Connect with us


Social

Mai mulţi vârstnici din Lugoj vor primi tichete sociale de la bugetul local

Publicat

în

Consiliul Local a aprobat solicitarea Direcţiei de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Lugoj de a majora plafonul venitului pe membru de familie pentru vârstnici, pentru acordarea de tichete sociale.  Până acum primeau tichete, vârstnicii care aveau un venit de 600 de lei pe membru de familie.

PMP

Hotârărea Consiliului Local a ridicat aceast plafon. “Beneficiază de tichete sociale persoanele care au domiciliul în Lugoj sau reşedinţa pe raza municipiului şi care au realizat în luna anterioară depunerii cererii un venit de până la 750 de lei, iar venitul pe membru de familie este maxim de 750 de lei”, se arată în hotărârea aprobată de aleşii locali.

USR

Pe lângă nivelul venitului, persoanele care solicită aceste tichete trebuie să aibă cel puţin 65 de ani, nu trebuie să posede clădiri sau spaţii locative, altele decât locuinţa de domiciliu şi anexele gospodăreşti. Să nu aibă în proprietate terenuri  care depăşesc 1000 de mp în zona urbană şi 2000 de metri pătraţi în zona rurală şi să nu posede autoturism, cu o vechime mai mică de 10 ani.  Trebuie să depună la Primăria Lugoj o dovadă a veniturilor realizate, o cerere pentru obţinerea tichetelor, actele de identitate ale persoanei vârstnice şi ale familiei acesteia, acte care dovedesc situaţia locativă, alte acte doveditoare după caz.

Tichetele sunt în valoare de 100 de lei, pentru fiecare persoană, şi se pot folosi pentru achiziţia de alimente în orice magazin din oraş.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Cum explică fostul director al spitalului din Lugoj diferența de 1,3 milioane de lei în stocul de medicamente

Publicat

în

Fostul director al spitalului din Lugoj susține că problema pe care a sesizat-o Curtea de Conturi(despre care am scris aici), în legătură cu stocul de medicamente și materiale sanitare nu se poate rezolva. Erwin Floroni afirmă că o soluție ar fi achiziționarea, pentru fiecare secție, a cel puțin a unui dulap cu cod de bare. Fostul director spune că această achiziție este extrem de costisitoare și foarte puține spitale din țară au asemenea dotări.

„Nu există diferențe în gestiunea de medicamente. Medicamentele pe pacienți se descarcă prin două modalități: pe CNP, pe foaia de observație, medicamentele pe care le dai direct pacientului și cele de pe aparat, adică medicamentele care se duc în aparatul de urgență a secției și se dau pacientului la nevoie. Aparatele nu se descarcă direct în gestiune, se descarcă la final de an, din gestiunea farmaciei și se scad din financiar. Neregulile care sunt acum, sunt de fapt pentru că medicamentele par consumate, cumpărate în financiar, dar ele nu se regăsesc niciunde. Pentru că, în primul rând, la final de an se face inventarul și atunci ce rămâne în aparat se scade din ce ți-o dat farmacia pe aparat, abia atunci se bagă în financiar. Deci ele sunt reale, nu sunt pierdute sau dispărute. Situația asta, la Spitalul Județean din Timișoara, din 2014 le-a dat Curtea, în fiecare an, să rezolve treaba asta. Nu se poate în România, decât achiziționând dulapuri cu cod de bare pe medicament. Așa se face în Germania. Și asta a fost soluția și la noi. Eu am făcut o solicitare de oferte, dar nu am avut niciodată banii pentru această achiziție, pentru că sunt extrem de scumpe”, spune Floroni.

Fostul director al spitalului susține că, până la cumpărarea acestor dulapuri, Curtea de Conturi va sesiza la fiecare control această diferență în stocul de medicamente.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Social

Patron de pompe funebre din Lugoj, acuzat că își bate joc și profită de pe urma morților de Covid

Publicat

în

Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian din Lugoj, este acuzat că-și bate joc și profită de pe urma morților de Covid 19. Acuzația vine de la o familie din Deva, care a fost anunțată că o rudă internată la spitalul din Lugoj a pierdut lupta cu teribila boală. 

