Connect with us

Actualitate

Scandal pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Spaniolii de la Comsa cer 100 de milioane de lei datorii

Publicat

în

După ce a primit ultimatum să remedieze problemele până joi, 22 august, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spune că şoseaua făcută de el este 100% pregătită pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberică afirmă că statul român îi datorează încă 100 de milioane de lei şi că se va adresa Comisiei Europene, finanţatoarea proiectului, pentru a fi aplicate „măsurile necesare”, scrie economica.net

După ce i-a fost refuzată săptămâna trecută recepţia lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, constructorul spaniol Comsa a transmis un comunicat în care „neagă cu tărie acuzațiile CNAIR conform cărora ar exista impedimente în recepţia lotului”.

Redăm integral poziţia constructorului mai jos:

„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asuma nicio responsabilitate cu privire la această situație având în vedere că s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.

Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plată), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare.

Rezumatul faptelor

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) – în conformitate cu prevederile contractuale – Recepția Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresă prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se află în situația de a fi recepționată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepție la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR. Pe data de 12 și 13 august s-a încercat efectuarea Recepției Lucrării.

În ciuda faptului că de fiecare dată s-a manifestat o voință și o atitudine clară de a realiza Recepția Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomandă efectuarea recepției. Asocierea susține în continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepția Lucrării și, în consecință, punerea în funcțiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranța și stabilitatea lucrării și, în orice caz, pot fi remediate după Recepția Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepția Lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazută în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se afla în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însă pentru ca acest lucru să fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit să coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18:00 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situație este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Reprezentanții Asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultima instanţă sa înștiințăm și organele de poliţie. Înainte de sosirea poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR.

Reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepției Lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă şi a fost dus cu ambulanţa la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menționat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepției Lucrării în condițiile prevazute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile”, au conchis reprezentanţii Comsa.

Amintim că săptămâna trecută ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a ameninţat constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva cu rezilierea contractului, dacă acesta nu remediază până joi problemele identificate de CNAIR.

De asemenea, miercuri, 14 august au fost daţi în trafic cei 22 de kilometri ai lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Pentru a deschide circulația pe lotul 4, CNAIR a preluat în baza unui proces-verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.”

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Vă mulțumim! Lugojeanul.ro, 500.000 de afișări în luna martie, sursa principală de informații a lugojenilor

Publicat

în

Lugojenii arată un interes deosebit față de criza coronavirusului prin care trece întreaga lume și caută mereu informații noi despre cum evoluează situația. În aceste condiții traficul publicațiilor online a crescut considerabil. Lugojeanul.ro a fost principala sursă de informare a lugojenilor odată cu începerea desfășurării pandemiei de coronavirus care, din nefericire, a ajuns și în orașul de pe Timiș.

În luna martie, pe site-ul nostru au intrat 112.000 de vizitatori unici, care au generat 506.573 de accesări, de patru ori mai multe accesări față de luna martie a anului trecut. Principalele evenimente urmărite de cei care ne-au citit au fost cele legate de pandemia de coronavirus, bilanțul celor infectați, situația de la spital, bâjbâiala celor de la primărie, precum și alte știri pe care portalul nostru le-a publicat în această perioadă.

Vrem să vă mulțumim pentru încrederea de care ați dat dovadă față de site-ul nostru de știri. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că avem parte de cititori informați și care pot să aibă încredere în noi. Din acest motiv, ne străduim ca și de acum încolo să vă oferim cele mai importante informații cu și despre această criză sanitară, dar și despre toate celelalte subiecte care prezintă interes pentru lugojeni.

Citiţi mai departe

Actualitate

Precizări ale companiei Autoliv, după ce Lugojeanul.ro a făcut public cazul muncitorului infectat cu coronavirus

Publicat

în

FOTO Arhiva

Reprezentanții Autoliv precizează într-un document transmis, în urmă cu câteva minute, că la Lugoj s-au luat toate măsurile pentru a evita răspândirea coronavirusului.

Lugojeanul.ro a anunțat încă de aseară că unul dintre muncitorii fabricii din Lugoj a fost confirmat ca fiind infectat (vezi stirea aici)Iată, mai jos, întregul comunicat.

„Având în vedere că în cursul zilei de vineri, 03.04.2020, s-a confirmat primul caz de Coronovirus în divizia Lugoj a societății Autoliv Romania, societatea aduce la cunoștința tuturor celor interesați că angajatul respectiv se afla la domiciliu încă din data de 27.03.2020, când a anunțat societatea că a intrat în contact cu o persoană suspectă de virusul Covid-19.

