Administrație
Primarul Claudiu Buciu sesizează DNA-ul în urma descoperirilor făcute în Primăria Lugoj
Claudiu Buciu, primarul Lugojului, a anunțat că a găsit nereguli mari la una dintre cele mai importante investiții derulate în Lugoj, în ultimii ani. Este vorba de reabilitarea rețelei de apă. Buciu afirmă că în urma unor înțelegeri dintre fostul primar și constructor s-au executat lucrări neconforme cu proiectul, cu materiale mult mai proaste, care au fost plătite la valoarea din proiect.
„Din păcate realitatea pe care o cunoșteam noi nu s-a potrivit cu cea din teren, în special cu privire la noile rețele de apă. Am avut surpriza să constatăm că ele nu au fost construite conform proiectului tehnic și implicit conform contractului. Pe parcursul derulării contractului s-a schimbat soluția tehnică pe baza unor înțelegeri verbale, între fostul primar și conducerea antreprenorului desemnat să execute aceste lucrări. Din păcate toate situațiile de lucrări, ulterioare acestei înțelegeri, sunt redactate prin utilizarea falsului. Adică au fost plătite alte lucrări decât cele executate”, spune primarul Lugojului.
Claudiu Buciu susține că lucrările executate nu sunt de calitate, din cauza materialelor proaste folosite, iar diferența dintre ce s-a executat și ce s-a plătit va fi imputată celor care au semnat situațiile de lucrări.
„În acest scop, vom demara procedurile pentru a convoca Comisia de disciplină ca un prim pas, în vedere analizării comportamentului funcționarilor care au certificat astfel de lucrări, care nu corespundeau cu realitatea. Unul dintre funcționari a ieșit deja anticipat la pensie, asta nu înseamnă că va scăpa de răspundere. Alt funcționar este în concediu de odihnă, așteptăm să se întoarcă să-l convocăm să ne explice ce s-a întâmplat, pentru a lua o decizie ținând cont și de poziția dânsului”, afirmă Buciu.
Primarul Lugojului spune că relația cu constructorul este blocată, în sensul că acesta a anunțat că nu îi mai convine să mai execute lucrările la prețurile cuprinse în contract, dar nici nu mai răspunde la solicitările administrației locale de a lămuri unele probleme. Claudiu Buciu spune că Primăria Lugoj va deschide un proces și împotriva constructorului și va sesiza DNA-ul în privința neregulilor. Primarul a precizat că toți cei care au girat aceste nereguli vor răspunde, inclusiv fostul primar, Francisc Boldea.
Administrație
Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj
Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.
“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate.
Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public.
Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.
Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.
Administrație
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
Administrație
Au explodat amenzile pentru lugojenii prinși că aruncă gunoaie în loc nepermis sau parchează neregulamentar
Amenzi de până la 40.000 de lei la Lugoj, pentru cei care aruncă gunoaiele în locuri nepermise, dar și pentru cei care parchează mașini ilegal. Consilierii locali au votat mărirea amenzilor pe care le pot aplica polițiștii locali pe raza orașului, atât în domeniul depozitării de gunoaie în locuri nepermise, cât și pentru cei care își lasă mașinile pe unde îi taie capul.
Potrivit noilor reglementări locale, agenții de la serviciul de poliție aflat în subordinea primăriei poate să aplice următoarele amenzi:
-abandonarea de deșeuri – Legea 211: între 3.000 – 6.000 de lei pentru persoane fizice; între 20.000 – 40.000 de lei pentru persoane juridice;
-parcarea pe loc nepermis (handicap): între 2.000 – 10.000 de lei.
Chiar dacă efectivele Poliției Locale sunt parțial direcționate spre gestionarea pandemiei în starea de alertă, zeci de amenzi mărite au fost deja aplicate pentru lugojenii prinși că nu respectă normele în vigoare.
-
Social21 de ore în urmă
Situația din spitalul lugojean care l-a iritat pe primar. „Sunați-mă direct, când treceți prin așa ceva!”
-
Administrație3 ore în urmă
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
-
Socialo zi în urmă
Lugojul va avea un nou protopop. Ioan Cerbu părăsește funcția după 21 de ani
2 Comments