Premierul Mihai Tudose a declarat, miercuri seara, la Antena 3 că, Guvernul are în plan construirea de noi tronsoane de autostrazi, proiecte în valoare de zece miliarde de euro, potrivit news.ro.
„Vom scoate România din zona în care a fost în ultimii 27 de ani, cu o autostradă de la Ungheni la Iași, în zona Oituzului pâna la Brașov, și de acolo să se conecteze cu restul, să putem ieși din țară. Apoi, un drum rapid sau autostradă care sa plece din Suceava spre Focșani, prin Buzău, până la București o parte și cealaltă parte spre Constanța”, a declarat Mihai Tudose.
Premierul a amintit și despre „o autostrada despre care nu s-a vorbit demult, care să plece din București – Craiova – Caraș Severin- Timișoara”.
,,Și la sud de Carpați tot țara nostra este. Toate acestea sunt discutate cu BERD, cu Banca Mondială și ne apucăm de treabă. Am vobit și la Bruxelles, o să vorbim și noi cu domnul președinte Junker. Este vorba de 10 miliarde de euro. Între timp, trebuie să continue și să începem efectiv anul asta Brașov- București”, a mai spus premierul.
Există un început de autostradă A6. În jurul acesteia pluteşte o undă de mister. Pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu apare nicio informație despre Autostrada Sudului, deşi lucrările de construcţie au început mai demult. Pe teren însă, lucrurile sunt destul de ciudate.
Călătoria durează aproximativ 10 minute, întrucât autostrada nu are decât 11 kilometri. Pentru a ajunge la Calafat ar mai nevoie de încă 261 de kilometri de autostradă. Cei 11 kilometri sunt construiți în jurul orașului Lugoj, astfel că autostrada e de fapt o șosea de centură. Teoretic, cei 271 de kilometri dintre Lugoj și Calafat ar trebui terminați până în 2019, atunci când A6 va face parte din coridorul IV Pan European, care îi va duce pe șoferi spre Sofia, Salonic și Istanbul.