Connect with us

Sport

Un lugojean a pedalat peste 600 de kilometri în mai puțin de 40 de ore

Publicat

în

lugojean pedalat 600 kilometri

Meniul zilei, Octavian

Un lugojean a pedalat o distanță de peste 600 de kilometri în doar puțin sub 40 de ore. Performanța lugojeanului Alexandru Szilagy a fost atinsă la cursa RandROM Arad, o pedalare destinată bicicliștilor de anduranță, dar care nu sunt neapărat profesioniști, ci fac ciclism din plăcere.

Doar 44 de bicicliști au participat la cursa de 600 de kilometri. Alte curse mai mici, de 200 de kilometri de exemplu, au avut un număr mai mare de participanți. Ca timp total, Alexandru Szilagy a parcurs cei 615 kilometri în 39 de ore și 25 de minute.

“Startul s-a dat la ora 8 dimineața, în data de 25 mai, unde au fost prezenți în jur de 40 de persoane, iubitori de ciclism de anduranță din mai multe orașe. Pe parcursul traseului m-am simțit foarte bine, lângă colegi minunați, m-am bucurat de peisaje frumoase, cu drumuri proaste pe care le simțeai până în creștetul capului, dar și drumuri frumoase unde pedalai de plăcere. Au fost voluntari inimoși care te ajutatu cu o deservire ireproșabilă și vorbe motivante”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Alex Szilagy.

RETIM

„Cea mai bună ciorbă din viața mea”

Pe parcursul cursei, Alex a făcut mai multe popasuri. Într-unul dintre ele, la aproape jumătatea drumului, cursierul a oprit la Pâncota unde, spune el, a avut parte de o cină de neuitat.

„La ora 23 am ajuns la Pâncota, unde era checkpoint la kilometrul 255, unde am primit o ciorbă caldă și orez cu snițel. A fost ca o exlozie de bucurie pentru corp. Cea mai bună ciorbă din viața mea. Ultimul punct de hidratare și alimentare a fost la kilometrul 468, unde am poposit câteva minute și mai aveam două ore să ne încadrăm în timpul limită. A fost o cursă de neuitat”, a povestit Szilagy.

Cursa lugojeanului nu a fost lipsită nici de peripeții, mai ales spre final.

„La Macea a început adrenalina deoarece când să plec am verificat roata și se desumflase, colegul m-a ajutat să umflu roata și am pedalat repede ca să nu se dezumfle și să fac cât mai mulți din cei 30 de kilometri rămași până la final. Am pedalat atât de tare că simțeam că mușchii erau forțați la maxim de-abia mai respiram. Până la urmă am ajuns cu bine la final doarece cauciul se uzase până la pânză”, a concluzionat Alex.

Alex Szilagy este fondatorul mișcărilor „Lugojul Pedalează” și „Pedalez o tură”, unul dintre cele mai de succes proiecte pentru activitate fizică și comunitate din Lugoj. Acesta se implică mereu în proiecte de voluntariat, caritabile și sportive.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sport

Istoria și evoluția ghetelor de fotbal

Publicat

în

Astăzi, chiar și cele mai mici evoluții ale tehnologiei pot face diferența. Sunt instrumente create pentru a câștiga un avantaj – pentru a fi mai rapid decât adversarul. Să aibă avantajul agilității în duelurile cu rivalii. Pentru a ținti vinclul și a bate portarul

Meniul zilei, Octavian

Dar cum au evoluat ghetele de fotbal de-a lungul istoriei fotbalului? Aruncați o privire asupra evoluției acstora în timp.

Prima dezvoltare a cizmelor de fotbal

Fotbalul a câștigat popularitate în secolul al XIX-lea. Pentru jucătorii de la acea vreme, orice pantofi erau buni atâta timp cât ofereau protecție. Au fost considerați utili pentru protecția piciorului și pentru a ajuta pe terenurile grele.

Nu au fost considerate ca arme de atac. Ci numai ca scut, pentru a opri rivalii și a evita rănile făcute de către minge.

RETIM

Ghetele au fost prevăzute cu un vârf din oțel și primele versiuni de crampoane, care ofereau stabilitate datorită condițiilor. Erau fabricate din piele, deși în condiții de ploaie puteau cântări până la un kilogram.

Oferte ghete fotbal

Ghetele de fotbal au făcut puține progrese în anii 1800 și până la mijlocul secolului al XX-lea, deși după al doilea război mondial, dezvoltarea a început să se accelereze.

După al doilea război mondial

Țările din America de Sud au făcut primul pas important în dezvoltare, oferindu-le jucătorilor un avantaj pe teren prin crearea unor ghete mai ușoare. Intenția a fost de a ajuta jucătorii să fie mai mobili, mai rapizi și să poată scăpa din ghearele adversarilor.

În 1946, echipa argentiniană San Lorenzo de Almagro a sosit în Spania și a dat o lecție de fotbal. Au jucat încălțați cu ghete cu crampoane joase și vârful moale, deoarece terenurile de fotbal din Spania au fost și sunt moi.

Și așa s-a întâmplat. Ghetele nu mai erau folosite în primul rând pentru protecția jucătorului. Acum erau arme folosite pentru a crea un avantaj în competiție.

Crampoanele cu vârfuri au fost introduse imediat ce au fost inventate de țările europene, de viitorii giganți producători de echipament sportiv Adidas și Puma, companiile celor doi frați germani înstrăinați – Adi și Rudolf Dassler.

Ghetele de fotbal înainte de 1946 erau înalte și cu talpa tare, lipite cu lipici de tâmplărie, pentru a rezista la apă.

Ghetele acelor vremuri cântăreau dublu față de cele de astăzi, dar se îndoiau la fel de bine pe picior ca cele de azi.

La acea vreme, multor jucători de primă ligă primeau ghete făcute la comandă, manual, pe calapodul lor. Jucau cu ele cinci-șase sesiuni de antrenamente, ca să „se lase”, iar abia apoi le foloseau în meciuri oficiale. Fiecare echipă avea un cizmar, care era la fel de important în acele vremuri ca un antrenor.

În ceea ce privește crampoanele din piele dură, acestea nu alunecau și prinderea lor era extraordinară. Mai târziu au fost făcute din aluminiu.

Amplasarea crampoanelor pe ghete se făcea astfel: două lungi pe călcâie, două medii pe talpă și două scurte pe partea din față.

1960/70 – Începe bătălia

Până în anii 1960 ghetele evoluaseră destul de mult. Inovația a continuat, „ajutată” de marii producători de pe piață, dar cea mai mare schimbare a fost o modificare a formei ghetei, în anii 60.

Ghetele de top s-au ieftinit, fiind destinate confortului și îmbunătățiri suplimentare pentru mobilitatea jucătorului. Apoi au devenit mai ușoare. Acest lucru a însemnat începutul unei bătălii tehnologice în domeniu.

Următoarele decenii au văzut introducerea pe piață a ghetelor de diferite culori, pentru că deja era un „război” între producători pentru a fi cei mai buni în vânzări și pe teren.

Predator

Totul a avut ca scop creșterea productivității jucătorilor pe terenul de joc din ultimii ani ai secolului XX. Adidas a înregistrat un mare succes cu gama de ghete de la Cupa Mondială din 1970, dar în anii 1990 Adidas Predator a schimbat jocul.

Ghetele de fotbal Predator au fost începutul unei ere în care s-a pariat pe marginile subțiri. Adidas ridicase ștacheta, proiectându-și ghetele pentru a îmbunătăți fricțiunea dintre picior și minge – totul pentru a face diferența un pic mai mult în controlul, driblingului și îmbunătățirii preciziei șuturilor.

Peste zece design-uri au fost create pentru gama Predator, deși la multe dintre ele s-a renunțat ulterior.

Schimbarea secolului – 2000

Noul secol a adus o revoluție în designul ghetelor de fotbal. Nike a intrat pe piață și a lansat cea mai ușoară gheată creată vreodată la Cupa Mondială din 1998.

Tehnologia laser a revoluționat și mai mult domeniul, cu acesta putând fi proiectate și construite cele mai bune ghete făcute vreodată. Cei mai buni jucători din lume au început din nou să aibă ghete făcute la comandă, pe măsura și pe calapodul lor.

Ghetele de fotbal sunt acum făcute pentru a se potrivi ca o mănușă. Ca și cum ar fi o extensie a piciorului, cu scopul de a se adapta la jucător în cel mai natural mod posibil.

Citiţi mai departe

Sport

Turul României de ciclism trece prin Lugoj, în acest an

Publicat

în

Turul României, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism rutier din sud-estul Europei și cel mai important eveniment ciclist internațional din țară în acest an, se va desfășura în perioada 31 august – 5 septembrie.

Meniul zilei, Octavian

Potrivit organizatorilor, Federația Română de Ciclism, alături de Ministerul Tineretului și Sportului și Auchan Retail România, în calitate de partener principal, cea de-a 54-a ediție a competiției își propune să alinieze la start aproximativ 120 de cicliști.

Un traseu nou care evidențiază monumente istorice ale României

Participanții la ediția din acest an vor avea de parcurs un traseu de peste 800 km, trecând pe lângă câteva dintre cele mai impresionante monumente istorice ale țării, precum Cetatea Devei, cetatea Sarmizegetusa Regia, castelul Corvinilor, Cetatea Făgărașului, castelul Bran, Cetatea dacică de la Căpâlna, dar și câteva dintre cele mai renumite biserici fortificate din Transilvania.
Turul României va debuta și în acest an cu o cursă-prolog în Timișoara, pe data de 31 august, aceasta fiind urmată de 5 etape:

Etapa 1 (1 septembrie): Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Hațeg – Hunedoara – Deva
Etapa 2 (2 septembrie): Deva – Orăștie – Sebeș – Poiana Sibiului – Gura Râului – Păltiniș
Etapa 3 (3 septembrie): Sibiu – Agnita – Făgăraș – Poiana Mărului – Zărnești – Bran – Brașov
Etapa 4 (4 septembrie): Brașov- Cheia- Ploiești – București
Etapa 5 (5 septembrie): circuit în București

RETIM

Potrivit organizatorilor, configurația traseului din acest an reprezintă o premieră pentru Turul României, cea mai așteptată etapă fiind cea din 2 septembrie, aceasta fiind desemnată și Etapa Regină, cel mai dificil traseu prin prisma cățărărilor spre Păltiniș.

În ceea ce privește echipele participante, Federația Română de Ciclism estimează un număr de circa 20 de echipe prezente.

Turul României, prima ediție, a avut loc în 1934

Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.

Citiţi mai departe

Sport

Se construiește baza sportivă din spatele fostei autogări. Consiliul local a predat terenul către Compania Națională de Investiții

Publicat

în

Consiliul Local Lugoj a aprobat predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Compania Națională de Investiții “C.N.I.” S.A., pe bază de protocol, a terenului situat în municipiul Lugoj, Splaiul Morilor, nr. 12, județul Timiș (în spatele fostei autogări), aflat în proprietatea municipiului Lugoj, în suprafață de 76.138 mp, în vederea și pe perioada realizării de către “C.N.I.” S.A. a obiectivului de investiții “Construire bază sportivă TIP1, Splaiul Morilor, nr. 12, municipiul Lugoj, județul Timiș”.

Meniul zilei, Octavian

Este vorba de construirea unei baze sportive cu următoarele funcţiuni: teren sportiv fotbal 105 m/68 m cu nocturnă şi tribune pentru 500 de spectatori, teren sport mic 20m/40m pentru minifotbal, handbal, baschet, clădire pentru vestiare şi administrativă, parcare pentru autovehicule şi autocar.

Consilierii au mai aprobat asigurarea finanțării de către Consiliul Local al Municipiului Lugoj a cheltuielilor pentru racordurile la utilități (electrică, apă, canal, gaz sau alt tip de combustibil utilizat etc). Consiliul Local al Municipiului Lugoj se obligă să asigure în condițiile legii, suprafețele de teren necesare pentru depozitarea și organizarea șantierului și, după predarea amplasamentului și a obiectivului realizat, să mențină destinația acestuia și să îl întrețină pe o perioadă de minim 15 ani.

RETIM

Citiţi mai departe

Sport

Rezultate bune, pentru voleiul lugojean. CSM Lugoj prinde Play Off-ul, de pe locul al cincilea

Publicat

în

Voleibalistele de CSM Lugoj au avut un traseu foarte bun, în această ediție de campionat. După ultimele victorii au reușit să-și asigure un loc de Play Off. 

Meniul zilei, Octavian

„Ultimul turneu din seria celor programate în campionatul regulat a adus formației noastre trei victorii, 3-0 cu U NTT Data Cluj și CSU Medicina Tg. Mureș, respectiv 3-2 cu Rapid București. Cele 38 de puncte acumulate ne-au adus pe locul 5 la înaintea celor două turnee de Play Off, organizate de Bacău, în 9 – 11.04, respectiv Lugoj, în 16 – 18.04 și la care vor participa CSM Lugoj – 38 pct, Știința Bacău – 33 pct, CSO Voluntari -29 pct și Rapid București – 28 pct. O performanță excelentă și un moral bun pentru cele șase jocuri ce vor urma”, arată reprezentanții clubului.

 

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite