Administrație
Meridian se apropie de faliment. 25 % dintre angajați vor fi trimiși acasă
Societatea Merdidian 22 se apropie cu pași repezi de faliment. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că Primăria Lugoj și-a retras echipamentele și utilajele de la Meridian, după ce Curtea de Conturi a sesizat că procedura prin care au fost cedate gratuit societății nu a fost legală.
“Curtea de Conturi ne obligă să închiriem aceste utilaje, la valoarea minimă de amortizare. În plus Curtea ne obligă să recuperăm sumele care ar fi trebuit să fie plătite conform acestor reguli. O să solicităm Meridianului să plătească aceste sume și de astăzi o să stabilim care este valoarea pe care trebuie să o achite lunar pentru închirierea echipamentelor (pompe, excavatoare, încărcătoare etc). Dacă Meridian nu își permite să plătească, va trebui să se descurce cu echipamentele lor, ceea ce este imposibil. Am mai decis să achiziționăm clădirile pe care Meridian le are în proprietate și își desfășoară activitatea, precum și clădirile fostului ștrand din Cotu Mic și care sunt ipotecate la o bancă, pentru suma de un milion cincizeci de lei. Vrem să protejăm patrimoniul orașului și pentru că terenurile de sub aceste clădiri aparțin municipiului. Ștrandul avem intenția să-l modernizăm într-un termen de doi ani”, a declarat primarul Lugojului.
Claudiu Buciu spune că nu mai există nicio șansă pentru salvarea societății de apă și canal, care aparține consiliului local.
„Meridian 22 intră în reorganizare, faliment și și lichidare. Datoriile sunt prea mari ca să le mai putem plăti. Patrimoniul Meridian nu acoperă nici 20 la sută din valoarea datoriilor, pe lângă cele de la Apele Române mai sunt: un milion la bancă și către alți funizori 1,8 milioane. Situația financiară a societății este una critică. Luna aceasta vom propune consiliului local reducerea personalului cu 25%. Din fericire am reușit să obținem înțelegere la Apele Române, pentru a suspenda amenzile pentru o perioadă de un an, perioada în care să identificăm soluția tehnică pentru a pune în funcțiune stația de epurare. Amenzile au ajuns la un nivel foarte mare, 5,4 milioane de lei până în prezent. Apele Române vor trece la executarea Meridian pentru aceste datorii”, susține Claudiu Buciu.
Primarul Lugojului spune însă că gestionarea serviciului de apă și canal va fi făcută și în viitor de către administrația locală și nu un operator extern.
Administrație
Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj
Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.
“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate.
Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public.
Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.
Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.
Administrație
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
Administrație
Au explodat amenzile pentru lugojenii prinși că aruncă gunoaie în loc nepermis sau parchează neregulamentar
Amenzi de până la 40.000 de lei la Lugoj, pentru cei care aruncă gunoaiele în locuri nepermise, dar și pentru cei care parchează mașini ilegal. Consilierii locali au votat mărirea amenzilor pe care le pot aplica polițiștii locali pe raza orașului, atât în domeniul depozitării de gunoaie în locuri nepermise, cât și pentru cei care își lasă mașinile pe unde îi taie capul.
Potrivit noilor reglementări locale, agenții de la serviciul de poliție aflat în subordinea primăriei poate să aplice următoarele amenzi:
-abandonarea de deșeuri – Legea 211: între 3.000 – 6.000 de lei pentru persoane fizice; între 20.000 – 40.000 de lei pentru persoane juridice;
-parcarea pe loc nepermis (handicap): între 2.000 – 10.000 de lei.
Chiar dacă efectivele Poliției Locale sunt parțial direcționate spre gestionarea pandemiei în starea de alertă, zeci de amenzi mărite au fost deja aplicate pentru lugojenii prinși că nu respectă normele în vigoare.
-
Administrațieo zi în urmă
Ce averi are Claudiu Buciu, noul primar al Lugojului
-
Social23 de ore în urmă
Situația din spitalul lugojean care l-a iritat pe primar. „Sunați-mă direct, când treceți prin așa ceva!”
-
Administrație5 ore în urmă
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze