Connect with us

Administrație

Administrația Dobra investește în învățământul special. Zeci de milioane de lei au fost alocate în ultimii trei ani în acest domeniu (P)

Publicat

în

RETIM

Învățământul special din Timiș a beneficiat în ultimii trei ani și jumătate de o atenție deosebită din partea autorităților județene. Administrația condusă de Călin Dobra a investit aproape 20 milioane de lei în cele nouă unități de învățământ special din județ. Acest domeniu a fost și rămâne unul apropiat de președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, care a considerat mereu că este unul prioritar, pe lângă sănătate și infrastructură.

Una dintre unitățile de învățământ special din Timiș, care a beneficiat de o adevărată infuzie de fonduri din bugetul Consiliului Județean, a fost Centru Școlar pentru Educație Incluzivă ”Alexandru Roșca” din Lugoj. Aici, în ultimii trei ani și jumătate, au fost investite peste 5 milioane de lei. Călin Dobra a spus mereu că dacă nu se investește în educație, copiii ar fi condamnați la mediocritate, ori acest lucru nu este permis.

La școala specială din Lugoj a fost construit un corp nou de clădire, dotat cu toate materialele didactice necesare pentru un act educativ de calitate. S-au achiziționat centrale termince noi, au fost înlocuite conductele subterane de alimentare cu agent termic, au fost cumpărate accesoriile necesare pentru activitățile de logopedie, dar și instrumentele pentru psihoeducația copiilor. Tot pentru copiii de la Centru Școlar pentru Educație Incluzivă ”Alexandru Roșca” din Lugoj a fost achiziționat și un microbuz nou iar din 2019 s-a început munca pentru construirea unui nou internat pentru cei mici. În acest scop, doar pentru anul în curs, a fost alocată suma de 6 milioane de lei.

Investițiile Consiliului Județean Timiș, condus de Călin Dobra, au continuat și în direcția celorlalte unități de învățământ speciale din județ. La Liceul Teoretic Special Iris din Timișoara, unul dintre cele șapte din întreaga țară cu acest profil, s-au alocat fonduri pentru reabilitare termică, dar și pentru modernizarea cantinei precum și pentru reabilitarea internatului în care locuiesc elevii. Proiectul este finanțat din fondurile Consiliului Județean, dar și din fonduri europene nerambursabile, în valoare totală de 8 milioane de lei. După finalizarea lucrărilor, clădirea liceului Iris, contruită în 1974, va fi una modernă și primitoare, exact cu acești copii deosebiți, merită.

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Paul Popescu Neveanu” din Timișoara este una dintre școlile speciale din subordinea Consiliului Județean Timiș care a beneficiat de o atenție specială în acest prim mandat al lui Călin Dobra. Au fost investite aici peste cinci milioane de lei, din bugetul Consiliului Județean Timiș. Cea mai mare parte din această sumă, aproximativ patru milioane de lei, a fost investită în reabilitarea unui corp de clădire, construit în 1860, care nu a beneficiar niciodată de o reabilitare totală. Astfel că, în iulie anul acesta, corpul de clădire a fost inaugurat iar copiii vor începe noul an școlar în condiții moderne.

Au fost realizate lucrări majore în cazul structurii de rezistență a clădirii, au fost reabilitate sălile de clase, podul și acoperișul, a fost reabilitată fațada. De asemenea, pentru asigurarea celor mai bune condiții de învățare, au fost cumpărate table inteligente, a fost schimbat mobilierul școlar, au fost create șase cabinete pentru logopedie, un cabinet de ludoterapie, unul de kinetoterapie, un cabinet de stimulare polisenzorială, trei cabinete pentru terapii specifice și o sală multifuncțională.

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Constantin Păunescu” din Recaș a beneficiat în ultimii trei ani de peste trei milioane de lei pentru asigurarea unui climat educațional potrivit pentru copiii care învață acolo. Au fost făcute investiții în infrastructura școlară, dar și în dotări. A fost reabilitat complet un corp de clădire și s-a amenajat o sală multifuncțională, școala a beneficiat de fonduri pentru un sistem modern de alarmare în caz de incendiu și supraveghere video, au fost reabilitate aleile pietonale iar anul acesta au început demersurile pentru construcția unei cantine noi și dotarea claselor cu videoproiectoare, laptopuri și table inteligente.

La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Dumitru Ciumăgeanu” din Timișoara, Consiliul Județean Timiș a alocat aproximativ un milion de lei. A fost achiziționat un microbuz pentru transportul elevilor, dar și echipamente medicale care să vină în sprijinul copiilor și profesorilor: masă de terapie kinetică, bicicletă ergonomică semiprofesională, traseu psihomotric pentru copiii cu C.E.S. sau sistem optimusic pentru terapii specifice copiilor cu C.E.S.

La Liceul Tehnologic Special ”Gheorghe Atanasiu” din Timișoara s-a investit peste un milion de lei în infrastructura școlară și în dotări. Consiliul Județean Timiș, condus de Călin Dobra a asigurat achiziția de echipamente de transport pentru cu nevoi speciale, condiții medicale optime pentru tratamentele dentare, echipamente pentru recuperare fizică dar și lucrări de reabilitare pentru internatul de băieți.

Învățământul special a beneficiat de un suport necondiționat în administrația Dobra pentru că este vorba despre copii. Copii care au nevoie de atenție și suport în permanență și care doar cu sprijinul autorităților pot să țină sub control deficiențele și să fie integrați în societate într-o manieră cât mai productivă pentru toți.

În viitorul mandat, Călin Dobra își propune să continue această formulă de sprijin pentru învățământul special din județ și să acceseze fonduri europene pentru un număr cât mai mare de unități de învățământ, pe care să le modernizeze precum și să creeze condițiile necesare pentru un act educativ cât mai performant.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite