Connect with us

Administrație

[Foto] N-AI CUM! S-a reparat cea mai distrusă stradă din istoria oraşului Lugoj

Publicat

în

strada padesului asfalt carpita 22 mai 2013 minune lugojeanulMinune de după sărbători! Poate cea mai distrusă stradă din oraş, care dădea mari bătăi de cap tuturor şoferilor, a fost dată spre circulatie după reparaţii capitale. Este vorba despre strada Padeşului, cea care trece pe lângă parcul George Enescu din Lugoj, stradă care, deşi scurtă, era un adevărat calvar de traversat. Astăzi, după ce gropile au fost curăţate şi plombate, s-a dat drumul circulaţiei, iar şoferii, printre care şi cei din echipa noastră, au rămas muţi de uimire când au descoperit că, în timp ce mergeau pe strada în cauză, maşina nu a mai început să danseze ca la Kangoo Jumps.

Acum urmează ca şi locuitorii şi şoferii care trec pe strada Tudor Vladimirescu, o altă oroare de stradă lugojeană, să fie asfaltată sau cârpită măcar, pentru că situaţia este la fel sau poate chiar mai gravă decât cea de pe Padeşului. Sperăm ca, în câteva luni şi după alte articole de critică, să vedem şi jumătatea distrusă a acestei străzi cu un strat proaspăt de asfalt pe ea.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Extinderea rețelelor de gaz la satele din Timiș nu se face prea curând. Nu sunt bani nici măcar pentru studiile de fezabilitate

Publicat

în

Extinderea rețelelor de gaz în Timiș, pentru zonele în care nu există, nu se face într-un ritm prea alert. ADI-uri înființate în 2018 și însărcinate cu acest obiectiv se confruntă cu tot felul de probleme. Cea mai importantă este lipsa banilor necesari pentru efectuarea studiilor de fezabilitate. Sunt probleme însă și din cauza subfinanțarii pentru realizarea efectivă a lucrărilor.

Activitatea ADI-urilor, care sunt asocieri între 55 de unități administrativ teritoriale din județ, ar trebui să rezolve extinderea rețelelor de gaz în Timiș, în zona comunelor și orașelor neracordate. Totul s-a blocat încă de la primii pași. Din cele cinci ADI-uri, doar două au reușit să facă studii de fezabilitate, însă firma care le-a realizat nu este plătită și ar putea să ceară recuperarea banilor în instanță. Silviu Dumitrescu, reprezentantul ADI-urilor în Colegiul prefectural a ridicat această problema la ultima ședință.

„În momentul în care s-au constituit aceste ADI-uri a fost stabilit un algoritm de calcul, privind cotizațiile fiecărui membru, pentru plata studiului de fezabilitate. Între timp, conducerea Consiliului județean a stabilit că acel algoritm nu este întocmai corect și avem un blocaj în ceea ce privește plata către firma care a realizat aceste studii de fezabilitate. Au fost realizate plăți parțiale, purtăm negocieri cu cei la Consiliul județean și sperăm că vom găsi o cale prin care vom putea să achităm aceste sume. În caz contrar, probabil că vor exista niște probleme care nu sunt dorite de către nimeni”, a spus Dumitrescu.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș susține că neînțelegerile legate de cota sumelor suportate vin din faptul că unele ADI-uri au pretenții nefondate.

RETIM

„Unele ADI-uri veniseră cu pretenții la care noi nu ne-am angajat. Și nu poți să votezi, angajezi răspunderea unui membru doar profitând de majoritate. Adică ceilalți asociați nu pot să spună Consiliul județean plătește jumătate din cheltuieli. Avem și noi bugetul nostru, nu pot alții să ne angajeze cheltuieli pe seama noastră. Am spus că putem să contribuim cu maxim 30 la sută din cheltuielile cu studiile de fezabilitate, dar proporțional cu cota parte pe care o are fiecare unitate administrativ teritorială în capitalul social”, a declarat Alin Nica.

Bani prea puțini pentru efectuarea lucrărilor

Cele cinci ADI-uri sunt: ADI Gaz Vest – 78.000 de locuitori, cu 22 de comune care au aderat la asociație, ADI Gaz Nord, cu 8 comune și orașul Recaș – 32.000 de locuitori, ADI Gaz Centru, cu 9 comune – 25.000 locuitori, ADI Gaz Est, cu 15 comune plus orașul Făget – 35.000 locuitori și ADI Gaz Sud cu Deta, Gătaia și 13 comune – aproximativ 44.000 de locuitori.

Toate cele cinci ADI-uri au depus în acest an solicitări pentru finanțarea efectivă a lucrărilor de extindere a rețelelor în programul guvernamental Anghel Saligny, însă cele trei care nu au studii de fezabilitate nu au nicio șansă să primească banii. Probleme sunt și pentru cele două care au reușit să întocmească aceste studii, pentru că suma cuprinsă în programul de investiții Anghel Saligny, pentru extindere gaz în județul Timiș, este de sub 200 de milioane de lei, iar cheltuielile de extindere pentru un singur ADI prevăd o valoare de 400 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

S-a încheiat unul dintre procesele deschise de Claudiu Buciu, pentru a reveni în funcția de primar

Publicat

în

Foto Arhiva

Curtea de Apel Timiș a publicat sentința în procesul de suspendare a ordinului prin care prefectul Mihai Ritivoiu i-a încetat mandatul primarului Claudiu Buciu, pentru că și-a schimbat domiciliul. Este vorba de recursul judecat astăzi, 29 septembrie, după ce, inițial, Tribunalul Timiș a dat o sentință nefavorabilă fostului primar.

„Respinge recursul formulat de recurentul-reclamant BUCIU CLAUDIU ALEXANDRU, în contradictoriu cu intimatul-pârât PREFECTUL JUDEŢULUI TIMIŞ, împotriva sentinţei civile nr. 719/10.08.2022, pronunţată de Tribunalul Timiş, în dosarul nr. 3282/30/2022. Respinge cererea recurentului-reclamant de obligare a intimatului pârât la plata cheltuielilor de judecată. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei, azi, 29.09.2022”, se arată în soluția instanței.

Claudiu Buciu mai are deschis un proces pentru anularea ordinului dat de prefect. Următoarea înfățișare în acest proces este programată în 05 octombrie 2022.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Cum percep cetățenii corupția în Lugoj? Studiul realizat de Primărie

Publicat

în

Corupția este un fenomen complex, cu dimensiuni economice, sociale, politice și culturale. Studiul realizat în Lugoj și-a propus să facă o analiză detaliată a percepției asupra corupției în cadrul Primăriei Lugoj, examinând prin aplicarea unor metode calitative și cantitative atât perspectiva cetățenilor, cât și a funcționarilor publici. S-a putut face o distincție între perspectiva cetățenilor și cea a funcționarilor în urma analizei rezultatelor chestionarului combinate cu intervențiile din interviurile cu funcționarii publici, și s-a ajuns la o analiză mai nuanțată a modului în care sunt percepute serviciile din primărie prin luarea în considerare a divergențelor și convergențelor în explicațiile despre cum funcționează această instituție.

În urma aplicării anonime a chestionarului, a rezultat că percepția generală este mai degrabă una negativă, cetățenii fiind mai degrabă nemulțumiți de modul de organizare și operare a serviciilor publice. Acest lucru a fost susținut și de funcționarii publici intervievați care văd neajunsuri importante în resursa umană existentă și simt nevoia eficientizării serviciilor și profesionalizării angajaților.

Parte dintre cetățenii care au răspuns în cadrul sondajului văd corupția ca un fenomen cronicizat la nivelul instituțiilor publice, și totodată ca pe un vocabular general pentru a se referi la lipsa de eficiență nu doar de integritate. Există o tendință generală de a considera că corupția nu este suficient depistată și sancționată în țară, ceea ce duce la un grad de încredere scăzut în capacitatea instituțiilor publice de a stopa fenomenul corupției. Mulți dintre respondenți asociază cel mai adesea corupția din primărie cu personal care necesită o durată îndelungată de rezolvare a unor probleme. Funcționarii publici confirmă faptul că soluționarea unor cereri durează un timp îndelungat, atribuind însă acest lucru lipsei de personal sau de competențe profesionale Astfel, se creează un cerc vicios, în care orice forme de ineficiență birocratică sunt explicate în limbajul corupției de către cetățeni ce le interpretează fie ca invitație la mită, fie ca o consecință a unor angajări ilegitime. În lipsa unor schimbări radicale și dată fiind folosirea vocabularului corupției ca un termen general pentru orice tip de nemulțumire, schimbările de percepție vor apărea foarte greu fiind necesare măsuri nu doar de eliminare a corupției ci și de eficientizare a serviciilor și de a face cât mai transparent modul de a opera al instituției.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Concluzia principală a raportului este că termenul corupție a devenit un termen umbrelă pentru a desemna atât lipsa de integritate,
cât și lipsa de profesionalism și competență în oferirea de servicii publice fiind direct corelat cu satisfacția în privința serviciilor
publice. Acest lucru sugerează că nu este de ajuns implementarea unor măsuri care să se adreseze identificării de acte corupte per se
(e.g. primirea de mită pentru a livra un serviciu public) fiind necesare o serie de măsuri coroborate care să ducă la îmbunătățirea
serviciilor publice și la o mai atentă și activă implicare a cetățenilor în elaborarea și livrarea acestora. Este necesar a se sublinia că rolul acestei anchete sociologice nu a fost de a valida dacă ceea ce percep cetățenii este și adevărat în practică sau de a nominaliza cazuri specifice de corupție, un astfel de demers necesitând alte canale de investigare. Rezultatele acestei cercetări trebuie privite mai degrabă ca o reflecție a imaginii primăriei în ochii cetățenilor și a experienței acestora cu diverse servicii publice și funcționarii care le oferă. În același timp, ar trebui evitat a privi o astfel de percepție doar ca ”o etichetare din inerție”, oamenii fiind obișnuiți să atribuie cu ușurință această etichetă, chiar dacă e foarte posibil să fie lipsită de adevăr. Ceea ce relevă această anchetă este că primăria va trebui să depună eforturi susținute de îmbunătățire a imaginii și a serviciilor oferite și să adopte o comunicare mai deschisă cu cetățenii în care să urmărească o transparentizare a modului său de funcționare. Rezultatele studiului vor fi folosite pentru elaborarea unor măsuri concrete pentru a preveni corupția și a unor modalități de
monitorizare a aplicării acestora, dar și a unor schimbări de imagine care să reducă nivelul crescut al percepției corupției.
Orașul e al tău. Primăria e a ta. Primăria se implică. Pentru un oraș fără corupție.

RETIM

Articol realizat în cadrul proiectului „Consolidarea capacității analitice a Municipiului Lugoj prin creșterea transparenței, eticii și
integrității referitoare la prevenirea corupției”/ Cod MySMIS 151977/ Cod SIPOCA 1102 finanțat prin Programul Operaţional Capacitate
Administrativă 2014 – 2020.

Citiţi mai departe

Administrație

Stația de epurare a Lugojului va fi autorizată, dar restricțiile vor fi mari! Penalitățile de 3,6 milioane de lei trebuie plătite

Publicat

în

Cel mai mare eșec al administrației Boldea, Stația de epurare reabilitată cu circa 6 milioane de euro primește, în cele din urmă, autorizație de funcționare. Acest lucru se întâmplă după ce Meridian 22 a mai executat, în ultimii doi ani, o serie de lucrări pentru a îmbunătăți modul de funcționare a fluxului tehnologic. Au fost executate reparații la treapta mecanică și cea biologică și au fost înlocuite echipamente hidromecanice defecte.

Reprezentanții Apelor Române Banat au anunțat că stația se află în procedură de autorizare.

„Conform legislației în vigoare, noua autorizație care e în curs de emitere va impune limite de descărcare a apelor uzate epurate în emisar, cu respectarea NTPA 001 (HG 188/2002), ceea ce înseamnă limite mai restrictive decât au fost în autorizația anterioară. Autorizația anterioară a fost emisă doar în condițiile Legii 298/2018 care prevedea un Plan de măsuri. În baza Planului de măsuri si conform art. 2 din Legea nr. 298/2018, se înscriu în autorizație valori-limită de încărcare cu poluanți a apelor uzate evacuate în receptori naturali conform NTPA 002 – HG nr. 188/2002 cu modificările și completările ulterioare. Acest fapt a dus la reducerea numărului de penalități aplicate pentru depășirea concentrațiilor maxime admise, creând oportunitatea ca SC Meridian 22 SA să poată investi în lucrările necesare Stației de Epurare , care să îndeplinească măsurile cerute de legislație (Planul de măsuri)”, ne-a declarat Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt al Administrației Bazinală Apele Române Banat.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Meridian 22 are de achitat penalități pentru poluarea râului Timiș, de peste 3,6 milioane lei. Întreaga datorie este înscrisă la masa credală din cadrul dosarului nr. 2650/30/2021 al Tribunalului Timiș.

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite