Connect with us
Winter Sale 2022

Administrație

Dan Haica, independent pentru Consiliul Local. „Lugojul va trebui să arate ca un burg european”

Publicat

în

FOTO Dan Haica a fost premiat la Gala Premiilor Lugojene, pentru acțiunile culturale pe care le-a organizat

Dan Haica și-a anunțat candidatura ca independent pentru un loc în Consiliul Local Lugoj. Timișorean la origine, Dan Haica este lugojean de peste 30 de ani. Dacă în ultimii zece ani a fost cunoscut ca om de afaceri și inițiator al Colțului de Cultură de la English Pub, Dan Haica este și cel care a fost primul viceprimar al Lugojului după Revoluție.

Meniul zilei, Octavian

A ajuns la Lugoj ca inginer constructor, detașat temporar din Timișoara. A absolvit Facultatea de Construcții a Politehnicii Timișoara, dar și cursuri de Arhitectură(design interior) și Managementul turismului. A fost șef Serviciu arhitectură și sistematizare în Primaria Lugoj. Ca viceprimar a inițiat două mari proiecte: Cartierul Balta Lata și Pasarela Buziașului.

A inițiat demersuri pentru un nou pod peste Timiș în zona Paul Chinezu, care s-a oprit la faza de proiect. La sfârșitul mandatului a ales să se retragă din politică și viața publică. A rămas la statutul de om de afaceri. English Pub-ul care, în ultimii ani, a devenit un pol al evenimentelor culturale din oraș. Pentru susținerea activităților culturale și promovarea artiștilor, Dan Haica a primit în 2019, Premiul pentru Cultură în cadrul Galei Premiilor Lugojene – Premiile “Josif Constantin Drăgan”. Haica explică de ce s-a hotărât să candideze.

”Aleșii de până acum nu au avut nici profesii și nici realizări în profesiile lor care sa fie utile în administrarea unui oraș. Au fost liste întocmite doar pe criterii politice, nu profesionale. Ar trebui ca aleșii să aibă profesii și expertiză în principalele probleme ale administrației: urbanism, infrastructură, sanătate, învățământ. Au fost doar rare excepții”, spune Dan Haica.

RETIM

Proaspătul candidat are și câteva priorități dacă va ajunge consilier.

”Reurbanizarea Lugojului, care aduce tot mai mult cu o comună. Este vorba atât de reurbanizarea din punct de vedere edilitar, cât și cultural. Lugojul va trebui să arate ca un” burg” european, are toate premizele, iar sărbătorile să nu mai fie bâlciuri de prost gust, care fac orașul de rușine”, mai spune Dan Haica.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Aleșii locali din Lugoj s-au opus unui proiect care putea salva vieți omenești

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Zona de pe centura Lugojului cunoscută ca intersecția cu drumul Tapiei a primit o reputație tragică, aici având loc de-a lungul timpului zeci de accidente rutiere. Unele dintre acestea, nu puține, s-au soldat cu victime omenești. De ani buni, administrația locală a încercat să construiască un sens giratoriu acolo, însă fără succes.

După nenumărate stunt-uri politice și promisiuni de la fosta administrație, când noua conducere a orașului a propus în consiliul local o soluție, PSD, PMP și USR s-au opus realizării sensului giratoriu. Chiar dacă lucrarea, întârziată astfel, ar fi putut salva vieți omenești, nu a fost suficient pentru aleșii locali pentru a-i determina să voteze propunerea primarului.

“Noi am venit cu o propunere clară, ne-am înțeles cu proprietarul terenului de acolo la preț, un preț bun, aveam în plan să finalizăm în câteva luni licitația și să demarăm lucrările. Însă din păcate aleșii locali s-au opus propunerii noastre, fapt ce va decala din nou proiectul. USR a cerut expropriere, dar tot la același preț ar fi ajuns, diferența fiind că la expropriere durează un an, la cumpărare, trei luni. Nu înțeleg de ce s-au opus, sincer.

RETIM

Omul cerea un preț bun pe metrul pătrat, comparat cu terenurile din zonă. Așteptăm să se finalizeze proiectul și mai propunem o dată, zona aceea trebuie modificată, nu e în regulă să rămână așa. Eu înțeleg și politica, și tot, dar toată lumea știe că trebuie să facem un giratoriu acolo, de ani buni e situația asta. Dacă nu se va ajunge la un consens, vom face expropriere, dar va dura foarte mult”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Centura orașului Lugoj a fost de-a lungul anilor locul de producere a nenumărate accidente rutiere grave, multe soldându-se cu pierderea de vieți omenești. Zona Tapiei este cunoscută ca fiind un loc unde astfel de evenimente rutiere au loc în mod frecvent.

Citiţi mai departe

Administrație

Când se reabilitează centrul Lugojului, “moștenirea” lăsată de fosta administrație a orașului

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Începutul de an nou i-a prins pe lugojeni tot fără centrul pietonal reabilitat. După ce fostul primar a început lucrările la reabilitarea centrului pietonal al orașului înainte de alegeri, lucrările fiind abandonate când fostul edil a pierdut scrutinul, în prezent locația este în continuare un șantier, la mai bine de un an de la alegeri.

Lugojenii sunt nemulțumiți de modul în care arată centrul orașului, mai ales că până acum noua administrație nu părea că ar fi găsit vreo soluție la problemă. Lugojeanul.ro a cerut un punct de vedere de la primarul actual, Claudiu Buciu, despre când preconizează acesta că ar urma să fie reabilitată zona centrală.

“Contractul cu antreprenorul a fost reziliat, la sfarsitul anului trecut fiind preluat si amplasamentul santierului precum si toate materialele ramase si nepuse in opera. Lugojenii trebuie sa stie ca, pentru tot ce vad acolo, adica pentru o suprafata de teren decopertata, pentru cativa stalpi de iluminat, pentru un gard si pentru cateva tevi, conform contractului incheiat de fosta administratie, am fost obligati sa platim facturi de aproape 1.000.000 de lei”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

RETIM

Lucrările la suprafață ar putea reîncepe chiar în acest an, dacă problemele legate de racordările la energie și gaze, și respectiv licitația pentru un nou constructor, vor fi rezolvate fără contestații.

“Saptamana viitoare vor incepe lucrarile de relocare a stalpului electric si a cablurilor electrice si de date ce impiedicau desfasurarea lucrarilor principale. Estimam ca intr-o luna vor incepe si lucrarile de relocare a tevii de gaz care impiedica, la randul ei desfasurarea lucrarilor principale. Apoi vom reloca tevile de apa si canal si vom reface bransamentele. In paralel vom reproiecta lucrarile de baza, astfel incat sa eliminam aberatiile propuse de fosta administratie si sa aducem lucrarea la o valoare decenta, pe care ne-o putem permite, avand in vedere ca finantarea este asigurata din bugetul local”, a precizat edilul șef.

Buciu a ținut să le ceară scuze lugojenilor pentru situație, precizând că vina nu este în totalitate a administrației curente.

“Lugojenii sunt indreptatiti sa fie critici la adresa noastra, insa ii rog sa nu uite ca orice lucrare inceputa de fosta administratie fie a durat de zece ori mai mult decat era normal, fie nu s-a finalizat, fie s-a finalizat si nu e functionala. Asadar, si aceasta lucrare, inceputa prost si la un cost exorbitant, se incadreaza in acelasi tipar. Am facut tot ce este legal posibil sa urgentam lucrurile, sa reducem costurile si sa ne incadram in rigorile legale. Cu toate ca nu este vina noastra, va cerem scuze pentru disconfortul creat, care, din pacate, va mai dura cel putin pana la sfarsitul acestui an si cel mult pana in vara viitoare”, a încheiat Claudiu Buciu.

Fostul primar Boldea a contractat pentru lucrările din centru una dintre cele mai controversate firme din țară. După nenumărate amânări și informații false diseminate în presă, Boldea a pierdut un nou mandat în favoarea lui Buciu, reabilitarea centrului fiind unul dintre eșecurile care au dus la pierderea de capital electoral al fostului edil.

sursa foto: Desideriu Iosif | Ești din Lugoj dacă…/Facebook.com

Citiţi mai departe

Administrație

Nu aruncați oriunde și oricum deșeurile periculoase! Se colectează gratuit la containerele speciale RETIM

Publicat

în

După cum atenționează din start numele generic, deșeurile periculoase sunt extrem de nocive pentru natură și oameni! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de ele  în cadrul primei campanii trimestriale din 2022 prin care acestea sunt colectate de către RETIM și ADID Timiș.

Meniul zilei, Octavian

 În perioada 17 ianuarie- 01 martie 2022 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina. 

CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer

Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

RETIM

RETIM 2020, Timisoara, Timis, Miercuri 1 Iulie 2020, ©Cornel Putan

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:

  • ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
  • ambalaje metalice care conţin o matrică poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
  • materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
  • vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
  • baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
  • solvenţi, acizi, alcali
  • uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
  • detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
  • butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
  • deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
  • pesticide
  • deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer

 

 

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro  si www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

Citiţi mai departe

Administrație

FOTO Cum arată noul birou de 50.000 de lei al primarului din Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Mobilierul de 50.000 de lei pentru biroul primarului orașului a ajuns la locație, acesta fiind deja parțial montat în locul de unde edilul își desfășoară activitatea în cadrul administrației. Lugojeanul titra, în urmă cu 6 luni, cum primăria cumpăra mobilă de 100.000 de lei, pentru cele două birouri principale ale instituției, primar și viceprimar.

Uși interioare din lemn masiv, masă rotundă, biblioteci, comode și birouri, toate din același material, au fost comandate de la o firmă din oraș deținută de Marius Gaidoș.

Bibliotecile care sunt deja în curs de montare în birourile celor doi administratori ai orașului costă aproape 10.000 de euro. O ușă din lemn masiv, de care primăria a comandat trei, va costa aproximativ 6.500 de lei. Birourile, două la număr, costă 7.290 de lei bucata, iar două mese rotunde, una pentru fiecare birou, costă 4.186 de lei bucata.

RETIM

„Este lemn masiv, la fel ca în sala de protocol, am vrut să fie același stil și calitate. Nu le ducem acasă, sunt pentru primărie, rămân pentru următorii 100 de ani. Nu voi cheltui banii pe lucruri de mântuială. Și ușile sunt din lemn masiv, după forma celor existente. Protocolul e tot din lemn masiv, de peste 100 de ani și atunci noi să punem carton în restul birourilor. Nu mă reprezintă pe mine ci instituția, acest mobilier”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro la acea vreme.

Știrea inițială o găsiți aici. Pe lângă mobilă, au mai fost cumpărate și parchet, dar și alte materiale de construcții pentru reabilitarea birourilor. 

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite