Connect with us

Administrație

Instituții lugojene pe internet: Care sunt site-urile unităților publice din oraș și cât de „la zi” sunt acestea

Publicat

în

Primăria, poliția, spitalul, școlile, casa de cultură sau firmele care au grijă de oraș, toate aceste instituții au sau ar trebui să aibă pagină de internet. Secolul vitezei le cere tuturor acestor unități publice să ofere populației mijloace cât mai rapide și mai eficiente de interacționare cu ele, iar internetul se dovedește a fi cel mai bun mod de a face acest lucru. Site-urile instituțiilor publice din Lugoj sunt în general actualizate la zi și bine întreținute, însă cu mici excepții, pe care le vom prezenta mai jos.

RETIM

Primăria și Casa de Cultură, 10 cu plusfoto primaria lugoj site web lugojeanul 2013

Cea mai importantă instituție din Lugoj, primăria orașului, are o pagină web bine pusă la punct. www.primarialugoj.ro se încarcă repede, e actualizată de câteva ori pe săptămână și este extrem de accesibilă pentru toate categoriile de utilizatori de internet. Conține informații de interes public pentru cetățeni, cum ar fi declarațiile de avere ale primarului și consilierilor locali, informații despre instituție, despre oraș, dar și conferințele primarului sau alte evenimente marcante din Lugoj, care se publică în cel mai scurt timp de când au avut loc.casa de cultura pagina web foto lugojeanul 2013

Același este cazul Casei de Cultură a Municipiului, al cărei site este actualizat aproape zilnic. Pe www.lugojcultural,ro, lugojenilor le sunt prezentate evenimentele culturale ce au avut sau vor avea loc în orașul de pe Timiș, atât în incinta Casei, dar și cele de la Teatrul Municipal, sau cele care privesc Ansamblul Folcloric „Lugojana” sau Corul „Ion Vidu”. Se încarcă repede, sunt complete și eficiente, așadar sunt pagini de internet care pot fi considerate „funcționale”, fiind de un real ajutor atât presei, care poate culege informații de aici, cât și lugojenilor cu o conexiune la internet, care vor să citească despre cele două instituții.

Poliția locală da, dar nu prea, iar municipala delocpolitia locala lugoj pagina web foto lugojeanul 2013

Poliția locală a achiziționat anul trecut www.politialocalalugoj.ro, mai întâi pe numele șefului instituției, Florin Dumitru, care a fost „sorcovit” pentru această „ilegalitate” într-un ziar local. După ce acesta a donat site-ul primăriei, s-a început construirea propriu-zisă a site-ului. Însă, din păcate, acum pagina web a localilor este în paragină. Fotografiile nu se văd, singura „știre” de pe site are 3 rânduri, iar organigrama… nu există. Deși site-ul este inutilizabil, el totuși există, ceea ce nu se poate afirma despre instituția poliției municipale, care nu are un site dedicat și nici purtător de cuvânt. Noroc cu colegii de la județ, care acoperă și Lugojul, pe adresa acestora, www.poltim.ro, putând fi găsite informații și despre agenții lugojeni și despre acțiunile acestora.

Pagina Spitalul Municipal, neactualizată de 3 anispitalul municipal lugoj pagina web foto lugojeanul 2013

O altă instituție importantă care stă prost la capitolul „vizibilitate pe internet” este Spitalul Municipal. Spunem asta deoarece site-ul unității spitalicești, pe care îl găsiți la adresa www.smlugoj.ro, este o simplă pagină albă în cod html, care nu a fost actualizată din anul 2010. În afară de un istoric și câteva date de contact, pe pagina web dedicată spitalului nu găsim mare lucru, ceea ce este grav, deoarece o pagină bine pusă la punct aici, în care să se poată face programări online pentru cabinetele medicale ale spitalului, ar scuti bolnavii de cozile interminabile la care trebuie să aștepte în fiecare zi.

Universitatea și liceele, vizibile pe internetcolegiul national coriolan brediceanu pagina web foto lugojeanul 2013

Unitățile educaționale din oraș sunt prezente pe internet, paginile acestora fiind bine îngrijite de administratorii lor, în general elevi. Universitatea Europeană „Drăgan” (www.deu.ro) își actualizează pagina constant, pentru studenții din oraș și nu numai, cu date privitoare la orar sau la sesiunea de examene, scutindu-i astfel pe aceștia de multe ori de un drum până la avizierul din incinta universității, lucru benefic mai ales pentru studenții care vin din afara orașului. Liceele din oraș sunt de asemenea vizibile pe internet, unde elevii, în rând cu profesorii, publică fotografii, articole și informații despre școlile lor. www.brediceanu.ro și www.cniuliahasdeu.ro sunt paginile liceelor cu profile reale din Lugoj, care primesc un 10 de la noi pentru grafică, informație și actualizare constantă.

Site-urile DASC Lugoj, Meridian și Salprest, acceptabiledasc lugoj pagina web foto lugojeanul 2013

Direcția de Asistență Socială are cel mai bizar site dintre toate instituțiile publice din oraș. Spunem asta pentru că, deși suntem în 2013, Direcția a ales o grafică din anii 2000, pe care nu s-a mai lucrat de multă vreme. Pe www.dasclugoj.ro găsim informații despre organigrama instituției, birouri, compartimente și rapoarte de activitate. De asemenea, două alte site-uri, www.meridian22lugoj.ro și www.salprestlugoj.ro, fac parte din categoria de pagini web „acceptabile”. Acestea, deși au ajuns cu design-ul în 2013, au rămas în urmă cu informația care trebuia publicată aici, pentru a face viața utilizatorilor de internet care au de-a face cu unitățile publice mai ușoară.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite