Connect with us

Actualitate

Scandal pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Spaniolii de la Comsa cer 100 de milioane de lei datorii

Publicat

în

RETIM

După ce a primit ultimatum să remedieze problemele până joi, 22 august, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spune că şoseaua făcută de el este 100% pregătită pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberică afirmă că statul român îi datorează încă 100 de milioane de lei şi că se va adresa Comisiei Europene, finanţatoarea proiectului, pentru a fi aplicate „măsurile necesare”, scrie economica.net

După ce i-a fost refuzată săptămâna trecută recepţia lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, constructorul spaniol Comsa a transmis un comunicat în care „neagă cu tărie acuzațiile CNAIR conform cărora ar exista impedimente în recepţia lotului”.

Redăm integral poziţia constructorului mai jos:

„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asuma nicio responsabilitate cu privire la această situație având în vedere că s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.

Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plată), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare.

Rezumatul faptelor

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) – în conformitate cu prevederile contractuale – Recepția Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresă prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se află în situația de a fi recepționată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepție la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR. Pe data de 12 și 13 august s-a încercat efectuarea Recepției Lucrării.

În ciuda faptului că de fiecare dată s-a manifestat o voință și o atitudine clară de a realiza Recepția Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomandă efectuarea recepției. Asocierea susține în continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepția Lucrării și, în consecință, punerea în funcțiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranța și stabilitatea lucrării și, în orice caz, pot fi remediate după Recepția Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepția Lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazută în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se afla în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însă pentru ca acest lucru să fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit să coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18:00 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situație este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Reprezentanții Asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultima instanţă sa înștiințăm și organele de poliţie. Înainte de sosirea poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR.

Reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepției Lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă şi a fost dus cu ambulanţa la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menționat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepției Lucrării în condițiile prevazute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile”, au conchis reprezentanţii Comsa.

Amintim că săptămâna trecută ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a ameninţat constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva cu rezilierea contractului, dacă acesta nu remediază până joi problemele identificate de CNAIR.

De asemenea, miercuri, 14 august au fost daţi în trafic cei 22 de kilometri ai lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Pentru a deschide circulația pe lotul 4, CNAIR a preluat în baza unui proces-verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.”

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Când vor fi finalizate lucrările la primul tronson din centrul orașului Lugoj

Publicat

în

Lucrările de reabilitare pentru primul tronson al centrului civic din Lugoj, ultimul cal troian lăsat de administrația Boldea, au fost oprite din cauza unor lucruri care nu au fost prevăzute în proiect. Primarul Claudiu Buciu a explicat ce probleme trebuie rezolvate înainte de reluarea lucrărilor.

RETIM

„În centru am oprit lucrările pentru că nu erau prevăzute branșamente la noile rețele, iar țeava de gaz era la 20 de centimetri sub pământ. Nici nu se putea pune beton, nu se putea tasa, nu se putea pune granit peste. Dar nu au luat în calcul toate aceste lucruri”, spune primarul Lugojului.

Claudiu Buciu a anunțat că a cerut și câteva modificări în proiect, a unor lucruri care nu erau potrivite, și a avansat un termen pentru finalizarea lucrărilor pentru primul tronson al centrului civic.

„Noi suntem în curs de autorizare. Lucrarea nu durează mult, dar durează autorizările pentru că e zonă protejată. Eu zic că vom începe lucrările de racordare în luna aprilie și durează o lună. Din luna mai, dânșii mai au de lucru trei-patru luni, nu mai mult! Am solicitat scoaterea din proiect a acelui beton amprentat și înlocuirea lui cu plăci de granit. Am renunțat la o fântână de ceață, care era foarte pretențioasă, înconjura ceasul electric și pulveriza o apă foarte fină. La ce calitate are apa la noi, ne trezeam că după o săptămână nu mai merge. Vrem o abordare simplă, durabilă și nu putem cheltui banii pe astfel de lucruri”, a mai declarat Buciu.

Citiţi mai departe

Actualitate

Șofer de lângă Lugoj, prins fumat și cu pliculețe de marijuana în urma unui control al poliției

Publicat

în

RETIM

În perioada 06-07.01.2021, în intervalul orar 14:00-22:00, polițiștii Serviciului Rutier Timiș au acționat pe principalele artere din județul Timis pentru asigurarea unui climat de ordine și siguranță rutieră, reducerea riscului rutier în rândul participanților la trafic și combaterea conducerii autovehiculelor de către persoane aflate sub influența  băuturilor alcoolice sau a substanțelor psihoactive. 

În cadrul acțiunii au fost controlate 850 de autovehicule și au fost testate cu aparatul alcooltest 512 persoane. Au foat aplicate 115 sancțiuni  contravenționale și au fost reținute 28 permise de conducere, dintre care 16 pentru conducerea unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice;

Un tânăr de lângă Lugoj a făcut-o lată cu această ocazie. În data de 07 ianuarie, polițiștii rutieri din Lugoj au oprit pentru control pe raza localității Criciova un autoturism condus de un tânăr în vârsta de 21 de ani, care se afla sub influența substanțelor psihoactive (THC). 

Asupra acestuia au fost descoperite 16 pliculețe de plastic ce conțineau substanța de culoare verde-oliv ce pare a fi canabis. Întrucât persoana a refuzat recoltarea de mostre biologice de sânge în cauză a fost întocmit dosar de cercetare penală pentru săvârșirea infracțiunii de “refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice” fiind sesizat totodată și BCCO Timișoara.

Citiţi mai departe

Actualitate

Un retailer mult așteptat la Lugoj își caută angajați, deși autoritățile nu îi aprobă proiectul pentru magazin

Publicat

în

RETIM

Pepco, unul dintre cei mai așteptați retaileri din domeniul hainelor și produselor pentru casă la Lugoj, își caută deja angajați pentru viitorul magazin din oraș. Compania a scos la concurs posturi pentru director și respectiv director adjunct, iar acum face selecția pentru intervievarea candidaților eligibili.

Între timp însă, locația unde ar urma să se deschidă noul Pepco nu este nici pe departe gata pentru a fi inaugurată. Clădirea care a fost demolată pentru a face loc noului magazin trebuie înlocuită cu una nouă. Potrivit autorităților, viitorul magazin nu va avea nicio legătură cu fosta clădire, astfel că acestea nu vor aproba proiectul până ce aceasta nu va fi conform.

“Măcar un pic să semene cu clădirea dinainte. E bătaie de joc. Va fi blocată autorizația până ce fațada va arăta normal, în ton cu zona, nu așa cum este în proiect”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Magazinul Pepco ar urma să funcționeze pe strada 20 Decembrie 1989, vis-a-vis de judecătorie și universitate. Deocamdată nu se preconizează un termen de inaugurare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite