Connect with us

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

RETIM

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite