Iulius Mall

Blocaj în proiectele infrastructurale din Lugoj: Primăria solicită regândirea pasajelor Banatului și Oloșagului

Foto: stiri24plus

Primăria Municipiului Lugoj se confruntă cu un blocaj în avizarea a două proiecte importante de infrastructură rutieră: pasajele Banatului și Oloșagului. Ambele proiecte au fost concepute fără a lua în considerare traficul pietonal, iar autoritățile locale solicită modificări pentru a asigura siguranța și confortul cetățenilor, notează expressdebanat.ro.

Probleme majore cu pasajele Banatului și Oloșagului

Publicitate

Pasajul de pe strada Banatului, care va permite traversarea căii ferate, a fost planificat fără a include acces pentru pietoni și bicicliști.

„În toată zona respectivă avem un exemplu deja, pasajul de pe str. Buziașului, cu tot ceea ce se întâmplă sub pod, din punct de vedere al traficului. Trebuie să înțelegeți că acest pasaj va porni de undeva dintre semaforizarea de pe Banatului și strada comuna din Paris și se va descărca aproape de strada Oituzului. În afară de a asigura trecea peste calea ferată, el nu asigură nicio sistematizare pentru toate străzile adiacente de a prelua traficul rutier. Mai mult decât atât, avem o problemă din punct de vedere al pietonilor și al bicicliștilor. Pe pasajul respectiv, trecerea pietonilor peste calea ferată nu e prevăzută, doar pe pasajul pietonal din incinta gării”, a subliniat primarul.

O problemă similară apare și în cazul pasajului de la Bariera Oloșagului, unde nu a fost inclus niciun acces pietonal, ceea ce creează dificultăți pentru locuitorii din zonă.

„Nu a fost luat în calcul nici aici accesul pietonal. Absolut nimeni nu s-a gândit ce se întâmplă cu toată zona de pe partea dreaptă, din punct de vedere al oamenilor de afaceri, care au dezvoltat o activitate acolo, din punct de vedere pietonal, sunt și case pe partea dreaptă, iar pe partea stângă există și un cimitir”, a afirmat edilul.

Un studiu de trafic profesionist pentru soluții viabile

În contextul acestor probleme, primarul Călin Dobra a subliniat că autoritățile locale vor iniția un studiu de trafic profesionist pentru a regândi întregul sistem rutier al orașului, având în vedere atât fluidizarea traficului, cât și siguranța pietonilor și bicicliștilor.

„Am luat decizia în următoarea perioadă să realizăm cu etică, profesionist un studiu de trafic pentru că prin prisma investițiilor care le vom avea în următoarea perioadă, vom regândi traficul în municipiu din punct de vedere al fluidizării lui, din punct de vedere al pietonilor, al pistelor de biciclete. Vom regândi traficul în municipiul Lugoj, dar nu-l mai vom face pe genunchi, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani, când se lua o decizie pentru că cineva a sugerat că ar trebui să închidem o stradă ca să direcționăm pe un sens unic… Vom realiza un studiu profesionist, care va da foarte clar anumite direcții, propune sugestii de care vom ține cont în următoarea perioadă.”

Disconfortul reabilitării Podului de Fier

Un alt proiect important care va afecta traficul din Lugoj este reabilitarea Podului de Fier, ce va necesita închiderea totală a traficului pe pod pentru o perioadă nedeterminată.

„Vă fac cunoscut că în următoarea perioadă se va lua decizia de a închide traficul pe pod în totalitate, pentru că firma care a câștigat licitația și lucrează la această investiție va trebui să intervină la întreg ansamblul Podului de Fier, ceea ce va vrea un anumit disconfort pe raza municipiului Lugoj”, a explicat primarul Călin Dobra.

Parteneriate pentru îmbunătățirea infrastructurii

În ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de trafic, primăria colaborează cu Ministerul Transporturilor la realizarea Centurii de Sud a municipiului Lugoj. Proiectul vizează închiderea inelului rutier al orașului, ceea ce va permite redirecționarea traficului greu pe o rută ocolitoare.

„Este un proiect care deja a demarat. Va porni de pe autostradă din zona localității Ghizela și va veni pe partea municipiului Lugoj, colectând Drumul Jabărului, Drumul Buziașului, Drumul Bocșei și conectându-se la sensul giratoriu de pe Drumul Caransebeșului. De fapt, cu realizarea acestui proiect și cu interconectarea cele două sensuri giratorii de pe Caransebeșului și cel de la descărcarea de pe autostradă, acolo unde este benzinăria Petrom, vom avea la momentul respectiv inelul de centura municipiului închis. Atunci putem discuta întru totul alte condiții ceea ce înseamnă traficul greu și rutele ocolitoare în întregime pentru municipiul nostru”, a adăugat primarul.

Autoritățile locale cer regândirea proiectelor

În concluzie, primarul Călin Dobra a subliniat că, în forma actuală, proiectele pentru pasajele Banatului și Oloșagului nu sunt adecvate pentru nevoile comunității și că autoritățile locale nu au dat avizele necesare.

„Din partea autorității locale nu am dat avizele pentru aceste obiective și le-am solicitat să regândească proiectarea astfel încât să vină cu propuneri viabile pentru întreg traficul rutier, pietonal și pentru biciclete, la ambele pasaje și sper ca în următoarea perioadă să avem surprize plăcute pentru comunitatea Lugojană din punct de vedere a acestor obiective.”

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate