Connect with us

Administrație

Vor avea profituri uriase! Patronii de terase au scos umbrelutele pe domeniul public si au deja vanzari mari

Publicat

în

27138_10201247153200141_813343918_nTerasele de pe raza municipiului Lugoj au primit verde la deschis, odată cu venirea lunii aprilie și începerea sezonului de primăvară-vară. Totuși, chiar dacă patronii și-au întins mesele cu umbrele răcoritoare și umbroase, încă din luna februarie, profitând de câteva zile de soare de atunci, mulți dintre ei nu și-au scos încă autorizația de la primărie pentru a putea funcționa pe domeniul public. În ciuda acestui fapt, patronii se așteaptă și în acest sezon la profituri uriașe, astfel că, deși întârzie să își procure avizele, vor putea plăti amenzile din banii pe care îi vor câștiga din vânzări.

Meniul zilei Octavian

Până la 28 aprilie 2014, ora 12:00, la Serviciul Comercial din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj și-au depus actele și ridicat avizele de funcționare a teraselor pe domeniul public un număr de opt patroni de societăți comerciale, se arată într-un răspuns al primăriei lugojene la solicitarea redacției noastre, pe raza orașului fiind deja funcționale mult mai multe terase decât numărul de avize emise.

Anul trecut, peste 20 de asemenea amplasamente au funcționat în oraș, până târziu în toamnă, neexistând situații în care să se aplice sancțiuni, deoarece patronii s-au conformat într-un final cu normele legale. Dacă nu se vor împăca în timp util cu legea, care spune că asemenea spații pot funcționa doar cu aprobarea administrației locale, patronii de terase se pot trezi cu amenzi din partea polițiștilor locali.

Serviciul aflat în subordinea primăriei, dar și primarul pot, conform unei hotărâri de consiliu, să amendeze sau să închidă o terasă care nu corespunde cu normele legale în vigoare, nu are aviz sau nu se încadrează în planul prezentat inițial la primărie pentru dimensiunea și amplasamentul acesteia. Amenda pentru terasele de pe domeniul public neavizate se ridică la 2.000 de lei.lugojeanul-news-everywhere,-everytime-bannerA apărut „We are Happy in Lugoj”! LIKE&SHARE

RETIM

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cum a cheltuit Primăria Lugoj peste 300 de mii de lei pentru o achiziție care nu folosește la nimic

Publicat

în

În afara lucrărilor prost executate, fosta conducere a Primăriei Lugoj a lăsat moștenire și mai multe contracte încheiate, care nu mai pot fi reziliate, pentru achiziții cărora noul primar nu le vede rostul. Primarul Claudiu Buciu spune că administrația locală trebuie să plătească o sumă imensă pentru două ecrane gigant, cu care nu are ce să facă.

Meniul zilei Octavian

„Ecran video cu leduri, pentru exterior, două bucăți. Fosta administrație a considerat că sunt necesare, nu știm pentru ce. Sunt ecrane video de dimensiuni foarte mari 6/4 metri, prin care să informeze cetățenii, nu știm cu privire la ce. S-au achiziționat la valoarea de 352 de mii de lei, nu sunt încă plătite, pentru că trebuie autorizată și amplasarea lor.  Nu știm unde să le amplasăm, dacă știam pentru ce au fost gândite, atunci poate am putea găsi un loc și pentru amplasarea lor. Nu putem să le mai dăm înapoi, pentru că s-a semnat contractul de achiziție”, a declarat primarul Lugojului.

Claudiu Buciu a spus că unul dintre ecrane ar putea fi montat ca tabelă video la stadion, însă până în prezent nu s-a găsit destinație pentru cel de-al doilea.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj se pregătește pentru construcția unei noi uzine de apă

Publicat

în

FOTO arhiva

Primăria Lugoj pregătește documentele necesare pentru construcția unei noi uzine de apă. Este vorba despre o uzină în totalitate nouă, care ar urma să fie construită pe locul actualei Uzine 1, dintre Lugoj și Tapia.

Meniul zilei Octavian

În același proiect e prinsă și reabilitare fântânilor care extrag apa de la mare adâncime și alimentează această uzină. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că au fost prinși bani în bugetul local din acest an, pentru întocmirea tuturor documentelor necesare pentru acest proiect.

„Am bugetat 1,5 milioane de lei, pentru studiu de fezabilitate, proiect tehnic și caiet de sarcini, în vederea modernizării sau mai bine zis a construirii unei uzine noi pe strada Tapiei. Uzina de apă nr.1, după toate evaluările făcute, de mai multe echipe de specialiști, cu care ne-am consultat și au fost la fața locului, nu mai corespunde și trebuie construită o uzină nouă, dacă vrem să avem apă curată la robinete. Această modernizare va cuprinde și forajele și aducțiunile până la fântână. Sper ca, după finalizarea documentelor, să găsim și o finanțare pentru executare, dacă nu, vom apela la un împrumut bancar, fiind extrem de necesară pentru Lugoj o astfel de investiție”, a declarat Buciu.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

A fost finalizat bugetul Lugojului. La începutul săptămânii viitoare ajunge la votul consilierilor locali

Publicat

în

Executivul lugojean a finalizat proiectul de buget pentru anul 2021. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că, cel mai probabil, luni, 26 aprilie, se va discuta în ședința Consiliului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. „Fosta administrație nu ne-a lăsat absolut nimic”, a declarat primarul, referindu-se la studiile și proiectele pentru obținerea unor finanțări U.E.

Meniul zilei Octavian

De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie achiziționate în leasing. De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

Cinci milioane de lei au prevăzut edilii pentru achiziția unor imobile: clădirile societății Meridian 22, care vor fi scoase la licitație, terenurile de la școala nr.1, fostul sediu al unității a A Textila, Casa de Cultură a Sindicatelor etc.

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc. Lugojul va avea în continuare un fond de rulment de 70 de milioane de lei, format de fosta administrație și care va trebui păstrat.

 

Citiţi mai departe

Administrație

A căzut la datorie și ultimul utilaj al administrației din Lugoj, după ce a fost oprit în trafic de polițiști

Publicat

în

FOTO Arhiva

Ultimul camion, cu care se transporta gunoiul din Lugoj spre Ghizela și aparținea administrației locale, a fost tras pe dreapta de polițiști.

Meniul zilei Octavian

„Astăzi, am aflat că serviciul de salubritate înființat de fosta conducere nu a fost niciodată licențiat și nu are drept de operare. Adică a funcționat ilegal. În Primărie, nimeni nu știe nimic, toată lumea dă din umeri. Am aflat asta, pentru că astăzi a fost oprit în trafic camionul care transporta gunoiul de la gropile clandestine, la Gizela. Neavând licența ne-a fost pus în vedere că nu mai putem transporta gunoiul”, a declarat Claudiu Buciu.

Aproape toate utilajele și autovehiculele cu care administrația efectua tot felul de servicii în Lugoj sunt sub poprire, la Meridian, pentru datoriile de peste 5 milioane de lei către Apele Române și urmează să fie scoase la licitație. Primăria a prins în acest an sume importante în proiectul de buget, pentru achiziția de utilaje și autovehicule pentru serviciile de salubritate, apă și canal.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite