Connect with us


Administrație

COLAPS Cu o datorie imensă şi tot mai puţini angajaţi, Salprest anunţă că nu va mai putea mătura străzile oraşului

Publicat

în

 

Proaspăt câştigătoare a licitaţiei pentru salubritatea în oraşul Lugoj, măturat străzi şi întreţinut parcuri, societatea Consiliului Local, Salprest S.A. anunţă că se află într-o situaţie critică şi se îndreaptă cu paşi repezi spre faliment.

Dezastrul din curtea Salprest a început în momentul în care a pierdut contractul de preluare a deşeurilor menajere de la populaţie. De la 1 mai, societatea timişoreană Retim a preluat această sarcină, după ce a câştigat licitaţia pentru zona zero a judeţului, în care intră şi oraşele Lugoj şi Buziaş.

Salprest, fosta societate de salubritate a Lugojului, a rămas fără obiectul muncii, chiar dacă unele activităţi privind curăţenia oraşului le gestionează în continuare. E vorba despre măturatul şi spălatul străzilor, curăţare şi transportul zăpezii pe timpul iernii, dezinsecţia şi deratizarea, lichidarea depozitelor clandestine de deşeuri şi colectarea şi transportul deşeurilor din construcţii etc. Însă toate aceste activităţi nu asigură veniturile pe care Salprest le încasa de la populaţie pentru serviciul de colectare a gunoaielor. La această lipsă de venituri se adaugă şi datoriile de peste 1,5 milioane de lei cu care societatea a rămas.

Despre toată această situaţie, Consiliul de Administraţie al Salprest a trimis o informare către Consiliul Local. Mircea Ghera directorul general Salprest spune că salvarea societăţii nu mai depinde el, în momentul de faţă.

“Nu ştiu, să decidă Consiliul de Administraţie şi acţionarii. Eu sunt un angajat, nu eu sunt cel care trebuie să decid ce se va întâmpla”, spune Mircea Ghera.

Primarul Lugojului susţine că Salprestul trebuie să se descurce cu veniturile pe care le va obţine din activităţile prestate pentru Primărie.

“Rămâne cu muncitorii proporţional cu activitatea pe care o are. Ei având acum doar activităţile de la primărie, în funcţie de suma alocată în buget îşi dimensionează personalul”, spune primarul Boldea.

Cu alte cuvinte, Salprest va trece printr-o nouă tranşă de concedieri. În documentaţia trimisă Consiliului Local, care este actionar unic al societăţii, conducerea a cuprins şi o organigrama de 30 de persoane, ceea ce înseamnă că va trebui să facă o nouă rundă de concedieri. De la 68 de angajaţi, la 30. Societatea a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane. Din acelaşi document reiese însă că, personalul rămas nu va mai putea executa lucrările de măturat stradal, pe care Primăria le comandă.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Activitatea Bibliotecii Municipale din Lugoj, suspendată de primar după o vizită surpriză. „Le desfacem contractele de muncă”

Publicat

în

Angajații Bibliotecii Municipale din Lugoj s-au trezit, ieri, după-amiază, cu primarul Claudiu Buciu, într-o vizită neașteptată. Edilul a dorit să vadă cum arată una din cele mai importante instituții de cultură și educație din municipiu. Rezultatul a fost dezamăgitor, mai ales că, pe toată campania electorală fosta conducere a administrației locale s-a lăudat cu reabilitarea și transformarea edificiului.

„Astăzi am vizitat sediul bibliotecii municipale. Un edificiu neglijat cu desăvârșire de fosta administrație. O zugrăveală exterioară și atât nu este mai mult decât o copertă fără pagini de interior. 12 ani de ignoranță și desconsiderare a celei mai importante surse de cunoaștere – cartea – au dus inevitabil la îndepărtarea cititorilor. Biblioteca municipală este practic o instituție care nu a făcut decât să respingă cititorii, rămași și așa tot mai puțini. Evidența cărților împrumutate se păstrează la fel ca acum 50 de ani. Spațiile destinate depozitării cărților sau lecturii sunt insalubre. Poveștile frumoase despre bibliotecă nu fac decât sa susțină plata unor salarii total nemeritate. Cu regret, am luat decizia de a închide aceasta instituție pentru o perioadă de cel puțin un an de zile, urmând să păstrăm un singur angajat. În această perioadă vom regândi modul cum trebuie să funcționeze, urmând sa intervenim asupra construcției astfel încât să o facem atrăgătoare pentru cititori și în special pentru copii”, a fost mesajul postat de primarul Lugojului, pe pagina sa de Facebook, după vizita la bibliotecă.

Claudiu Buciu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că se va face de urgență igenizarea clădirii, după care se va lucra la un proiect de renovare.

„Biblioteca o închidem, pentru o perioadă. Lăsăm un singur angajat, care să refacă gestiunea și inventarul, pentru că e un haos acolo. Facem un proiect să o renovăm, după ce o să igenizăm acolo, pentru că nu se poate așa ceva. Pe urmă, putem angaja oameni capabili care să asigure funcționarea ei. Nu au centrală, nu au nici căldură, iarna stau în frig. Deja am discutat la personal și, conform legii, le desfacem contractele de muncă, mai puțin la un angajat, din cei cinci”, a declarat primarul Lugojului.

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Prefectul județului, apel de urgență către primarul Lugojului

Publicat

în

Prefectul județului Timiș, Liliana Oneț, i-a solicitat noului primar al Lugojului, imediat după momentul învestirii acestuia, să aibă în vedere o lucrare care trebuie să fie executată urgent. Este vorba despre digul din interiorul orașului, care după inundațiile din iunie, anul acesta, s-a ales cu mai multe fisuri.
„După ce termin această ceremonie de învestire, mă voi duce cu cei de la Apele Banat, am o întâlnire cu ei, pe digurile din aval de Lugoj, ca să verificăm ce reparații s-au făcut acolo. Vreau și pe această cale, să-l rog și pe noul primar al Lugojului, să aibă foarte mare grijă cu digul din interiorul orașului, pentru că știu foarte bine că există niște fisuri și, în interiorul orașului, digul nu poate fi reparat de cei de la Apele Române pentru că ține de municipalitate”, a declarat Liliana Oneț.
Inundațiile din iunie au fost cele mai mari din istoria municipiului de pe Timiș. În 20 iunie, apa a fost la un pas să treacă peste podurile din oraș. Digul de pe malul stând a cedat în zona Pohalma și mai multe case și terenuri au fost inundate.
Citiţi mai departe

Administrație

Situația incredibilă care aduce Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi. Cum s-a ajuns aici

Publicat

în

Lugojul se află în momentul de față într-o situație incredibilă, din cauza stației de epurare. Primarul Claudiu Buciu a anunțat, imediat după preluarea mandatului, că de la 1 noiembrie, Apele Române vor aplica Lugojului amenzi de 6.000 de lei pe zi, din cauza apelor neepurate corespunzător, pe care le deversează în râul Timiș. S-a ajuns aici pentru că nu s-a respectat planul de măsuri, la care, operatorul de apă și canal, Meridian și fosta administrație locală s-au angajat pentru stația de epurare. Astfel, stația de epurare va fi încadrată de la 1 noiembrie, la alte reglementări, cu sancțiuni mult mai drastice.

Primarul Claudiu Buciu spune că Meridian nici nu ar fi putut să investească și pună în aplicare măsurile, din cauză că nu este decât operatorul, nu proprietarul stației, iar Curtea de Conturi nu îi permite să facă această investiție. Paradoxal, nici Primăria Lugoj nu mai poate să investească să remedieze problemele de la stația de epurare pentru că, fosta administrație a semnat recepția lucrărilor și investiția figurează funcțională.

“Începând cu 1 noiembrie, vom reveni la un normativ NTPA 2001, care este mult mai strict, cu privire la normele de poluare a râului Timiș și a altor ape, ceea ce va însemna pentru Lugoj, că vom ajunge la un nivel de amenzi de 6.000 de lei pe zi, adică 180 de mii de lei pe lună, practic falimentul sistemului de apă și a operatorului Meridian 22, firmă a Consiliului Local Lugoj. Meridianului i-a fost interzis de Curtea de Conturi să investească, pentru că este simplu operator. Nici Primăria Lugoj nu poate face investiții pentru că această lucrare figurează ca fiind recepționată fără obiecțiuni de către fosta administrație. Conform unor documentelor întocmite, din punctul nostru de vedere în mod fals, s-a constatat că lucrările de modernizare au fost făcute conform și integral. Deci, în prezent, nu se justifică să investim acolo, din punct de vedere al documentelor. Realitatea contrazice vădit documentele. Apele se deversează neepurate, fapt pentru care suntem penalizați de Apele Române”, a declarat Claudiu Buciu, pentru Lugojeanul.ro.

Primarul Lugojului spune că situația este foarte gravă și că se încearcă, în aceste zile, să se obțină bani de la Guvern  pentru remedierea problemelor de la stația de epurare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite