Connect with us


Administrație

Peste cinci milioane de euro, pierduţi de la bugetul Lugojului. Câţi bani va avea oraşul în 2019

Publicat

în

La Primăria Lugoj se lucrează, în această perioadă, la întocmirea bugetului pentru 2019. Lugojul va avea din nou un buget mare, însă cea mai mare parte a sumelor sunt bani necheltuiţi din anii trecuţi.

PMP

Primarul Francisc Boldea dă asigurări că municipiul nu va avea o problemă de plăţi şi de a asigura sumele pentru investiţii. “Excedentul bugetar pe care îl avem, eu estimez că e între 70 şi 80 de milioane de lei, care cred eu că satisface necesităţile şi de investiţii şi defuncţionare, acoperă şi golurile casă, pentru funcţionarea normală”, a spus Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.ro

USR

De la an la an, bugetul Lugojului pierde bani

Cea mai mare lovitură a fost dată de către măsurile fiscale luate de guvern, prin scăderea impozitului pe venit de la 16 la 10 la sută, de unde municipiul de pe Timiş a pierdut, în 2018, circa două milioane de euro. Un alt capitol unde se înregistrează probleme sunt încasările din taxe şi impozite locale, unde s-au adunat peste 3 milioane de euro restanţe ale unor persoane fizice şi societăţi comerciale, fapt recunoscut şi de edilul Lugojului.

“Deşi am avut mai multe rectificări pozitive în 2018, totuşi trebuie să reţinem că din reducerea impozitului, de la 16 la 10 la sută, la venituri am avut o diminuare faţă de anii precedenţi de opt, nouă milioane de lei. La această diminuare se adaugă, la 1 ianuarie 2019, în jur de 8 milioane de lei restanţe de la societăţile comerciale, la impozite şi taxe, şi în jur de 7,5 milioane de lei restanţe de la populaţie.  În fiecare an, avem o diminuare a veniturilor, mai ales că noi suntem singura primărie, vedeţi că nici Timişoara nu a rezistat, care nu a mărit taxele şi impozitele locale. Această diminuare ar fi trebuit compensată cu măriri de taxe şi impozite”, a declarat primarul Boldea, care spune că majorarea taxelor şi impozitelor locale nu a fost făcută doar pentru că banii au fost gospodăriţi bine.

Într-un interviu, care va apărea marţi, 8 ianuarie, pe Lugojeanul.ro, Francisc Boldea răspunde la mai multe întrebări de actualitate, legate de motivul pentru care banii rămân necheltuiţi la unele instituţii din Lugoj, despre întârzierea cu care se finalizează mai multe proiecte în oraş, despre cine trebuie tras la răspundere pentru situaţia de la staţia de epurare, despre cine va reface străzile asfaltate recent, pe care au apărut acum gropi.

Primarul a răspuns şi la întrebări legate despre proiectele de anul acesta, dar a vorbit şi despre “răceala” dintre el şi colegii săi, din PSD şi despre cum a ajuns proiectantul cu care lucrează Primăria Lugoj să execute PUZ-ul pentru casa nepoatei sau despre motivul pentru care şi-a cerut scuze în discursul pe care l-a ţinut de Revelion.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

PMP

USR

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite