Connect with us

Administrație

Primarul Claudiu Buciu sesizează DNA-ul în urma descoperirilor făcute în Primăria Lugoj

Publicat

în

Claudiu Buciu, primarul Lugojului, a anunțat că a găsit nereguli mari la una dintre cele mai importante investiții derulate în Lugoj, în ultimii ani. Este vorba de reabilitarea rețelei de apă. Buciu afirmă că în urma unor înțelegeri dintre fostul primar și constructor s-au executat lucrări neconforme cu proiectul, cu materiale mult mai proaste, care au fost plătite la valoarea din proiect.

Meniul zilei Octavian

„Din păcate realitatea pe care o cunoșteam noi nu s-a potrivit cu cea din teren, în special cu privire la noile rețele de apă. Am avut surpriza să constatăm că ele nu au fost construite conform proiectului tehnic și implicit conform contractului. Pe parcursul derulării contractului s-a schimbat soluția tehnică pe baza unor înțelegeri verbale, între fostul primar și conducerea antreprenorului desemnat să execute aceste lucrări. Din păcate toate situațiile de lucrări, ulterioare acestei înțelegeri, sunt redactate prin utilizarea falsului. Adică au fost plătite alte lucrări decât cele executate”, spune primarul Lugojului.

Claudiu Buciu susține că lucrările executate nu sunt de calitate, din cauza materialelor proaste folosite, iar diferența dintre ce s-a executat și ce s-a plătit va fi imputată celor care au semnat situațiile de lucrări.

„În acest scop, vom demara procedurile pentru a convoca Comisia de disciplină ca un prim pas, în vedere analizării comportamentului funcționarilor care au certificat astfel de lucrări, care nu corespundeau cu realitatea. Unul dintre funcționari a ieșit deja anticipat la pensie, asta nu înseamnă că va scăpa de răspundere. Alt funcționar este în concediu de odihnă, așteptăm să se întoarcă să-l convocăm  să ne explice ce s-a întâmplat, pentru a lua o decizie ținând cont și de poziția dânsului”, afirmă Buciu.

RETIM

Primarul Lugojului spune că relația cu constructorul este blocată, în sensul că acesta a anunțat că nu îi mai convine să mai execute lucrările la prețurile cuprinse în contract, dar nici nu mai răspunde la solicitările administrației locale de a lămuri unele probleme. Claudiu Buciu spune că Primăria Lugoj va deschide un proces și împotriva constructorului și va sesiza DNA-ul în privința neregulilor. Primarul a precizat că toți cei care au girat aceste nereguli vor răspunde, inclusiv fostul primar, Francisc Boldea.

 

Administrație

Cum a cheltuit Primăria Lugoj peste 300 de mii de lei pentru o achiziție care nu folosește la nimic

Publicat

în

În afara lucrărilor prost executate, fosta conducere a Primăriei Lugoj a lăsat moștenire și mai multe contracte încheiate, care nu mai pot fi reziliate, pentru achiziții cărora noul primar nu le vede rostul. Primarul Claudiu Buciu spune că administrația locală trebuie să plătească o sumă imensă pentru două ecrane gigant, cu care nu are ce să facă.

Meniul zilei Octavian

„Ecran video cu leduri, pentru exterior, două bucăți. Fosta administrație a considerat că sunt necesare, nu știm pentru ce. Sunt ecrane video de dimensiuni foarte mari 6/4 metri, prin care să informeze cetățenii, nu știm cu privire la ce. S-au achiziționat la valoarea de 352 de mii de lei, nu sunt încă plătite, pentru că trebuie autorizată și amplasarea lor.  Nu știm unde să le amplasăm, dacă știam pentru ce au fost gândite, atunci poate am putea găsi un loc și pentru amplasarea lor. Nu putem să le mai dăm înapoi, pentru că s-a semnat contractul de achiziție”, a declarat primarul Lugojului.

Claudiu Buciu a spus că unul dintre ecrane ar putea fi montat ca tabelă video la stadion, însă până în prezent nu s-a găsit destinație pentru cel de-al doilea.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj se pregătește pentru construcția unei noi uzine de apă

Publicat

în

FOTO arhiva

Primăria Lugoj pregătește documentele necesare pentru construcția unei noi uzine de apă. Este vorba despre o uzină în totalitate nouă, care ar urma să fie construită pe locul actualei Uzine 1, dintre Lugoj și Tapia.

Meniul zilei Octavian

În același proiect e prinsă și reabilitare fântânilor care extrag apa de la mare adâncime și alimentează această uzină. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că au fost prinși bani în bugetul local din acest an, pentru întocmirea tuturor documentelor necesare pentru acest proiect.

„Am bugetat 1,5 milioane de lei, pentru studiu de fezabilitate, proiect tehnic și caiet de sarcini, în vederea modernizării sau mai bine zis a construirii unei uzine noi pe strada Tapiei. Uzina de apă nr.1, după toate evaluările făcute, de mai multe echipe de specialiști, cu care ne-am consultat și au fost la fața locului, nu mai corespunde și trebuie construită o uzină nouă, dacă vrem să avem apă curată la robinete. Această modernizare va cuprinde și forajele și aducțiunile până la fântână. Sper ca, după finalizarea documentelor, să găsim și o finanțare pentru executare, dacă nu, vom apela la un împrumut bancar, fiind extrem de necesară pentru Lugoj o astfel de investiție”, a declarat Buciu.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

A fost finalizat bugetul Lugojului. La începutul săptămânii viitoare ajunge la votul consilierilor locali

Publicat

în

Executivul lugojean a finalizat proiectul de buget pentru anul 2021. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că, cel mai probabil, luni, 26 aprilie, se va discuta în ședința Consiliului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. „Fosta administrație nu ne-a lăsat absolut nimic”, a declarat primarul, referindu-se la studiile și proiectele pentru obținerea unor finanțări U.E.

Meniul zilei Octavian

De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie achiziționate în leasing. De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

Cinci milioane de lei au prevăzut edilii pentru achiziția unor imobile: clădirile societății Meridian 22, care vor fi scoase la licitație, terenurile de la școala nr.1, fostul sediu al unității a A Textila, Casa de Cultură a Sindicatelor etc.

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc. Lugojul va avea în continuare un fond de rulment de 70 de milioane de lei, format de fosta administrație și care va trebui păstrat.

 

Citiţi mai departe

Administrație

A căzut la datorie și ultimul utilaj al administrației din Lugoj, după ce a fost oprit în trafic de polițiști

Publicat

în

FOTO Arhiva

Ultimul camion, cu care se transporta gunoiul din Lugoj spre Ghizela și aparținea administrației locale, a fost tras pe dreapta de polițiști.

Meniul zilei Octavian

„Astăzi, am aflat că serviciul de salubritate înființat de fosta conducere nu a fost niciodată licențiat și nu are drept de operare. Adică a funcționat ilegal. În Primărie, nimeni nu știe nimic, toată lumea dă din umeri. Am aflat asta, pentru că astăzi a fost oprit în trafic camionul care transporta gunoiul de la gropile clandestine, la Gizela. Neavând licența ne-a fost pus în vedere că nu mai putem transporta gunoiul”, a declarat Claudiu Buciu.

Aproape toate utilajele și autovehiculele cu care administrația efectua tot felul de servicii în Lugoj sunt sub poprire, la Meridian, pentru datoriile de peste 5 milioane de lei către Apele Române și urmează să fie scoase la licitație. Primăria a prins în acest an sume importante în proiectul de buget, pentru achiziția de utilaje și autovehicule pentru serviciile de salubritate, apă și canal.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite