Administrație
Care sunt adevăratele motive pentru care în ștrandul din Lugoj nu se poate face baie
Ștrandul din Lugoj se redeschide astăzi, după mai bine de cinci ani de la începerea lucrărilor de reabilitare și 8,3 milioane de lei cheltuiți. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2014, însă mai multe neînțelegeri dintre Primăria Lugoj, proiectantul Rheinbrucke și constructorul Matcon au făcut ca cel mai important loc de agrement pentru lugojeni să nu fie funcțional din 2013, până în prezent.
Deschiderea de astăzi nu înseamnă că lugojenii își pot lua costumul de baie și prosopul și se pot relaxa la cel mai mare bazin din oraș. Joi și vineri – între orele 16.00 – 19.00, sâmbătă și duminică – între orele 10.00 – 16.00, lugojenii pot doar vizita ștrandul. Primarul Francisc Boldea declară că a recurs la această opțiune din cauza temperaturilor scăzute, care nu au permis ca apa să fie bună pentru baie. Susține însă că a decis să deschidă ștrandul pentru ca „oamenii să se convingă că acesta este funcțional”.
Poate sau nu poate funcționa ștrandul
Pe de altă parte, recunoște însă că sunt și alte motive pentru care ștrandul nu poate funcționa. Baza de agrement nu are salvamari nici la această oră.
“Am găsit o firma din Deva care să vină cu salvamari și am scos la licitație pentru că nu există altă posibilitate. Între timp a mai apărut o firmă din Pitești care vrea, deși nu a luat legătura cu noi. Și atunci, trebuie să așteptăm ziua de vineri, pentru faptul că legea permite să se înscrie până în ultima zi”, a recunoscut primarul Boldea, pentru Lugojeanul.ro.
Edilul recunoaște și că e posibil ca licitația să se prelungească dacă există contestații. Acest fapt ar bloca pentru moment funcționarea ștrandului. Cel mai important aviz pentru funcționarea ștrandului lipsește, cel de la Direcția de Sănătate Publică. Tot la acest capitol nu s-a rezolvat situația permanenței medicale la ștrand. Primarul a dat o dispoziție prin care le-a cerut medicilor de la cabinetele școlare să asigure asistența medicală la baza de agrement. Medicii susțin însă că acest demers este ilegal.
“Până la urmă au semnat toți. Astăzi trebuia să primim avizul de la DSP. Am purtat corespondență cu ei și pe tema medicilor. Noi nu putem să plătim medici de la trei mii de lei, până la 15.000 de lei pe lună, trei luni cât e vacanța și copiii sunt la ștrand și atunci la cabinetul școlar nu îi nimeni. Iar noi îi plătim cu sume exorbitante fără ca cineva să le deschidă ușa”, mai spune primarul Lugojului.
Mai sunt și micile defecțiuni: robineți stricați, pompe defecte, scurgeri neconforme despre care Francisc Boldea susține că sunt inerente, chiar dacă abia s-a încheiat reabilitarea, dar că acestea vor fi rezolvate pe parcurs.
Edilul șef al Lugojului insistă însă că, atunci când temperaturile vor reveni la normal, lugojenii vor putea merge să facă baie în ștrand, fără să mai aștepte o inaugurare cu tăieri de panglică și sobor de preoți.
Administrație
S-a stabilit data pentru învestirea noului primar și al consiliului local. Începe oficial noul mandat
Primăria Municipiului Lugoj anunță organizarea ședinței de constituire a noului Consiliu Local, programată pentru data de 18 octombrie 2024, la ora 12:00. Evenimentul va avea loc în „sala roșie” a Cinematografului „Bela Lugosi”, situat pe strada Mocioni, nr. 5.
Ceremonia marchează începutul unui nou mandat pentru consilierii locali aleși, care vor depune jurământul și își vor prelua oficial atribuțiile. Funcția de primar a fost câștigată de candidatul PSD Călin Dobra, care în alegerile locale din acest a obținut peste 4800 de voturi.
Consiliul Local din Lugoj, pentru următorii patru ani, va fi format din reprezentanți ai patru partide și un independent, astfel:
Consilieri locali PSD:
- Oana-Sorina Tyukodi
- Ioan-Aurelian Sima
- Florin-Viorel Subțire
- Daniel-Ioan Jurjescu
- Marius-Cornel Baboniu
- Cristian-Dan Oros-Groza
- Simina-Elena Giurchi
Consilieri locali PNL:
- Claudiu Buciu
- Bogdan Blidariu
- Adrian Serendan
- Diana Szucs
- Mihai Agache
Alianța Dreapta Unită (USR – PMP – Forța Dreptei):
- Erwin Floroni
- Daniela Țepeș
- Ernestin Vari
- Nicolae Savu
Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR):
- Adi Ladislau Szabo
- Marius Zănoagă
Consilier independent:
- Daniela Lungu
Administrație
Lugojul are cel de-al patrulea primar în acest mandat. Va conduce orașul doar pentru câteva zile
Marius Baboniu este cel de-al patrulea primar interimar al Lugojului în acest mandat. El a fost votat astăzi, de către consilierii locali lugojeni în funcția de viceprimar, dar a preluat automat și atribuțiile de primar, având în vedere că fostul primar Claudiu Buciu a fost demis în iulie 2022. Social-democratul Marius Baboniu vine la conducerea municipiului după alți doi viceprimari liberali care au avut prerogative de primar: Bogdan Blidariu și Adrian Serendan.
Numirea lui Baboniu vine într-o perioadă de criză pentru administrația lugojeană, deoarece demisia viceprimarului Adrian Serendan a blocat activitatea financiară a primăriei. În acest context, nu se puteau achita salariile funcționarilor și indemnizațiile însoțitorilor persoanelor cu handicap.
Baboniu a declarat pentru Lugojeanul.ro că, în perioada următoare, va avea ca obiectiv clar plata obligațiilor financiare și se va ocupa de activitățile care nu suferă amânare. În câteva zile, prefectul Mihai Ritivoiu va anunța convocarea ședinței de investire pentru noul primar ales, Călin Dobra, și noul consiliu local.
Administrație
Cine este consilierul propus de PSD să preia funcția de viceprimar cu atribuții de primar la Lugoj
Marius Baboniu este propunerea PSD pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar, până când noii aleși vor fi investiți în funcție de către prefectul Mihai Ritivoiu. Data estimată pentru ședința de investire este după 18 octombrie.
Consilierii PSD și USR au convocat o ședință de urgență pentru astăzi, 9 octombrie, de la ora 15.00.
” O să-l propunem pe Marius Baboniu, deoarece a apărut această situație legată de plata indemnizațiilor pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap și a salariilor funcționarilor, și nu mi se pare normal, până la urmă, totuși, să blocăm lucrurile pentru că ei (n.r. PNL) fac niște jocuri mișelești, doar ca să scoată în evidență faptul că nu preiau eu funcția. O să preiau cu maximă responsabilitate și-mi asum, din momentul în care depun jurământul, nu din momentul în care vrea unul sau altul”, a declarat Călin Dobra, viitorul primar al Lugojului.
PNL a anunțat că va vota propunerea PSD-USR pentru funcția de viceprimar. „Am propus acest lucru (numirea unui viceprimar PSD) imediat după ce am pierdut alegerile, deoarece voința electoratului trebuie respectată de îndată, nu când au chef câștigătorii. Dobra a refuzat constant pentru că salariul de mii de euro plătit din bani publici era mai bun (în privat nu l-ar angaja nimeni, nici pe gratis) și despărțirea de ‘amorul’ pentru capitală era foarte grea. Astăzi, consilierii PNL vor vota propunerea de viceprimar făcută de PSD (sau de USR), așa cum ar fi făcut-o și imediat după alegerile din iunie”, a scris Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, pe pagina sa de Facebook.
Administrație
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea primi salariile în această lună. Situația este cauzată de lipsa unui primar sau viceprimar care să semneze statele de plată. Secretarul municipiului, Dan Ciucu, cel care a preluat atribuțiile de conducere după demisia viceprimarului Adrian Serendan, cel care, în ultima perioadă, deținea și funcția de primar interimar, nu are drept de semnătură pentru operațiuni financiare.
Ziua pentru plata salariilor era 10 octombrie, însă aceasta va fi amânată până la validarea noului primar și a noului consiliu local.
Prefectul Mihai Ritivoiu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că imediat după ce dosarele noilor aleși vor fi validate de către instanță, Lugojul va fi primul oraș unde va convoca o ședință pentru investirea primarului și a noului consiliu local. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10-15 zile să putem face asta”, a spus el.
O soluție ar fi ca aleșii locali, care se află la final de mandat să numească în ședința de astăzi, 7 octombrie, un viceprimar cu atribuții de primar, însă pe ordinea de zi a întâlnirii de la ora 14.00 se află un singur punct și anume: Aprobarea PUZ locuințe complementare în intravilanul Lugojului.
-
Sporto săptămână în urmă
Început spectaculos de sezon. CSM Lugoj a învins campioana României și are meci împotriva campioanei Cehiei
-
Administrațieo săptămână în urmă
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
-
Politicăo săptămână în urmă
Fără nicio jenă. Consilierii locali nu s-au mai prezentat la ședință
-
Lugojo săptămână în urmă
Unul din cele mai populare festivaluri are loc în weekend, la Buziaș: papricaș, vin și muzică bună
1 Comments