Connect with us

Social

De ce să alegi un Echipament Profesional de Protecție la Sablare

Publicat

în

Echipamentele de protecție a muncii, precum și măsurile de protecție a angajaților sunt un etalon care evidențiază nivelul de dezvoltare și maturitate al unei companii, precum și un mod de a reflecta conduita angajatorilor în raport cu angajații lor. Aceste echipamente sunt fundamentale în ceea ce privește sănătatea angajaților, cu implicații majore asupra vieții și productivității acestora, ce se reflectă în viața de zi cu zi: în viața de familie, în bunăstarea oamenilor și a societății, precum și în nivelul de civilizație al unei țări.

Meniul zilei, Octavian

În România, tranziția de la economia de tip centralizat la economia liberă de piață s-a realizat cu dificultate și cu pași mărunți aproape exclusiv în fiecare aspect al vieții de antreprenoriat, protecția angajaților în câmpul muncii nefiind o excepție de la această regulă. La început, patronii români, neinstruiți și zgârciți, și pe fondul unui cadru legislativ lacunar, acordau prea puțină importanță protecției muncii, făcând un minimum de efort în ceea ce privește protecția angajaților lor, nedorind să facă cheltuieli cu echipamentele de protecție a muncii sau cu alte programe de instruire în acest sens.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Ulterior, piața muncii a evoluat, lăsând loc unor noi viziuni de abordare a problematicii protecției muncii în cadrul companiilor. În prezent, angajatorii sunt mult mai atenți în acest domeniu și caută măsuri adecvate de protecție a angajaților lor datorită obligativității respectării unui cadru legislativ mult mai strict față de cel existent în trecut, fie din rațiuni ce țin de ordinul interior, sau – mai ales – din rațiuni economice.

RETIM

Echipamentele de protecție la sablare au o importanță majoră prin însăși natura și specificul activităților realizate. Fiind un mediu de lucru desfășurat în condiții deosebite, calitatea echipamentelor de protecție la sablare este primordială pentru a asigura cu adevărat protecția atât de necesară în acest domeniu. Avantajele unui echipament de protecție profesional în domeniul sablării sunt multiple, printre ele numărându-se:

(1) Echipamentele profesionale de protecție la sablare asigură o protecție reală pentru angajați în timpul lucrului. Protecția și măsurile împotriva accidentelor de muncă au ajuns în conștiința socială, iar necesitatea lor nu mai poate fi pusă la îndoială. Pe lângă drama provocată în viața angajatului implicat într-un accident de muncă, angajatorii riscă sancțiuni economice dure în cazul în care nu pun la dispoziție proceduri și echipamente de protecție a muncii. Echipamentele profesionale de protecție la sablare sunt un mijloc eficient de prevenire a accidentelor de muncă.

(2) Un echipament de protecție profesional de sablare este mai fiabil decât unul obișnuit, oferind protecție angajaților mai mult timp și generând costuri mai mici. Într-o perioadă în care „ieftinul” a devenit „scump”, trebuie avute în vedere modalități reale de scădere a costurilor cu echipamentele de protecție, pe termen lung. Totodată, de cele mai multe ori, echipamentele ieftine de protecție nu oferă protecția necesară și pot expune angajații la pericole datorită faptului că sunt confecționate din materiale de slabă calitate, producătorii lor având ca obiectiv principal, menținerea costului de producție la un nivel cât mai scăzut, fără să existe o preocupare majoră pentru sănătatea și integritatea celui care le folosește în timpul lucrului.

(3) Un echipament adecvat de protecție la sablare este proiectat având în vedere eficiența și un grad ridicat de protecție în cazul unui accident de muncă, precum și confortul în timpul purtării acestuia. Spre exemplu, casca de sablare trebuie să aibă o distribuție uniformă a greutății pentru a nu pune presiune pe gâtul, capul și/sau umerii operatorului, ceea ce duce la oboseală inutilă și la un randament scăzut în cazul operațiilor lungi sau medii de sablare.

La fel ca în orice domeniu, în prezent, există pe piață două tipuri de furnizori și distribuitori de echipamente de protecție la sablare: companiile specializate pe comerț și desfacere, precum și companiile de profil; cu alte cuvinte, un costum de sablare găsești și la un mare retailer, alături de multe alte unelte și echipamente din aproape toate domeniile de activitate, dar un costum de sablare găsești și la o companie de profil. Prin ce se deosebesc, totuși, unele de celelalte? Companiile mari de retail nu pot cuprinde în detaliu atât de multe domenii de activitate, de aceea, nu pot cunoaște nivelul de calitate al tuturor produselor oferite de către multitudinea de furnizori aflați pe piață. În aceste condiții, marii retaileri pun spre vânzare aproape orice fel de produse despre care nu dețin prea multe informații, cu scopul de a obține cât mai multe vânzări și de a maximiza marja de profit. În schimb, companiile de profil vând echipament dedicat și adecvat domeniului în care activează, și ca orice companie care vinde sub brandul propriu, este atentă la calitatea și durata de viață a produselor, nu numai pentru a face vânzări, dar și pentru a fideliza clienții și, mai important, pentru a aduce în timp valoare adăugată brandului propriu. În aceeași optică, se poate sabla și cu nisip cuarțos, dar acesta este ineficient și toxic, punând în pericol sănătatea operatorilor datorită expunerii la un volum mare de particule de dioxid de siliciu liber cristalin (SiO2 l.c.), una dintre principalele cauze ale îmbolnăvirilor de silicoză. O companie de profil pune spre vânzare materiale de sablare non-toxice și ecologice, cu eficiență ridicată, specializate pe tipuri de operațiuni de sablare de interior sau exterior, în multiple granulații, precum: alice angulare de oțel, alice sferice de oțel, alice angulare de inox, alice cilindrice de inox, electrocorindon alb, electrocorindon maro, bile de sticlă, granat roșu, zgură de cupru, olivină, dar și servicii complete de recuperare și reciclare a deșeurilor de materiale de sablare, pentru un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător.

GritSablare este compania de profil numărul 1 în România în domeniul sablării și pune la dispoziția clienților săi o gamă largă de materiale de sablare profesionale, echipamente de sablare (instalații de sablare, cabine și camere de sablare, filtre de praf) la cele mai înalte standarde tehnice, precum și echipamente de protecție la sablare specializate, multe dintre aceste echipamente de protecție fiind oferite GRATUIT partenerilor comerciali pe termen lung ai companiei, la achiziția de echipamente de sablare și/sau materiale de sablare. Prin acest articol, am încercat să scoatem în evidență pericolele și costurile ascunse din spatele utilizării unor echipamente de protecție nespecializate, dar și avantajele utilizării unor echipamente de protecție pe măsura așteptărilor, pentru că – de ce nu – în viață, așteaptă-te să primești ceea ce oferi!

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Poveștile neștiute ale artizanilor lugojeni. Croitoreasa care creează mici bijuterii vestimentare

Publicat

în

Asociația de Intervenție și Regenerare Comunitară, împreună cu Lugojeanul.ro, vă prezintă artizanii Lugojului.

Meniul zilei, Octavian

Ileana Teslevici este croitoreasă de mai bine de 40 ani. A învățat tainele croitoriei singură, încă din perioada liceului. În micul ei atelier din Lugoj confecționează „bijuterii” vestimentare.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

De la piese realizate după preferințele clienților, la creații vestimentare imaginate de ea sau în colaborare cu designerul Corina Mocanu, ambele îi fac la fel de multă plăcere. Ileana și-a dorit să insufle frumusețea acestui meșteșug și generațiilor viitoare, astfel în urmă cu 15 ani a devenit profesor și mentor pentru elevii Liceului Tehnologic „Valeriu Braniște” pe domeniul Industrie textilă și pielărie.

RETIM

Suntem onorați că am reușit să o cooptăm și în cadrul proiectului Artizan Lugojan. Ileana este un membru activ și valoros al echipei, ne facilitează relația cu Liceul Tehnologic „Valeriu Braniște” și ne ajută să oferim noi perspective de dezvoltare tinerilor elevi.

Proiectul Artizan Lugojan este organizat de Asociația de Intervenție și Regenerare comunitară, finanţat prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Timiş. Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Timiş este un program coordonat la nivel național de Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR de Lidl Romania și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Timişoara.

Citiţi mai departe

Social

Vârstnicii cu venituri sub 1.000 de lei pot depune cereri la Primăria Lugoj pentru tichete sociale

Publicat

în

Direcția de Asistență Socială Lugoj, primeşte cereri în vederea acordării de tichete  sociale pentru persoane vârstnice, acordate conform H.C.L. 176/2022 privind aprobarea metodologiei de acordare a tichetelor sociale pentru persoanele vârstnice de pe raza municipiului Lugoj și satele aparținătoare Tapia și Măguri

Meniul zilei, Octavian

Tichetele sociale se acordă persoanelor vârstnice care au domiciliul pe raza municipiului Lugoj și care au realizat în luna anterioară depunerii cererii un venit de până la 1000 lei iar venitul pe membru de familie este de maxim 1000 lei.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Valoarea tichetelor sociale este de 130 lei;  

RETIM

Acte necesare în vederea obținerii tichetelor sociale pentru persoanele vârstnice:

  • Cererea și declarația persoanei vârstnice/reprezentantului legal, conform anexei din prezenta metodologie;
  • Actele de identitate ale persoanei vârstnice și ale familiei acesteia și/sau ale persoanelor cu care locuiește;
  • Acte doveditoare privind veniturile realizate de persoana vârstnică și familia acesteia (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie, alte categorii de venituri realizate) ;
  • Acte care dovedesc situația locativă a persoanei vârstnice și a familiei acesteia;
  • Alte acte doveditoare după caz;

Cererea împreună cu actele necesare pentru acordarea  tichetelor sociale trebuie depuse la Registratura Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Lugoj, din Piața Victoriei nr. 4.

 

Citiţi mai departe

Social

Un singur centru de vaccinare anti-covid rămas deschis la îndemână pentru lugojeni

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Vaccinarea anti-coronavirus se mai poate face doar la cerere, la medicii de familie, pentru lugojenii care vor să se imunizeze în oraș. Singurul centru de vaccinare de la Lugoj, cel de la sala sporturilor de pe strada Caransebeșului, a fost închis din lipsă de doritori. 

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Administrația județeană și DSP au decis să închidă inclusiv cel mai mare centru de vaccinare din județ, cel de la Iulius Town, acolo unde s-au vaccinat zeci de mii de persoane pe parcursul pandemiei. Pentru lugojeni, un singur centru de vaccinare a rămas la îndemână.

RETIM

Este vorba despre centru de vaccinare de la Făget, acolo unde imunizarea se poate face cu seruri Pfizer sau Moderna. Programul centrului de la spitalul din Făget este de luni până duminică, de la 10 la 16. Singurele centre de vaccinare rămase deschise sunt cele de la Spitalul Județean și respectiv Spitalul Sânnicolau Mare.

Citiţi mai departe

Social

Americanii construiesc la Lugoj trei case de tip familial pentru copiii instituționalizați

Publicat

în

FOTO Arhiva

Consilierii județeni au aprobat, astăzi, 11 mai, parteneriatul cu fundația americană Bashford, care construiește la Lugoj un centru social. Proiectul pentru care Consiliul Județean Timiș va colabora cu americanii de la Bashford este pentru construirea a trei case pentru copiii instituționalizați.

Meniul zilei, Octavian

Înființarea centrului de zi și construirea a trei case de tip familial se va realiza pe terenul aflat în proprietatea Bashford din municipiul Lugoj, județul Timiș. ADR Sud-Est a comunicat demararea etapei precontractuale și necesitatea emiterii unei hotărâri de aprobare a proiectului din partea CJT Timiș.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Valoarea totală a proiectului ”Construirea a 3 case de tip familial si Centru de zi pentru copii Lugoj” este de 5.109.250,25 lei (inclusiv TVA) și contribuția proprie în proiect a Fundației Bashford (Lider de parteneriat – Partener 1) de 266.250,70 lei (inclusiv TVA), reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 96.860,02 lei (inclusiv TVA), reprezentând cofinanțarea proiectului ”Construirea a 3 case de tip familial si Centru de zi pentru copii Lugoj”.

Sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului Construirea a 3 case de tip familial si Centru de zi pentru copii Lugoj, pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din fondurile proprii ale Fundației Bashford, care va asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/ decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale.

RETIM

Cine sunt americanii de la Bashford

Americanii de la Fundația Bashford au venit cu gânduri mari la Lugoj. Proiectele lor însă, nu s-au materializat până acum.

În martie 2014, inaugurau lucrările pentru cel mai mare centru social din România. Lucrarea urma să fie realizată pe Dealul Viilor, fiind finanțată de Fundația Bashford. Cu această ocazie, opt membri ai fundației americane au participat la începerea oficială a lucrărilor, alături de invitați din partea partenerilor români, primarul și consilierii locali ai Lugojului.

Proiectul prevedea un centru cu funcţiuni administrative, educaţionale, asistenţă socială, cazare, agrement, mică producţie agricolă şi industrială pe o suprafaţă totală de aproape 40 de hectare. Aici urmau să fie construite:

-clădire multifuncţională de birouri, recepţie, cazare pentru 50 de persoane, sală de mese, sală de conferinţe pentru 100 de persoane;
-clinică medicală cu următoarele specializări: medicină generală, interne, stomatologie, psihologie, psihiatrie, maternitate;
-staţie radio-TV;
-institut educaţional pentru derularea de cursuri de pregătire profesională;
-capelă;
-locuinţe pentru angajaţii permanenţi;
-complex de cazare pentru 50 de persoane vârstnice;
-cazare pentru familii cu 5 copii;
-clădiri cu apartamente private;
-magazin cu circuit închis;
-clădire dormitor pentru oamenii străzii;
-clădire pentru dezintoxicare şi dezalcolizare;
-sală de sport, bazine de înot, terenuri de fotbal, tenis şi baschet, teren de golf, herghelie cu centru de echitaţie;
-crescătorie de peşti, hală depozit, microfermă, tipografie, garaje şi atelier mecanic pentru vehicule şi maşini proprii.

Aproximativ 130 de locuri de muncă urmau să fie create în urma lansării acestui proiect. Valoarea totală a investiţiei trebuia să fie de peste 20 de milioane de dolari.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite