Connect with us


Educație

Elevi de la Brediceanu, vacanţă activă într-un proiect european

Publicat

în

Proiectul european Erasmus+ „School 21, Digitally and Socially Yours”, implementat de Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu” Lugoj în parteneriat cu alte patru licee europene, îşi urmează cursul. După o primă reuniune transnaţională a profesorilor, găzduită de Türr István Gimnázium és Kollégium din Papa, Ungaria, în decembrie 2017, săptămâna trecută a venit rândul primei activităţi de predare – învăţare – formare, desfăşurată la Hebel Gymnazium din Schwetzingen, Germania, la care au participat 37 de profesori şi elevi din şcolile partenere.

RETIM

Delegaţia colegiului lugojean a fost compusă din elevele Jessica Polk, Amanda Repede, Anda Subţire şi Trandafir Raluca, însoţite de doamnele profesoare Violeta Popovici şi Adriana Mariş. Programul a cuprins atât asistenţe la lecţiile de limbă engleză, germană sau matematică din şcoala gazdă, activităţi specifice proiectului, dar şi activităţi de voluntariat desfăşurate în beneficiul unor categorii defavorizate de cetăţeni care locuiesc în zonă: colectare de produse şi fonduri pentru banca de alimente Appel+Ei, activităţi de socializare cu copiii familiilor refugiate, o vizită alături de aceştia la acvariul din Speyer, o vizită la o locuinţă pentru tinerii fără adăpost din Mannheim, întâlniri cu persoane refugiate care şi-au depăşit condiţia şi s-au integrat în societate. Elevii au prezentat partenerilor situaţia refugiaţilor din ţările lor şi s-au documentat cu privire la bancile de alimente, risipa de alimente şi situaţia tinerilor fără adăpost din diferite ţări europene. Astfel, aspectul social al proiectului a fost foarte bine reprezentat.

Latura digitală a acestuia se manifestă cu preponderenţă între întâlnirile transnaţionale, în spaţiul virtual al proiectului, pe platforma eTwinning, unde elevii au participat, în colaborare, la diferite activităţi: prezentarea şcolii, oraşului şi ţării, a modurilor în care se manifestă în acţiuni de voluntariat, lecţii virtuale şi comparaţii între sistemele de învăţământ europene. Membrii echipei de proiect din colegiul Brediceanu sunt responsabili de editarea revistei bilunare a proiectului, la care contribuie, cu articole, fotografii şi impresii, toţi partenerii.

Impresiile elevelor participante:

Săptămâna petrecută în Schwetzingen -Germania, în cadrul proiectului Erasmus+ “School 21”, a fost una de neuitat. Am întâlnit adolescenţi şi profesori plini de voinţă şi deschişi noilor idei. Împreună am abordat teme de actualitate, precum situaţia refugiaţilor în ţările europene şi cea a oamenilor defavorizaţi. Am lucrat excepţional împreună, într-un mediu internaţional, şi am legat prietenii pe care ni le dorim de lungă durată. (Amanda Repede)

Schwetzingen, deşi un oraş mic, impresionează prin diversitatea populaţiei, dorinţa oamenilor de a fi organizaţi şi de a se implica în comunitate. Personal am avut multe de învăţat din acest proiect şi sunt recunoscatoare tuturor celor care l-au pus pe picioare. Astept cu nerabdare să îmi revăd noii prieteni, atunci când vor veni în România la toamna. (Anda Subţire)

Activităţile desfăşurate cu prilejul acestei întâlniri au fost ilustrate şi în presa locală din Schwetzingen. Proiectul „School 21, Digitally and Socially Yours” este finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+,  acţiunea-cheie 2: Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici, domeniul Parteneriate strategice pentru educaţie

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Prima unitate de învățământ din Lugoj care se închide din cauza infectărilor, la două săptămâni după revenirea în clase

Publicat

în

RETIM

O primă unitate de învățământ din Lugoj se închide complet, timp de 14 zile, la doar două săptămâni după redeschidere. Joi dimineața, educatorii de la Grădinița „Harul” au fost anunțați că orele se mută din nou online, după ce mai multe cazuri de infectare cu noul coronavirus au fost confirmate la preșcolari, educatori și îngrijitori.

În urma unei ședințe pe care au avut-o miercuri, reprezentanții grădiniței au decis să închidă complet unitatea. Inițial, doar două grupe urmau să fie trecute în online, însă conducerea unității de învățământ a luat decizia de a suspenda complet cursurile la clasă.

Totodată, educatorii și profesorii care se ocupă de elevi au început să fie programați pentru vaccinarea împotriva coronavirus. La Lugoj, două grădinițe, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5 și respectiv Harul, au avut până acum cazuri confirmate de infectare cu SARS-Cov 2.

Citiţi mai departe

Educație

Clasele din Lugoj nu și-au mutat orele în online, după prima săptămână de cursuri în clase

Publicat

în

RETIM

Nicio clasă din Lugoj nu a fost nevoită să-și mute orele în online, dintre cele care funcționează în regim normal începând cu 8 februarie. Datorită măsurilor de prevenție și a testărilor rapide a elevilor care au avut semne de răceală, școlile au reușit să rămână la modul de predare fizic până la această oră.

La nivelul orașului, merg la școală fizic copiii de grădiniță, elevii claselor primare, dar și elevii claselor terminale, adică cei de pe clasele a opta și respectiv a douăsprezecea. Dacă Lugojul va trece în scenariul verde, și alte categorii de elevi vor merge în clase. 

Până la această oră, la Lugoj rata de infectare este de 1,72 de cazuri la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile. Dacă va scădea sub, 1,5/1000, orașul va trece în scenariul verde.

Citiţi mai departe

Educație

Cu școlile deschise, sub 10% din profesorii lugojeni s-au imunizat împotriva Covid-19

Publicat

în

RETIM

Sub 10 procente dintre toate cadrele didactice din Lugoj s-au vaccinat împotriva coronavirusului, asta deși școlile au fost deschise de luni, 8 februarie. Întârzieri la vaccinuri, dar și o reticență din partea cadrelor didactice, stau la baza procentului mic de profesori vaccinați.

Situația este la fel la nivel județean. Potrivit ISJ, din cele 6.813 cadre didactice din Timiș, 3.306 s-au înscris la vaccinare, 1.934 fiind deja programați. Până miercuri, 10 februarie, au fost imunizați 573 de profesori, deci 8,4% din numărul lor total din județ.

Chiar dacă au fost anunțate, până acum autoritățile nu au confirmat deschiderea acelor fluxuri speciale care urmau să fie operaționale în județ, în primele 10 zile ale lui februarie, 2 la ISHO și unul în Lugoj, pentru a deservi la imunizarea profesorilor.

Citiţi mai departe

Educație

Elevii din Lugoj vor fi testați pentru coronavirus, dacă prezintă simptome de infectare

Publicat

în

RETIM

Mii de teste rapide antigen vor ajunge la școlile din Lugoj în această perioadă, pentru a fi folosite la testarea elevilor. Aceștia din urmă vor fi testați doar dacă prezintă unele simptome specifice infectării cu SARS-CoV 2.

Potrivit DSP, unitățile de învățământ din Lugoj vor primi 2.746 de teste rapide antigen pentru depistarea Covid-19. Testele vor fi distribuite de către Direcția de Sănătate Publică, cu ajutor de la Inspectoratul Școlar Timiș.

Toate școlile din județ urmează să primească aceste teste rapide antigen. Testarea se va face însă doar acelor elevi sau profesori care prezintă simptome specifice de infectare, cum sunt febra, tusea seacă, lipsa gustului sau a mirosului, sau oboseala. Părinții vor completa un formular pentru a-și da acordul de testare pentru cei mici.

„Acel formular trebuie sa fie scris și semnat și va fi necesar în cazul in care copilul prezinta simptome sau în cazul în care sunt colegi contacti direcți ai unui caz confirmat, subliniez confirmat, nu numai cu supoziții, cu simptome. Acel formular nu este necesar în prima zi de scoala, nu scrie niciunde. Dacă cineva vrea să-l ducă în prima zi de scoala, noi vom încerca sa acoperim și aceasta situatie și să transmitem precizări către școli în așa fel încât luni profesorii sa le primească de la acei părinți care benevol, voluntar doresc”, a explicat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Atunci cand un elev face febră sau are alte simptome specifice ale infectarii cu SARS-CoV-2 la cursuri, acesta trebuie să fie izolat. Dacă există acordul scris al părinților sau al elevului major, acesta va fi testat la cabinetul medical cu un test rapid antigen. În caz contrar, elevul va merge la medicul de familie, care va decide planul de urmat.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite