
UMB, cel mai mare grup de construcții din România, controlat de Dorinel Umbrărescu, angajează „mineri”, potrivit unui anunț postat pe pagina proprie de Facebook. Cel mai probabil, aceștia sunt recrutați pentru viitoarele lucrări la „tunelurile pentru urși” de pe secțiunea Margina – Holdea a Autostrăzii Lugoj – Deva (A1), anunță Economica.net.
În august, pasionații de infrastructură au postat imagini de pe lotul UMB cu secțiunea tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva, unde fuseseră aduse utilaje suedeze pentru foraj. Acestea urmau să fie utilizate pentru studiile geotehnice necesare construirii tunelurilor, explicau atunci pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei de Drumuri.
La finele lunii iulie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara anunța că UMB lucra la decopertarea terenului și la drenarea apelor pe ”lotul cu tuneluri” (Margina – Holdea) de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2 și urma să aducă și alte utilaje pentru a efectua restul lucrărilor pregătitoare.
Acest lot va include 2,13 kilometri de tunel forat cu două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 m.
Pe 14 octombrie 2022, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii – lipsă (9,13 km) din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. a fost declarată câștigătoare, cu o ofertă financiară de 1,83 de miliarde de lei fără TVA.
Finanțarea este asigurată prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.