Connect with us

Educație

Toți copiii din clasa pregătitoare au primit ghiozdane și rechizite gratuit, din partea Primăriei Lugoj

Publicat

în

Peste 300 de copii, care au început astăzi clasa pregătitoare în Lugoj, au fost așteptați în școli cu un ghiozdan plin cu rechizite. Inițiativa vine din partea Primăriei Lugoj, care a demarat programul „Primul ghiozdan”, prin care copiii care încep școala să primească gratuit, la începutul anului școlar, tot ce au nevoie.
„Începând cu anul școlar 2022-2023, în colaborare cu unitățile de învățământ de stat din municipiul Lugoj, ne propunem sprijinirea elevilor prin acordarea unui ghiozdan complet echipat cu rechizite școlare, pentru fiecare copil. După parcurgerea tuturor etapelor, aprobate în Consiliul local, au fost achiziționate și au fost distribuite, către șase școli gimnaziale cu clase pregătitoare, un număr total de 367 de ghiozdane, complet echipate”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al municipiului Lugoj.
Programul „Primul ghiozdan”, a fost aprobat de Consiliul local ca un program anual, așa că, în fiecare an, copiii care încep școala la Lugoj vor beneficia de acest sprijin.

RETIM

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

32 de premii la olimpiadele județene pentru elevii de la Brediceanu. Mai mulți elevi s-au calificat la faza națională

Publicat

în

Competițiile școlare desfășurate în ultimele 10 zile, 14-24 martie 2024, le-au adus în palmares încă 32 premii și mențiuni elevilor brediceni, dintre care 5 calificări deja confirmate la fazele naționale (una la limba germană, două la limba engleză, una la educație tehnologică, una la concursul interdisciplinar fizică-geografie „Stefan Hepites”).

RETIM

Se așteaptă încă ierarhizările la nivel de țară în vederea calificărilor la fazele naționale pentru disciplinele biologie și informatică.

Joi 14.03.2024, la Giroc, a avut loc faza județeană a O.N.S.Ș. la fotbal (băieți, clasele V-VI), denumită Cupa Tymbark.

AUTOLIV

Echipa Liceului ”Brediceanu”, formată din elevii: Anghel M., Crașovan C., Vlaiconi M., Ciornei M., Mărgineanțu D., Samaon M., Tobeș A., Magu M.- clasa a VI-a A, Guțu D. – clasa a VI-a B, Labac A.-clasa a V-a A și Spăriosu E. – clasa a V-a B, s-a clasat la finalul competiției pe locul II, în urma unei finale dramatice cu L.P.S. ”Banatul” Timișoara, pierdută greu cu 1-2, după ce la pauză scorul era de 1-0 în favoarea lugojenilor.

Competiția s-a desfășurat în primă fază pe plan local, în două manșe (Lugoj și zona Lugoj) unde elevii au obținut locul I, iar apoi la nivel de județ, într-o grupă cu Școala gimnazială nr. 30 Timișoara, Școala gimnazială nr. 16 Timișoara și Școala gimnazială Ghiroda, elevii obținând de asemenea locul I.

Calificarea în finală a fost obținută după o semifinală câștigată clar cu scorul de 4-0.

Elevii brediceni au obținut recent mai multe rezultate și la limba și literatura română: în urma publicării rezultatelor finale ale olimpiadei de limba și literatura română (O.L.L.R.), pe lângă premiul al III-lea obținut de eleva Drulă Andra (clasa a XII-a C, coordonată de dna. prof. Maria Păcurar), ni s-a mai confirmat și că elevele Jilavu Ioana din clasa a XI-a B (coordonator prof. dr. Mihaela Bînă), Ciulonescu Iris din clasa a IX-a B (coordonator prof. dr. Mihaela Bînă) și Chimiec Flavia din clasa a X-a B (coordonator prof. dr. Ela Iakab) au obținut trei mențiuni, cu 84, 83,5, respectiv 80 puncte.

La olimpiada de biologie, faza județeană, din 17 martie 2024, eleva Radu Maria Teodosia, din clasa a IX-a C, a obținut premiul al II-lea, cu al treilea punctaj la nivel de județ (90 de puncte), cu care a intrat și între elevii care au posibilitatea, în urma ierarhizării punctajelor la nivel de țară, să se califice pe lista extinsă la faza națională a olimpiadei, iar eleva Iovescu Ana-Maria din clasa a X-a A a obținut o onorabilă și meritată mențiune. Pregătirea elevelor a fost coordonată de dna. prof. de biologie Daniela Popovici.

Rezultatele finale ale fazei județene a Olimpiadei de limba germană modernă, desfășurată sâmbătă, 16 martie 2024, la Timișoara, au adus 4  distincții elevilor noștri, pe niveluri diferite de competență lingvistică:

– la nivelul C1, elevul Știucă Dragoș (clasa a XI-a B, prof. coordonator Astrid Tătar) a obținut premiul I și a reușit calificarea la faza națională a olimpiadei;

– la nivelul B1, eleva Bozdog Sarah (clasa a X-a D, prof. coordonator Dagmar Lepcan) a obținut premiul al II-lea;

– la nivelul B1, eleva Băltărețu Ana (clasa a X-a B, prof. coordonator Astrid Tătar) a obținut premiul al III-lea;

– la nivelul A2, elevul Koos Nathan (clasa a IX-a B, prof. coordonator Dagmar Lepcan) a obținut premiul al III-lea.

Olimpiada de educație tehnologică și aplicații practice, etapa județeană, desfășurată în aceleași zile la Timișoara, a adăugat elevilor brediceni încă două rezultate:

– un loc I pentru elevul Belin Fabian, din clasa a VIII-a B;

– o mențiune pentru eleva Nicorici Roxana, din clasa a V-a B, ambii pregătiți de domnul profesor Puiu Vasi.

Elevul Belin Fabian s-a calificat astfel și va participa la etapa națională a acestei olimpiade, care se va organiza în orașul Târgu Jiu, la sfârșitul lunii aprilie 2024.

Sâmbătă, 23 martie 2024, Universitatea de Vest din Timișoara a găzduit o nouă ediție a Concursului interjudețean de matematică ”Traian Lalescu”.

Dintre participanții de la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu”, doi au obținut rezultate notabile: Budulan Andrei-Aaron – premiul al III-lea și Croitoru Andrei – mențiune. Ambii elevi sunt din clasa a XI-a B și au fost pregătiți, în colaborare, de prof. dr. Aurelian Sima și de fostul nostru olimpic internațional, student Sergiu Novac.

Croitoru Andrei s-a clasat apoi a doua zi, duminică, pe locul II județean la Olimpiada națională interdisciplinară „Științele Pământului”, iar săptămâna viitoare, în 30 martie, va participa la faza națională a Concursului Interdisciplinar Fizică-Geografie „Stefan Hepites”, la care a obținut locul I la faza județeană din data de 29.02.2024.

Tot la finalul săptămânii trecute s-a desfășurat și proba orală de baraj pentru calificarea la faza națională a olimpiadei de limba engleză, și au fost confirmate rezultatele finale ale fazei județene a competiției.

Elevii noștri au obținut 4 premii (dintre care 2 cu calificare la faza națională) și 13 mențiuni, după cum urmează:

LA LICEU

Chimiec Flavia (XB, secțiunea B) – premiul I și calificare la faza națională (prof. coord. Violeta Ghenescu);

Udrea Nadia (XIB, secțiunea B) – premiul I și calificare la faza națională (prof. coord. Mihaela Ioncica);

Fekete Timea (IXB, secțiunea B) – premiul al II-lea (prof. coord. Flavia Munteanu);

Oprescu Sara (IXA, secțiunea A) – premiul al II-lea (prof. coord. Gabriela Hlușcu);

Banfalvi Isabella (IXE, secțiunea A) – mențiune (prof. coord. Violeta Ghenescu);

Gruescu Raluca (IXD, secțiunea B) – mențiune (prof. coord. Loredana Drinovan);

Sevastru Roxana, Marinescu Călin, Teușan-Botea Sânziana (IXB, secțiunea B) – mențiuni (prof. coord. Flavia Munteanu);

Rădinaru Cristina (XD, secțiunea B) – mențiune (prof. coord. Loredana Drinovan);

Iacob-Dăeneanu Edward (XIB, secțiunea B) – mențiune (prof. coord. Mihaela Ioncica);

LA GIMNAZIU

Zamfirescu Lucas (VII) – mențiune cu 90p. (prof. coord. Mihaela Ioncica);

Clepe Miruna (VII) – mențiune cu 89p. (prof. coord. Mihaela Curea);

Magu-Borka Carla-Alexia (VII) – mențiune cu 86p. (prof. coord. Mihaela Curea);

Tănăsescu-Marcu Cristian-Victor (VIII) – mențiune cu 89p. (prof. coord. Mihaela Curea);

Păun Riana-Flavia (VIII) – mențiune cu 86p. (prof. coord. Mihaela Curea);

Masznicza Andra (VIII) – mențiune cu 86p. (prof. coord. Mihaela Ioncica).

Felicitări tuturor, succes în continuare calificaților la fazele naționale!

A consemnat,

prof. Daniela Popovici

Citiţi mai departe

Educație

Se schimbă regulile pentru acordarea burselor școlare. Care sunt ultimele modificări

Publicat

în

În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de excelență, bursa de reziliență, bursa de merit, bursa socială, respectiv bursa tehnologică, după caz, pentru luna respectivă, conform proiectului de ordonanță de urgență privind modificarea și completarea Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 și a Legii învățământului superior nr. 199/2023, arată edupedu.ro

RETIM

În anul școlar 2023-2024, elevii primesc bursa de excelență și bursa de merit, indiferent de numărul de absențe, potrivit metodologiei. Elevii care acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună nu primesc bursa socială pentru luna respectivă.

Cercetătorul Dacian Dolean atrăgea atenția asupra bursierilor care lipsesc de la școală, precizând că „prezența elevilor la școală este un criteriu esențial care ar trebui asociat cu acordarea bursei de merit“.

AUTOLIV

Bursa de excelență, bursa de merit, bursa de reziliență sau bursa tehnologică sunt acordate și sub condiția ca elevul beneficiar să fi obținut media 10 la purtare sau calificativul foarte bine la purtare la finalul anului școlar anterior, conform proiectului de OUG. În Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, doar pentru bursa de merit era necesara media 10 la purtare.

Elevul care nu a obținut media 10 la purtare la finalul anului școlar pierde bursa de merit în anul școlar următor, conform Articolului 108 (18).

În metodologia de acordare a burselor școlare în anul 2023-2024, bursele de excelență olimpică și cele de merit au condiție de acordare media 10 la purtare și cele tehnologice sub nota 7 la purtare.

„Pot primi bursă de excelență olimpică doar elevii promovați la toate disciplinele și care au obținut media 10 la purtare, la finalul cursurilor din anul școlar anterior, în condițiile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare. Metodologie

Pot primi bursă de merit doar elevii promovați la toate disciplinele și care au obținut media 10 la purtare, la finalul cursurilor din anul școlar anterior, în condițiile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

Bursa tehnologică nu se acordă în primele 3 luni calendaristice din anul școlar următor, în cazul în care elevul a comis abateri disciplinare grave, care conduc la scăderea mediei generale la purtare sub nota 7 în anul școlar precedent“, conform metodologiei.

Citiţi mai departe

Educație

Prima școală din Lugoj renovată integral în ultimii 30 de ani. Va fi gata în toamnă și va găzdui o grădiniță

Publicat

în

Fosta Școală Generală nr. 1, din Lugoj, a intrat într-un amplu proces de renovare încă din toamna trecută, anunță Claudiu Buciu, fostul primar al Lugojului, în prezent consilier al primarului interimar Bogdan Blidariu. Potrivit declarațiilor acestuia, lucrările efective au început în luna decembrie, iar termenul estimat pentru finalizare este de 9 luni.

RETIM

„Firma care lucrează acolo a fost foarte serioasă până acum, iar lucrările sunt avansate”, a declarat Buciu.

Proiectul de renovare a primit o parte din finanțare prin GAL, iar restul provine din bugetul local, însumând aproximativ 4 milioane de lei.

AUTOLIV

„Clădirea va fi destinată funcționării unei grădinițe, având în vedere că, atunci când am venit în funcție ca primar, școala mai avea doar trei clase, cu câte 10-15 copii fiecare. Aceștia au fost mutați la Școala nr. 6. Avem grădinița de pe Grozăvescu într-o clădire care nu ne aparține și pentru care plătim chirie. Vom muta această grădiniță acolo. Va trebui să mutăm copiii și din alte grădinițe care vor intra în proces de renovare  totală”, a mai spus fostul primar.

Când lucrările la fosta Școală 1 vor fi finalizate, clădirea va respecta cele mai înalte standarde conform normelor stabilite de Uniunea Europeană, fiind dotată cu un acoperiș nou, izolare termică, sistem de aerisire, mobilier modern, cabinet medical și un loc de joacă în exterior.

„Renovăm, reabilităm, modernizăm, construim de la zero clădiri în care copiii Lugojului sunt îngrijiți, educați și învățați”, spune Buciu. El a adăugat că 75% din clădirile destinate învățământului au asigurată finanțarea pentru renovare, reabilitare și modernizare, iar alte proiecte sunt deja în curs sau în faza de licitație.

În zilele următoare vor începe lucrările pentru construirea unei creșe noi pe Strada Gheorghe Doja, destinată a primi 110 copii, precum și a unei grădinițe noi în Cartierul Eftimie Murgu – Balta Lată, cu program prelungit pentru 120 de copii.

„Am promis. Facem ce am promis. Dar nu în grabă, ci așa cum trebuie”, susține Buciu.

Citiţi mai departe

Educație

Ministerul Educației lansează un apel de proiecte de acordare de granturi pentru construcția de campusuri școlare

Publicat

în

Ministerul Educației a făcut public luni, 18 martie, un anunț de lansare a unui apel de proiecte pentru acordarea de granturi destinate construirii și dotării infrastructurii a trei campusuri școlare rurale. Aceste inițiative sunt direcționate către zonele afectate de declin demografic, având scopul de a îmbunătăți accesul la educație de calitate în aceste regiuni.

RETIM

Fiecare campus școlar va fi proiectat să ofere suport educațional pentru cel puțin 300 de copii din unitățile administrativ-teritoriale limitrofe. Cu o alocare generoasă de 29.970.000 de euro (fără TVA), echivalentul a 149.109.741,00 lei (fără TVA), aceste granturi sunt concepute pentru a moderniza infrastructura educațională și pentru a crea medii de învățare adaptate nevoilor specifice ale comunităților rurale.

„Obiectivul investiției este de a spori accesul elevilor din zonele cu declin demografic la o educație de calitate, prin intermediul unor campusuri școlare moderne, care să consolideze mediul educațional rural”, conform Ghidului solicitantului pentru apelul de proiecte „Schemă de granturi pentru consorții școlare rurale”.

AUTOLIV

Proiectele se vor depune exclusiv prin platforma PNRR, iar termenul limită pentru depunerea acestora este 8 mai 2024. Valoarea maximă eligibilă nerambursabilă a unui proiect este de 7,5 milioane de euro (fără TVA). Ministerul Educației subliniază că proiectele trebuie să fie depuse de grupurile de acțiune locală (GAL) sau de parteneriate locale care să includă unitățile administrative și teritoriale relevante.

Această inițiativă reprezintă un pas important către egalizarea accesului la educație în întreaga țară și un angajament ferm pentru a sprijini comunitățile rurale în eforturile lor de a oferi oportunități educaționale de calitate pentru tineretul lor.

Citiţi mai departe

Cele mai citite