Connect with us

Administrație

Podul de Fier a ramas fara iluminat ornamental! Primaria nu a anuntat inca Elba despre problema

Publicat

în

lugojul stinge lumina de ora pamantului 21 martie lugojeanul 2013Podul de Fier, prima trecere peste ape din Lugoj, a rămas de câteva zile fără iluminatul ornamental cu care lugojenii s-au obișnuit de câțiva ani. Din primele informații, se pare că de vină ar fi o defecțiune la instalația care înfrumuseța noaptea podul simbol al orașului de pe Timiș. Deși defecțiunea a apărut acum mai multe zile, până la această oră primăria lugojeană nu a înștiințat Elba, firma care se ocupă de această parte de iluminat a orașului, pentru a o remedia. Totuși, chiar dacă a rămas temporar fără iluminat, vestea bună este că podul se pregătește de reabilitare.

Unul dintre cele mai importante mărci ale Lugojului, Podul de Fier, a primit suma de 200.000 de lei din bugetul local al orașului din 2014, pentru efectuarea unei expertize de reabilitare pe parcursul acestui an. Cel mai cunoscut simbol al orașului, Podul de Fier, care a împlinit 100 de ani în 2006, este într-o stare continuă de degradare, motiv pentru care administrația a decis ca, pentru conservarea cât mai bună a monumentului, pe care s-a instalat anul trecut o limită de tonaj, acesta să fie analizat de experți și reparat. Din suma alocată se va realiza însă doar expertiza de reabilitare, care va oferi administrației locale toate datele necesare pentru demararea lucrărilor de reparație.

Construcția Podului de Fier a fost finalizată în luna august a anului 1902. În lungime de aproximativ 100 de metri, trecerea peste apă este delimitată de patru căsuțe de vamă, în care momentan se desfășoară activități comerciale. Podul obișnuia să despartă, la vremea inaugurării, orașul în două părți, cea română și cea germană, lucrarea fiind finalizată în perioada dominației austro-ungare. Pentru construcția podului, fierul folosit a fost adus de la Reșița, cu cari cu boi, astfel că ridicarea lui a fost o muncă asiduă. În ultimii ani, podul a fost înfrumusețat de administrația locală, prin instalarea de lumini ornamentale, care oferă monumentului, deși vechi de peste 100 de ani, o alură modernă.lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Două fişe de proiecte europene, anunţate de Boldea ca şi când ar fi obţinut deja finanţarea

Publicat

în

Astăzi, în ultima conferinţă de presă, Francisc Boldea a prezentat realizările pe care le-a avut în cele trei mandate de primar. Încă de la început a ţinut să precizeze că lasă primăria cu 85 de milioane de lei în cont, bani necheltuiţi. Edilul, încă în funcţie, a mai anunţat că lasă încă două proiecte europene în valoare totală de 19,7 milioane de euro viitorului primar. Doar că cele două proiecte despre care vorbeşte Boldea sunt doar la faza de fişe de proiect, iar până la întocmirea, aprobarea şi finanţare acelor proiecte e cale lungă.

Este vorba despre faptul că în cursul lunii septembrie Primăria Municipiului Lugoj, prin Biroul Management Proiecte Programe, a transmis la ADR Vest două fișe de proiecte spre a fi incluse în procesul de selecție pentru a primi sprijin financiar nerambursabil prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Astăzi , 30 septembrie a fost publicată pe pagina de web a ADR Vest lista fișelor de proiecte selectate pentru județul Timiș, listă pe care se regăsesc ambele fișe de proiect trimise de municipalitatea lugojeană.

Prima fișă de proiect intitulată „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale” va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 1.132.205,76 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 14.900.000 Euro.

Cea de-a doua fișă de proiect este intitulată „Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj” și va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 724.770,00 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 4.800.000 Euro.

Obținerea de fonduri nerambursabile pentru realizarea documentațiilor pentru aceste două proiecte de mare importanță pentru oraș este primul pas necesar pentru accesarea finanțării europene nerambursabile de 19,7 milioane de euro pentru cele două proiecte prin Programul Operațional Regional 2021-2027.

Pentru o mică comparaţie, Primăria Reşiţa are fişe de proiect depuse pentru următorul exerciţiu financiar de peste 300 de milioane de euro.

Citiţi mai departe

Administrație

Când va prelua Claudiu Buciu funcţia de primar şi îşi va începe oficial mandatul

Publicat

în

Conform legii, mandatul primarului declarat ales este validat în termen de 20 de zile de la data desfășurării alegerilor de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află circumscripția electorală pentru care au avut loc alegeri, în procedură necontencioasă. Validarea se realizează la judecătorie, după depunerea raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, potrivit legii privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, prin încheiere pronunțată în camera de consiliu, fără a fi aplicabilă procedura de regularizare a cererii.

Invalidarea alegerii primarului se poate pronunța în cazul în care se constată, potrivit legii privind alegerea autorităților administrației publice locale, încălcarea condițiilor de eligibilitate sau dacă alegerea acestuia s-a făcut prin fraudă electorală.

Încheierea judecătoriei privind validarea sau, după caz, invalidarea alegerii primarului se comunică de îndată prefectului și secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, care are obligația aducerii la cunoștință publică prin afișarea acesteia la sediul unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, în termen de cel mult 24 de ore de la comunicare.

În termen de 2 zile de la aducerea la cunoștință publică, cei interesați pot formula apel împotriva încheierii judecătoriei de validare sau invalidare a alegerii primarului la tribunal.

După validarea primarului de către judecătorie se convoacă prima ședință privind ceremonia de constituire sau, după caz, într-o ședință extraordinară a consiliului local, unde primarul ales va depune jurământul.

Conform unor surse din Primăria Lugoj predarea şi primirea postului de la vechiul, pentru noul primar nu se va face mai devreme de săptămâna viitoare, dar încă nu e stabilită o dată sigură. În luna iunie, mandatele aleşilor locali aflaţi în funcţie au fost prelungite de Guvern, din cauza amânării alegerilor, până la 1 noiembrie, cel târziu.

Citiţi mai departe

Administrație

Cine sunt consilierii locali din Lugoj. PNL a obţinut majoritatea mandatelor

Publicat

în

FOTO ARHIVA

Conform rezultatelor provizorii, la Consiliul Local Lugoj PNL va avea 11 consilieri, PSD va avea patru consilieri iar USRPLUS trei consilieri, după redistribuire, iar PMP unul.. Conform listelor depuse de partidele lugojene, consilierii din următorul mandat vor fi următorii.

PNL Bogdan-Ștefan Blidariu, Cristian-Dorinel Cornean, Mihai-Cornel Anghel, Ionel-Dănuț Cliciovan, Diana Maria Szucs, Mihai Agache, Sorin-Ciprian Jivulescu, Adrian-Doru Serendan, Nicoleta Mîrșevină, Ioan Câmpean, Flavia-Lorena Cut-Lupulescu.

PSD Francisc-Constantin Boldea, Nicu Bădina, Iosif Crăciunescu, probabil plus Cristian Galescu, la redistribuire.

USRPLUS Daniela Țepeș Paleu, Paul Sebastian David, probabil plus Lajos Ernestin Vari, la redistribuire.

PMP Liviu Brînduşoni

Mai pot apărea modificări, în funcţie de rezultatele de la Consiliul Judeţean Timiş, dacă există consilieri lugojeni care se află pe listele pentru CJT.

Citiţi mai departe

Cele mai citite