Connect with us


Social

Tot ce trebuie să știi despre metoda de înșelăciune “Accidentul”

Publicat

în

În perioada ianuarie – februarie a.c., la nivelul I.P.J. Timiș se desfășoară campania „Nu te lăsa păcălit!”, în contextul informării cetățenilor din județul Timiș, cu privire la modalitățile de prevenire a victimizării în cazurile de înșelăciune prin telefon. Astfel, poliţiştii Biroului Analiza şi Prevenirea Criminalităţii desfășoară activități pentru prevenirea infracțiunilor de înșelăciune prin metoda “Accidentul”.

PMP

Prin campania „NU TE LĂSA PĂCĂLIT!”, polițiștii îşi propun cu sprijinul mass-media şi a celorlalte mijloace disponibile, informarea unui număr cât mai mare de cetățeni cu privire la măsurile cu caracter preventiv ce trebuie adoptate în cazurile de înșelăciune prin telefon.

USR

De asemenea, la finalul discuțiilor, le sunt distribuite materiale informativ – preventive, ce constau în flayere, afișe și bannere.

A se avea în vedere posibile victime și autori:

– Profil victimă – persoane de ambele sexe, trecute de 60 de ani fără studii sau absolvente de studii medii.

– Profilul autorului – condamnați aflați în detenție în penitenciarele din țară și cei care au săvârșit infracțiuni grave și se află în penitenciare de maximă siguranță.

Moduri de operare

A se avea în vedere posibile victime și autori:

Convorbirea poate dura 10 minute cât și o jumătate de oră. Persoana care suna se prezintă ca fiind un membru de familie sau avocat, medic, polițist, procuror, reprezentant de la firma de asigurări

Exemple situații:

Persoana care sună se află în rolul victimei, a fost accidentată, se află în stare foarte gravă (coloană ruptă, membre fracturate etc. și are nevoie de bani pentru:

– a putea fi transportată cu elicopterul la alt spital.

– are nevoie de un transplant de plămâni, inimă (aici intervine o altă persoană ca fiind doctor sau manager de spital sau reprezentant de la asigurări) care folosește un limbaj protocolar și termeni medicali pentru a convinge persoana sunată că ruda sa are nevoie urgentă de bani și că viața ei depinde de acei bani.

Persoana care sună se află în rolul autorului unui accident. Acesta spune că are nevoie de bani deoarece a accidentat grav pe cineva și pentru a se împăca cu persoana rănită trebuie să-i dea o sumă mare de bani (aici intervine o altă persoană, de regulă avocat, polițist) care folosind un limbaj de specialitate, încearcă să convingă persoana sunată, că fără acei bani fiul/ fiica va fi arestată și e posibil să fie condamnată la mulți ani de închisoare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

FOTO Cât de diferit arăta Lugojul acum 30 de ani. Imagini istorice cu orașul după Revoluție

Publicat

în

PMP

Lugojul arăta foarte diferit acum 30 de ani față de cum arată astăzi. Dovadă stau fotografiile postate de internauți pe rețelele sociale. Mai exact, utilizatorii de Facebook au postat mai multe imagini cu Lugojul din 1991, la doar doi ani după Revoluție, în care au fost surprinse mai multe zone importante din oraș, precum și forfota unei zile normale în orașul de pe Timiș.

USR

Zona centrului pietonal, tribunalul, platoul de la Casa de Cultură a Sindicatelor, strada către piața agroalimentară, dar și o imagine din fața fostei IURT, toate au stârnit emoții pentru lugojenii trecuți de prima tinerețe, dar și curiozități pentru cei mai tineri dintre locuitorii orașului.

Privind imaginile, oamenii își aminteau de restaurantul Dacia, acolo unde petreceau după-amiezile după muncă, dar și de magazinele din centru, de bicicletele cu duiumul, dar și de faptul că puteai să te plimbi și după 12 noaptea pe stradă fără să îți fie teamă că o să pățești ceva. Lugojenii au comparat imaginile cu zilele noastre, în care carantina ne ține în case pe mulți dintre noi.

“Un oraș mai îngrijit și mai curat decât în 2020”, sau “Oamenii erau mai simpli și mai fericiți”, scriu doi dintre utilizatorii de Facebook, la postarea de pe grupul “Ești din Lugoj dacă…”

Citiţi mai departe

Social

Cum explică fostul director al spitalului din Lugoj diferența de 1,3 milioane de lei în stocul de medicamente

Publicat

în

Fostul director al spitalului din Lugoj susține că problema pe care a sesizat-o Curtea de Conturi(despre care am scris aici), în legătură cu stocul de medicamente și materiale sanitare nu se poate rezolva. Erwin Floroni afirmă că o soluție ar fi achiziționarea, pentru fiecare secție, a cel puțin a unui dulap cu cod de bare. Fostul director spune că această achiziție este extrem de costisitoare și foarte puține spitale din țară au asemenea dotări.

PMP

„Nu există diferențe în gestiunea de medicamente. Medicamentele pe pacienți se descarcă prin două modalități: pe CNP, pe foaia de observație, medicamentele pe care le dai direct pacientului și cele de pe aparat, adică medicamentele care se duc în aparatul de urgență a secției și se dau pacientului la nevoie. Aparatele nu se descarcă direct în gestiune, se descarcă la final de an, din gestiunea farmaciei și se scad din financiar. Neregulile care sunt acum, sunt de fapt pentru că medicamentele par consumate, cumpărate în financiar, dar ele nu se regăsesc niciunde. Pentru că, în primul rând, la final de an se face inventarul și atunci ce rămâne în aparat se scade din ce ți-o dat farmacia pe aparat, abia atunci se bagă în financiar. Deci ele sunt reale, nu sunt pierdute sau dispărute. Situația asta, la Spitalul Județean din Timișoara, din 2014 le-a dat Curtea, în fiecare an, să rezolve treaba asta. Nu se poate în România, decât achiziționând dulapuri cu cod de bare pe medicament. Așa se face în Germania. Și asta a fost soluția și la noi. Eu am făcut o solicitare de oferte, dar nu am avut niciodată banii pentru această achiziție, pentru că sunt extrem de scumpe”, spune Floroni.

USR

Fostul director al spitalului susține că, până la cumpărarea acestor dulapuri, Curtea de Conturi va sesiza la fiecare control această diferență în stocul de medicamente.

Citiţi mai departe

Social

Patron de pompe funebre din Lugoj, acuzat că își bate joc și profită de pe urma morților de Covid

Publicat

în

PMP

Octavian Batori, patronul firmei de pompe funebre Octavian din Lugoj, este acuzat că-și bate joc și profită de pe urma morților de Covid 19. Acuzația vine de la o familie din Deva, care a fost anunțată că o rudă internată la spitalul din Lugoj a pierdut lupta cu teribila boală. 

USR

Potrivit jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara, contactați de familia îndoliată, cadavrul rudei lor a avut parte de un tratament batjocoritor, pentru care aceștia au fost puși să plătească o sumă uriașă, de 1200 de lei, pentru că a fost depozitat puțin peste jumătate de zi într-un TIR frigorific.

“Pe lângă durerea provocată de pierderea persoanei dragi, familia deveanului a trecut prin momente traumatizante. A doua zi, după ce rudele bărbatului au fost anunțate despre deces, au mers să-i ridice trupul neînsuflețit pentru a-l înhuma. Ceea ce au văzut, însă, la spitalul din Lugoj, cu greu poate fi descris în cuvinte. O dovada pură că în acea unitate medicală nu se acordă respectul minimum cuvenit unei ființe umane. O cerință care, de altfel, este prevăzută de lege.

De la spital li s-a spus că decedatul a fost predat unei firme de pompe funebre, care are un TIR în curtea spitalului.

Acolo, într-adevăr, au găsit o remorcă de TIR neînmatriculată, înconjurată de mormane de gunoaie. La nivel declarativ, remorca ar aparține unei firme de pompe funebre. Însă, din scripte reiese că aparține unei firme care are activitate în domeniul alimentației publice, respectiv restaurante/catering. Sau cine știe.

Pentru faptul că au ținut cadavrul în remorcă 14 ore, angajații firmei SC Bom Mecanica SRL le-au cerut aparținătorilor 1.200 de lei (foto factura)”, scriu cei de la Ziar de Hunedoara.

Taxa de depozitare este doar una dintre umilințele pe care familia îndoilată le-a suferit în acest caz. Angajații de la firma de pompe funebre au folosit un limbaj dezgustător, atunci când au vorbit despre trupul neînsuflețit al defunctului, în dialogul avut cu familia bărbatului mort. Decedatul a fost pus într-un sac de cadavre cu tot cu tuburile folosite la ATI, fiind legat la gât cu un cearșaf și plin de sânge, susțin rudele bărbatului.

Ascultați înregistrarea audio a dialogului dintre familia îndoliată și reprezentații firmei lugojene de pompe funebre, citiți reacția fostului manager al spitalului din Lugoj legat de caz, reacția DSP privind condițiile de depozitare a persoanelor moarte de Covid 19, dar și alte detalii despre acest caz în relatarea jurnaliștilor de la Ziar de Hunedoara.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite