Cupa Concordia se va desfăşura sâmbătă, 23 septembrie 2017, de la orele 15.00, pe malurile Timişului, în Lugoj. Startul se va da din zona „Plopi” şi tot acolo va fi şi finishul, zona de înscrieri şi de premiere. Traseul va merge de la Plopi, pe sub Podul de Fier, pe sub cel de Beton, până înainte cu câteva sute de metrii de pasarela pietonală „Leucuţa” unde se va urca pe scări, către zona pietonală de pe mal şi se va traversa pasarela spre cartierul Cotul Mic, de unde se va intra din nou pe partea verde dar de data aceasta pe mal în sus către cartierul Ştrand, unde se va ajunge trecând pe sub Podul de Beton, prin faţa teatrului şi colegiului C.Brediceanu, pe sub Podul de Fier până înainte de pasarela pietonală de la Ştrand, unde se va trece peste dig în parcul strandului şi se traversează râul Timiş, către piaţa şi zona noastră de finish.
“Concursul a cunoscut o evoluţie continuă în ultimii ani pe traseul din ce în ce mai tehnic de lângă Tapia, traseu pe care cicliştii de rând nu îl parcurg în timpi optimi şi este mai mult un chin decât o bucurie de concurs, bineînţeles pentru cei care participă la concursuri în fiecare weekend poate fi un deliciu traseul de acolo.
Anul acesta după multe schimbări de situaţie în cadrul organizării acestei competiţii am ales să facem concursul de mountainbike în oraş, în Lugoj, chiar în centrul oraşului. Cum vine asta, mtb în oras, ca doar mountainbikeul este despre munte, despre poteci, teren accidentat, urcări, coborâri…..cum să fie în oraş? probabil ca asta va întrebaţi, nu? Ei bine, cunoaşteţi malurile Timişului, partea verde chiar de lângă apă? Aceea pe care există mai mult sau mai puţin o potecă creată de pescari? Acela va fi câmpul nostru de luptă pentru a ne întrece. Dar nu e prea simplu? Poate ar întreba unii! Ba da, e simplu, dar totuşi nu e plimbarea care o poţi avea făcând acelasi traseu dar pe partea cu dale, adică promenadă de pe dig sau aleea pietonală de pe mal după cum îi mai spunem.
Traseul ales este totuşi unul pentru concurs, nici prea greu, dar nici uşor, cu porţiuni mari de singletrack(poteca) unde nu se poate depăşi, cu zone tehnice iîn care vor fi şi variante de ocolire, dar care o să necesite mai mult timp pentru parcurgere, cu scări în care bicicleta va trebui împinsă sau cărată în spate, cu zone de urcări şi coborâri succesive dar şi cu ceva mai bine de 400m de asfalt aflat pe cele 2 pasarele pietonale pe care le traversează circuitul nostru”, arată organizatorii pe pagina lor de Facebook.
Categoriile de participare sunt mult mai restrânse anul acesta şi sunt următoarele:
– Copii ( 10-13 ani)
– Tineri ( 14-17 ani)
– Feminin Open ( toate participantele vor concura la aceasta categorie)
– Masculin ( Participantii de la 18 ani in sus intra la aceasta categorie)
* categoria se formeaza in momentul in care sunt inscrisi minim 6 concurenti
Participanţii cu vârsta sub 18 ani vor putea participa doar cu semnătura unui tutore prezent la înscriere / validare sau pe baza unui acord scris şi semnat de către parinţi şi autentificat de către un notar public.
Vârsta pentru stabilirea categoriei se consideră calculând diferenţa între anul curent şi anul de naştere al concurentului, indiferent de luna sau data naşterii, conform regulamentului general de organizare a ciclismului ca sport. Exemplu: 2016-1986=30 ani
Taxa de înscrere va fi de 10 lei şi se va achita la biroul de înscrieri în ziua concursului, aceasta reprezentând doar o parte din valoarea cipului pe care îl veţi primi pentru cronometrarea timpilor de concurs, pentru un clasament corect.