Connect with us

Administrație

Erwin Floroni: „Credeți că de prost strig de atâția ani că avem nevoie de spital nou!?”

Publicat

în

Foto Arhiva

Tragedia de la Piatra Neamț și două mesaje, postate la sfârșitul săptămânii trecute de către primarul Claudiu Buciu, au readus în prim plan situația spitalului din Lugoj. Buciu a atras atenția că nici spitalul din Lugoj nu are autorizație ISU.

„Spitalul din Lugoj nu mai are autorizație de securitate la incendiu de peste 20 de ani! A făcut cineva, ceva? Au pus camere video peste tot pe unde au putut, au pus becuri în parcul spitalului, ori bariere la poarta de la intrare, însă nimic pentru a crea condițiile legale de siguranță în exploatare. Care era prioritatea? A trebuit să facem, la propriu, scandal pentru ca spitalul să fie dotat cu aparatura. Este oare firesc? Nici măcar apa caldă la robinete nu avem…Vom verifica, începand de luni, toate clădirile publice și toate activitățile private (care dețin autorizatie de funcționare eliberată de primărie) din punct de vedere al respectării normelor de securitate la incendiu”, a scris primarul Lugojului, pe pagina sa de Facebook.

RETIM

Într-o altă postare pe tema spitalului, Claudiu Buciu a arătat că a primit multe mesaje prin care a fost informat că e frig în spital și nu merge căldura. Erwin Floroni, directorul spitalului din Lugoj a explicat care este situația.

„90 la sută din spitalele din România nu au autorizație ISU. Pentru că aceste autorizații se obțin la construirea unei clădiri, iar atunci când s-au construit nu exista această reglementare. Toate spitalele depun documentații pentru aviz ISU, că autorizare nu mai ai cum să o primești dacă clădirea a fost construită. Unele primesc avizul, altele nu primesc. Avizele ISU se dau pentru instalațiile electrice, pentru ieșirile de urgență, lift în clădirile cu etaj și așa mai departe. E clar că nu pot să obțin aviz ISU pentru toate clădirile din spital. În momentul de față, avem autorizație ISU pentru Urgență, pentru că s-a construit după introducerea acestei reglementări și vom avea pentru Ginecologie, care are aviz favorabil, dar vom obține autorizație pentru că a fost construită după introducerea acestor reglementari. În rest, tot ce am făcut reabilitări nu sunt cu autorizație de la ISU, pentru că nu am avut nevoie de autorizație de construcție și astfel nu primim autorizație de la ISU. Toate astea au fost băgate de ISU după problemele de la Colectiv, doar ca ei să iasă basma curată. Dacă se vorbește atât că nu au spitalele autorizații de la ISU, din Neamț sau unde s-au mai întâmplat nenorociri, atunci de ce ne dă aviz de funcționare. Să închidă șandramaua!”, spune Floroni, managerul spitalului lugojean.

Floroni spune că spitalul nou este extrem de necesar, pentru că nici la Lugoj și nici în alte orașe spitalele construite de 100 de ani nu mai pot răspunde la standardele actuale.

„Noi am schimbat rețeaua electrică centrală și rezistă. Rețelele de interior sunt aceleași ca acum 100 de ani, nu am ce să le fac. Sunt clar subdimensionate toate. Aparatura e tot mai multă. La ATI am reușit să schimbăm rețeaua electrică, pentru că l-am renovat. Dar pe pavilionul 1, de exemplu, nu am de unde să știu cum va rezista, acolo clar că avem o problemă. Eu de ce strig de ani de zile că trebuie spital nou? Credeți că de prost? Eu știu construcții, mai ales că am terminat un liceu de profil, la electro, eu știu de ce strig că avem nevoie de spital nou. Pentru că acest spital, la felul cum arată acum, nu ai cum să-l reabilitezi, să-l faci la standardele actuale. Ar trebui să-l spargi tot și să-l refaci de la zero, refăcute toate instalațiile electrice, de apă, de canal”, afirmă Erwin Floroni.

Directorul spitalului a lămurit și problema căldurii în spital.

