Connect with us

Administrație

Claudiu Buciu a pierdut și al doilea proces prin care contesta ordinul prefectului. Ce spune fostul primar

Publicat

în

Foto Arhiva

Tribunalul Timiș a făcut publică sentința în procesul în care Claudiu Buciu a cerut aularea ordinului prin care prefectul MIhai Ritivoiu l-a demis pentru că și-a schimbat domiciliul.

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Lugoj

„Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive. Respinge excepţia inadmisibilităţii. Respinge acţiunea. Ia act că nu au fost solicitate cheltuieli de judecată. Definitivă. Pronunţată azi, 05 Octombrie 2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”, se arată în sentință.

RETIM

Fostul primar al Lugojului a avut și o reacție pe pagina s-a de Facebook, în această dimineață:

„Instanța a decis definitiv că Ordinul Prefectului prin care am fost demis din funcția de primar, rămâne valabil.

Astfel, instanța consfințește o situație care durează din 8 iulie 2022, data la care am fost demis. Cel mai probabil această situație va dura până la următoarele alegeri pentru funcția de primar.Am decis să rămân în Primărie, până acum în calitate de consilier al Primarului Interimar, iar de acum înainte într-o calitate pe care o voi discuta cu Primarul Interimar, Bogdan Blidariu.

Nu e important ce funcție dețin în Primărie, important este să ducem la capăt zecile de proiecte de finanțare depuse precum și, la fel de important, să reformăm Primăria și să consolidăm societățile nou înființate. A fost, este și va fi un efort enorm pentru a scoate Lugojul la lumină, sigur, eforturi deocamdată cu efecte puțin vizibile. Am preferat să demarăm proiectele cu adevărat esențiale pentru Lugoj și nu să cădem în ispita de a face investiții care ar fi avut doar efecte electorale, vizibile cât ai clipi din palme.

Avem de gestionat contracte nefinalizate (Centrul, SPA-ul, Topoganele, Rețeau de Apă și Canalizare, Stația de Epurare, Cazarma, etc.) lăsate în situații juridice, tehnice sau economice greu sau aproape imposibil de finalizat fără repercursiuni asupra bugetului. Întâmpinăm o rezistență feroce din partea funcționarilor angajați la kilogram de fosta administrație, doar pe bază de carnet de partid sau de neam al cuiva din anturajul fostei administrații. Am încercat sa aprobăm o primă organigramă, demers sabotat de funcționari și viciat de aceștia, astfel încât instanța a anulat această prima organigramă. Vom demara aprobarea unei noi organigrame, conform indicațiilor și mențiunilor instanțelor dar și apelând la specialiști din afara instituției. Trântorii, incompetenții și frânarii dezvoltării urmând să fie înlăturați.

Am reușit să angajăm oameni noi, cu experiență în domeniul specific de activitate, dar care încă învață cum să se descurce în administrație printre colegii rău intenționați sau speriați ca oamenii competenți îi vor înlocui în curând. Ne bazăm pe aceștia. Un singur exemplu: orice document depus la Direcția de urbanism primește răspuns în maximum 5 zile, în loc de câțiva ani…Repet, am muncit enorm, atât alături de echipa politică a PNL Lugoj (primar, viceprimar și 10 consilieri locali) dar și alături de colegii noi și de unii colegi vechi din Primărie care au înțeles că muncesc pentru comunitate, nu pentru primar.

Pe cine am deranjat?

Sunt cetățean Român, dar și German. Născut Român, la Lugoj. German pentru că familia mea (soția și cei trei copii) locuiește de peste 10 ani în Germania, statul German acordându-ne cetățenia în condiții normale. Am candidat menționând pe toate formularele de candidatură că am dubla cetățenie. Nimeni nu a avut nimic de obiectat, nici autoritatea electorală și nici judecătorii care au validat candidatura și apoi alegerea mea ca Primar.

În timpul mandatului am renunțat la domiciliul din Lugoj, stabilindu-mi reședința tot în Lugoj. Fără să încalc nicio lege. Am fost la serviciu zi de zi, indiferent că am avut domiciliul sau reședința în Lugoj. I-am deranjat pe toți cei care n-au mai făcut afaceri ilegale cu Primăria, pe toți cei care ocupau ilegal proprietățile primăriei (cu unii încă ne judecăm), pe toți cei care făceau afaceri ilegale cu Meridian, pe toți cei care se eludau de la plata taxelor și impozitelor locale ori pe cei care, datorită intereselor personale ale fostei conduceri a primăriei, beneficiau de un regim fiscal favorabil dar inechitabil.

La nivel politic am deranjat conducerea județeană a PNL pentru simplul fapt că spun, liber, ce gândesc. Am refuzat constant să devin un “om de partid” așa cum ne-am obișnuit să avem în ultimii 30 de ani. Am rămas cu încăpățânare acel om de partid pentru care interesele publice au fost peste orice interes de partid. Și așa voi rămâne. Nu pot pierde patru ani din viața comunității din care fac parte și care m-a ales.

Am construit proiecte care au ținut cont doar de interesele comunității, indiferent că am pus în pericol interese private. Și le vom duce la capăt.E greu de înțeles de ce Primarul Timișoarei nu are nici măcar reședință în Timișoara și nici cetățenie Română și poate fi primar (ceea ce e corect), iar eu nu.

Cei care s-au “ocupat” de această situație nu au câștigat nimic, doar noi am frânat puțin, lovindu-ne mai puternic de rezistența anumitor funcționari din Primărie. Vom recupera întârzierile. Și vom duce la bun sfârșit tot ce am început.

Pentru mine, singura instanță care mă va judeca corect, vor fi Lugojeni”

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

RETIM și ADID Timiș încep a patra campanie de colectare GRATUITĂ a deșeurilor VOLUMINOASE în Zona 0 Ghizela

Publicat

în

RETIM împreună cu ADID Timiș organizează o nouă campanie trimestrială prin care sunt colectate deșeurile voluminoase. Nu ratați ocazia să le predați legal și gratuit la containerul RETIM!

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Lugoj

Compania RETIM împreună cu ADID Timiș organizează în perioada 02 octombrie – 28 noiembrie 2023 o campanie de colectare gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Sunt cuprinse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Bogda (și Buzad), Boldur (Sinerșig și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Iosifalău și Ictar – Budint), Victor Vlad Delamarina și Belinț. 

RETIM

CINE poate preda deșeuri voluminoase?

Cetățenii din localitățile menționate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile voluminoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos. 

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE VOLUMINOASE sunt:

  • mobilier, comode, mese de cafea, mese de toaletă, mese decorative;
  • mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice;
  • covoare, carpete, preșuri;
  • canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete, saltele;
  • oale;
  • ceasuri;
  • perdele, draperii;
  • dulapuri de baie, suporturi prosoape;
  • lustre, tablouri;
  • obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii sanitare, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă;
  • obiecte mari de folosință îndelungată precum: calorifere din fontă, calorifere din aluminiu, uși, tocuri de uși şi tocuri de geamuri, etc.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, periculoase;
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile voluminoase

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro  si www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Neînțelegeri între Primăria Lugoj și Retim. Societatea se pregătește să dea în judecată administrația locală

Publicat

în

Operatorul de salubritate, Retim, a transmis Consiliului local Lugoj o plângere prealabilă împotriva Hotărârii Consiliului Local Lugoj nr. 175/2023. În data de 22 iunie 2023, Consiliul Local Lugoj a emis o hotărâre referitoare la stabilirea și aplicarea taxei de salubrizare în municipiu, iar RETIM consideră că i se aduc prejudicii prin această decizie. Conform hotărârii, lugojenii de la bloc ar avea posibilitatea să încheie individual contracte cu Retim.

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Lugoj

Reprezentanții societății de salubritate nu sunt de acord cu această prevedere și o consideră ilegală. Printr-o plângere prealabilă, transmisă Consiliului Local Lugoj, Retim a solicitat revocarea hotărârii, în caz contrar își rezervă dreptul la a deschide o acțiune în instanță.

RETIM

„Noi susținem că această prevedere este nelegală, contravenind legii care reglementează serviciile de salubrizare din localități și serviciile comunitare de utilitate publică. Serviciul de salubrizare este parte a serviciilor comunitare de utilitate publică și este supus reglementărilor stabilite de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitate Publică. Conform prevederilor din aceste acte normative, utilizatorii serviciului de salubrizare sunt asociațiile de proprietari sau locatari, și nu persoanele fizice care dețin proprietăți individuale în blocurile de locuințe sau condominii. Mai mult decât atât, articolul 96 alin. (1) din Legea nr. 196/2018 prevede că facturarea individuală este permisă doar în cazul în care consumul poate fi măsurat prin contoare individuale, lucru imposibil în ceea ce privește colectarea deșeurilor, având în vedere natura serviciului de salubrizare”, arată cei de la Retim, în documentul transmis Primărie Lugoj.

Cum argumentează Primăria refuzul modificării hotărârii

Consiliul Local Municipal Lugoj s-a întrunit în ședință extraordinară, luni, 18 septembrie, iar aleșii locali au votat propunerea primarului să nu modifice hotărârea și să nu dea curs solicitării celor de la Retim.

„Nu, deci noi nu intenționăm modificăm hotărârea. Ideea este că prin hotărâre noastră persoanele fizice care locuiesc în în condominii, ca zic așa, au posibilitatea, conform regulamentului nostru, încheie contracte individual. Cei de la Retim vor încheie contract doar cu asociația de proprietari. Sunt asociații în care anumite persoane care locuiesc în imobile respective au contracte individuale cu Retimul. Avem situații însă, în care asociația are datorii la Retim, iar societatea nu mai dorește încheie contract cu asociația pe motiv nu își plătesc datoriile și atunci n-ar dori încheie contracte nici cu persoanele din respectivul imobil”, spune primarul interimar Bogdan Blidariu.

Hotărârea Consiliului Local mai poate fi anulată doar în instanță, acolo unde Retim a amenințat deja că va merge.

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

S-au deschis ofertele! Cine sunt cele două firme care vor să construiască noul spital din Lugoj

Publicat

în

Astăzi, 15 septembrie, s-a încheiat termenul pentru depunerea ofertelor pentru construcția noului spital din Lugoj. Acest proiect vital pentru comunitatea lugojeană este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se estimează că va costa în jur de 150 de milioane de euro. În acest context, două companii au depus oferte ferme pentru acest proiect major: Synergy Construct și SSAB-AG S.A.

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Lugoj

O finanțare vitală pentru comunitate

Municipiul Lugoj a obținut cu succes o finanțare considerabilă în cadrul PNRR pentru construcția noului spital. Contractul de finanțare a fost semnat la începutul acestui an, deschizând calea pentru demararea procedurilor de achiziție publică pentru proiectarea și execuția spitalului. Procedura a fost lansată pe 15 iulie, iar termenul final pentru depunerea ofertelor a fost astăzi, 15 septembrie.

RETIM

Claudiu Buciu, managerul de proiect, a declarat: „Urmează evaluarea acestor oferte, evaluare care considerăm că poate fi făcută în maximum 30 de zile, după care se va desemna ofertantul câștigător. Sperăm să nu avem contestații la această procedură, astfel încât să semnăm cât mai rapid contractul de proiectare și execuție, iar lucrările efective să înceapă la începutul anului viitor.”

Competiția dintre Synergy Construct și SSAB-AG

Synergy Construct

Synergy Construct este o companie cu o istorie bogată, fondată în 2001. Cu o prezență puternică pe piețele internaționale, inclusiv Ungaria, Georgia, Polonia, Germania, Ucraina și Turcia, Synergy Construct s-a remarcat prin proiecte de înaltă calitate în diverse domenii, de la industria auto și aviație la procesarea alimentelor și băuturilor.

Unul dintre cele mai notabile proiecte a fost preluarea complexului Enayati Medical City în 2018. Aici au dezvoltat un impresionant oraș medical, care include cel mai mare spital privat de oncologie din Europa de Est și numeroase alte facilități medicale, de wellness și de divertisment.

SSAB-AG S.A.

SSAB-AG S.A. este o companie solidă cu sediul în Bacău, România, și o reputație de succes în realizarea proiectelor de investiții de mare anvergură în diferite domenii. Cu capacități proprii de producție pentru structuri metalice și prefabricate din beton, SSAB-AG S.A. se remarcă prin capacitatea sa de a oferi servicii complete de antrepriză generală pentru proiecte de construcții, de la proiectare la execuție.

Compania are o prezență puternică în România și a finalizat cu succes numeroase proiecte în diverse orașe, iar portofoliul său extins cuprinde proiecte din domeniul industrial, retail, birouri, hale industriale și rezidențiale. Printre clienții lor se numără nume cunoscute precum Dedeman, Altex, Penny, kika, și alții.

Următoarea etapă importantă pentru acest proiect va fi evaluarea ofertelor depuse de Synergy Construct și SSAB-AG S.A. Este de așteptat ca acest proces să dureze aproximativ 30 de zile, după care se va anunța ofertantul câștigător. Abele companii sunt puternice și cu experiență în spate, iar competiția se anunță destul de strânsă.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului confirmă demisia directorului de la spital nu și motivul: „Este cel mai bun manager pe care l-a avut spitalul”

Publicat

în

Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului confirmă informațiile Lugojeanul.ro privind demisia managerului Ionuț Cocoș, de la spitalul din Lugoj, nu însă și motivul aflat de noi pe surse. Blidariu spune că este exclus orice conflict între administrația locală și directorul spitalului lugojean. Motivele demisiei ar fi probleme personale invocate de Ionuț Cocoș.

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Lugoj

„Este adevărat, a înregistrat la noi o cerere de demisie, motivând probleme personale. Precizează că rămâne până la găsirea unei soluții pentru un director interimar. Din punctul meu de vedere, interimarul ar putea fi chiar el și poate chiar va continua dacă își rezolvă problemele. Vreau să vă spun că Ionuț Cocoș este cel mai bun director pe care l-am avut la spital. Se cunosc datoriile istorice pe care le-a avut spital. Astăzi spitalul nu mai are niciun fel de datorie, suntem foarte foarte mulțumiți de activitatea lui și vom găsi o soluție. Este exclus ca între noi să fie fost vreun conflict între Primăria Lugoj și el. Noi suntem foarte mulțumiți de el”, a declarat Blidariu.

RETIM

Primarul Lugojului a mai spus că nu este exclus ca Ionuț Cocoș să rămână director, în continuare, în măsura în care situația personală îi va permite.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite