Compania națională de căi ferate CFR SA are în plan să taie panglica la tronsoanele modernizate cu o lungime totală de aproape 300 km în cursul anului 2024, conform ClubFeroviar.ro. Acesta este un obiectiv ambițios și ar fi un record pentru ultimele decenii, având în vedere că în anul 2023 nu s-a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată
Cu toate că la începutul anului 2023, oficialii CNCF CFR SA promiteau inaugurări pe aproximativ 100 km, anul respectiv a fost marcat de întârzieri și probleme în implementarea proiectelor de modernizare, conform aceleiași surse.
În 2024 vor începe noi șantiere, pentru modernizarea rețelei de cale ferată. Printre obiectivele majore se numără Lotul 1 Caransebeș-Lugoj (detalii aici), modernizarea infrastructurii din Portul Constanța – etapa I, stația Valu lui Traian, electrificarea liniei CF Dărmănești-Vicșani.
De asemenea, vor demara lucrările de modernizare la Gara de Nord – Faza I și la stațiile CF: Sinaia, Bușteni, Ploiești Vest, Videle, Beclean pe Someș, Dej Călători, Ciulnița, Costinești Tabără, Neptun hc și Pașcani. Aceste proiecte vor contribui semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii feroviare din România și la creșterea eficienței transportului feroviar.