Potrivit jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara, contactați de familia îndoliată, cadavrul rudei lor a avut parte de un tratament batjocoritor, pentru care aceștia au fost puși să plătească o sumă uriașă, de 1200 de lei, pentru că a fost depozitat puțin peste jumătate de zi într-un TIR frigorific.

“Pe lângă durerea provocată de pierderea persoanei dragi, familia deveanului a trecut prin momente traumatizante. A doua zi, după ce rudele bărbatului au fost anunțate despre deces, au mers să-i ridice trupul neînsuflețit pentru a-l înhuma. Ceea ce au văzut, însă, la spitalul din Lugoj, cu greu poate fi descris în cuvinte. O dovada pură că în acea unitate medicală nu se acordă respectul minimum cuvenit unei ființe umane. O cerință care, de altfel, este prevăzută de lege.

De la spital li s-a spus că decedatul a fost predat unei firme de pompe funebre, care are un TIR în curtea spitalului.

Acolo, într-adevăr, au găsit o remorcă de TIR neînmatriculată, înconjurată de mormane de gunoaie. La nivel declarativ, remorca ar aparține unei firme de pompe funebre. Însă, din scripte reiese că aparține unei firme care are activitate în domeniul alimentației publice, respectiv restaurante/catering. Sau cine știe.

Pentru faptul că au ținut cadavrul în remorcă 14 ore, angajații firmei SC Bom Mecanica SRL le-au cerut aparținătorilor 1.200 de lei (foto factura)”, scriu cei de la Ziar de Hunedoara.

Taxa de depozitare este doar una dintre umilințele pe care familia îndoilată le-a suferit în acest caz. Angajații de la firma de pompe funebre au folosit un limbaj dezgustător, atunci când au vorbit despre trupul neînsuflețit al defunctului, în dialogul avut cu familia bărbatului mort. Decedatul a fost pus într-un sac de cadavre cu tot cu tuburile folosite la ATI, fiind legat la gât cu un cearșaf și plin de sânge, susțin rudele bărbatului.

Ascultați înregistrarea audio a dialogului dintre familia îndoliată și reprezentații firmei lugojene de pompe funebre, citiți reacția fostului manager al spitalului din Lugoj legat de caz, reacția DSP privind condițiile de depozitare a persoanelor moarte de Covid 19, dar și alte detalii despre acest caz în relatarea jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Social

Erwin Floroni: „Nu mi-am dat eu sporul, a fost opțiunea sindicatelor! Și am retras deja sporurile și le-am dat înapoi”

Publicat

în

Erwin Floroni, directorul spitalului din Lugoj susține că sporurile pe care Curtea de Conturi le consideră nelegale(despre care am scris aici), nu au fost date la inițiativa sa. Acestea au venit în urma unor negocieri cu sindicatele, afirmă Erwin Floroni.

„Au venit sindicatele și au spus că sunt legale, Codul Muncii permite suplimente la conducătorii unităților și conducătorii de birouri. Și atunci am dat la toți conducătorii de birouri, de fapt pentru ei era țintit, pentru că au salarii foarte mici, față de cadrele medicale. Și atunci am hotărât. Am și întrebat juristul nostru dacă e legal. A spus că e foarte legal și că pot să le dau, că se dau în foarte multe spitale. Când a venit controlul Curții de Conturi au spus că, deși scrie în Codul Muncii, există o lege care spune că nu se poate da. Atunci le-am oprit și le-am retras. Asta a fost tot”, spune Floroni.

Acesta spune că a returnat deja banii considerați de inspectori ca fiind acordați nelegal. Erwin Floroni e de părere însă, că nu se poate afirma despre aceste sporuri că sunt ilegale, pentru că sunt prevăzute de Codul Muncii.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite