Connect with us

Administrație

Ultima soluție. Consilierii lugojeni din opoziție propun aderarea la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Timiș

Publicat

în

Consilierii PNL, PMP au întocmit un proiect de hotărâre pentru următoarea ședință a Consiliului local prin care Lugoj să adere la Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Timiș, urmând ca serviciile de furnizarea apei și canalizare să fie preluate de către un operator autorizat, singurul din Timiș fiind Aquatim.

Meniul zilei, Octavian

Consilierii din opoziție și-au argumentat proiectul prin faptul că problemele de la stația de epureurare persistă.  Societatea Meridian, actualul operator,  încaseasă lunar amenzi de sute de mii de lei, din cauză că nu se poate încadra în paramentrii legali de epurare a apelor.

“În prezent serviciul de alimentare cu apă și canalizare al Municipiului Lugoj este delegat către Meridian 22 S.A., societate deținută integral de către Consiliul Local al Municipiului Lugoj,

Conform Articolului 55 din Caietului de Sarcini în baza căruia s-a atribuit contractul de delegare a serviciului, operatorul trebuia să se încadreze în parametrii (cu privire la concentrațiile maxime admise ale poluanților din apele uzate evacuate) stabiliți în Caietul de sarcini în termen de 3 (trei) luni de la semnarea contractului iar, pe de altă parte, conform Articolului 56 din Caietul de Sarcini, incadrarea în parametrii solicitați se va putea solicita doar după punerea în funcțiune a Stației de Epurare de către Primăria Municipiului Lugoj,

RETIM

Având în vedere că până la această dată, Primăria Municipiului Lugoj nu a pus în funcțiune Stația de Epurare și nu a făcut niciun demers în acest scop,

Având în vedere faptul că lucrările privind Modernizarea Stației de Epurare nu au îmbunătățit calitatea apelor uzate epurate, fapt pentru care operatorul Stației de Epurare este amendat lunar din cauza depășirii concentrațiilor maxime admise ale poluanților din apele uzate evacuate, respectiv din luna iunie 2016 și până în prezent cuantumul amenzilor a a juns la suma de aproximativ 2.500.000 RON,

Având în vedere faptul că Primăria Municipiului Lugoj nu mai deține surse de finanțare a lucrărilor de remediere a lucrărilor necorespunzător efectuate în cadrul Contractului de Modernizare a Stației de Epurare, garanția de bună execuție fiind deja restituită antreprenorului,

Având în vedere incapacitatea Primăriei Municipiului Lugoj și a operatorului de a ieși din situația pe care au creat-o,

Având în vedere faptul că prestarea serviciului de alimentare cu apă și canalizare este esențial pentru siguranța populației Municipiului Lugoj,

Considerăm absolut necesar ca Municipiul Lugoj să devină parte integrantă a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Timiș, asociație care gestionează serviciul de apa-canal pentru peste 90% din localitățile aparținătoare Județului Timiș și care are capacitatea tehnică și financiară să depășească situația catastrofală în care ne găsim, urmând ca serviciul de alimentare cu apă și canalizare al Municipiului Lugoj să fie delegat operatorului Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Timiș”, se arată în expunerea de motive semnată de consilierii locali PNL și PMP.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Aproape două milioane de lei pentru firmele noi, de la Consiliul Local Lugoj

Publicat

în

Aproape două milioane de lei va transfera Consiliul Local Lugoj, din bugetul local, în conturile celor trei firme noi, care vor asigura serviciile de transport în comun, salubritate, apă și canal la Lugoj. Primarul Claudiu Buciu spune că banii sunt necesari pentru ca cele trei firme, care aparțin consiliului local, să aibă de unde să plătească salarii și să poată funcționa până încep să facă primele încasări.

Meniul zilei, Octavian

„Așa cum știți am înființat două societăți comerciale și urmează să o înființăm și pe a treia, pentru gestionarea activităților esențiale, de bază, pentru municipiul nostru, respectiv o societatea care să se ocupe de infrastructura de apă canal, una care să se ocupe transportul în comun și una care va administra patrimoniul imobiliar și alte activități de importanță gospodărească ale municipiului. În acest scop, pentru că aceste societăți nu pot avea venituri din primele zile de funcționare, am prevăzut, de la bugetul local, ca și capital social, 1 milion pentru societatea de apă și canal, 500 de mii de lei pentru societatea de transport și 250 de mii de lei pentru societatea de administrare a patrimoniului. Acești bani sunt pentru plata salariilor și pentru achiziția de materiale și echipamente necesare funcționării, pentru început”, a declarat primarul Claudiu Buciu.

Unele dintre firmele nou înființate vor prelua o parte din angajații fostului Meridian, societatea de apă și canal, dar și a serviciului public de salubritate, care nu are licență și nu mai poate funcționa.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul cumpără din nou gazon, ca cel de pe Arena Națională

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Lugojul a cumpărat o nouă tură de gazon, asta după ce administrația condusă de către noul primar Claudiu Buciu a mai comandat în trecut suprafață verde pentru a o așeza în diferite zone din oraș. De această dată, primăria nu a anunțat încă unde va așeza gazonul.

Cert este că noul gazon va fi ca cel de pe Arena Națională, potrivit firmei contractate pentru cumpărare, care are în portofoliu atât cel mai mare stadion din România, cât și spațiile verzi ale mai multor mall-uri din București.

Ca și preț, noul gazon îi va costa pe lugojeni 15.387,80  RON (3.123,79  EUR) și va avea o suprafață totală de 940 de metri pătrați.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, este citat ca suspect în dosarul stației de epurare

Publicat

în

Se fac progrese în dosarul stației de epurare de la Lugoj. Parchetul de pe lângă Judecătoria Lugoj a citat mai mulți angajați ai Primăriei și urmează să dispună vina fiecăruia. Procurorii au făcut mai multe audieri și urmează ca, după Paști, la Parchet să ajungă cei care au calitatea de suspecți. Printre cei care urmează să fie audiați se află și fostul primar Francisc Boldea, în calitate de suspect.

Meniul zilei, Octavian

„S-au ridicat documente, există un cerc de suspecți, au fost citați și audiați, procurorul va dispune sa vadă care e culpa fiecăruia, ce a semnat fiecare vizavi de receptie. Dar după Paști”, a declarat pentru Lugojeanul, Dorel Ursulescu, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj.

În urmă cu trei ani, un raport al Curții de Conturi (pe care îl găsiți aici) confirma dezastrul de la Stația de epurare din Lugoj. Demarată cu zece ani în urmă, reabilitarea stației a fost făcută deficitar.  O mare parte din lucrări nefiind executate pur și simplu. Cu toate acestea, recepția proiectului a fost făcută de către Primăria Lugoj. La câțiva ani după finalizarea lucrărilor, după ce constructorul SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL a intrat în faliment, Primăria Lugoj a comandat o expertiză.

Expertiza care arată că lucrările nu s-au executat

În luna iulie 2016, expertul – S.C. PREFCOM SRL – a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public, la aceea vreme, de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

RETIM

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regele asfaltului din Banat.

La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceeaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom.

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Proiectul care a falimentat o întreagă administrație

După presupusa reabilitare, Stația de epurare a fost dată în administrare Meridianului, societatea Consiliului Local Lugoj. Aceasta însă nu funcționa, iar apele din canalizarea Lugojului au început să fie deversate în râul Timiș fără să fie epurate. Pentru această situație s-au sesizat cei de la Apele Române, care au început să sancționeze societatea lugojeană cu amenzi. În prezent, penalitățile au ajuns la peste 5 milioane de lei și au dus la sechestrul clădirilor și bunurilor societății Meridian.

Consiliul Local Lugoj a înființat deja o altă societate de apă și canal, pe care, în aceste zile, preia activitățile pe care le avea Meridian și angajații acestei firme.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul are două proiecte de aproape 20 de milioane de euro, selectate pentru finanțare în POR Vest 2021-2027

Publicat

în

ADR Vest a transmis Comisiei Europene, în cursul acestei luni, a doua versiune a Programului Operațional Regional Vest 2021-2027.

Meniul zilei, Octavian

POR Vest 2021-2027 este primul program operațional elaborat direct la nivelul Regiunii Vest, adaptat nevoilor locale, precum și principalul instrument de finanțare din fonduri europene disponibil la nivel regional, cu o alocare financiară care va depăși valoarea de 1,1 miliarde de euro.

După finalizarea negocierilor cu Comisia Europeană și aprobarea programului, ADR Vest va propune un calendar al lansărilor de apeluri de proiecte și va publica ghidul solicitantului pentru fiecare componentă în parte.

Lugojul se află pe lista proiectelor din Domenii infrastructura,  cu două fișe de proiect care au fost deja selectate de ADR Vest pentru finanțare. Este vorba despre două proiecte cu o valoare totală de 19,7 milioane de euro.

RETIM

Primul proiect, în valoare de 14,9 milioane, este „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale” și cel de-al doilea proiect este de 4,8 milioane de euro, pentru „Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj”.


Proiectele dezvoltate vor fi depuse de solicitanți și evaluate conform rigorilor ghidurilor specifice și metodologiei de evaluare. Se va avea în vedere ca valorile investițiilor propuse să se încadreze în alocarea financiara a regiunii și/sau după caz a municipiului, conform metodologiei de calcul stabilită prin OUG 156/2020 privind unele măsuri pentru susţinerea dezvoltării teritoriale a localităţilor urbane şi rurale din România cu finanţare din fonduri externe nerambursabile.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite