Fidelity by Iulius Mall

Lugojenii care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubrizare de trei ori mai mare decât tarifele în vigoare

Primăria Municipiului Lugoj anunță deschiderea procedurii de transparență decizională în vederea elaborării proiectului de hotărâre privind aprobarea procedurii de stabilire și aplicare a taxei de salubrizare. Scopul acestui proiect este de a asigura serviciul de salubrizare la cele mai înalte standarde de calitate în Lugoj, serviciu de natură a servi necesităților fundamentale ale comunității locale, instituțiilor publice și ale operatorilor economici.

În municipiul Lugoj, serviciile de salubrizare sunt asigurate în principal de operatorul RETIM S.A., iar o parte a acestor servicii se asigură de către Serviciul salubrizare al municipiului Lugoj și societatea Administrare Patrimoniu Lugoj S.R.L. Beneficiarii serviciului de salubrizare, atât persoane fizice, cât și juridice, suportă costurile generate de serviciile de care beneficiază în baza unui contract individual, încheiat cu operatorul RETIM S.A.

Publicitate

Pentru a reglementa situația utilizatorilor care refuză să încheie contract individual de salubrizare, legea spune că utilizatorii care beneficiază individual de servicii de salubrizare, fără a avea un contract încheiat, trebuie să plătească taxe de salubrizare.

„Ţinând cont de faptul că, potrivit Legii nr. 101/2006, art.26, alin.1 lit.b, coroborate cu prevederile art.2814, alin.(1), autorităţile locale au obligaţia de a asigura salubritatea localităţilor componente, astfel că, în modalitatea de plată a contravalorii serviciului de salubrizare prin tarif, autoritatea deliberativă a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligaţia să instituie şi să aprobe o taxă de salubrizare pentru utilizatorii care beneficiază individual de prestarea serviciului de salubrizare, fără contract încheiat cu operatorul, de până la de 3 ori mai mare decât nivelul rezultat din tarifele cumulate pentru gestionarea deseurilor municipale aplicat utilizatorilor cu contract, precum şi dispoziţiile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale din care se desprinde faptul că , taxele speciale sunt instituite de Consiliul local pentru funcţionarea unor servicii publice create în interesul persoanelor fizice şi juridice, care se folosesc de serviciile publice pentru care s-au instituit taxele speciale”, se arată în textul deciziei.

Documentația aferentă proiectului de act normativ poate fi consultată pe pagina de internet a instituției, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro, și la sediul instituției din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4. Proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la Biroul de relații cu publicul al instituției. După perioada legală în care se va afla în dezbatere publică, proiectul va ajunge pe masa consilierilor  locali pentru a fi aprobat.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate