Connect with us

Administrație

Bacalaureat 2013 Lugoj: Ministerul Educației a publicat programul examenului! Urmează zile grele pentru elevi

Publicat

în

Elevii lugojeni din clasele a XII-a se pregătesc intens în această perioadă pentru examenul de Bacalaureat din acest an. Un test al maturității, bacul a luat o întorsătură serioasă în 2011, când în sălile de clasă unde au loc probele au fost introduse camerele de luat vederi. Speriați sau mai degrabă neștiind la ce să se aștepte, elevii au renunțat într-o proporție importantă la a se inspira din surse ilegale, însă acest lucru a venit cu un cost imens: peste 50% dintre candidați au picat, în 2011, cel mai important examen din viața lor.002

Ministerul Educației a anunțat că programul pentru bacalaureatul din acest an începe pe data de 27 mai, adică de ieri, când s-au dat drumul înscrierilor. Fiecare elev trebuie să completeze o fișă de înscriere, în care își alege disciplinele la care va da examene. Ultima zi în care elevii pot face acest lucru este 31 mai, aceasta fiind și ultima zi de școală pentru elevii claselor a XII-a. Prima probă a examenului va fi evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română și este programată pentru perioada 10-12 iunie.

RETIM

Următoarea probă a competențelor este cea la limba maternă, pentru elevii de la secțiile de germană sau alte limbi, ce se va desfășura între 12 și 14 iunie. Proba competențelor digitale, una dintre cele mai facile pentru elevi, are loc între 17 și 21 iunie, iar la final, între 25 și 28 iunie, viitorii studenți vor susține proba la limba internațională. Însă greul de-abia acum începe, deoarece, la fel ca și anul trecut, spre supărarea elevilor și a profesorilor în același timp, ministerul a decis ca toate probele scrise, care sunt și cele mai importante în acest examen, să aibă loc într-o singură săptămână, după următorul program:

1 iulie 2013     Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
2 iulie 2013     Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
3 iulie 2013     Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
5 iulie 2013    Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
8 iulie 2013     Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)
8 iulie 2013     Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)
9 -11 iulie 2013     Rezolvarea contestaţiilor
12 iulie 2013     Afişarea rezultatelor finale

Inspectori ai Ministerul Educației au anunțat controale riguroase, dar și folosirea camerelor de supraveghere în timpul probelor, pentru a stopa sau măcar diminua fraudele în ceea ce privește bacalaureatul. La Lugoj se vor organiza mai multe centre de examinare, câteva sute de elevi fiind așteptați să se înscrie pe listele de concurs până în ultima zi a lunii mai.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojenii sunt invitați de Primărie să completeze un chestionar privind calitatea vieții și dezvoltării urbane

Publicat

în

Foto eyeinthesky.ro

answear.ro Primăria Lugoj invită cetățenii să participe la un chestionar dedicat satisfacției lor cu privire la calitatea vieții din perspectiva dezvoltării urbane durabile. Acest demers face parte dintr-o cercetare extinsă privind dezvoltarea urbană sustenabilă și va servi drept barometru pentru progresul înregistrat în Regiunea Vest.

Cetățenii sunt încurajați să ofere feedback cu privire la satisfacția lor cu privire la calitatea vieții din perspectiva dezvoltării urbane durabile. Chestionarul este adresat tuturor locuitorilor orașului Lugoj și va oferi o imagine detaliată asupra nevoilor și priorităților comunității în ceea ce privește mediul înconjurător și calitatea vieții.

RETIM

Prin intermediul acestui chestionar, autoritățile locale doresc să obțină perspective diverse și să reflecte cât mai fidel opiniile cetățenilor. Răspunsurile participanților vor fi tratate cu confidențialitate și în conformitate cu reglementările GDPR. Informațiile colectate vor fi anonime și utilizate exclusiv în scopul reprezentării diversității de opinii din întregul oraș.

Chestionarul îl găsiți și îl puteți completa aici

Citiţi mai departe

Administrație

Program de lucru pentru 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2023, Zona 1 și Zona 0 – Recomandări pentru sezonul rece

Publicat

în

©Cornel Putan

Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor săi informații referitoare la programul de lucru în perioada 30 Noiembrie – 1 Decembrie și recomandări pentru sezonul rece.

PROGRAMUL DE LUCRU

RETIM

COLECTARE DEȘEURI

RETIM va continua colectarea deșeurilor menajere de la persoanele fizice și agenții economici fără întreruperea activității în cele două zile libere, 30 Noiembrie și 1 Decembrie, asigurându-se continuitatea serviciului.

BIROURI DE RELAȚII CLIENȚI ȘI CASIERII – Timișoara și Lugoj

Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi închise în data de 30 Noiembrie și 1 Decembrie, reluându-și activitatea conform programului obișnuit de luni, 4 decembrie, între orele 08:00 și 16:00.

CELE 4 CENTRE DE COLECTARE A DEȘEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCȚII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON DIN TIMIȘOARA

Centrele puse la dispoziția cetățenilor de Primăria Timișoara și gestionate de RETIM vor fi închise pe 30 Noiembrie, iar activitatea se va relua conform programului obișnuit din 2 decembrie:

  1. Calea Torontalului, nr. 94(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  2. Calea Moșniței, nr. 2-4(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  3. Avram Imbroane, nr. 70(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
  4. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr. 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)

RECOMANDĂRI PENTRU SEZONUL RECE

Pentru o mai bună gestionare a deșeurilor în condiții de iarnă:

  • Utilizatorii care fac colectarea în sacii galbeni trebuie să îi lege bine pentru a evita umezirea conținutului în cazul precipitațiilor sub formă de ploaie sau ninsoare. Ca de obicei, RETIM recomandă cetățenilor să depoziteze în pubele sau saci deșeurile reciclabile golite, clătite, pliate, turtite sau strivite;
  • Pentru că, din cauza gradului de umiditate mare, există riscul ca ceea ce se depozitează în pubelele de rezidual să înghețe, RETIM îi sfătuiește pe utilizatori să țină aceste recipiente în zone adăpostite și să le facă disponibile pentru colectare conform programului obișnuit, pentru a evita blocarea deșeurilor sau deteriorarea lor în momentul golirii, dacă deșeurile au înghetat.

 

Pentru sesizări legate de colectarea deșeurilor, RETIM poate fi contactată prin Call Center la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00–19:00 sau prin email la contractare@retim.ro.

Citiţi mai departe

Administrație

Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „

Publicat

în

FOTO Cristian Dan Stanciu

Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.

Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.

RETIM

„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști

Publicat

în

Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.

pieseautoscan.roScandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.

RETIM

Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.

Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”

Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.

„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.

Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței

topsport.roConsilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.

„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.

În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.

Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.

Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite