Administrație
RETIM și ADID Timiș organizează o nouă campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer
După cum atenționează din start numele generic, deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru natură și oameni! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de ele în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.
În perioada 10 octombrie – 21 noiembrie 2022 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur (Ohaba-Fogaci și Sinersig), Brestovăț, Chevereșu Mare (și Dragșina), Coșteiu, Criciova (și Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra), Victor Vlad Delamarina.
CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer
Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.
CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:
- ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
- ambalaje metalice care conţin o matrică poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
- materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
- vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
- baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
- solvenţi, acizi, alcali
- uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
- detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
- deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
- pesticide
- deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.
CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
- NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
- NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)
UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer
Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.
Administrație
Claudiu Buciu, reacție după plângerea făcută de angajații nemulțumiți de majorarea prea mică a salariilor

Administrație
MOL nu vrea să-și mute stația de carburanți și cere prelungirea contractului
Povestea închiderii stației de carburanți care aparține MOL România și se află pe terenul primăriei continuă. Contractul celor de la MOL expiră în 23 februarie, iar Primăria a anunțat deja că nu mai dorește ca acesta să fie prelungit. Pe locul fostei benzinării ar urma să fie construită o parcare, necesară, după cum spun edilii locali, pentru stadion.
În ianuarie, anul trecut, Consiliul local a emis o hotărâre prin care s-a decis încetarea contractului la termenul stabilit (n.r.- 23.02.2023). 11 consilieri au votat pentru această decizie, iar șapte s-au împotrivit.
Printr-o adresă transmisă în urmă cu câteva zile Primăriei Lugoj și Consiliului local, cei de la MOL își anunță solicitarea de prelungire a contractului. Reprezentanții companiei cer o audiență în care să discute această problemă.
Problema se află și pe ordinea ședinței Consiliului local din 31 ianuarie, când consilierii locali își vor putea spune părerea în legătură cu prelungirea contractului pentru stația MOL.
Administrație
Cum poate să devină Lugojul un oraș curat. Unde pot face lugojenii sesizări

Administrație
Angajații din Primăria Lugoj se pregătesc de un nou proces cu primarul și consiliul local
Sindicatul care îi reprezintă pe o parte dintre angajații Primăriei Lugoj a transmis o plângere prealabilă împotriva hotărârii prin care au fost majorate salariile de bază pentru funcțiile publice și funcțiile contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului și din instituțiile și serviciile publice din subordinea consiliului, respectiv o contestație împotriva Dispoziției Primarului Municipiului Lugoj nr. 1720/29.12.2022 privind stabilirea, pentru anul 2023, a salariilor de bază lunare pentru funcțiile publice și funcțiile contractuale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, serviciilor și instituțiilor publice din subordinea consiliului.
Cu alte cuvinte, angajații sunt nemulțumiți pentru că, înainte de aprobarea hotărârii de majorare, primarul Bogdan Blidariu ar fi intervenit cu o modificare, nediscutată cu sindicatul, care a redus valoarea majorării salariale.
„Păi, pentru hotărârea de consiliu adoptată în plenul din 28 decembrie, sper să nu greșesc, domnul primar nefiind prezent fizic, dar mă rog, a intervenit așa, pe mijloacele tehnice, în ședință și a făcut un amendament la proiectul de hotărâre. A propus și s-a și aprobat scăderea acelor coeficienți de ierarhizare, deci a tuturor coeficienților, cu o singură excepție a domnului secretar. Ori credem că nu asta e procedura de adoptare, da, era o altă procedură. În cazul în care a făcut o asemenea propunere, acel proiect trebuia, din punctul nostru de vedere, retras din acea ședință, deoarce compartimentul de resort a emis un raport de specialitate pe proiectul inițial da, cu coeficienții inițiali, care nu erau diminuați. Și un lucru specific pentru cei de la Poliția Locală, funcțiile lor și coeficienții de ierarhizare nu au fost echivalați cu acelor din primărie. Noi am cerut ca acei coeficienți din proiectul inițial să fie înmulțiți cu salariul minim în plată pentru 2023, adică cu 3000 de lei. Și atunci, de fapt, domnul primar a făcut această diminuare a coeficienților, tocmai ca prin înmulțire, dându-ne nouă satisfacție cu salariul minim de 3000 de lei, dar diminuat fiind coeficienții să dea aceeași valoare în lei, care dădea dacă se înmulțea cu salariul minim de 2500 de lei”, a declarat juristul Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Angajaților din Primăria Timișoara, cel care îi reprezintă și pe o parte dintre funcționarii lugojeni.
Conform acestuia, până luni 23 ianuarie, 67 de angajați din Primăria Lugoj au împuternicit sindicatul să-i reprezinte în acest demers pentru retragerea și modificarea hotărârii consiliului. În cazul în care, Primăria și Consiliul local Lugoj nu vor da curs plângerii prealabile, angajații vor putea să se adreseze instanței.
- Actualitateo zi în urmă
VIDEO Produsele bune, au căutare! Salami a mai deschis încă un magazin de mezeluri la Lugoj
- Actualitateo zi în urmă
Două femei spitalizate după un accident provocat de un tânăr pe autostradă lângă Lugoj
- Educațieo zi în urmă
VIDEO Clip cu mesaj despre violența între elevi, într-o școală de lângă Lugoj
- Social4 zile în urmă
Ninsori la Lugoj. Avertismentele polițiștilor pentru cei care conduc în această perioadă