Connect with us

Administrație

Ce ai schimba la Podul lui Boldea?

Publicat

în

inaugurare pod pietonal lugoj 21 mai 2014 foto lugojeanul (15)Eu n-am trecut inca pe Podul lui Boldea de la un capat la celalalt. Am trecut aproape de la un capat la altul, dar complet, nu. De fapt, am fost pe el doar de cateva ori, ultima data la inaugurare, dar asta si pentru ca nu locuiesc in Lugoj si, daca vin in oras pentru altceva decat job, nu am prieteni sau drumuri in acea zona de obicei. Lugojenii sunt siguri ca il folosesc, insa multi dintre ei s-au plans in ultima perioada, de fapt de cand s-a inaugurat, ca nu a trecut foarte multa vreme, de cateva probleme pe care trecerea peste ape le are. Trei dintre ele mi s-au parut mai imporante, iar pe restul pe care le-ati descoperit o sa va invit sa le scrieti in comentariile de mai jos.

RETIM

-handicapatii n-au acces pe pod, nu au avut si inca nu au, iar podul a fost inaugurat de multa vreme deja, cu mare fast, cu invitati de marca si cu Victor Ponta care, ce sa vezi, a zburat deasupra muritorilor de rand chiar in moment ce incepeau manifestarile dedicate lansarii trecerii de peste Timis;

-biciclist daca esti, iar la Lugoj stim ca avem cateva mii de persoane care se plimba des sau foarte des pe doua roti,iti vei cara bicicleta pe brate pana sus, asemenea unui ranit de razboi, pentru ca pista de biciclete e doar pe pod, nu si pana pe pod, iar un sistem de levitatie inca nu s-a inventat sa ne putem urca vehiculele cu doua roti pana la nivelul podului;

Autoliv angajează

-instabilitatea podului daca este traversat de 15 sau mai multe persoane deodata. Nu stiu daca ati fost sau nu la inaugurare, dar atunci cand au fost poate 50 de persoane odata pe pod, acesta s-a miscat din toate partile, fapt ce se intampla, intr-adevar mai usor, chiar si la grupuri mai mici de oameni. Daca vine un grup de turisti de 60 de persoane, ca stim bine ca nemtii vin in hoarde la vizitat orase frumoase de provincie, cand trec podul sigur vor chema politia si pompierii, de frica sa nu cada in apa, pentru ca in Germania asa ceva nu au;

-culoarea. Verde, serios?

Tu ce ai schimba la marele, inegalabilul si de neclintitul Pod al lui Boldea?

21 Comments

21 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Licitația pentru renovarea Podului de Fier va fi reluată de la zero. De ce a fost respins constructorul

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a reluat licitația pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj, considerat o emblemă a orașului. Singura firmă care și-a depus oferta la prima licitație nu a trecut de evaluare, conform informaților comunicate de reprezentanții Primăriei Lugoj. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru noua licitație este 20 mai.

RETIM

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

În ce investește Guvernul aproape 2 miliarde de euro în Timiș. Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat

Publicat

în

Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat din cele patru de pe ruta Caransebeș-Arad, unde se realizează ample lucrări de modernizare din bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că firma care a câștigat licitația pentru tronsonul care traversează Timișoara va începe lucrările în perioada următoare, arată Radio Timișoara.

RETIM

Cel mai avansat este Lugoj -Timișoara Est, se lucrează, vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara Est -Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat, pentru că a depus în urmă cu câteva zile, dacă nu mă înșel, documentația pentru autorizația de construcție. Cel mai în spate a început, de fapt, cel mai târziu, este Caransebeș, Lugoj, dar să știți că înaintează foarte bine și are șanse mari să-i ajungă din urmă, cel puțin pe cei care lucrează pe Timișoara”, spune Sorin Grindeanu.

Lucrări la autostradă A1 și centura Timișoarei

Conform sursei citate, Ministrul Transporturilor a mai declarat că lucrările de pe tronsonul lipsă din autostrada A1, Margina – Holdea, sunt în lucru, iar săptămâna viitoare va face o vizită pe șantier. Lucrările la centura de Sud a Timișoarei sunt gata în proporție de 80 la sută, iar varianta de ocolire va fi funcțională la finalul lunii iulie, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Autoliv angajează

De asemenea, el a anunțat că a fost deblocată și licitația pentru centura de Vest, iar la drumul de legătură Autostrada A1-Sânandrei situația va fi clarificată în următoarele săptămâni.

Ministrul Grindeanu a mai spus că în vestul țării sunt în derulare investiții de două miliarde de euro.

Am făcut un total al acestor investiţii şi nu le-am amintit pe toate, din infrastructură, să ştiţi că sunt în valoare de 10 miliarde de lei, deci cam 2 miliarde de euro, dar poate părea mult şi e mult comparativ cu ce s-a întâmplat în istoria ultimilor 35 de ani, dar Timişul, domnule prim-ministru, merită aceste investiţii, pentru că, aşa cum aţi amintit şi dumneavoastră, se numără printre judeţele care contribuie cel mai mult la PIB-ul României”, a mai spus Grindeanu.

Citiţi mai departe

Administrație

Patru blocuri pentru tineri, care vor fi construite în Mondial Bocșei, vor fi aprobate în următoarea ședință a Consiliului local

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj are pe ordinea de zi, a ședinței din 29 aprilie, studiul de fezabilitate pentru proiectul „Construirea de locuinţe nZEB plus pentru tineri” . Documentația a fost întocmită de M.B.I. SELF PROJECT S.R.L..

RETIM

Potrivit proiectului hotărârii, principalele aspecte ale investiției includ construirea a patru blocuri cu locuințe destinate tinerilor, fiecare bloc având 10 apartamente și având un regim de înălțime P+2. Scopul acestui proiect este de a facilita accesul tinerilor în dificultate din comunități marginalizate la locuințe de calitate.

Investiția are o durată estimată de execuție de 14 luni. Această inițiativă este parte a strategiei de dezvoltare durabilă a localității și va contribui la îmbunătățirea condițiilor de locuit pentru tinerii din Lugoj.

Autoliv angajează

Conform documentației valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 27,422,212.88 lei.

Locuințele vor îndeplini standardele NZEB plus, cu un consum de energie primară redus cu cel puțin 20% față de cerințele pentru clădirile cu consum energetic aproape egal cu zero conform orientărilor naționale.

Ce înseamnă NZEB

Conceptul de „NZEB” sau „Nearly Zero Energy Building” (Clădire cu Consum Aproape Zero de Energie), este o directivă europeană care impune standarde ridicate de eficiență energetică pentru clădiri noi.

Criteriile pentru construcția unui NZEB includ:

  1. Consum energetic aproape zero: Clădirea trebuie să consume o cantitate foarte mică de energie și să utilizeze în mare parte energie din surse regenerabile.
  2. Izolație termică și etanșeitate la aer: Clădirea trebuie să fie bine izolată termic și etanșă la aer pentru a reduce pierderile de energie.
  3. Utilizarea eficientă a energiei regenerabile: NZEB ar trebui să utilizeze surse de energie regenerabilă, cum ar fi panouri solare, pompe de căldură etc., pentru a acoperi necesarul energetic.
  4. Sisteme eficiente de încălzire, răcire și ventilație: Sistemele din clădire trebuie să fie proiectate pentru a funcționa eficient și a reduce consumul de energie.

Citiţi mai departe

Administrație

Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”

Publicat

în

RETIM

Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.

„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.

Autoliv angajează

Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite