Iulius Mall

Uniunea Rromilor cere Consiliului local să rămână în sediu. Primăria a depus o solicitare de evacuare forțată

Consiliul local din Lugoj a primit de la Uniunea Creștin Democrată a Rromilor din Banat Filiala Lugoj, reprezenta de Ioan Boț, o cerere de prelungire a contractului de închiriere pentru spațiul din grădinița de pe str. Caransebeșului, unde funcționează. Contractul a expirat în 26.06. 2023.

„Înțelegem să vă solicităm respectuos, să luați în discuție în prima ședință de Consiliu local, solicitarea noastră respectiv aceea de a ne fi atribuit spațiul în care ne desfășuram activitatea, având în vedere utilitatea publică pc care asociația noastră o desfășoară, coroborat cu faptul ca, în cadrul solicitării dumneavoastră, ca subscrisa să evacuăm spațiul nu a fost luată în considerare nici utilitatea noastră publică, nici faptul că am efectuat investiții iar imobilul este comod partajat, aceasta partajare fiind efectuată în timp la solicitarea UAT Lugoj. Înțelegem să vă solicităm respectuos, ca la ședința Consiliului Local al Mun. Lugoj, să fim invitați pentru a ne exprima opinia și înscrisurile pe care le deținem iar în ceea ce privește solicitarea noastră arătată mai sus, înțelegem să vă mai solicităm respectuos să aveți în vedere cele relevate la punctul nr. 1 și să dispuneți în consecință”, se arată în solicitarea semnată de Boț.

Publicitate

Primăria a depus o cerere pentru evacuare forțată

După primirea acestei adrese, Primăria Lugoj a transmis o cerere Judecătoriei Lugoj pentru evacuarea forțată a reprezentanților uniunii.

„Municipiul Lugoj, reprezentat, în temeiul art. 109, coroborat cu art. 163 alin. (1) din O.U.G. 57/2019 — privind Codul administrativ, de Primar interimar, Bogdan Ştefan Blidariu cu sediul în Lugoj, Piaţa Victoriei, nr.4, jud. Timiş, în contradictoriu cu pârâta Uniunea Creştin Democrată a Romilor din Banat – Filiala Lugoj (U.C.D.R.-Lugoj), cu sediul procedural în Lugoj, Str. Caransebeşului, nr.1, jud. Timiş, înregistrată în Registrul Special al Asociaţiilor şi Fundaţiilor, ţinut de Judecătoria Lugoj, sub nr. 7/2003, reprezentată legal prin preşedinte, Boţ Ioan, în baza celor prevăzute de art. 194, coroborat cu art. 1034 – 1045 din noul Cod de procedură republicat (n.C.pr.civ.), formulăm prezenta ACŢIUNE ÎN EVACUARE  (în procedura specială a Titlului XI al Cărţii a VI-a n.C.pr.civ.) prin care solicităm instanţei de judecată să dispună, prin hotărâre executorie, evacuarea imediată a pârâtei din spaţiul, reprezentând magazie în suprafaţă de 40 mp şi terenul aferent pentru intrarea în spaţiu, în suprafaţă de 200 mp, aflat în imobilul situat în Lugoj, Strada Caransebeşului, nr.1, jud. Timiş, pentru lipsă de titlu, cu obligarea acesteia la plata cheltuielilor de judecată”, se arată în solicitarea Primăriei.

Reprezentanții administrației locale arată că în cursul anului 2003, prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 139/24.04.2003 s-a avizat favorabil încheierea unui contract de comodat între Grădiniţa P.N.1 Lugoj, prin Centrul financiar Grădiniţa P.P.5 şi Uniunea Creştin Democrată a Romilor din Banat-Filiala Lugoj, contractul în cauză urmând a avea ca obiect transmiterea în folosinţă gratuită a magaziei aferente imobilului situat in Lugoj, str. Caransebeşului, nr.1, jud. Timiş, înscris în C.F. nr. 407947 Lugoj, nr. cad./top 407947, compus din construcţie cu destinaţia de grădiniţă şi teren în suprafaţă de 1255 m.p., aparţinând domeniului public al Municipiului Lugoj

„Prin H.C.L. nr. 217/31.07.2003 a fost modificat şi completat actul administrativ iniţial şi s-a dispus ca obiectul contractului de comodat să conste în transmiterea în folosinţă gratuită a suprafeţei de 40 m.p. din imobilul situat în Lugoj, str. Caransebeşului, nr.1, jud. Timiş, contractul urmând să cuprindă şi clauze prin care Uniunea Creştin Democrată a Romilor din Banat Filiala Lugoj se obligă să îndeplinească condiţiile impuse de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Timiş.

Deoarece Grădiniţa P.P.5 Lugoj era la acel moment unitatea cu personalitate juridică care avea arondată şi Grădiniţa P.N.1 Lugoj, s-a încheiat un contract de comodat la 06.08.2003, între Centrul Financiar – Contabil Grădiniţa PP5 şi U.C.D.R.- Lugoj, pe o perioadă de 5 ani.

Ulterior, s-au încheiat alte contracte de comodat, tot pe perioade succesive de câte 5 ani, respectiv contractul nr. 727 din 09.07.2008, având comodant Centrul Financiar – Contabil Grădiniţa PP5, contractul nr. 785 din 04.07.2013, având comodant Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 2 (ca modificare a structurii reţelei şcolare, Grădiniţa PN 1 trece în subordinea Centrului financiar Grădiniţa PP2) şi contractul nr. 836 din 26.06.2018, având comodant Şcoala gimnazială nr. 3 (ca modificare a structurii reţelei şcolare, Grădiniţa PN1 trece în subordinea Centrului financiar – Şcoala gimnazială nr.3).

Potrivit prevederilor acestui din urmă contract, având nr. 836/26.06.2018, respectiv art. 2 al capitolului III „Termenii contractului”, comodatul a aiuns la termen la data de 26.06.2023.

Având în vedere dispoziţiile art. 10 din contractul de comodat mai sus evocat, care dispun că „La data expirării prezentului contract, acesta poate fi prelungit cu acordul ambelor părţi”, pârâtei i s-a adus la cunoştinţă prin adresa nr. 16/47783 din 28.04.2023, transmisă poştal şi semnată de primire la data de 04.05.2023, că după ajungerea la termen a contractului de comodat, acesta nu se va mai prelungi, drept pentru care, la finalul perioadei contractuale, comodatarul era invitat să elibereze şi să predea spaţiul respectiv.

Deoarece la împlinirea termenului contractual, pârâta nu a înţeles să se conformeze obligaţiei de eliberare a spaţiului şi de restituire a acestuia, obligaţie care era prevăzută expres şi la cap. II, art. 1 din contract („ comodantul se obligă să pună la dispoziţia comodatarului suprafaţa de , în folosinţă temporară şi gratuită, cu obligaţia comodatarului de a-1 restitui în individualitatea sa”), în prezent aceasta ocupă spaţiul respectiv fără niciun titlu.

Despre această notificare pârâta a luat cunoştinţă şi in data de 27.06.2023, când personalul de specialitate din cadrul Serviciului de administrare şi întreţinere a domeniului public s-a deplasat la sediul pârâtei, situat în Lugoj, str. Caransebeşului, nr.1, jud. Timiş, în vederea înmânării notificării domnului Boţ Ioan, preşedintele U.C.D.R.-Lugoj. Acesta, deşi prezent la faţa locului, a refuzat să semneze de primire notificarea in cauză, drept pentru care aceasta a fost afişată la imobilul ocupat, conform procesului —verbal de afişare încheiat în ziva de 27.06.2023.

Cu toate că termenul stipulat în notificare, în vederea eliberării şi predării spaţiului, s-a împlinit, pârâta refuză în continuare să se conformeze obligaţiilor care-i revin în acest sens. În această situaţie, având în vedere actuala stare de fapt, ne vedem nevoiţi să solicităm concursul instanţei de judecată, conform procedurii speciale reglementate ck Titlul XI al Cărlii a VI-a din noul Cod de procedură civilă — republicat, „Evacuarea din imobilele folosite sau ocupate fără drept”, respectiv art. 1034 — 1045 n.C.pr.civ.

Potrivit art. 1034 n.C.pr.civ., „Dispoziţifie prezentului titlu se aplică în litigiile privind evacuarea din imobilele folosite sau, după caz, ocupate fără drept de către foştii locatari sau alte persoane.”

Aceasta este o procedură simplificată, care se judecă de urgenţă, în cameră de consiliu, cu dezbateri sumare (întâmpinarea nefiind obligatorie), iar hotărârea de evacuare este executorie, conform prevederilor art. 1042 n.C.pr.civ.”

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate