Noul primar al Lugojului a enumerat proiectele moștenite de la vechea administrație, declarând că pe unele le consideră fie prea complicate, fie inutile pentru viitorul orașului.
În conferința de presă de marți, edilul a făcut referire și la posibila mutare a primăriei orașului într-un sediu temporar, până ce palatul administrativ va fi supus unor lucrări de reabilitare.
Dobra a spus că mutarea nu este fezabilă, și că nu este de acord cu ea.
„Reabilitarea sediului primăriei. Un proiect în valoare de 17 milioane de lei. Un proiect care ia, din bugetul local, 7 milioane de lei. Chiar era necesară această reabilitare? Mai mult decât atât, unde vom muta primăria? Nu s-a luat în calcul absolut nicio locație, și nici nu agreez de a muta primăria într-o zonă privată, să plătim chirie ani de zile până se va finaliza lucrarea”, a declarat Călin Dobra, primarul Lugojului.
Chiar și așa, edilul a spus că proiectul, deși nu este pe deplin anulat, va fi mutat la coada listei de priorități.
„Se pune problema prioritizării proiectelor. Avem următorul avantaj, documentațiile realizate și plătite au o durată de valabilitate de 7 ani. Am putea face o prioritizare a acestor proiecte și vă dau un exemplu: cred că reabilitarea primăriei nu este o prioritate și am putea reașeza aceste proiecte într-o ordine prioritară și să le ducem mai departe mai târziu, în anii următori, când vom identifica alte surse de finanțare”, a explicat primarul.
În luna mai, Primăria Municipiului Lugoj anunța încheierea licitației pentru demararea unui proiect major de reabilitare energetică a clădirii administrative, o inițiativă care urmărea aducerea clădirii la standardele moderne de eficiență energetică și accesibilitate. Valoarea totală estimată a lucrărilor se ridică la 12.623.788,25 RON fără TVA.
Proiectul includea o serie de lucrări esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii și a condițiilor de utilizare a clădirii. Citește aici știrea inițială.