, lucrările nu au început din lipsă de acoperire bugetară.

AUTOLIV

Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt al ABA Banat, a confirmat că investiția este prinsă în bugetul de investiții și că anul acesta se vor executa lucrările de refacere a digului.

Refacerea digului din centrul Lugojului, pe tronsoanele avariate de viituri, face parte din lucrarea complexă de investiții propusă de ABA Banat, și anume consolidare și reprofilare râu Timiș pe sector Lugoj, frontieră Serbia, județul Timiș. Este vorba de o lucrare foarte mare, întinsă până la granița cu Serbia. Achiziția execuției lucrărilor a fost finalizat anul trecut, în decembrie 2023, când a fost semnat și contractul de execuție al lucrărilor propuse. Lucrările prevăzute în această investiție vastă vor începe până în luna aprilie a acestui an. Nu ne putem pronunța cu exactitate când anume vor începe efectiv lucrările la parapetul de beton din municipiul Lugoj, dar putem spune vor demara anul acesta”, a declarat purtătorul de cuvânt, pentru Lugojeanul.ro.

În lipsa unei intervenții rapide și eficiente, cartierul Ștrand rămâne expus riscului de noi inundații și pagube materiale semnificative.

Citiţi mai departe

Cele mai citite