„Am dat drumu la căldură în spital, dar nu putem să dăm 24/24 pentru că încă este cald afară. Merge căldura de seara de la 18.00, până a doua zi la 12.00. O să fie foare cald în clădire, pentru că temperaturile nu sunt scăzute afară. Dar dacă așa se dorește. O să stea oamenii cu geamurile deschise. O mare parte din oameni spun deja că e foarte cald în spital. În mod normal, într-o încăpere de spital trebuie să fie maxim 22 de grade. Unii sunt învățați acasă și cu 30 de grade. Alora le va fi frig în spital și la 29 de grade și mereu vor avea de comentat”, a mai spus Floroni.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojenii sunt invitați de Primărie să completeze un chestionar privind calitatea vieții și dezvoltării urbane

Publicat

în

Foto eyeinthesky.ro

answear.ro Primăria Lugoj invită cetățenii să participe la un chestionar dedicat satisfacției lor cu privire la calitatea vieții din perspectiva dezvoltării urbane durabile. Acest demers face parte dintr-o cercetare extinsă privind dezvoltarea urbană sustenabilă și va servi drept barometru pentru progresul înregistrat în Regiunea Vest.

Cetățenii sunt încurajați să ofere feedback cu privire la satisfacția lor cu privire la calitatea vieții din perspectiva dezvoltării urbane durabile. Chestionarul este adresat tuturor locuitorilor orașului Lugoj și va oferi o imagine detaliată asupra nevoilor și priorităților comunității în ceea ce privește mediul înconjurător și calitatea vieții.

RETIM

Prin intermediul acestui chestionar, autoritățile locale doresc să obțină perspective diverse și să reflecte cât mai fidel opiniile cetățenilor. Răspunsurile participanților vor fi tratate cu confidențialitate și în conformitate cu reglementările GDPR. Informațiile colectate vor fi anonime și utilizate exclusiv în scopul reprezentării diversității de opinii din întregul oraș.

Chestionarul îl găsiți și îl puteți completa aici

Citiţi mai departe

Administrație

Program de lucru pentru 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2023, Zona 1 și Zona 0 – Recomandări pentru sezonul rece

Publicat

în

©Cornel Putan

Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor săi informații referitoare la programul de lucru în perioada 30 Noiembrie – 1 Decembrie și recomandări pentru sezonul rece.

PROGRAMUL DE LUCRU

RETIM

COLECTARE DEȘEURI

RETIM va continua colectarea deșeurilor menajere de la persoanele fizice și agenții economici fără întreruperea activității în cele două zile libere, 30 Noiembrie și 1 Decembrie, asigurându-se continuitatea serviciului.

BIROURI DE RELAȚII CLIENȚI ȘI CASIERII – Timișoara și Lugoj

Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi închise în data de 30 Noiembrie și 1 Decembrie, reluându-și activitatea conform programului obișnuit de luni, 4 decembrie, între orele 08:00 și 16:00.

CELE 4 CENTRE DE COLECTARE A DEȘEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCȚII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON DIN TIMIȘOARA

Centrele puse la dispoziția cetățenilor de Primăria Timișoara și gestionate de RETIM vor fi închise pe 30 Noiembrie, iar activitatea se va relua conform programului obișnuit din 2 decembrie:

  1. Calea Torontalului, nr. 94(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  2. Calea Moșniței, nr. 2-4(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  3. Avram Imbroane, nr. 70(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  4. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr. 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)

RECOMANDĂRI PENTRU SEZONUL RECE

Pentru o mai bună gestionare a deșeurilor în condiții de iarnă:

  • Utilizatorii care fac colectarea în sacii galbeni trebuie să îi lege bine pentru a evita umezirea conținutului în cazul precipitațiilor sub formă de ploaie sau ninsoare. Ca de obicei, RETIM recomandă cetățenilor să depoziteze în pubele sau saci deșeurile reciclabile golite, clătite, pliate, turtite sau strivite;
  • Pentru că, din cauza gradului de umiditate mare, există riscul ca ceea ce se depozitează în pubelele de rezidual să înghețe, RETIM îi sfătuiește pe utilizatori să țină aceste recipiente în zone adăpostite și să le facă disponibile pentru colectare conform programului obișnuit, pentru a evita blocarea deșeurilor sau deteriorarea lor în momentul golirii, dacă deșeurile au înghetat.

 

Pentru sesizări legate de colectarea deșeurilor, RETIM poate fi contactată prin Call Center la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00–19:00 sau prin email la contractare@retim.ro.

Citiţi mai departe

Administrație

Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „

Publicat

în

FOTO Cristian Dan Stanciu

Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.

Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.

RETIM

„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști

Publicat

în

Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.

pieseautoscan.roScandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.

RETIM

Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.

Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”

Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.

„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.

Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței

topsport.roConsilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.

„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.

În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.

Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.

Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite