Connect with us

Educație

Cupa „Toţi diferiţi, toţi egali”, la Colegiul “Brediceanu”. Au participat elevi din mai multe ţări

Publicat

în

Energia participanţilor liceeni şi dorinţa lor de afirmare s-au completat bine cu experienţa dobândită în competiţiile naţionale şi internaţionale, de la care componenţii clubului „Maraton 93”se întorc cu zeci de medalii an de an. Liantul evenimentului au fost voluntarii brediceni, care au reuşit să creeze şi să menţină un cadru adecvat unei competiţii internaţionale, desfăşurate pe mai multe planuri. Ei au dovedit astfel că şi-au însuşit lecţia reducerii inegalităţilor, pe care au învăţat-o în cadrul atelierului de lucru „Digitally Yours”, desfăşurat la UED sub egida World’s largest lesson.

RETIM

În turneul feminin de darts, victoria i-a revenit elevei lugojence Roxana Borlovan, urmată îndeaproape de Kristyna Rakova (Republica Cehă) şi Bianca Bredicean (România), iar la masculin s-au impus Leonard Lupaşcu (C. S: „Maraton 93”), urmat de Radu Tuştean (Brediceanu) şi Redei Aron (Ungaria).

Autoliv Lugoj

Tenisul de masă a atras cei mai mulţi sportivi, împărţiţi pe categorii de vârstă şi niveluri de performanţă. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului au urcat Olga Pasenczuk (Polonia), Irina Puşcaş (C. S: „Maraton 93”), Kristyna Mrzenova (Republica Cehă), Dorina Vărgatu (C. S: „Maraton 93”), Doina Părăian (C. S: „Maraton 93”), Mărioara Stănescu (C. S: „Maraton 93”), Leonard Lupaşcu (C. S: „Maraton 93”) şi Horvath Balint (Ungaria). Medalia de argint a fost obţinută de Linh Ngo (Germania), Nagy Luca (Ungaria), Mărioara Grăbuescu (C. S: „Maraton 93”), Lucia Boldea (Brediceanu), Sophia Wirth (Germania), Vanessa Polumbo (Germania), Tudor Micu (C. S: „Maraton 93”) şi Marian Augustin (C. S: „Maraton 93”), iar cea de bronz de Veronika Zubova (Republica Cehă), Jessica Polk (Brediceanu), Julia Schmich (Germania), Szantai Dora (Ungaria), Julia Chat (Polonia), Nagy Reka (Ungaria), Racz Patrick (Ungaria) şi Grecu Georgian (Brediceanu)

Echipele de baschet, formate din câte un reprezentant al fiecărei ţări, au încins atmosfera la finalul unei zile cu mult sport şi multă prietenie fără bariere. Echipa clasată pe locul întâi a fost compusă din Jessica Polk (Brediceanu), Julia Schmich (Germania), Varga Hajnalka (Ungaria), Karolina Pysnzak (Polonia), Johana Dvorakova (Cehia) şi Micu Tudor (C. S: „Maraton 93”). Pe locul al doilea s-a clasat echipa internaţională formată din Alessia Costia (Brediceanu), Sophia Wirth (Germania), Redei Aron (Ungaria), Jedrzej Batyra (Polonia), Anna Kolinova (Cehia) şi Doina Părăian (C. S: „Maraton 93”). Festivitatea de premiere s-a încheiat cu echipa clasată pe locul al treilea şi compusă din Georgian Grecu (Brediceanu), Vanessa Palumbo (Germania), Racz Patrick (Ungaria), Julia Chat (Polonia), Pavla Buricova (Cehia), Leonard Lupaşcu şi Augustin Marian (C. S: „Maraton 93”).

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Organizatori şi oaspeţi, parteneri români şi străini, adolescenţi şi adulţi, profesori şi elevi, … toţi au fost diferiţi şi toţi au fost egali în faţa sportului şi a clipei efemere ce ne-a unit în trecerea ei irepetabilă.

prof. Adriana Maris

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Cartea l-a făcut om mare. Orfan crescut în casele de copii, acum are două facultăți și este directorul unei școli

Publicat

în

Imagine cu caracter ilustrativ/FOTO Pixabay

Ionel Petrea are o poveste de viață ce pare desprinsă dintr-un film artistic. Abandonat imediat după naștere la spitalul din Făget, drumul său către succes a fost plin de provocări. În ciuda tuturor obstacolelor întâmpinate, Petrea nu doar că a supraviețuit, dar a reușit să își depășească statutul de orfan pentru a deveni profesor și, recent, director al unei școli din Timiș.

Nominalizat în 2024 pentru titlul de „Profesorul Anului”, Ionel este un exemplu rar de reușită personală și profesională, așa cum subliniază TION.ro într-un interviu cu orfanul care a reușit să își construiască o carieră remarcabilă.

Ionel a fost abandonat în spitalul din Făget în 1985 și a fost ulterior crescut în centre de plasament din Timișoara și Lugoj. „Am avut educatori devotați care ne-au învățat nu doar lecții academice, ci și despre cum să ne gestionăm viața,” își amintește Ionel.

Petrea a reușit să finalizeze două facultăți – Facultatea de Științe Economice a UVT, specializarea Contabilitate, și Asistență Socială în Arad. Acest parcurs educațional nu a fost doar o realizare academică, ci și o căutare a răspunsurilor la întrebările fundamentale despre identitatea sa. A aflat cine este mama sa și a reușit, în cele din urmă, să stabilească o legătură cu ea.

În prezent, Ionel Petrea este profesor titular la Liceul Teoretic Traian Vuia din Făget, unde predă discipline economice și contabilitate, comunicare profesională, marketing și vânzarea mărfii. Din septembrie 2023, el a preluat funcția de director al Școlii Gimnaziale Bârna, unde își dedică eforturile pentru a îmbunătăți condițiile de învățare.

„Vreau să le transmit copiilor importanța educației, să le ofer un exemplu pozitiv și să îmi folosesc experiența personală pentru a-i motiva să frecventeze școala,” spune el.

Pentru tinerii care își aleg viitoarea profesie, Ionel Petrea subliniază importanța empatiei și plăcerii în muncă, precum și necesitatea de a avea o bază solidă emoțională și financiară. „Să se gândească la empatie, să fie activ și să facă lucrurile cu plăcere. Să se gândească atât la el, cât și la viitoarea familie pe care o întemeiază pentru că nu poți să întemeiezi o familie dacă nu ai o bază atât emoțională, spirituală, creștină, cât și financiară; nu poți să susții o familie fără să ai un loc de muncă. Am devenit de curând tatăl lui Matei Elias și sper să fiu nu eroul lui, ci exemplul lui”, spune el cu modestie.

RETIM

Autoliv Lugoj

Citiţi mai departe

Educație

Zeci de școli din Timiș nu sunt dotate și pregătite corespunzător pentru începerea anului școlar

Publicat

în

În perioada 9 iulie – 30 august 2024, o comisie mixtă, compusă din reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Banat” al Județului Timiș, Direcției de Sănătate Publică Timiș și Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș, a desfășurat o amplă acțiune de verificare și control la nivelul unităților de învățământ din județ.

Rețeaua școlară din județ pentru anul 2024-2025 include 617 unități de învățământ preuniversitar, ce vor găzdui peste 100.000 de elevi. Dintre acestea, 332 sunt creșe și grădinițe, 205 școli primare și gimnaziale, 62 licee și colegii, și 18 alte unități, cum ar fi cluburi sportive și școli postliceale. În acest context, 16 unități de învățământ vor funcționa în clădiri noi sau extinse, 20 în clădiri reabilitate, iar pentru 10 unități va fi necesară relocarea unor grupe din cauza lucrărilor de reabilitare neterminate.

De asemenea, din lipsa spațiului, 108 clase vor funcționa în spații modulare, iar până la sfârșitul anului 2024, alte 11 unități vor beneficia de construcții noi sau reabilitate. În cadrul PNRR, 13 proiecte pentru „școli verzi” sunt în curs de semnare a contractelor de finanțare, iar 161 de unități vor fi dotate cu mobilier și echipamente IT, în timp ce 37 de școli vor primi laboratoare inteligente.

100 de clădiri fără autorizație de securitate la incendiu

În județul Timiș, toate unitățile de învățământ dispun de toalete interioare, fără a exista unități cu toalete de tip latrină. Deși toate școlile sunt pregătite să înceapă anul școlar pe 9 septembrie, controalele au relevat că 100 de clădiri funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, dintr-un total de 953 de clădiri destinate învățământului. Principalele probleme identificate includ lipsa autorizațiilor de securitate la incendiu, nefuncționarea instalațiilor de detectare și alarmare în caz de incendiu, precum și exploatarea instalațiilor electrice cu defecțiuni sau improvizații. Au fost emise avize pentru 55 de unități de învățământ pentru realizarea unor investiții necesare obținerii autorizației de securitate la incendiu.

În ceea ce privește securitatea unităților de învățământ, 97 de unități sunt asigurate cu o formă de pază umană, 297 de unități sunt dotate cu sisteme tehnice de alarmare împotriva efracției, iar 81 de unități beneficiază de ambele măsuri. Cu toate acestea, 142 de unități nu dispun de nicio formă de securitate. Totodată, s-a constatat că 59 de unități nu dețin analize de risc la securitate fizică, iar 57 de unități nu au implementat măsurile stabilite în aceste analize. În urma acestor constatări, au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale sub formă de avertismente și au fost trasate măsuri clare pentru remedierea deficiențelor, cu termene de implementare.

27 de școli nu au autorizații sanitare de funcționare

Referitor la transportul școlar, au fost verificate 156 de autovehicule, iar șoferii și coordonatorii acestora au fost reinstruiți cu privire la respectarea destinației vehiculelor și conduita preventivă. De asemenea, au fost identificate 45 de deficiențe de semnalizare rutieră în apropierea școlilor, pentru care administratorii de drum au primit termene clare de remediere.

În privința autorizațiilor sanitare, 27 de unități școlare, majoritatea din mediul rural, nu au încă autorizație sanitară de funcționare, însă 20 dintre acestea au depus deja documentația necesară. În județ, există 113 cantine școlare înregistrate sanitar-veterinar, iar controalele efectuate la 20 de grădinițe în timpul verii nu au identificat nereguli în privința siguranței alimentare.

Pentru unitățile de învățământ special, aflate în finanțarea Consiliului Județean Timiș, s-au realizat lucrări de curățenie, igienizare și reparații, iar Liceul Tehnologic Special „Gheorghe Atanasiu” Timișoara va desfășura temporar cursurile în containere, din cauza unor investiții aflate în desfășurare.

RETIM

Autoliv Lugoj

Citiţi mai departe

Educație

Peste 300 de școlari din Lugoj primesc gratuit ghiozdanele și rechizitele necesare primului an de școală

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Municipiului Lugoj continuă și în 2024 tradiția campaniei „Primul Ghiozdan”, oferind micilor școlari din clasa pregătitoare ghiozdane echipate în prima zi de școală.

Anca Micșa Oprea, city managerul orașului, a declarat: „Așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, și în 2024, micii școlari din clasa zero vor primi ghiozdane echipate în prima zi de școală. Anul acesta sunt 348 de copii care încep clasa pregătitoare la școlile publice din oraș și, implicit, vom avea 348 de ghiozdane personalizate pentru fete și băieți.”

Ghiozdanele vor conține toate materialele esențiale pentru începutul școlii, de la pixuri și creioane, la caiete și blocuri de desen.

RETIM

Autoliv Lugoj

Citiţi mai departe

Educație

Profesori de la Brediceanu, specializare în Croația, într-un program Erasmus+

Publicat

în

Proiectul de acreditare Erasmus+, 2023-1-RO01-KA121-SCH-000127970, implementat de Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” din Lugoj, se încheie cu succes în cel de-al doilea an de derulare. După ce în luna ianuarie, 12 elevi au participat la un stagiu de pregătire la Business Academy Linz pentru examenul de certificare lingvistică Deutchessprachdiplom, în luna august, a venit rândul profesorilor să-și îmbogățească cunoștințele.

Șapte profesori din cadrul liceului s-au deplasat în Split, Croația, pentru a urma cursuri de perfecționare în utilizarea tehnologiei în procesul didactic și învățarea limbii engleze. Activitățile desfășurate au variat de la cursuri în săli de clasă, până la exerciții interactive în aer liber și vizite tematice. „Învățarea în echipe internaționale este întotdeauna benefică pentru participanți”, au declarat reprezentanții liceului. Profesorii și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare, competențele digitale și capacitatea de a colabora în echipe internaționale, toate acestea având scopul de a spori creativitatea și motivația elevilor.

În plus, utilizarea tehnologiei în pregătirea pentru lecții va ajuta cadrele didactice să-și gestioneze mai bine timpul de lucru și să fie mai eficiente în activitatea lor. Profesorii au avut ocazia să compare aspecte ale sistemelor de învățământ europene, cum ar fi dotarea cu tehnică modernă, politica de utilizare a telefoanelor mobile și regimul temelor pentru acasă.

Pentru anul școlar 2024-2025, conducerea liceului este optimistă și speră ca procesul educațional să se desfășoare sub „auspicii favorabile unui învățământ de calitate europeană”. Aproximativ o treime dintre profesorii liceului au participat la cursuri de perfecționare sau au însoțit elevii în deplasările internaționale. Pe lângă experiența profesională acumulată, aceștia s-au întors acasă cu amintiri frumoase și contacte noi, care ar putea sta la baza viitoarelor proiecte europene.

RETIM

Autoliv Lugoj

Citiţi mai departe

Cele mai citite