Administrație
Propunerea primarului pentru noile taxe şi impozite locale va fi discutată de consilierii lugojeni

Unul dintre cele mai importante puncte aflate pe ordinea de zi a şedinţei de joi, 29 noiembrie 2018, de la orele 14.00, este cel privind stabilirea taxelor şi impozitelor pentru 2019. Francisc Boldea a anunţat că Primăria nu propune majorarea taxelor, acestea vor creşte totuşi fiind majorate conform legii cu rata anuală a inflaţiei.
“Eu voi propune ca taxele și impozitele locale să rămână la același nivel ca în 2018. Vor fi doar modificările prevăzute de lege. Se actualizează doar cu rata inflaţiei, care este prevăzută de lege, în rest nu va fi nicio majorare”, a declarat primarul Boldea, pentru Lugojeanul.ro.
Consiliile locale vor utiliza rata inflaţiei de 1,34% pentru indexarea impozitelor şi taxelor locale aferente anului 2019, se arată într-un anunţ publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice
Iată, mai jos, întreaga ordine de zi a şedinţei de joi:
I. Proiecte de hotărâri:
1. Aprobarea contului de execuţie al bugetului local pe trimestrul III al anului 2018. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
2. Modificarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 68 din 26.04.2018 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2019. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
3. Retragerea dreptului de folosință gratuită și transmiterea în folosinţă gratuită către Serviciul public sere și zone verzi din subordinea Consiliului Local al Municipiului Lugoj a două tractorașe de tuns iarba. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
4. Modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 186 din 25.10.2018. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
5. Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului de transport public local de călători prin curse regulate speciale în Municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
6. Aprobarea Regulamentului privind efectuarea serviciului de transport public local cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare pe raza municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.
II. Probleme ale Comisiilor de specialitate.
III. Diverse.
Administrație
Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021
Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.
Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:
Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;
Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;
Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;
Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;
Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;
Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;
Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;
Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;
Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;
Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;
Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;
Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;
Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.
Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.
Administrație
Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj
Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.
“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate.
Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public.
Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.
Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.
Administrație
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
-
Administrație2 zile în urmă
Ce averi are Claudiu Buciu, noul primar al Lugojului
-
Administrațieo zi în urmă
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
-
Social2 zile în urmă
Lugojul va avea un nou protopop. Ioan Cerbu părăsește funcția după 21 de ani