Încă de la acel moment, Autoliv a luat toate măsurile necesare pentru a-și proteja angajații, sens în care: li s-a transmis tuturor angajaților (întreg personalul de pe liniile de producție) care au intrat în contact cu colegul menționat să rămână în autoizolare, s-a efectuatat dezinfectarea halei de producție, precum și a autobuzului cu care se efectua deplasarea la locul de muncă.

De asemenea, situația de fapt a fost comunicată Direcției de Sănătate Publică Timiș, care a confirmat corectitudinea măsurile întreprinse de Autoliv.

Luând în considerare faptul că se decisese deja anterior ca în perioada 6-12 aprilie activitatea Autoliv Lugoj și Reșița să fie oprită, iar în intervalul 13-19 aprilie să se lucreze la capacitate minimă, în perioada următoare se va efectua o acțiune de dezinfectare generală a fabricilor din Lugoj și Reșița, procedându-se la fel și cu mijloacele de transport care asigură transportul salariațiilor Autoliv la spațiile de producție. Conducerea companiei ține legatura telefonic cu toti angajații care sunt acum în izolare, nefiind niciun semnal că ar exista simptome specifice noului virus.

La Autoliv acordăm o importanță deosebită relațiilor noastre cu angajații, familiile lor, furnizorii și partenerii noștri. Din acest motiv, ne simțim responsabili să acționăm transparent și să îi informăm constant pe toți cei care vor fi influențați în cazul în care se vor lua noi măsuri. Noi vom continua să luăm toate măsurile posibile pentru a proteja sănătatea și siguranța colegilor noștri și pentru a asigura sustenabilitatea business-ului în România, în aceste vremuri extrem de provocatoare.

Autoliv este liderul mondial în sisteme de siguranță auto, iar prin intermediul subsidiarelor sale dezvoltă, fabrică și livrează produse precum airbag-uri, centuri de siguranță, volane și sisteme de protecție a pietonilor, pentru cei mai mari producători din industria automotive. Autoliv are peste 65.000 de angajaţi în 27 de ţări, iar în România este prezentă din 1997, având circa 10.000 de angajați. În fiecare an, produsele Autoliv salvează peste 30.000 de vieți și contribuie la evitarea a de zece ori mai multe accidente grave. Angajații noștri împărtășesc pasiunea și viziunea noastră de a salva mai multe vieți, iar calitatea este elementul definitoriu pentru tot ceea ce facem.

Citiţi mai departe

Actualitate

Informați-vă doar din surse oficiale care mint, din nou! O nouă raportare falsă a Grupului de Comunicare Strategică

Publicat

în

Pe internet circulă furibund o campanie a Guvernului, sub sloganul „Informati-vă doar din surse oficiale”. Din păcate, ca de alte nenumărate ori, Grupul de Comunicare Strategică, singurul organ abilitat al Guvernului să transmită presei informații oficiale, dezinformează, din nou!

Vineri, 3 aprilie, GCS a comunicat numărul cadrelor medicale infectate cu coronavirus. Situația este din nou eronată. Timișul figurează doar cu două cadre medicale infectate, ceea ce este total fals. La fel stă situația și pentru alte județe, unde numărul raportat este mult mai mic decât numărul infectaților.

Doar la Lugoj sunt cel puțin șapte cadre medicale infectate: un medic și șase asistente. În tot județul sunt cel puțin 20 astfel de cazuri. Iată însă, cum arată raportarea GCS:

Număr cadre medicale
03.04.2020, orele 12.00

Alba total 2
Arad total 24
București total 65
Bistrița Năsăud total 3
Botosani total 1
Cluj total 3
Constanța total 1
Covasna total 8
Dâmbovița total 1
Galați total 7
Hunedoara total 24
Iasi total 5
Mehedinți total 1
Neamț total 7
Suceava total 318
Timiș total 2
Vrancea total 2
Total 474

Reprezentanții DSP Timiș au refuzat să explice de ce nu sunt raportate cifrele reale. „Ce pot să vă spun, cu siguranţă, e că cifrele comunicate de către noi sunt corecte. Am transmis de fiecare dată, pe cale ierarhică toate problemele dumneavoastră (n.r. ale presei). chiar şi când m-aţi sesizat vizavi de cifrele greşite. Repet, noi comunicăm corect toate datele. Nimeni nu se joacă de-a raportările”, a transmis purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică Timiş, Cornelia Bubatu.

Citiţi mai departe

Cele mai citite